Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

b200f kannen laskeminen/yleinen viritys

  • 116 Vastauksia
  • 69735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B200f piristys
« Vastaus #90 : 26.11.2014, 06:58:36 »
Tähän vähäpäästöisyys ongelmaan en usko ite yhtään. Sitä varten keksitty tehokkaammat ja virtaavammat katit, tietenkään tälläiset ei ole ilmaisia.
Juu, mutta lähinnä sitä tarkoitin että jos oikeasti haluaa virittää eikä vain "piristää", niin alkaa tyhjäkäynnillä päästöjen saaminen mennä hankalaksi jos nokka on kovinkin raju. Näillä vakionokillahan ei moista ongelmaa vielä ole.

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #91 : 26.11.2014, 11:13:50 »
Mulla oli viime leimalla päästöjen kanssa siinä ja siinä, vähän joutu etanooliakin käyttää seassa.
En tiedä johtuko sitten virityksistä, vai vähän osumia saaneesta "racekatista"

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #92 : 22.01.2015, 15:12:03 »
mitä nokkaa kansa suosittelee b200f moottoriin. auto on ns. talviauto eli moottori saisi luonteeltään olla alhaalta vääntävä.
hyllystä löytyy 2kpl a-nokkia, y-nokka ja yhessä virikannessa kiinni h-nokka. kannen teen niin että pudotan tasopinnasta 1,5mm, miraseetit, kevyt siistiminen sekä säädettävä nokkapyörä. myöhemmin foorumilaisen tekemä lastu.

ja tässä kohtaa mainittakoon että b230ft vaihto ei ole b200f virittämistä
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #93 : 22.01.2015, 16:12:25 »
Y-nokka vetää kolmeen tonniin asti ja H-nokka siitä eteenpäin
A-nokka ei vedä millään alueella
Kokeile. Säädettävällä nokkapyörällä saat kivasti säädettyä veto aluetta
Tässä tapauksessa itse lähtisin(vastoin omia periaatteita) kokeilemaan suoraan H-nokkaa vähän aikaistettuna

moottori saisi luonteeltään olla alhaalta vääntävä.

B200 kanssa ei taida onnistua millään nokalla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #94 : 22.01.2015, 18:50:47 »
Ite laittaisin alkuun ton A-nokan, jos se kerta löytyy.
Huomattavasti parempi se on, kuin M-nokka mikä on noissa äffissä.
En paljoo huomannu eroa VX3 ja A-nokalla viritetyssä B230F:ssä.
Tosin kireitähän niistä ei oo kumpikaan..

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #95 : 22.01.2015, 19:10:57 »
En paljoo huomannu eroa VX3 ja A-nokalla viritetyssä B230F:ssä.

Oliko moottorin ohjaus vakio?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #96 : 22.01.2015, 19:22:20 »
Muuten joo, mutta boxeissa vaan jpstylingin vaparilastut.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #97 : 22.01.2015, 20:20:11 »
Muuten joo, mutta boxeissa vaan jpstylingin vaparilastut.

Sillä ne nokkien erot jäi vähän laimeiksi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #98 : 22.01.2015, 20:26:47 »
Se voi olla. H-nokka voi olla vamasti ihan hyvä vaihtoehto piristykseen. Itellä ei ole siitä kokemusta.
K on joskus ollu samassa kokoonpanossa, samaten vakio B200F:ssä.
Noilla molemmilla pitäs vetää ainakin puhtaasti rajottajalle asti.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #99 : 22.01.2015, 20:36:43 »
T on silti kuningas, vetoakselit murskaava vääntömomentti tyhjäkäynniltä punarajalle vaikka litraisesta vaparista.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #100 : 22.01.2015, 22:14:37 »
T on silti kuningas, vetoakselit murskaava vääntömomentti tyhjäkäynniltä punarajalle vaikka litraisesta vaparista.

+1 Joskus tätä T-nokkaa ollaankin puhuttu virittäjien keskuudessa ristikonrepijäksi!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #101 : 22.01.2015, 22:35:20 »
Aika hauska itkupotkuilmiö tuosta T-nokastakin on tullut. Taitaa harmittaa kun sillä saa vakioromuilla ahdetusta saman tehon kun A:lla. Silti tämä ei liene oikea paikka tuolle harmistuksen purkamiselle.

A-nokalla saa tosi monessa LH-koneessa aikaseks kulutuksen nousua, huonoa tyhjäkäyntiä ja kenties vetoaluetta ylemmäs eli maksimitehoa voi saada lisää jos moottorinohjaus sattuu sen mahdollistamaan. Tuo pihassa oleva 230F lähinnä huononi entisestään A-nokalla, tarttis kaivaa VX3 jostain niin ei tarttisi laitella tota M:ää takasin, vaikkakin se vois toimia tuon AW-jäteöljyvatkaimen kanssa ihan yhtä hyvin kun VX3.

Itellä oli B230E koneinen seiska alkujaan, se oli V-nokalla ja kannesta pahimmat valurösöt poistettuna ja sarjat kohdistettuna tosi mukava kone ajaa, jaksoi vetää 1500rpm alkaen varsin kivasti ja on toistaiseksi ainoa ajamani 8V vinokone jonka kanssa rajoittaja tuli "no nytkö se jo tökkäs"-fiiliksellä, muuten nuo ei taho millään saavuttaa rajottajaa millään vaihteella  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Puliukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 90vm 2litra ruisku konneesee parempi nokka?
« Vastaus #102 : 29.05.2019, 17:55:33 »
Nii mietinny tässä volvoon parempaa nokkaa ja vx nokka olis tarjolla ni olisiko se hyvä nokka haluaisi  nokan joka tois tehoa mahollisimman vähällä työllä? Ja ei mikää äly kallis ja jos jollai on myyä saa tyrkyttää..

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: Volvo 240 90vm 2litra ruisku konneesee parempi nokka?
« Vastaus #103 : 29.05.2019, 20:45:03 »
Nii mietinny tässä volvoon parempaa nokkaa ja vx nokka olis tarjolla ni olisiko se hyvä nokka haluaisi  nokan joka tois tehoa mahollisimman vähällä työllä? Ja ei mikää äly kallis ja jos jollai on myyä saa tyrkyttää..

B200F / B230F koneeseen?

Poissa Puliukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #104 : 29.05.2019, 20:48:09 »
B200f mottii

 

Samppasport  Futurez