Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: KPaka - 23.04.2017, 16:05:56
-
Eli, mistä volvoa voi nostaa hallitunkilla turvallisesti? Kiva olisi jos joku ihan "kädestä pitäen" laittaisi kuvan ja merkkaisi kohdat. Kyseessä V70 -02. Ja mihin voi asettaa autopukit?
Niin, ja siis etsin muita nostokohtia kun ne mistä nyt esim. virallisesti nostetaan auton omalla tunkilla. Tämä selvennyksenä
Joskus nähnyt, että kaksipilarinosturilla nsotavat helmoista, mutta en minä siinä ainakaan näe mitään sen kummempia nostokohtia, olenko väärässä?
-
http://volvospeed.com/Pics/repairpics/2011pics/98V70CVBoot06.JPG Tuossa eteen, itse nostelen tuosta missä kumitulppa sijaitsee.
http://new.volvocars.com/ownersdocs/2002/2002_s60/images/pg168.jpg | Ja tuossa taakse sellainen suurinpiirtein kuva, periaatteessa siellä missä tukivarsi/apurunko kiinnittyy koriin, voit olla varma että kestää.
ps. se joka helmoista noita nostaa on kiva kaveri, nehän on muovia. :)
-
http://volvospeed.com/Pics/repairpics/2011pics/98V70CVBoot06.JPG Tuossa eteen, itse nostelen tuosta missä kumitulppa sijaitsee.
http://new.volvocars.com/ownersdocs/2002/2002_s60/images/pg168.jpg | Ja tuossa taakse sellainen suurinpiirtein kuva, periaatteessa siellä missä tukivarsi/apurunko kiinnittyy koriin, voit olla varma että kestää.
ps. se joka helmoista noita nostaa on kiva kaveri, nehän on muovia. :)
Kiitos. Tossa kun renkaita vaihdoin, niin takana takapyörän etupuolella on sellaset "kupit" molemmilla puolilla. Kärsiikö niistä nostaa takasta?
-
Kiitos. Tossa kun renkaita vaihdoin, niin takana takapyörän etupuolella on sellaset "kupit" molemmilla puolilla. Kärsiikö niistä nostaa takasta?
Jos tarkoitat sitä mistä taka-apurunko kiinnittyy koriin, niin kyllä voi nostaa. Siinä keskellä on sellainen reikä että vesi pääsee valumaan pois.
-
Minä nostan renkaanvaihdoissa aina niistä tunkkikorvakkeista hallitunkilla. Siitä etummaisesta kun nostaa, saa kyljen kerralla ylös. Eli vain kaksi nostoa per kausivaihto.
-
Kiitos. Tossa kun renkaita vaihdoin, niin takana takapyörän etupuolella on sellaset "kupit" molemmilla puolilla. Kärsiikö niistä nostaa takasta?
Niistä minä aina nostan. Edessä laitan pukin siihen apurungon ja rungon liittymään nostettuani siitä ovelle päin olevasta "kumisesta" alueesta. Appiukko ronskina nosti perän peräkoukusta ja keulan koneen edestä apurungosta. Katsuri teki keulan viimeksi samoin kun korokepalat ei muuten sopineet.
-
Melkoisen vaikeaa nähdä sinne auton etupään alle löytääkseen hyvän nostopaikan hallinosturille tai sähkötrukin sarvelle. Takapään olen nostanut kerralla ilmaan vetokoukun varren tyvestä.
Olisiko järkevää tehdä joku helman tunkinpaikkaan sopiva palikka vaikka puusta? Mallin voisi katsoa vaikka siitä auton tunkista. Helman alakanttauksesta ei voi nostaa kun se on peitetty muovisella koristehelmalla ja vain se pikkunen tunkinpaikka on jätetty vapaaksi siitä muovista.
Käyttöohjekirjasessa on tosi suurpiirteisesti kerrottu nostopaikat:
(https://i.postimg.cc/qqMb0pTj/Valinta-323.jpg)
-
Melkoisen vaikeaa nähdä sinne auton etupään alle löytääkseen hyvän nostopaikan hallinosturille tai sähkötrukin sarvelle. Takapään olen nostanut kerralla ilmaan vetokoukun varren tyvestä.
Olisiko järkevää tehdä joku helman tunkinpaikkaan sopiva palikka vaikka puusta? Mallin voisi katsoa vaikka siitä auton tunkista. Helman alakanttauksesta ei voi nostaa kun se on peitetty muovisella koristehelmalla ja vain se pikkunen tunkinpaikka on jätetty vapaaksi siitä muovista.
Käyttöohjekirjasessa on tosi suurpiirteisesti kerrottu nostopaikat:
(https://i.postimg.cc/qqMb0pTj/Valinta-323.jpg)
Kuva on kolmoskoriseen. Vanhemmissa ei ole varsinaista nostokohtaa helmassa.
-
Minä nostan renkaanvaihdoissa aina niistä tunkkikorvakkeista hallitunkilla. Siitä etummaisesta kun nostaa, saa kyljen kerralla ylös. Eli vain kaksi nostoa per kausivaihto.
Riippuu varmaan jousituksesta. Minulla oli V70 Volvossa vakiojousitus niin ennemmin loppui tunkista nostovara kuin että takarengaskin nousi ilmaan. Kakkosautossa sen sijaan nousee takarengas vaikkei haluaisikaan :P
-
Riippuu varmaan jousituksesta. Minulla oli V70 Volvossa vakiojousitus niin ennemmin loppui tunkista nostovara kuin että takarengaskin nousi ilmaan.
No tuossa on riippunut jo tunkin liikeradasta ??? Tai siis sen puutteesta.
-
Kuva on kolmoskoriseen. Vanhemmissa ei ole varsinaista nostokohtaa helmassa.
Eikö siinä helmassa ole silloin varsinaista tunkin paikkaakaan?
Varmaan mun Volvo on sitten se kolmoskoppanen kun on 2010 malli.
Tosiaan se muovihelma peittää koko helmapellin ja pelkästään kapeat noin 10cm rakoset sille auton omalle tunkille siinä muovissa. Hallitunkilla jos siitä nostaa niin se helmakantti menisi lyttyyn ilman jotain sovittelupalikkaa joka suojaisi sen pystykantin. Ja jos hallitunkkia sinne auton alla sijaitseviin nostokohtiin tähtää niin joutuu ryömimään poski maassa sinne jotain nähdäkseen. Maavara tosi pieni.
-
Käytetään vanhaa ketjua. En ole vielä tätä tarkoitusta varten sillä silmällä alle kurkannut mutta onko volvossa mitään kohtaa keulassa josta saisi nostettua koko keulan kerralla ylös? Auto edelleen v70 -02 D5 jos sillä nyt on väliä.
-
Käytetään vanhaa ketjua. En ole vielä tätä tarkoitusta varten sillä silmällä alle kurkannut mutta onko volvossa mitään kohtaa keulassa josta saisi nostettua koko keulan kerralla ylös? Auto edelleen v70 -02 D5 jos sillä nyt on väliä.
Apurungosta vaan nostaa