Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: sami_k - 31.08.2014, 23:21:23
-
Tuommoinen tuli hommattua, ensimmäinen volvo itselleni mutta en oo vielä pahaa sanottavaa löytänyt. Kauemman aikaa etsin tuommoista pikkuvikaista kunnes eräänä lauantai aamuna nettiautoa selatessani tärppäsi ja ei ku ostohousut jalkaan ja kiireen vilkkaa
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/31/f35ed9c4cbc20b92c8969f4c3e2e4128.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/31/d661773c1e2ce8ff6170f69fef26e11c.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/31/6363db89d45e3a6ce3ed3fd3b83500f8.jpg)
Siitä sitten pikku näpräilyllä viikon illat sai kulumaan ihan mukavasti :)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/31/4d8dda46a2523e45fca2f116ad885a48.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/31/693d35140494f8cc2cc44d2c73586ef5.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/31/e35bdc0b907e3208e82f4eb1bba23413.jpg)(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/31/d64eabf966d1a5916c5084dd2610f060.jpg)(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/31/42150fd5a89618081bff9fc74380962e.jpg)
Jotain pientä tulollaan kunhan kerkeää :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Tunnistaako kukaan entisekseen? Ois mukava tietää vähän auton historiaa :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Pistähän vähän enempi tarinaa ja speksejä kehiin.
-
No mitähän tarinaa tuosta nyt kertos.. Haku reissu oli ainakin mielenkiintoinen, ABC:n pihalla vaihtelin iskaritolpan, navan, raidetangon pään ja vanteen ja siitä sitte ajelin vähä toistasataa kilometriä pajalle :D. Autossa mittarissa hakuhetkellä 417tkm jota en ollut uskoa kun auton kunto oli niin hyvä kaikinpuolin. Tähän mennessä kaikki sähkövimpaimetkin ovat pelanneet moitteetta. Tällä viikolla pitäisi saapua kaksi kumia niin sais joka nurkkaan nuo 18" vanteet. Kattokaiteiden tilalle pitäisi jostain etsiä täyspitkät listat ja valoihin ehkä joku haalean harmahtava kalvo.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hyvä väri.
Itse en ehkä ottais kaiteita pois, tulee herkästi aika puikon näkönen mun silmään. En tiiä, kokeile.
Mitä nuo yhessä kuvassa olevat muovikahvaiset koukut oikein on? Jotain oikomis juttuja vai?
-
Itse en ehkä ottais kaiteita pois, tulee herkästi aika puikon näkönen mun silmään. En tiiä, kokeile.
Jep. Kyllä kartanoon kuuluu kaiteet.
-
Eivät ole muovi kahvaisia vaan rautaa ja semmosia vetovasaroita millä nykin tuon oven etulaidan kohdalleen ku oli melkeen 4cm taipunut sisään päin. En aatellut kaiteta hävittää mutta jos jostain listat löydän ni pitää ainaki kokeilla ilman kaiteita, jotenki omaan silmään vähä karsastaa.. Väri on kyllä omasta mielestänikin hyvä, ei joka nurkalla tule saman värisiä vastaan :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Kannattaa ne kaiteet ja listanpätkät irti käyttää ja pestä ura, siellä on yleensä paskoo. Minäki hommasin listat ja aattelin kaiteet nakata menemään, mutta niinhän se mieli muuttu kun kaiteetonta kartano-parkaa katseli, meni aivan kummallisen näköiseksi.
http://1drv.ms/W7nJ2X
-
Oisko sulla listat jouten? :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ei oo myynnissä. :D
-
Ok [emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Sumuvalot ja etu umpiot fixasin, sumuvaloissa ainakin jotain pientä parannusta havaittavissa VRCF rules
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/02/ebcec870e8f2732ec10f82dd01803a9e.jpg)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Eivät ole muovi kahvaisia vaan rautaa ja semmosia vetovasaroita millä nykin tuon oven etulaidan kohdalleen ku oli melkeen 4cm taipunut sisään päin. En aatellut kaiteta hävittää mutta jos jostain listat löydän ni pitää ainaki kokeilla ilman kaiteita, jotenki omaan silmään vähä karsastaa.. Väri on kyllä omasta mielestänikin hyvä, ei joka nurkalla tule saman värisiä vastaan :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vetovasaran tunnistan, tarkoitin noita vihree ja puna-kahvasia.
-
Aivan. Ne on semmosia oikoma rautoja millä voi pikku painaumia oikoa, saa kohtuu nätisti parkkipaikka rutut oiottua ilman että tarvii maalailla, vaatii saan vähä hermoja [emoji6]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Aivan. Ne on semmosia oikoma rautoja millä voi pikku painaumia oikoa, saa kohtuu nätisti parkkipaikka rutut oiottua ilman että tarvii maalailla, vaatii saan vähä hermoja [emoji6]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mistä noita voi ostaa?
-
Ainakin autotyokalut.fi ssä näky olevan kohtuu hintainen aloituspakkaus.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Nyt ois joka nurkassa nuo 18" vanteiden keskiön väri mätsää aika hyvin auton värin kanssa [emoji4]
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/06/0edca9d5761798017119eac79f94fced.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/06/de18833f9d020a4f63f9bc36ac7ff28c.jpg)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Pitkästä aikaa jotain pientä värkkäilty
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/15/31b3b3bc5a51a05a40dac009d35e93da.jpg)
Roiskeläppiä aloin laittamaan eteen ja löyty pieni ruosteen alku kuskin puolelta jonka puhdistin puhtaalle pellille
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/15/bb32ace928317b817743e2cda047a659.jpg)
Sitte happoväriä vähä pensselillä niskaan jonka kuivuttua mustaa raskaakaluston väriä vielä päälle, en alkanut sen kummemmin ruiskuja sotkemaan kun jää läpän alle kuitenki piiloon
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/15/c874ecda1d855f1a715f11b07ac21f39.jpg)
Ja sitte vaan reilusti kotelonsuoja ainetta jokapaikkaan ja läpät paikalleen
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
On tää hienompi ku oma katiska :-[
-
Takasiipi myös tuli matkiksen kautta, kiitos nimimertkki -jp-:lle. Tosiaan jonkin verran siinä käsitöitä siinä oli kun vanhat maalit täytyi hioa kokonaan pois ettei tee samanlaista efektiä ku edellisellä kerralla on käynyt. Muuten oli kyllä erittäin positiivinen yllätys että passaa niin hyvin paikalleen :)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/15/5068c0ac0770aabe65ac676aceb64571.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/15/c931d73c118d8d738a576a159f6ef237.jpg)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/18/a217c34e31281f030c712f22d3992afd.jpg)
Siipi pohjissa
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/18/4660b04fc1e40708f24349fb15fe4a97.jpg)
Sitte väriä pintaan :)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/18/641bc76f4dad24149cff4c7fa3f8f1ff.jpg)
Vesibase pinnassa
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/18/8bc11d762f739144259648a02068079f.jpg)
Ja siinä jo lakka kuivana, kokonaista kolme roskaa löysin mutta ei anneta niiden häiritä :)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/18/1abff1113ab7e0efc9a00f22c324f3d8.jpg)
Spoilerin kiinnityspulttien reikien paikat mitattuna
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/18/fae01d9b05073ce22fabf672b6db54c3.jpg)
Ja siinä reijät tehtynä, sitte vaan siipi paikalleen. Huomenna kuvaa autosta siiven kanssa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Spoilerin kiinnityspulttien reikien paikat mitattuna
Sisäpuolellahan on reikien paikat valmiiksi merkittynä.
-
Ai, enpä kyllä hoksannu sinne edes katsoa :D tiiä sitte oisko täsmännyt kun tuo ei ole volvon oma spoikka.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Tässäpä muutama kuvatus spoikan kera
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/20/86acd70deb850d3d4a3771539f22ce51.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/20/62ee7e6efa79f7a077806fe6c7f7a5fb.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/20/6a9f5adaca9260c229e71daee0bed102.jpg)
Istuvuus 5/5 :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Huutas vaan nyt railsin poistoa, saa tarjota edullisia pitkiä kattolistoja ja ei haittaa pikku hapettumatkaan
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Tänään tuli vaihdettua moniuraremmi ja rullat, ilman putsarilta turbolle menevässä alumiiniputkesta oli murtunut kanteen kiinnittyvä korvake joka tuli hitsattua myös paikalleen. Lopuksi tuli vielä pestyä suolanpaskat pois.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Pitkät kattolistat tuli tänään vetästyä väriin, tässä joku päivä ottaa katto telineet pois ja pitkät listat tilalle. Vauhtipyörä remppaa pitäs kans jossain välissä alkaa tekemään.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Viikonlopulle ois taas pientä touhun tynkään tiedossa, vauhtipyörä ja kytkin paketti vaihtoon samalla vaihtuu laatikko edellisen tieltä kun on alkanut pitämään meteliä. Laturin vapaakytkin pitää myös vaihtaa jos vaan kerkeää. Taakse myös vaihdettu iskarit kun monttuun ajessa tuli vänkärin puolelta mehut pihalle .
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Nii tuli kytkimen hilppeet ja loota vaihdettua, samalla vaihtoon meni vetoakselin tukilaakeri pari laatikon stefaa, alapallo ja ardicin otin pois huoltoa varten. Vauhtipyörähän oli uudempaan malliin tarkotettu josta piti triggeri hammastusta muuttaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ardic tuli purettua atomeiksi, sisältä en mitään vikaa löytänyt mutta karstaa löytyi jonkun verran, puhallinmoottori ja turbulaattori näytti sen verran hyvältä että ilmeisesti edellisen omistajan toimesta vaihdettu uusiin. Ihmetyttää vaan että mistä johtuu kohtuu iso savun pöläytys sammuessa, muuten pelasi täysin viimetalven. Mistähän tuota ardicin polttoainepumppua kannataisi kysellä kun olin katsovinani että oli vähän jostain vuotanut?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Auto tuli pestyä ja pintaan laitoin valetpro marvellous beading vahan, kieltämättä hyvän oloista ja riittoisaa tavaraa.
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/02/6c2dbfcaa1cf4d38afc6f5e79f3555e8.jpg)
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/02/ae56d0337acdded23db843accbe8d651.jpg)
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/02/9a0eb29ae852ea36e562ec0d9eb8f30a.jpg)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Pientä huoltoa tähänkin taas suoritettu.
Eteen uudet iskarit, kääntölaakerin ja yläjousilautaset vaihdettu ka kyyti parani kyllä paljon :)
Ardicin pistin samalla takas paikallee johon uusittiin hehku ja vesipumppu ja taas pöhisee komeasti :)
Tuulilasin tuli myös ostettua, vaihdetaan sitte ennen katsastusta.
-
Päivitellääs vaihteeksi tätäkin. Laturiin tuli uutta hilua, laakerit, liukurenkaat, hiilet ja vapaakytkin. Huomattavasti väheni moottorista koriin johtuvat tärinät tuolla remontilla , suurin syy varmasti takerteleva vapaakytkin. Öljyt ja suodattimet vaihdoin samalla. Käsijarruun lisäsin rumpuun säädön, ei ole vielä koskaan nuin hyvin pelannut. Mittarissa tällä hetkellä 452tkm :)
-
En tiedä liekkö huonoa tuuria vai mitä mutta taas tuli vänkärin takaiskarista mehut pihalle, iskareilla ajettu alle 20tkm. Täytyy käydä takuuseen uusia kyselemässä. Onko muilla minkälaisia kokemuksia sachsin iskareista?
-
En tiedä liekkö huonoa tuuria vai mitä mutta taas tuli vänkärin takaiskarista mehut pihalle, iskareilla ajettu alle 20tkm. Täytyy käydä takuuseen uusia kyselemässä. Onko muilla minkälaisia kokemuksia sachsin iskareista?
Mulla sama fiilis. Toinen rupes vuotaan suurin piirtein samoilla kilsoilla, ellei jopa vähemmän. Olivat Sachs Advantaget. Se toinen ehjä olis vielä tallella.
-
Aivan, tuota omien sachsien mallia en kyllä muista mutta pitääpä huomenna kysästä kun käyn uusia kyselemässä.
-
Kävin uuden iskarin hakemassa takuuseen, super touringit oli. Saas nähdä millon menee toinen :/
-
Tuulilasi tuli tähänkin tänään vaihdettua , edellistä lasin vaihtajaa ei kyllä pysty kehumaan oli sen verran karmean näköinen liimapalko ja kuskin puolen alanurkasta irti 20cm matkalta.
-
Tähänkin oientä remonttia tehty, ardicin suutin piti puhdistaa kun teki lakon ja jakopäänhilut tuli vaihdettua ja samalla nokan ja kampiakselin stefat. Keulaa jo pitemmän aikaa vaivannut vetelä olemun alkoi siinä määrin tympimään että futurezilta pistettiin tilaukseen powerflexin puslat alatukivarsiin, näillä tuli keulasta jämäkkä ja kulkee kuin kiskoilla :)
-
Säädätitkö pyörien kulmat puslien vaihdon jälkeen?
Mulla vielä powerflexatut tukivarret odottelee tallin nurkassa. Ajattelin vaihtaa kevväämmällä kunhan pahimmat rytykelit loppuu. Alapallonivelet vaihdan varmaankin samalla kertaa.
-
Säätötangolla katoin montulla auraukset, saanu sillä kyllä omasta mielestä kohtuu hyvin kohdalleen ku renkaatki kulunu tasaisesti. Oli kyllä mukava yllätys ku oli sitä uutta mallia nuo etummaiset puslat eikä tarvinnu alkaa vanhasta puslasta ottaan sitä keski tappia :)
-
Piti tähänkin pitkästä aikaa tehdä vähän isompaa remonttia. Mittarissa tällä hetkellä 514tkm. Venttiilikopan tiiviste alkoi tihkua öljyä sen vaihdon. Samalla kun venttiilikoppa oli auki niin tarkistin nostajat ja keinut jotka osoittautui erittäin hyviksi, liekkö vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Myös imusarjan ja egr:ltä lähtevän putken puhdistin samalla. Paikoitellen oli jopa sentin paksuista kakkua imusarjassa. Ajossa kyllä huomasi puhdistuksen vaikutuksen, moottori toimii paljon herkemmin. Pikku takaisku meinasi tulla kun sain vanhan tiivisteen esille ja se olikin erilainen kun uusi. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180107/9d59649c65d63830be3b04ea9a67f84c.jpg)
Leikkasin sitte tuon puolikuun mallisen palan mattopuukolla nätisti pois ja sipasin vähän tiivisteliimaa ja hyvin tuntuu pitävän [emoji846]
-
Abs valo alkoi ajoittain palamaan ja saattoi mennä viikonkin ilman ongelmia. Vikakoodien luku antoi koodin abs pumpun moottorille. Nyppäsin pumpun moottorin irti ja hiilethän siellä oli finaalissa, uudet hiilet ja laakeri ja vika valot pysyneet poissa :)
-
Tähän pitäisi alkaa vaihtamaan taakse puslat. Taka ylätukivarren etummaisessa puslassa pientä murtumaa havaittavissa ja alkanut syödä kuskinpuolen takarenkaasta sisäreunaa. Pitääkö koko takakelkka puottaa alas että nuo saa vaihdettua?
-
Ei ilmeisesti porukka ole pahemmin itse vaihdellut nuita taka tukivarsien puslia. Huomenna pitäisi itse alkaa muutamat puslat vaihtamaan saa nähdä kuinka äijän käy. Ainakin mitä nosturilla tutkailin niin melko ahdasta on ainakin ylätukivarren sisempien puslien vaidossa.
-
Olipahan vain melko työläs homma vaihtaa nuo taka ylätukivarren sisemmät puslat, samalla vaihdoin etummaisen alatukivarren sisemmän puslan. Iso vaikutus oli puslien vaihdolla, loppui epämääräinen vaeltaminen [emoji4]