Autodiagnoosi  Carcom Oy

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 178308 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #480 : 24.09.2011, 21:38:50 »
hyvät on kyllä lukemat... onko siula valokuvia kannesta, et näkis suunnilleen minkä näköset kanavat ja palotilat on hyvät ::) vois koittaa apinoida... vai ovatko suurta salatiedettä?
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #481 : 24.09.2011, 21:45:06 »
Nyt sitä videoo jo prkl!!! :nälkä: :nälkä:

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #482 : 25.09.2011, 00:37:42 »
kiitoksia :)  kansi on lunkan käsialaa  8)  rankasti portattu sekä palotilat muotoiltu uudelleen ja race seetit, niin isot pakovenat kuin mahtuu ja kireet venajouset ym. ei ole kuvia ::)  virtauspenkissä kuitenkin tehty..vieläku laittais kunnon nokan ni voisin veikata et alkais penkkilukemat ihan toisella numerolla.

videota tulee kyllä nyt pitää vaan saada jarrut ja muut hilppeet kuntoon.. ei oo kiva ajaa käsijarrun varassa :2funny:
ja pyyhkijätkään ei toimi. ( ei ole koko moottoria ) alustan toiminnasta puhumattakaan

nyt sain selvän kuvan lapusta

« Viimeksi muokattu: 25.09.2011, 00:53:32 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #483 : 25.09.2011, 01:51:10 »
Komeet lukemat!  :pomo: Onnea kovasti!  :) :)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #484 : 25.09.2011, 03:09:55 »
no ohhoh  :o ei voi muutaku  -H-
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #485 : 25.09.2011, 15:48:48 »
tässä vehkeessä on kyllä tietynlaista pornua S*

kansa vaatii mittaristo jynkkyä :hello:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #486 : 25.09.2011, 16:31:39 »
kävi jo masentamaan kun kävin tallilla :(  kaikki jarrut korjauskelvottomassa kunnossa :idiot2:  satulat levyt palat kaikki aivan hapraat männät ei liiku jne.. korissa pahoja ruostevaurioita lukuisia.. etujouset ihan solmussa, auton sähköt sekoilee, nyt kun sain muut mittarit takas toimimaan niin jenkakellolta karkas virta.  :nohnoh 

hirmu homma katastukseen.. joka on esillä tammikuussa.. mielessä tekniikan siirto toiseen koppaan tai jarrut / alusta uusiksi ja muutaman kuukauden järjetön hitsaus jos meinaa hyvän tehdä tai no eipä tästä enää täydellistä saa kuin purkamalla aivan osiin ja puhaltamalla.. joten onko järkeä? :-\  en aiemmin huomannut korin kuntoa kun innoissani konetta tein.

jarrut löytyy taas jonkunlaiset että voi ajaa mut luottaa niihin ei voi.

kiitoksia motivaatiota kasvattavista kommenteista  :hello:
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

kowalski

  • Vieras
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #487 : 25.09.2011, 17:09:51 »
kävi jo masentamaan kun kävin tallilla :(  kaikki jarrut korjauskelvottomassa kunnossa :idiot2:  satulat levyt palat kaikki aivan hapraat männät ei liiku jne.. korissa pahoja ruostevaurioita lukuisia.. etujouset ihan solmussa, auton sähköt sekoilee, nyt kun sain muut mittarit takas toimimaan niin jenkakellolta karkas virta.  :nohnoh 

hirmu homma katastukseen.. joka on esillä tammikuussa.. mielessä tekniikan siirto toiseen koppaan tai jarrut / alusta uusiksi ja muutaman kuukauden järjetön hitsaus jos meinaa hyvän tehdä tai no eipä tästä enää täydellistä saa kuin purkamalla aivan osiin ja puhaltamalla.. joten onko järkeä? :-\  en aiemmin huomannut korin kuntoa kun innoissani konetta tein.

jarrut löytyy taas jonkunlaiset että voi ajaa mut luottaa niihin ei voi.

kiitoksia motivaatiota kasvattavista kommenteista  :hello:

Tuosta sairaan hieno korvauskori.
http://www.nettiauto.com/volvo/242/4278849

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #488 : 25.09.2011, 20:45:49 »
vähän motivaatiota kerätty ja korjattu laajakaista + öp mittarin sähköt :)  pistää miettimään revinkö vakio sisusta pois ja hitsaan jonkinäköiset kaaret tahä koppiin sekä hitsaan pohjan välttävästi, sekä jarrut pitäs saada kaikki uudet ja eteen jäähdytetyt levyt + niille satulat  ja taakse normaalit ehjät.

ei viittis nähdä sitä vaivaa mikä on siirtää kaikki romut toiseen koppaan..  laitetaan mietintään :P 

hankintalistalle kun saa joskus rahaa

-etujouset (lesjöt)
-eteen jäähdytetyt levyt + niille satulat
-taakse uudet satulat
-turvakaarien teko tarpeet
ajettavuus voi nousta uudelle asteikolle  :D  vaikka nuo nyt mitään hyviä osia ole. mutta taas askel eteempäin vai onko jollain parempaa ajatusta asiasta?

ai hitto kun vihaan mätiä autoja! :'(

hyvin näki penkissäkin kun kori rupes elämään ;D  ensin rupes sutimaan rullilla ja penkittäjä laitto jotain kitkaspraytä seuraavassa vedossa oikein näki kun kori liikkui..


taisin saada tutulta 140 sarjalaisen täydelliset turvakaaret joista muokkaan tähän sopivat sitten  :)

edit 27.9-11

nyt se hajos siirsin pihasta tallille niin matkalla kipinä hävis johonki :-*   varmaan sytkäyksikkö kyrvähti kun ei toisellakaan puolalla kipinää roiskinut..

noh nyt se saa maata kuukauden ainakin tallin pihalla kun oon aivan perse auki..

hitsaus ja jarruhommatkin kummittelee mielessä :-\

eikä löydy oikein intoa.. vielä
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 20:37:06 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #489 : 27.09.2011, 21:21:46 »

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #490 : 27.09.2011, 21:37:36 »
kori näyttää kyllä hyvälle mutta tulee melko kalliksi hakea noin kaukaa ::) 

omakaan kori ei ole mätä kuin helmoista ja takakontista+ jarrut entiset
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #491 : 28.09.2011, 11:19:33 »
Ruosteenpoistoon kannattaa todennäköisesti kokeilla ensin sitruunahappoa tai elektrolyysiä kun aikaa on mutta budjetti on pieni.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=240854&sid=847bde48e92f84a0f9e0903fd429b097

"Sitruunahappo on ihan kelvollinen ruosteenpoistotapa, kylläkin jokseenkin toivottoman hidas, käytännössä täysi ruosteettomuus syntyy pahemmin ruostuneiden osien kohdalla vasta kuukauden kuluttua. Elektrolyysillä sain esim jarrukilvet ja jarrusatulat ruosteettomiksi muutamassa tunnissa (2h/esine), eli nopeusero on huomattava 
Siksi toisekseen sitruunahappo on kohtalaisen kallista, elektrolyysissä käytettävä kidesooda maksaa noin 4.5e/pussi."

Eihän ne tietty uusia jarruosia tai korin ruosteiden hiekkapuhallusta korvaa, mutta saa ainakin kustannuksia pidettyä kohtuullisempina ja kai tuloksia noinkin saa. 
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #492 : 28.09.2011, 14:08:23 »
Ei muutakun laitat sen korin kuntoon, on jälleenmyyntiarvoaki vähä eri malliin jos sitte joskus kyllästyy. Hyväkuntosella korilla oleva 242 turbo rupee oleen aika hyvissä hinnoissa nykyään.  :)

Hienot lukemat, onneks olkoon!

edit: sitruunahapolla on hyvä putsailla pieniä osia, mut en kyllä rupeis sillä mitään isompaa yrittämään. Nimim. nytkin parit laipat uimassa litkussa...
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #493 : 28.09.2011, 19:58:24 »
juu meinasin ruosteiden kimppuun käydä  :P  lisäksi koriin hitsataan kaaret ja kuppipenkit, uudet jarrut + alusta tulee..

tänään sain taas auton toimimaan, sytkästä meni sulake  :idiot2: 

sen kunniaksi kärys kumit puhki, helkutti et tuli kyllä poltettua urakalla rengasta..  :2funny:  taas piristi päivää  8) 

jännä tunne kun puhkee kumit alta.. nyt siinä on liikenteessäkin ihan erilailla tehoa kun ajelen penkkisetupilla.. seos riittää ja ei nakutakkaan niin  mikäs siinä.. on vaan hiukan isot ahtopaineet mut vetoja löytyy perä irtoaa kevyesti kuivallakin 1-2 vaihdossa ja suttaa niin pitkään kun vaihde loppuu tai jaksaa jarrulla pitää, vieläkin pumppu hakkaa olipas taas kovaa touhua :D
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #494 : 28.09.2011, 20:27:18 »
242 kori ehottomasti pelastettava!
Jarruosat, nivelet, puslat, tukivarret jouset, iskarit ja tolpat ovat kulutustavaraa. Noita joutuu uusimaan väkisinkin jossain vaiheessa. Ite oon hommannut aina purku 2satkuja joissa yhdessä on aina yksi kunnostettava osa ja toisessa saattaa olla kaksikin. Näin olen entrannut pikkurahalla ja isolla vailvalla omia 242 ajokkeja. Joskus joutunut hankkimaan uusia/tehdas kunnostettuja osia esim. jarruissa en ole säästellyt

Hienosti tehoa ja verraittain maltillinen vääntö. Kierros kone. Vakio laatikkokin saattaa kestää kun tekee vaihdon rauhallisesti ja huolella...tai sitten ei kestä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Autoracing  KL-varaosat