Elekma  Autoracing

Mikä 200 srj:n variantti tämä on? Ohjauspylväässä toinen lukko, mikä?

  • 25 Vastauksia
  • 9782 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Eli mikä 200 srj variantti tämä on:

http://www.lintsi.info/wx/volvo/244/volvo_244_gle.htm

Onko tämä ns. arabi vai usa:n vientimalli eurovaloilla?

Mistä tunnistaa arabin?
Onko usan vientimallissa mitään muuta tunnistettavaa kuin valot ja mittaristo? 80-luvun alun malleissa.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2014, 20:20:48 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #1 : 30.08.2014, 16:52:58 »
Arabin tunnistaa siitä että se on B19A:lla ja M45:llä, mutta muuten GLE-varusteilla. USA:aan ei viety kaasarimalleja.
Jäitä housuun!

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #2 : 30.08.2014, 17:58:23 »
Eli tuo esimerkki auto ei siis olekkaan jenkkimalli ( siinä on strömppä) eikä arabi?

mikäs se sitten on?  ???

Onko tuon keulan sitten saanut jonain lisävarusteena ruksia euro malliin tai jotain semmosta...
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #3 : 30.08.2014, 19:18:23 »
Jenkkimallin tunnistaa mailimittarista, ja siitä, että varoitusvaloissa on teksti eikä symboli. 
Manuaalivaihteistolla ajavat Jenkeissä vain erikoisuudentavoittelijat.

Brittimallissakin on mailimittari, mutta sen tunnistaa oikealla olevasta kuskin paikasta.

Omanin ja Länsi-Saharan väliin mahtuu niin monta (melkein 23) erilaista arabimaata, että mistään yhtenäisestä arabimallista ei voida puhua.  Mikä varuste tai rakenne on yhdessä maassa pakollinen, voi toisessa olla kielletty.  Kiellot ovat joskus varsin outoja:  Syyriassa ja muutamassa muussa arabimaassa on automerkki Ford kielletty kokonaan, Saudi-Arabiassa taas diesel-henkilöautot.  Kiellot koskevat usein myös turisteja.  Lähde siinä sitten diesel-Mondeolla kiertelemään arabimaita.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #4 : 30.08.2014, 20:41:25 »
Eli tuo esimerkki auto ei siis olekkaan jenkkimalli ( siinä on strömppä) eikä arabi?

mikäs se sitten on?  ???

Onko tuon keulan sitten saanut jonain lisävarusteena ruksia euro malliin tai jotain semmosta...
Siis keulahan on ihan tavan euro-GLE:n keula. Ei noissa lähi-itään viedyissä ole euro-GLE:hen eroa kuin tekniikassa eli tuo mistä kyselet, on ihan ns. arabimalli. Saudi-Arabiaanhan nuo oli tarkoitus viedä alunperin, mutta koska alue on tunnetusti epävakaa niin jonkun paikallisen kriisin seurauksena päätyivät Suomeen.
Jäitä housuun!

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #5 : 30.08.2014, 21:01:41 »
Eikö tämä ole euro keula: http://www.nettiauto.com/volvo/244/6558954
Arabikin vielä.

Ja tuossa ekassa linkissä ns. voimakeula/ usa maski ja konepelti.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

s73

  • Vieras
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #6 : 30.08.2014, 21:27:24 »
Eikö tämä ole euro keula: http://www.nettiauto.com/volvo/244/6558954
Arabikin vielä.

Ja tuossa ekassa linkissä ns. voimakeula/ usa maski ja konepelti.

Voimakeula, ei ole mitään tekemistä viennin kanssa vaan juhlamalli vm.85?
Tietääkseni tuota keulaa ei pitäisi olla  -84 autossa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #7 : 30.08.2014, 21:50:12 »
Onpahan voimakeulaa näkynyt joskus harvoin 80-luvun alun malleissa, muissakin kuin Turbossa, GLT:ssä ja 260:ssä. Mikäpä sitä sanois että ois päässyt lipeämään johonkin GLE:hen myös. Minusta voimakeulan kanssa on "aina" myös isompi etuspoileri eikä tynkämallia. Tosin todennäköisemmin se on vaihdettu jälkikäteen jollei auto ole -84 käyttöönotettu vm. -85.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2014, 21:52:46 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

s73

  • Vieras
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #8 : 31.08.2014, 05:47:19 »
Minulla oli 240GL voimakeulalla siinä vakiona isompi maalattu lippa.
Kone 200k solex cisac, 5-vaihdetta.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #9 : 31.08.2014, 08:33:32 »
^Juuri tuollainen on kaverillanikin, paitsi -84 vuotinen. Tekniikka on sama b200k ja voimakeulalla.
Vanhemmissa euromalliessakin on mittariston varoitus ym. tekstit kirjaimina eikä symboleina. Ainakin 70 -luvun loppupuolen autoissa vielä.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #10 : 31.08.2014, 10:09:05 »
Se miksi tätä kyselen että tuli tuossa hommattua jokin aika sitten tämmöinen: vm-82, 244 GLE, uutena ollut B19A ja BW55 ( tällä hetkellä alle 100tkm ajettu B230A+ BW55), voimakeula etupuskurin alalipalla, alalipassa "katalysator" tarra samoin takaluukussa katalysator kirjaimet, autosta löytyy kaikki/arabi lisävarusteet ml. kojelaudan yläpuolinen lisämittariteline. Kattoluukku puuttuu.
Värikoodi 135.
En ymmärrä noita katalysator merkintöjä, miksi joku tuunaisi auto ko. merkinnöillä huvin vuoksi jossei autossa ole kattia vuonna 82 ollut. Onko vuonna 82 voinut vientimallissa olla katti?

Myyjä väitti joksikin erikoismalliksi mitä on suomessa/ pohjoismaissa vain muutama kappale. Puhui usan vientimallista mutta valot ja mittari on mallia euro.

Korissa on liian paljon työtä itselle/ omille taidoille, joten kyseinen kulkine on hiljaisessa myynnissä (menee julkiseen myyntiin hetken päästä). Oy Nokia Ab on ollut auton ensimmäinen omistaja (lukee huoltokirjassa).
Tästä saisi hienon museoauton kun korin kunnostaisi. Auton varusteet ja historia on sen verran mielenkiintoinen.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on? USA/Arabi vai joku muu.
« Vastaus #11 : 31.08.2014, 11:54:15 »
Tässä vähän Jenkki ja Canada dataa: http://www.vlvworld.com/indexframe.html?200/Production.htm

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on?
« Vastaus #12 : 31.08.2014, 12:55:30 »
autosta löytyy kaikki/arabi lisävarusteet

En ymmärrä noita katalysator merkintöjä, miksi joku tuunaisi auto ko. merkinnöillä huvin vuoksi jossei autossa ole kattia vuonna 82 ollut. Onko vuonna 82 voinut vientimallissa olla katti?
Onko etutolppien ja korin välissä 3mm paksut vahvikelätkät, etualatukivarsissa alapuolella vahvikelevyt(normaalisti avoin alapuolelta) sekä tolpan ja rintapellin välissä vinotuet? Yleensä arabimalleissa on nämä. Vahvikelätkän näkee korin konehuoneesta tolpan yläpään aukosta katsomalla.

Ainakin Pohjois-Amerikan malleissa on ollut F- ja KE-Jet -moottoreissa katalysaattoria ja sen on voinut poistaa maahantuonnin yhteydessä, koska tuon ikäisissä ei ole päästöjen kannalta merkitystä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on? USA/Arabi vai joku muu.
« Vastaus #13 : 31.08.2014, 14:01:25 »
Vinotuet löytyy, muut pitää katsoa huomenna kun menen käymään auton luona.
Siis onko se vahvike lätkä semmonen kaaren muotoinen konehuoneen puolella, kahdella tolpan pultilla kiinni, kolmannessa pultissa on kiinnis tuo vinotuki?
Tuommonen kaaren palanen löytyy kyllä kanssa.

Tosiaan alkuperäinen B19A on vaihdettu vähän ajettuun B230A:n--> koneen rikkoutumisen vuoksi vuonna 2005.
Kattia siellä ei tällä hetkellä ole, vain merkinnät löytyy korista.

Tuossa kuva etuspoilerin merkinnästä

« Viimeksi muokattu: 31.08.2014, 14:23:46 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Mikä 200 srj:n variantti tämä on? USA/Arabi vai joku muu.
« Vastaus #14 : 31.08.2014, 16:28:07 »
Tarratuningia noi. Ei siinä oo ikinä katalysaattoria ollutkaan, Volvolla niin ääliöitä ole oltu että Strombergin kaveriksi ois katti pistetty hajoamaan.

Niin ja tuon ikäisessä katalysaattori on ainoastaan USA:n vientimallissa ja siinäkin ainoa ulkoinen tunnus katalysaattorille on "Lambda Sond"-merkki maskissa.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2014, 16:30:09 kirjoittanut Elk »
Jäitä housuun!

 

RallyBaron  Samppasport