Samppasport  Futurez

Hyväksytäänkö koneen vaihto museokatsastuksessa?

  • 2 Vastauksia
  • 1678 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Saako auton moottori olla uudempaa tuotantoa kuin muu auto museokatsastuksessa/ syynäyksessä?
Kumminkin niin että vaihdettu kone esiintyy saman mallisarjan uudemmissa malleissa.
Eli auto olisi vaaditut 30 vuotta vanha mutta kone olisikin 20 vuotias. Eli konetta ei ole ollut olemassa auton valmistushetkellä.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Hyväksytäänkö koneen vaihto museokatsastuksessa?
« Vastaus #1 : 27.08.2014, 21:00:31 »
Ei kelpaa ainakaan historic rallissa.
Joskus todettiin että mk1 escortissa oli sierran lohko. Lähes täysin samanlainen mutta pari vahvistusta tullut valuun. Sitä lohkoa ei ole ollut aikakaudella saatavissa sellaisena eikä alkuperäiset lohkot ole maailmasta loppu joten ei kelvannut.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Hyväksytäänkö koneen vaihto museokatsastuksessa?
« Vastaus #2 : 27.08.2014, 23:02:19 »
Ei kelpaa, jollei ko. konetta ole voinut auton valmistushetkellä autoon saada. Silloinkin muutetun museokatsi on vähän hölökyn kölökyn, mulla oli juur kyselyä yhen museotarkastajan kanssa että saako 760 med PRV muuttaa saman vuotista 760 turboa vastaavaksi kaikin osin, mutta ei luvannut hyväksyä. Kehui kuitenkin että tietää että hövelimmät voi tuollaisen muutoksen hyväksyä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez