Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Hajonneet osat kuvatopic - Virittämisen tms. myötä hajonneet osat

  • 65 Vastauksia
  • 39537 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
B20 turbosta tuli romua. Syynä todennäköisesti kiertokangen pulttien katkeaminen.



« Viimeksi muokattu: 09.02.2013, 13:45:02 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Tossa kuva yhen scanian ahtimesta.


Ton tapahduttua kone ei suostunu sammumaan ku syötti ahtimen läpi öljyä männänpäälle ja rouskutti menemään sillä. Vaihteella oli sammutettava. :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

hevonen

  • Vieras
eikä tota oltu ees viritetty..? ;)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
eikä tota oltu ees viritetty..? ;)
Ei paljoa, mutta ajettu sitäkin enemmän.

Ja jos ei olis lastutettu, niin menis tohon "tai muuta sellaista" kategoriaan ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Sguugel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • ku kerkeis tekemään..
Meilki kävi samal taval ex työpaikas ku L90 volvo pyöräkoneen turbo meni nii se ei meinannukkaa sammuu millää ilmeel, tajuton savu tuli laitteesta ja ajoin hiekkapenkkaa vaste ettei päässy karkaamaa pitemmälle nii virrat ku käänti pois nii kone otti jenkaa vaa enemmä.. aikamme ooteltii et leikkais jo kiinni  ;D sit ruvettii repimää sammuttimen vivustoja yms syöttöpumpun kupeesta nii sit sammuki. Kerkesköhä se puhaltaa joku 3L öljyä ahtimen läpite  :) killan asentaja oli tyytyväine ku tuli vaihtaa turboo.. ja oli muute vuokra kone viel
- Plymouth Duster -70 ahistettu
- Ford Excursion 7.3L TD PowerStroke
- Volvo 240 Varkku B200e+m47 -87 (talvirassi)
- Super Rock Amazon?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Näin käy kun syötetään liian laiha seos ja 20astetta liikaa ennakkoa, 4000rpm @ 0,2bar ja ennakkoa varmasti 30ast


Näin käy kun samaisella moottorilla rääkätään M47R lootaa yli 0,8bar paineella, joka tuottanee yli 500Nm väännön
http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/060120081121.jpg

Edellisen kaveri


Näin käy kun polttaa kumia 3.vaihteella turbovinokoneen asetelmalla ja sintterilevyllä


Näin käy kun öljyvalo alkaa vilkkua driftaillessa


Tällaista jälkeä tulee, kun ahdin nielaisee esim. pissapojan letkun, ja se silpoaa siivistä paloja mäntien päälle


Näin käy kun ostaa motonetistä jakohihnan 18,5e hinnalla volvon 31e sijaan 16v hatulla olevaan 8v lohkoon


Tällaista jälkeä tulee, kun annetaan kädettömälle kuskille 300 sarjan volvo jossa 2,5L 16v kone, ja vetästään lampputolppa nurin 70km/h sladittaen


Paremmaks saa pistää ken osaa  :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Onhan se hyvä, että jotkut testailee mitä osat kestää.  :P
Multa löytyy tismalleen samanlailla sulanu mäntä ja juurikin laiha seos aiheuttanut..

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Tämä on sitä motorsporttia  ;D

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
tää on aika kallis kuvakokoelma  :D

Poissa S.K.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
n.600m ilman jäähdytystä:




kone vielä pyöri tuossa kunnossa.
Veivit, kampura ja kansi säästyi suuremmilta tuhoilta, lohko ja männät meni vaihtoon.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
veivit kuumentuneen aika kelesti! vaikuttaneekohan kestoon kovinkaan positiivisesti ;D

Poissa S.K.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
veivit kuumentuneen aika kelesti! vaikuttaneekohan kestoon kovinkaan positiivisesti ;D
Ne kävi valmistajalla tarkastettavana, kuulemma lämmenneet vain pinnasta. Vaihtoivat yläpään holkit ja antoivat täyden takuun.
Koneella ajettu nyt toistakymmentä kisaa SM-Jäärataa, avaamatta. Vaihtovalo syttyy 9300rpm:ssä ja rajoitin n.9500rpm:ssä.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Täytynee joku päivä ottaa kuvia hajonneista osista, jos löytyy vielä. Tulee pitkä listä  ;D ja huomenna täytyy tietokoneelta kattella löytyykö yhdestä kuplan koneesta kuvia, siinä ei jääny, kun vp, kytkin ja kaasari ehjäksi  ;D
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi

Vaurio: Venttiilit lyöny mäntiin, yks katki kahdesta kohtaa. Lautanen ja varrenpätkä pystyssä männänlaessa. Mäntä halki, kanki banaanilla.


Syy: BMW?

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Rosteri venttiili (B20) pamahti alimmaisen uran kohdalta poikki ja mäntä työnsi sen kannen läpi niin, että sen pää kurkkasi keskimmäisen kannenpultin vierestä ulos. Tämä tapahtui tyhjäkäynnillä liikennevaloissa odotellessa. Olin juuri tulossa jääradalta, jossa huudatin tunnin hisse volvoani. Kansi roskiin ja mäntään tuli vain pieni jälki.




Juniorin  B20 laitettiin yksinkert kisaventtiilinjouset. Nokan seuraajat murskana ja puolet keinuvivuista vääntyny luokille. Syynä oli jousen hyppiminen pois urastaan ja tais ne kääntyä silleen poikittainkin siellä. Piti jännää ääntä tyhjäkäynniilä ja vain tietyillä kierroksilla. Ongelma poistui tuplajousien myötä.


 

Ateho  Elekma