RallyBaron  Samppasport

Kaziganthin V70XC ja Tdi

  • 66 Vastauksia
  • 18113 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #45 : 22.02.2017, 11:13:51 »
Minä ajaisin jokaisella reissulla moottorin lämpimäksi, mikäli se on mahdollista.
Ei se oikein ole, hällä kun työmatka on joitain kilometrejä. Tulee vittuilua jos sanon että kiertää pidemmän kautta töihin :D
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #46 : 09.04.2017, 18:06:29 »
Päivitellääs tänne tuo päivitetty versio omastakin käyttiksestä.

Eli emäntä vittuillut pari vuotta kun ei entisellä 850-pakulla saanut vietyä tai haettua kakaroita tarhasta kun on vain kaksi paikkaa mihin persettä iskeä. Viime kesänä tuli sitten facebookissa vastaan myynti-ilmoitus 495tkm ajetusta V70Tdi:stä joka rekisteröity 2+3 paikkaiseksi pakuksi. Ongelmana vaan oli omistajan suorittaman jakopään vaihdon jälkeen pompannut jako. Ensin kun soittelin oli autoa jo joku menossa hakemaan, mutta seuraavalla viikolla tuli uusi puhelu että olenko kiinnostunut. Sovittiin että käyn sen seuraavana viikonloppuna hakemaan. Ei muuta kun Sisu vaihtolavavarustuksella alle ja kohti Jyväskylää. Perillä odotti omasta mielestä siistikuntoinen V70 takavedon Multi-X:t alla niin rahat kouraan, auto lavalle ja kohti kotoista Hämeenlinnaa.

Syksyn loppuun saakka se odotti motivaatiota kadun varressa ja lopulta työnneltiin se kerrostalon talliin missä ei enään päässyt kävelemään auton ympäri ;D Aikani touhuttua sai moottori diagnoosiksi jakohihnan kiristimen esijännittimen tapin irtoamisen jakopään peltikotelosta. Uusi kotelo paikalleen ja pumppua ajoittelemaan. Se vaihe kestikin puolisen vuotta kun ei vaan jaksanut kiinnostaa kun ei ollut varmuutta onko venttiilit solmussa vai selviääkö pelkällä ajoittelulla. Nyt alkoi kuitenkin entinen käyttiskin vetelmään viimeisiään niin pakko oli alkaa tekemään, niin viime viikonloppuna langon kanssa tunnin touhuamisen jälkeen auto kävi jo omin voimin ilman breikkarin apua. Eli selvisin säikähdyksellä eikä tarvinut alkaa suurempaan koneremonttiin.
Renkaisiin ilmaa ja kohtaloa uhmaten ajoin sen kimppatallille muutaman kilometrin päähän ja kävin jarruja läpi, herkistelin männät ja liu'ut, säädin käsijarrun ja vaihdoin taakse palat. Apulaitehihnaksi kävi vasta kolmas yritys, koska oli 40mm pidempi kuin esimerkiksi Motonetin luettelo tarjoaa. Keskiviikkona sitten 5.4 leimalle kädet kyynärpäitä myöden ristissä, ja yllätykseksi ainoa merkintä etuvilkun puuttuvasta "lasista". Eli hyväksytysti katsastettu :o reilu 600km on sillä tullut nyt ajeltua, kulutus valitettavasti vielä 7.7l/100km koska punppua ajoitellessa kehitti vikakoodeja jotka aiheuttaa ainakin ahtopaineen säätimen jatkuvan nakutuksen. VIDAa olen koittanut saada asenneltua, mutta vielä ei ole onnannut.



Tehtävänä vielä ainakin:
Ovipahvien entraus
Maskin vaihto
Vikakoodien luku ja nollaus
Syylärin vaihto(edellisestä repsikan puolen kiinnike rikki)
Etuvilkku(tulossa)
Pesu(näkee vähän tarkemmin missä kunnossa maalipinta) ja ehkä jopa vahaus :o
Kesärenkaiden pyöräytys vanteille, nyt alla on XC:n kesäset.
Laatikon öljyjen vaihto samalla kun syyläri vaihtuu.
Ehkä uutta soitinta orkkiksen tilalle.


Lisää kuviakin vois ehkä ottaa kun saa pestyä :)
No kun halvalla sai.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #47 : 09.04.2017, 19:07:46 »
Pesu(näkee vähän tarkemmin missä kunnossa maalipinta) ja ehkä jopa vahaus :o



Lisää kuviakin vois ehkä ottaa kun saa pestyä :)

Sähän hurjaksi heittäydyt   S*

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #48 : 09.04.2017, 19:18:16 »
Sähän hurjaksi heittäydyt   S*
Joo taitaa vahaus jäädä tekemättä ;D Tosin tuulilasissa taitaa olla joku pinnoite kun motarinopeuksissa ei tarvi pyyhkijöitä käyttää.
No kun halvalla sai.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8931
  • Teiden tukko
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #49 : 09.04.2017, 20:10:04 »
Joo taitaa vahaus jäädä tekemättä ;D Tosin tuulilasissa taitaa olla joku pinnoite kun motarinopeuksissa ei tarvi pyyhkijöitä käyttää.

Nesteen tai Korrekin tuulilasinpesuneste saa ainakin tuollaisen mainitsemasi kalvon aikaan. Korrekista ei ole kokemusta, mutta Nesteen pesuneste ainakin toimii hienosti jo 60 km/h alkaen. S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #50 : 10.04.2017, 09:12:50 »
Joo taitaa vahaus jäädä tekemättä ;D Tosin tuulilasissa taitaa olla joku pinnoite kun motarinopeuksissa ei tarvi pyyhkijöitä käyttää.

Tääl ois vahaa hyllyssä, tosin tälle kaudelle ei oo ku 4 eri merkkistä ja 2 eri pinnoitetta.

Tuulilasiinkin löytyy ihan OIKEAA pinnoitetta (Nano CarGlass Sealent)  ;)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #51 : 10.04.2017, 09:56:27 »
VIDAa olen koittanut saada asenneltua, mutta vielä ei ole onnannut.

Pääseekö vanhakoppaiseen TDI:hin VIDAlla? Olen ollut käsityksessä ettei pääse. Vai onko niin, että 99-00 malleihin pääsee, niissä kun on olevinaan vähän jotain väylän tapaistakin...

Autocom/Delphi toimii ainakin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #52 : 10.04.2017, 10:11:23 »
Pääseekö vanhakoppaiseen TDI:hin VIDAlla? Olen ollut käsityksessä ettei pääse. Vai onko niin, että 99-00 malleihin pääsee, niissä kun on olevinaan vähän jotain väylän tapaistakin...

Autocom/Delphi toimii ainakin.

Pääsee ko vuotisiin jo, mutta ei kaksisia tuloksia ole odotettavissa, ainakaan, jos ei ole virallinen Vida.

Autocom toimii taas erittäin hyvin.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #53 : 10.04.2017, 10:28:57 »
Tääl ois vahaa hyllyssä, tosin tälle kaudelle ei oo ku 4 eri merkkistä ja 2 eri pinnoitetta.

Tuulilasiinkin löytyy ihan OIKEAA pinnoitetta (Nano CarGlass Sealent)  ;)
Joo on meilläkin tallilla ainakin paria eri merkkiä, mutta taidan olla liian laiska tekeen ite ja pihi maksamaan siitä ;D
Pääseekö vanhakoppaiseen TDI:hin VIDAlla? Olen ollut käsityksessä ettei pääse. Vai onko niin, että 99-00 malleihin pääsee, niissä kun on olevinaan vähän jotain väylän tapaistakin...

Autocom/Delphi toimii ainakin.
No niinpä tietenkin :D Riikka ilmoitteli onneksi kun kysyin että sieltä vois olla mahdollisuus päästä piuhan päähän :P
« Viimeksi muokattu: 10.04.2017, 10:49:23 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #54 : 10.04.2017, 14:48:28 »
Tilasinpahan tdi:hin samaan konkurssiin uudet etu-umpiotkin, näytti niin surkeilta tuossa kuvassa.
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #55 : 11.04.2017, 21:20:37 »
Tänään oli koulusta vapaapäivä niin ajattelin olla tehokas ja menin tallille vaihtamaan syyläriä koska toisen puolen kiinnike oli rikkipoikkipaskana. Auto pukeille ja syyläri irti, IC:n huuhtasu liuottimella ja "uuden" syylärin kiinnikkeelle jonkinmoista vahviketta pohtimaan kun siitäkin oli toinen jo halki. Ei muuta kun sikariks ja miettimään "What would Kulmamies do?". Totesin että turha sitä on miettiä kun en mä kuitenkaan sais samanlaista jälkeä aikaseks ;D Tällänen siitä sit kuitenkin tuli:


Eli nuo pienet väkäset tulee kannakekumin ohi ja tukee aivan kiinnikkeen reunaa syylärin päädyn vierestä.


Paketti kasaan ja letkut kiinni. Tässä kohtaa tuli mieleen varmistaa että olihan ne tomaatin linjojen kiinnitys samanlainen syylärin päässä


Ei ollut :facepalm: Eli koko setti uusiksi toivoen että tuo tuki riittää siihen mitä siellä on jäljellä vanhassa syylärissä, voi olla että ei riitä. Ja paketti kolmannen kerran irti kun IC oli väärinpäin ;D Jahka paketti oli keulilla aloin vaihtamaan laatikon öljyjä kun ne näytti aika synkältä


Tyhjäsin alakautta mitä sieltä tuli ja putsasin töhnät propusta, ja aloin laskemaan uutta läpi.


Tuon verran tuli jäteöljyä siitä hommasta, pitänee kuitenkin vielä suht. nopealla aikataululla vaihtaa uudestaan kun ei tullut vielä aivan tuoreen väristä letkun päästä kun lopetin.
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #56 : 11.04.2017, 21:23:44 »
Jaa niin, huomasin muuten että siellähän oli kuskin etukulmassa ardicci murjottamassa vaikkei kelloa ole. Mahtaa olla siis automaattisesti käynnistyvä?
No kun halvalla sai.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #57 : 11.04.2017, 21:27:01 »
Jaa niin, huomasin muuten että siellähän oli kuskin etukulmassa ardicci murjottamassa vaikkei kelloa ole. Mahtaa olla siis automaattisesti käynnistyvä?

Jep. Ja kun saat piuhan päähän, niin eiköhän siellä luuraa pari vikakoodia aiheeseen liittyen, jos kerran ei ole käynnistynyt? :D

Ja jos haluat lukea ohjeet netistä, tehdä itse ja säästää niin tässä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25910.0
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #58 : 11.04.2017, 21:28:21 »
Jep. Ja kun saat piuhan päähän, niin eiköhän siellä luuraa pari vikakoodia aiheeseen liittyen, jos kerran ei ole käynnistynyt? :D

Ja jos haluat lukea ohjeet netistä, tehdä itse ja säästää niin tässä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25910.0
Mulla on tallessa vissiin yks kasipätkän kello, mutta en taida jaksaa alkaa väsäilemään :D
No kun halvalla sai.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6872
  • Kaikkee sitä...
Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
« Vastaus #59 : 14.04.2017, 20:52:31 »
Mulla on tallessa vissiin yks kasipätkän kello, mutta en taida jaksaa alkaa väsäilemään :D

Ensi syksynä sitte... :D
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Proturbo  Autodiagnoosi