Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ensivolvo

  • 3 Vastauksia
  • 1601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Iikle

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Ensivolvo
« : 02.02.2019, 21:50:24 »
Terve! Näin alkuun pahoittelen jos laitoin väärälle alueelle, uusi kun foorumilla olen.

Eli nyt olisi ensimmäisen oman auton osto edessä. Autoksi valikoitunee vanhempi Volvo, koska kohtuu edullinen hankinta, turbo melko yleinen, luotettava ja löytyy takavetona.

960, 940, 740, 240 jne vaikuttais näin nopeasti parhailta vaihtoehdoilta.
Mikä näistä ois sitten paras minulle, ja miksi?

Toiveissa olisi, että tehoa voisi pikkuhiljaa lisäillä, tuskin kuitenkaan koskaan 300+ hv. Kustannusten tietysti pysyessä mahdollisimman alhaalla. Ja manuaalilaatikko pitäis kans olla ::).

Minkälaisia eroja näissä on sitten ajettavuuden suhteen? Muiden puheiden perusteella melkoisia laivoja, itse en, ihme kyllä, ole vielä ikinä ajanut.

Budjetti autolle on noin 3000 e, ei toki haittaa jos olis vähemmänkin.

Virittelyjä katson sitten kun on taas enemmän rahaa. Autojen kanssa olen puuhaillut jonkin verran aikaisemminkin, ja osaavaa apua löytyy tarvittaessa lähipiiristä. Työkalut ja tilat myös.

Eli lyhyesti:

-Aihio alle 3000 e
-Turbo
-Manuaali
-Takapotku
-Luotettava
-Mahdollisimman halpa viritettävä, mutta kuitenkin kunnon osilla tekisin

Kiitän jo etukäteen kaikista vastauksista!

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Ensivolvo
« Vastaus #1 : 02.02.2019, 22:16:59 »
Luulen, että 900-sarjalaisista löytyy vielä yksilöitä missä ei ole niin paljoa legendan hintaa mukana. Silloin liki kymmenen vuotta sitten ku itelläki 700- ja 200-sarjalaisia oli, niitä sai siistejä yksilöitä valita alta tonnilla. Nyt puhutaan vähintään 1700e, yleensä yli 2000e autoista, jos kunto ja siisteys on samaa luokkaa. Uskon että 900-sarjasta löytyy vielä järkeviä yksilöitä, joissa tuota hintatason nousua ei niin paljon ole tapahtunut.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Ensivolvo
« Vastaus #2 : 02.02.2019, 22:29:31 »
Luulen, että 900-sarjalaisista löytyy vielä yksilöitä missä ei ole niin paljoa legendan hintaa mukana. Silloin liki kymmenen vuotta sitten ku itelläki 700- ja 200-sarjalaisia oli, niitä sai siistejä yksilöitä valita alta tonnilla. Nyt puhutaan vähintään 1700e, yleensä yli 2000e autoista, jos kunto ja siisteys on samaa luokkaa. Uskon että 900-sarjasta löytyy vielä järkeviä yksilöitä, joissa tuota hintatason nousua ei niin paljon ole tapahtunut.
eipä voi kun samaa todeta eli 9 satkua etsimään
kiitoos ja anteeks.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ensivolvo
« Vastaus #3 : 02.02.2019, 22:38:13 »
900-sarja ehdottomasti kuten jo mainittukin. Niistä kun löytää vielä suht helposti hyväkuntoisia yksilöitä joissa hieman mukavuusvarusteitakin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Samppasport  Futurez