Proturbo  Autodiagnoosi

Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14

  • 155 Vastauksia
  • 42916 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #120 : 02.07.2019, 18:28:04 »
aha, eli tiivisteiden vaihto ei välttämättä autakkaan tohon nykäisyyn?
Kyllä tuntuu että lähes kaikilla tämän laatikon omistajilla samaa ongelmaa.
Mitenhän tää ajanmittaan kehittyy jos hyväksyy vaan ton satunnaisen nykäisyn?

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 742
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #121 : 02.07.2019, 18:35:10 »
aha, eli tiivisteiden vaihto ei välttämättä autakkaan tohon nykäisyyn?
Kyllä tuntuu että lähes kaikilla tämän laatikon omistajilla samaa ongelmaa.
Mitenhän tää ajanmittaan kehittyy jos hyväksyy vaan ton satunnaisen nykäisyn?

Kyllä se auttaa, ei se ainakaan huononna, mutta olivat tosiaan sen sopeutuksen unohtaneet niiden tiivisteiden vaihdon jälkeen.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa maravej

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #122 : 09.07.2019, 11:22:34 »
Itsellä tuore hankinta V 70 -14 D3.Muuten tyytyväinen,kone vääntää yllättävän hyvin,mutta laatikko ainoa miinus.Turhan isot nykäisyt isommalle ja pienemmälle vaihtaessa rivakkaammassa ajossa.Jos olisi ollut pitempään koeajossa,olisi saattanut jäädä liikkeeseen.Toki kun tuntee laatikon ”oikut”niin osaa jo ajaa kaasun kanssa niin ettei nykäsyt tunnu pahemmin.En tunne laatikoita kummemmin mutta huonompaan suuntaan laatikot menee.Eihän ennenvanhaa kun laatikko vaihto pienempään niin ei niissä moottorijarrutus tuntunut.Onkohan jenkit ainoot jotka nykyään osaa enään laatikot tehdä.Entinen v70 2.5 t -05 oli huomattavasti miellyttävämpi ajaa,puhumattakaan edellisestä s90 -97,jossa laatikko toimi kun unelma,eikä kuulema lekallakaan ei saanut rikki.Ja kaikki oli paljon ajettuja 

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #123 : 13.07.2019, 16:51:40 »
aha, eli tiivisteiden vaihto ei välttämättä autakkaan tohon nykäisyyn?

Ei. Muistaakseni tiivisteitä varsinaisesti vaihdetaan töksähtävien alasvaihtojen takia. Koko homma on vähän niin ja näin ja omamekaanikko tuumasi että mikään hätä niitä ole vaihtaa vaikka olisikin painevuotoa.

Minulle kuitenkin on tiivisteet vaihdettu. Volvo maksoi puolet. Alasvaihdoissa ei ole enää töksinyt ja P->D vaihdot tässä ei edes ollu ongelma. Mutta noin puoli vuotta remontista alkoi kuitenkin sen sortin jysäykset P->D ja R->D kanssa että huh huh. Ne kuitenkin katosivat jonkin ajan päästä ja nyt menty pitkään ilman jysäyksiä.

Varsinaisesti tämä laatikko ei kyllä ole häävi. Yhdelläkään ”silkinpehmeästi” vaihtavalla TF80SC laatikolla ole ajanut vaikka urbaanilegendat sitkeästi väittävät sellaisiakin olevan. Tämä viimeisin versio on itseasiassa huonompi kuin viime vuosikymmenen vastaavat kun koettavat luistattaa vähemmän ja säästää ilmastoa. Toimii tosi hyvin dieselin kanssa :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 13.07.2019, 16:59:24 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa aalt1n

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #124 : 13.07.2019, 20:41:09 »
Täältä löytyy kaksi töksäyttelemätöntä tf80sc-laatikkoa. Öljynvaihto 2v/40tkm, öljynä Castrol ATF Multivehicle.
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #125 : 14.07.2019, 00:00:22 »
Täältä löytyy kaksi töksäyttelemätöntä tf80sc-laatikkoa. Öljynvaihto 2v/40tkm, öljynä Castrol ATF Multivehicle.

Riippuu mihin vertaa. Nämä ole uutenakaan parhaimpia laatikoita
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 382
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #126 : 14.07.2019, 07:47:57 »
Täältä löytyy kaksi töksäyttelemätöntä tf80sc-laatikkoa. Öljynvaihto 2v/40tkm, öljynä Castrol ATF Multivehicle.
Minkä ikäiset laatikot/autot ovat?

Poissa aalt1n

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #127 : 14.07.2019, 09:11:23 »
Minkä ikäiset laatikot/autot ovat?
08/09 ja 250tkm/350tkm. Öljynvaihdot on tehty itse, joten jokainen vaihto on tehty huuhtelemalla, öljyn menekin ollessa 10-12 litraa
« Viimeksi muokattu: 14.07.2019, 09:14:39 kirjoittanut aalt1n »
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa marttpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #128 : 16.07.2019, 18:26:49 »
Nykiminen on joka kesäistä, talvella ei nyi lainkaan.

Kesäkuussa taas sitä riemua alkoi esiintyä ja varsinkin kylmällä koneella nykimistä esiintyy lähes poikkeuksetta. Kevyellä pintakaasulla ja taajama-ajossa matalilla kierroksilla hyvin todennäköinen ilmiö. Huollossa käytetty, sopeutettu ja öljyt vaihdettu, mutta ei apuja.

Talvi tuntuu olevan paras lääke.

Poissa Räde1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #129 : 05.08.2019, 19:19:24 »
Auto käytetty sinisellä ja tehty sopeutusajo.
Vida näytti että 4. ja  5. lämpötila alueen vaihtopaine ja aika olivat liian suuret.
Sopeutusajolla vaihtopainetta ja aikaa saatiin laskettua
Toistaiseksi P-D vaihdot olleet nykäyksettömiä.

Ilmeisesti laatikolla on viisi eri lämpötila aluetta jonka mukaan säätää solenoidien vaihtopainetta ja aikaa.

Seuraillaan tilannetta.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #130 : 07.08.2019, 08:58:14 »
Tätä ketjua kun lukee niin ei voi ihmetellä, että miksi kummassa automaatteja työnnetään hyviin autoihin varsinkin, jos ne eivät toimi. Toinen ihmettely on, että miten kummassa noin vanhaa keksintöä ei saada toimimaan kunnolla.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #131 : 07.08.2019, 22:58:33 »
Tätä ketjua kun lukee niin ei voi ihmetellä, että miksi kummassa automaatteja työnnetään hyviin autoihin varsinkin, jos ne eivät toimi. Toinen ihmettely on, että miten kummassa noin vanhaa keksintöä ei saada toimimaan kunnolla.

Väittävät että samat AW laatikot toimivat muissa autoissa vallan mainiosti eli ilmeisesti muut ovat valinneet tarkoitusta vastaavan laatikon ja hieroneet sitten voimalinjan hyviin säätöihin. Näitähän menee Toyotoihin ja Lexuksiinkin myös enkä mitenkään jaksa uskoa että niiden laatikot olisi tämmöttisiä kun kerran jenkkilässä suurta suosiota nauttivat. Toinen syy on diesel..joita ei myydä kuin euroopassa. Lienekö näitä edes dieseleihin alunperin suunniteltukaan(?). Kolmas syy on se yksinkertainen fakta että Volvo on -ikävä kyllä- autonvalmistajana kääpiö. Hyvin rajalliset resurssit eli ei yksinketaisesti ole varaa eikä mahdollisuuksia hieroa ja painostaa alihankkijoita korjaamaan ongelmia kunnolla ja vaatimaan täydellisyyttä. Täällä suomessa jossa joka toinen auto on Volvo unohtuu välillä tämä ikävä tosiasia kuinka marginaalivalmistaja Volvo on. Kokoonsa ja maailmanlaajuiseen markkinaosuuteensa nähden Volvoja myydään täällä käsittämättömän paljon.

Valmistajan pieni koko ei nykymaailmassa koskaan lupaa hyvää. Sata vuotta sitten yksi guru saattoi saada aikaan (kilpailijoihin nähden) ylivoimaisia tuotteita (kun koko ala oli vasta syntymässä) mutta nykyään tarvitaan tuhansia insinöörejä, asiantuntijoita ja maailmanluokan kumppaneita ja tolkuttomasti $$$$.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2019, 23:06:26 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #132 : 08.08.2019, 07:43:37 »
Väittävät että samat AW laatikot toimivat muissa autoissa vallan mainiosti eli ilmeisesti muut ovat valinneet tarkoitusta vastaavan laatikon ja hieroneet sitten voimalinjan hyviin säätöihin. Näitähän menee Toyotoihin ja Lexuksiinkin myös enkä mitenkään jaksa uskoa että niiden laatikot olisi tämmöttisiä kun kerran jenkkilässä suurta suosiota nauttivat. Toinen syy on diesel..joita ei myydä kuin euroopassa. Lienekö näitä edes dieseleihin alunperin suunniteltukaan(?). Kolmas syy on se yksinkertainen fakta että Volvo on -ikävä kyllä- autonvalmistajana kääpiö. Hyvin rajalliset resurssit eli ei yksinketaisesti ole varaa eikä mahdollisuuksia hieroa ja painostaa alihankkijoita korjaamaan ongelmia kunnolla ja vaatimaan täydellisyyttä. Täällä suomessa jossa joka toinen auto on Volvo unohtuu välillä tämä ikävä tosiasia kuinka marginaalivalmistaja Volvo on. Kokoonsa ja maailmanlaajuiseen markkinaosuuteensa nähden Volvoja myydään täällä käsittämättömän paljon.

Valmistajan pieni koko ei nykymaailmassa koskaan lupaa hyvää. Sata vuotta sitten yksi guru saattoi saada aikaan (kilpailijoihin nähden) ylivoimaisia tuotteita (kun koko ala oli vasta syntymässä) mutta nykyään tarvitaan tuhansia insinöörejä, asiantuntijoita ja maailmanluokan kumppaneita ja tolkuttomasti $$$$.
Itsellä ollut reilut 10 kpl eri ikäisi automaatti Volvoja, niin ei yhdessäkään ole ollut vikaa laatikossa. Ei ainakaan sellaista että olisi jotain herjannut tai jättänyt tielle.
Toki ominaisuuksia löytyy, kuten kylmänä luistaminen, laiskan pullealta tuntuva kiihtyvyys, joskus tietyissä tilanteissa "kohlahdus".
Yhtälailla DSG vaihteistossa on omia ominaisuuksia. Sanovathan jotkut lehdet jopa CVT-vaihteiston luistavan :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #133 : 08.08.2019, 20:54:05 »
Itsellä ollut reilut 10 kpl eri ikäisi automaatti Volvoja, niin ei yhdessäkään ole ollut vikaa laatikossa. Ei ainakaan sellaista että olisi jotain herjannut tai jättänyt tielle.
Toki ominaisuuksia löytyy, kuten kylmänä luistaminen, laiskan pullealta tuntuva kiihtyvyys, joskus tietyissä tilanteissa "kohlahdus".
Yhtälailla DSG vaihteistossa on omia ominaisuuksia. Sanovathan jotkut lehdet jopa CVT-vaihteiston luistavan :D

Nämä Volvon geartronicit on siitä erikoisia että niissä tuntuu olevan DSG:n ja perinteisen automaattilaatikon huonot puolet yhdessä paketissa. Momentinmuunnin luistattaa kun sitä ei kaipaisi ja vastaavasti vaihteidenvaihdot tuntuu yhtä selvästi kuin DSG:ssä :-\ Minulla on vaihdettu n.150tkm kohdalla ne kuuluisat tiivisteet ja suodatinkin samalla vaihdettu ja tietenkin öljyt useaan kertaan ja sopeutuksia... Pitäisi olla kunnossa eikä ainakaan venttiilit jumita mutta kyyti on kyllä aivan liian kulmikasta tän tason autoon. Tismalleen samallatavoin toimi aiempikin geartronic. Eikä näitä Volvon laatikkoja kyllä missään kuule ylistettävänkään. Sensijaan VAG DSG ja Toyota CVT tapaavat löytyä parhaiden laatikoiden top kympistä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #134 : 08.08.2019, 21:02:49 »
Nämä Volvon geartronicit on siitä erikoisia että niissä tuntuu olevan DSG:n ja perinteisen automaattilaatikon huonot puolet yhdessä paketissa. Momentinmuunnin luistattaa kun sitä ei kaipaisi ja vastaavasti vaihteidenvaihdot tuntuu yhtä selvästi kuin DSG:ssä :-\ Minulla on vaihdettu n.150tkm kohdalla ne kuuluisat tiivisteet ja suodatinkin samalla vaihdettu ja tietenkin öljyt useaan kertaan ja sopeutuksia... Pitäisi olla kunnossa eikä ainakaan venttiilit jumita mutta kyyti on kyllä aivan liian kulmikasta tän tason autoon. Tismalleen samallatavoin toimi aiempikin geartronic. Eikä näitä Volvon laatikkoja kyllä missään kuule ylistettävänkään. Sensijaan VAG DSG ja Toyota CVT tapaavat löytyä parhaiden laatikoiden top kympistä
No eipä niitä ole paljoa testeissä moitittukaan ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Samppasport  Futurez