Kulkukoira  Proturbo

Keskustelua sytytys osista. (puolat, puolan-ja tulpanjohdot ja sytytystulpat)

  • 214 Vastauksia
  • 125254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MjH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Millaiseen kärkiväliin pienensit?

Noin kympin verran pienensin. Olisko jääny 0,6 tai 0,7mm, en varmaksi muista.
850 T-5R

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Noin kympin verran pienensin. Olisko jääny 0,6 tai 0,7mm, en varmaksi muista.
Okei, pitänee koittaa itekin tuollaista...

Tosin saattaahan toi olla vaan softasta kiinni, että alkaa rötäämään, mutta ihmetyttää että tulpat kuitenkin tuntuu vaikuttavan jotain...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa MjH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Voihan se olla siitäkin kiinni jos käy pirun rikkaalla..
850 T-5R

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Voihan se olla siitäkin kiinni jos käy pirun rikkaalla..
No niimpä... Täyskaasulla seosmittari näyttää 10,1 ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Täyskaasulla seosmittari näyttää 10,1
OHO,
siinä syy pätkimiseen. Koitapas huvikseen omaa bensablandista...45- 50% Re85:sta ja loppu bensaa (98 tai vpower)... Menis seos tontilleen, sekä vetoa tulee reippaasti lisää 8)
Toki täytyy sun tolle asialle jotain tehdä, toi on ihan sairaan paksu seos. Menee voimaa hukkaan jo paljon, sekä sit tulee noi ihanat pätkimisongelmat vielä mukaan.
raw d

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Toki täytyy sun tolle asialle jotain tehdä
Isompi ahdin :D Painostakaa ny muutkin :2funny:

OT:ksi meni :-[
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Isompi ahdin :D Painostakaa ny muutkin :2funny:

OT:ksi meni :-[
Siis toihan on itsestäänselvää, kun on liikaa bensaa, niin lisätään ilmaa  :D

Muttajoo, on tiedossa ton seoksen aikaansaamat haitat. Seppo kun halusi välttämättä tehdä "turvallisen rikkaan" seoksen...

Mutta kertokaas, että miksei pätkinyt näin paljoa kun oli TCV käytössä, nyt kun on boost-T ohjaamassa ahtoa, niin pätkii...


OHO,
siinä syy pätkimiseen. Koitapas huvikseen omaa bensablandista...45- 50% Re85:sta ja loppu bensaa (98 tai vpower)... Menis seos tontilleen, sekä vetoa tulee reippaasti lisää 8)
Toki täytyy sun tolle asialle jotain tehdä, toi on ihan sairaan paksu seos. Menee voimaa hukkaan jo paljon, sekä sit tulee noi ihanat pätkimisongelmat vielä mukaan.
Pitäiskö tätä kokeilla, kuulostaa aika varteenotettavalta...
Siis kokeiluna tietenkin, pitää toi softa uusiksi tehdä.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Pitäiskö tätä kokeilla, kuulostaa aika varteenotettavalta...
Siis kokeiluna tietenkin, pitää toi softa uusiksi tehdä.
Ilman muuta kokeiluun vaan, ite ainakin tekisin per heti. En näe tuossa mitään riskiä, kun kerran soppaa riittää ja tuolla blandiksella oct. nousee johonkin 102.

Epäilin näin, että tuon kokeilun jälkeen et halua muulla bensalla enää ajaa...
raw d

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Mitkäs olis laadukkaat sytytysjohdot?
Veteraanissa on jotkin kämäiset tarvikkeet, eikä viitsisi
toisia yhtä p*skoja hommata tilalle. Jotenkin vaan veikkaisin että noi motonetin
myymät ei o niitä ihan parhaita..  ::)

Sais olla kunnolliset mitkä ei heti murru käytössä,
tai päät irtoile niistä.. Vaikka kasattavat tarvittaessa.

Kesään mennessä pitäis ostaa kaikki sytkäosat uutta siihe.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Mitkäs olis laadukkaat sytytysjohdot?
Veteraanissa on jotkin kämäiset tarvikkeet, eikä viitsisi
toisia yhtä p*skoja hommata tilalle. Jotenkin vaan veikkaisin että noi motonetin
myymät ei o niitä ihan parhaita..  ::)

Sais olla kunnolliset mitkä ei heti murru käytössä,
tai päät irtoile niistä.. Vaikka kasattavat tarvittaessa.

Kesään mennessä pitäis ostaa kaikki sytkäosat uutta siihe.
Alkuperäiset, eli Bougicordit.

Vai mistä autosta nyt puhutaan...?

Kyllähän esim. Magnecor voisi olla myös varteenotettava merkki...
« Viimeksi muokattu: 15.12.2011, 21:35:48 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Alkuperäiset, eli Bougicordit.

Vai mistä autosta nyt puhutaan...?

Kyllähän esim. Magnecor voisi olla myös varteenotettava merkki...

144 volvo. Eli pitää paikkansa mitä kuullut että volvon
originaaleja parempia ei oikein olekkaan?

Nimim. pesin moottorin, ja revin sytkäjohtoja irti
ne kuivatakseni, niin meinas johdot eriytyä moneks erinäköseks osaks.
Johdot murtuilleet ja muutenkin tosi ohuet vrt. vinokoneen alkuperäset.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
144 volvo. Eli pitää paikkansa mitä kuullut että volvon
originaaleja parempia ei oikein olekkaan?

Nimim. pesin moottorin, ja revin sytkäjohtoja irti
ne kuivatakseni, niin meinas johdot eriytyä moneks erinäköseks osaks.
Johdot murtuilleet ja muutenkin tosi ohuet vrt. vinokoneen alkuperäset.
Eikös ton ikäisessäkin mahda sitten olla vakiona jo Bougicordin piuhat, jotka tosiaan on erittäin hyvät.

Isoäidin edelliseen seiskanelikanttiin kun vaihdoin johtoja, niin mittasin vanhoista Bougicordeista vastuksen ja vertasin uusiin motonetin "Super Silicone liirumlaarum" johtoihin, niin kuinka ollakkaan....vanhoissa oli pienempi vastus ???
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Eikös ton ikäisessäkin mahda sitten olla vakiona jo Bougicordin piuhat, jotka tosiaan on erittäin hyvät.

Isoäidin edelliseen seiskanelikanttiin kun vaihdoin johtoja, niin mittasin vanhoista Bougicordeista vastuksen ja vertasin uusiin motonetin "Super Silicone liirumlaarum" johtoihin, niin kuinka ollakkaan....vanhoissa oli pienempi vastus ???

Oliski vakiot. En ymmärrä että tohon on tehty kaikkea mahollista
ja osteltu alkuperästä osaa, niin on sitten tulpanjohdoissa pitäny säästää..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Tappikoneen jakajaa pitäisi hankkia. Mistä koneesta löytyy parhaalla ennakkokäyrällä oleva jakaja kireään koneeseen? Olen lukenut että -083 loppuinen alujakaja olisi hyvä. Onko eri koneissa ( a, b, e jne) ollut eri ennakkokäyriä, ja kertooko juuri tuo jakajan numero mistä koneesta se on, eli mikä ennakkokäyrä? Alipaine ilmeisesti lukitaan.

Mutta siis pääkysymys, mikä jakaja on hyvä lähtökohta? Tuplille ja yli 300 asteiselle nokalle, ja muutenkin aika paljon tehdylle. Kiitos.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Alkuperäiset, eli Bougicordit.
Heh, yleensähän ranskalaisten sähköosia haukutaan aivan p**koiksi mutta yllättäen ne tekeekin parhaat sytkäjohdot :D (osaa ne kyllä tehdä paljon muutakin hyvää).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

KL-varaosat  Race.fi