Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 automaatti-tuska ohi

  • 18 Vastauksia
  • 3768 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ollikuhta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
850 automaatti-tuska ohi
« : 12.02.2019, 17:59:17 »
Auto on siis-93 20 v bensa aut.
Ongelma on laatikon toiminta.
Tuntuisi ikäänkuin luistavan eteenpäin lähdettäessä. Pakilla veto tarttuu heti.
(Kone ei ota kierroksia jarru ja vaide päällä yli 2500)
Nyt olen putsannut katkaisijat ja ne valojen perusteella todnäk toimii ok.
Pnp-kytkin oli osina ja putsattu.
Toista ecuboksiakin on kokeiltu.
Ykkösreiästä antaa vain valokoodin   1-1-1. Sitä hiukan mietin, miksi pistokkeen, kun laittaa yköseen, niin valo himmeästi palaa koko ajan... mitähän sitä nyt keksisi...
« Viimeksi muokattu: 18.03.2019, 11:58:52 kirjoittanut Ollikuhta »

Paikalla B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #1 : 12.02.2019, 22:21:32 »
Auto on siis-93 20 v bensa aut.
Ongelma on laatikon toiminta.
Tuntuisi ikäänkuin luistavan eteenpäin lähdettäessä. Pakilla veto tarttuu heti.
(Kone ei ota kierroksia jarru ja vaide päällä yli 2500)
Nyt olen putsannut katkaisijat ja ne valojen perusteella todnäk toimii ok.
Pnp-kytkin oli osina ja putsattu.
Toista ecuboksiakin on kokeiltu.
Ykkösreiästä antaa vain valokoodin   1-1-1. Sitä hiukan mietin, miksi pistokkeen, kun laittaa yköseen, niin valo himmeästi palaa koko ajan... mitähän sitä nyt keksisi...

Ei sen enempää kuulukkaan jarrua vasten kiertää. Onko nämä "luiston" oireet ilmestyneet yhtäkkiä vai onko auto/vaihteisto uusi tuttavuus ja onko aikaisempaa kokemusta automaateista?
« Viimeksi muokattu: 12.02.2019, 22:25:15 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Ollikuhta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #2 : 13.02.2019, 12:19:32 »
On auto mulla pari vuotta jo ollu ja oon muutoin kunnostellut ja ihan leimassakin hän on.
Nyt tuntui vaan siltä, että pitäisi saada volvo sinne, mihin se kuuluu, eli maantielle. :) koriltaan hän on nyt ikäisekseen oikein komiassa kunnossa
Automaatit noin teknisesti ei niinkään hallussa. Ajan kyllä 100000 km vuodessa volvolla ja d:llä.

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #3 : 14.02.2019, 11:19:34 »
Eihän ole Winter toimintoa laatikossa ja se päällä? *köyhä heitto*
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #4 : 14.02.2019, 12:26:03 »
Laatikon öljyt kunnossa? En vielä lukenut että niitä olisi tsekattu tai vaihdettu.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ollikuhta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #5 : 14.02.2019, 16:09:10 »
Öljyt on vaihdettu kyllä. Winter/sport/economy-nappula oli osina ja putsattu ym. Ja nuolivalo syttyy ja sammuu w-napin mukaisesti. Otin auton nyt liikenteeseen, että pääsee kunnolla testailemaan. Taitaa olla niin, että ainakaan ykkönen ei kytkeydy ollenkaan päälle.
Liikkeellelähtö tuntuu yhtä vaikealta oli sitten d, 3, tai L. Pieneen ylämäkeen lähtiessä varsinkin...
Mitä seuraavaksi? Kokeilen vaihtaa varaosaautosta ton katkaisijan ainakin.

Poissa Ollikuhta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #6 : 14.02.2019, 19:30:19 »
L-vaihteella saa paikaltaan lähtiessä vähän pyörät sutaisemaan.
Ei öljy näköjään ihan kirkkaan punaista kuitenkaan todellakaan ole.
Volvoltako sitä kannattaa hakea?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #7 : 14.02.2019, 20:43:27 »
Onko öljytaso oikea? https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=130.0Voipi kyllä olla lian aiheuttamaa jumia venttilissä tms. 
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ollikuhta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #8 : 18.02.2019, 11:42:12 »
Noniin. Nyt sain vikakoodin ilmestymään.
222 S2 solenoid open circuit.
Mitä voinee tarkoittaa... :(
« Viimeksi muokattu: 18.02.2019, 11:50:01 kirjoittanut Ollikuhta »

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #9 : 18.02.2019, 12:07:38 »
Solenoidin testaus:

DTC 222/P0755: OPEN IN NO. 2 SHIFT SOLENOID CIRCUIT

1) Turn ignition on. Set gearshift lever to “P” position. Check solenoid function by using test mode No. 4 or Volvo scan tool. See TEST MODE NO. 4. If solenoid operates, check wiring for an intermittent short circuit. If solenoid does not operate, go to next step.
2) Turn ignition off. Connect measuring unit to TCM. Connect ohmmeter between measuring unit terminals No. 20 and 28. If ohmmeter
reads about 10-15 ohms, repair poor terminal contact at TCM connector. If ohmmeter does not read about 10-15 ohms, go to next step.
3) Remove air cleaner housing to access transaxle connector. Disconnect transaxle connector. Connect ohmmeter between transaxle connector terminal No. 22 (Violet wire) and measuring unit terminal No. 28. If ohmmeter reads about zero ohms, go to next step. If ohmmeter does not read about zero ohms, check for open circuit in Violet wire.
4) Disconnect transaxle connector. Connect ohmmeter between transaxle connector terminal No. 22 (Violet wire) and ground. If ohmmeter reads 10-15 ohms, repair poor terminal contact at TCM connector. If ohmmeter does not read 10-15 ohms, go to next step.
5) Access and disconnect shift solenoid No. 2. Connect ohmmeter between solenoid terminal and ground. If ohmmeter reads about
10-15 ohms, check for short circuit to ground in Violet wire. If ohmmeter does not read about 10-15 ohms, replace solenoid.


Solenoidiin pääsy edellyttää hieman hommia:
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=47779


Poissa Veeseitenkantti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #10 : 18.02.2019, 13:27:51 »
En tiedä onko sama vika mut itellä vilkku v70 tdi:ssä se vaihelaatikon nuolivalo, sama vaihelaatikko pitäis olla siinäki. Ja sillon ei toiminu ku vaa 3-4 vaihe. Liikkeele lähtö todellakin hidasta ku luistatti menemään. Noh vaihoin tuon s2 solenoidin vitullisen auton purkauksen jälkeen ja vaihoin öljyt nii lähti pelaamaan.
Ja itellä tosiaan tuli kans tuo s2 solenoidin vikakoodi.

Poissa Ollikuhta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #11 : 18.02.2019, 21:24:12 »
En tiedä onko sama vika mut itellä vilkku v70 tdi:ssä se vaihelaatikon nuolivalo, sama vaihelaatikko pitäis olla siinäki. Ja sillon ei toiminu ku vaa 3-4 vaihe. Liikkeele lähtö todellakin hidasta ku luistatti menemään. Noh vaihoin tuon s2 solenoidin vitullisen auton purkauksen jälkeen ja vaihoin öljyt nii lähti pelaamaan.
Ja itellä tosiaan tuli kans tuo s2 solenoidin vikakoodi.
Mistä hommasit osan ja millä hinnalla?

Poissa Veeseitenkantti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #12 : 19.02.2019, 07:24:13 »
« Viimeksi muokattu: 19.02.2019, 07:30:01 kirjoittanut Veeseitenkantti »

Poissa Ollikuhta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #13 : 20.02.2019, 18:25:24 »
Nro 22 piikistä ei anna vastuslukemaa. Solenoidia esiin kaivamaan huomennako?


Poissa Veeseitenkantti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatti-tuskaa...
« Vastaus #14 : 21.02.2019, 17:52:29 »
Nro 22 piikistä ei anna vastuslukemaa. Solenoidia esiin kaivamaan huomennako?

Varmaankin. Ei ole kuiteskaan kallis osa mutta hirvee työ avata tuo. Semmonen vajaa 2pv meni itellä nosturilla avatessa ja ihmetellessä kun ennen oo ottanu apurunkoa tuosta irti. Mut toi ohje mikä linkattii nii antaa iha hyvät ohjeet. Mut iha täydellisiä ohjeet ei ole niin voi jouta vähän soveltamaan.
Toi s2 solenoidi on vihreä liitin sitten kaikissa nuissa automaateissa. S1 voi olla sama tai sitten ei riippuen vuosimallista mutta sitähän sun ei tarvi vaihtaa.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2019, 17:54:29 kirjoittanut Veeseitenkantti »

 

KL-varaosat  Race.fi