Carcom Oy  Ateho

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #375 : 20.08.2011, 23:56:04 »
nyt tämäkin alkaa kulkemaan himmattiin ahdot vielä maltillisesti kiloon mutta kyllä tuntuu kulkua olevan P>

seokset antaa vielä nostaa ahtoja. ajot loppui tältä illalta pakoputken irtoamiseen mutta hauskaa oli ;D

superi herää helvetin hyvin 12# pesällä ei mitään ongelmaa. turha on näköjään volvon koneeseen hx40 pienempää ahdinta laittaa jos vähänkään meinaa

virittää..

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #376 : 21.08.2011, 01:11:30 »
nyt tämäkin alkaa kulkemaan himmattiin ahdot vielä maltillisesti kiloon mutta kyllä tuntuu kulkua olevan P>

seokset antaa vielä nostaa ahtoja. ajot loppui tältä illalta pakoputken irtoamiseen mutta hauskaa oli ;D

superi herää helvetin hyvin 12# pesällä ei mitään ongelmaa. turha on näköjään volvon koneeseen hx40 pienempää ahdinta laittaa jos vähänkään meinaa

virittää..

täysin samaa mieltä!  S* voi että kun naurattaa vieläkin on se kemppilukko mukava   :2funny: nyt pysyy kyllä putki kiinni tein siihen vielä äsken tukiraudan lisää vaihteistoon sen edellisen version kaveriksi, nyt kun ois vielä edes yksi vaimennin ni ei tarvia kaikkia herättää...

noh huomenna uutta dumppia, laturia ja toivottavasti myös vaimenninta kehiin   :buck2:

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #377 : 21.08.2011, 01:27:33 »
joo otetaan vaikka siitä miu seiskasta änkkäri lainaan nii pääsee jauhattamaa rengasta ;D

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #378 : 21.08.2011, 17:18:46 »
tänään saatiin vaihdettua uusi kunnon dumppi ja tehtyä uusi ahtoputki ja sit tuli muokattua sytkää saatua auto nippuun ja rällättiin jokunen tunti hyvin veti ja rengas paloi iloisesti jonka jälkeen rupes olemaan kuumalla koneella ongelmia öljynpaineiden kanssa ja sit matkalla tallille kävi ALAKERTA kiinni hirveeta rohinaa ja kolinaa eikä jaksa pyörittaa startilla eikä oikein käsineenkään :nohnoh  sinne meni se motori..  syynä ilmeisesti öljynpaineet.

kuha tästä jaksaa ni remontoi sen toisen koneen joka oli reilu 200 ajettu ja pulttaa kiinni  ::)

vähän kyllä vituttaa..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #379 : 21.08.2011, 17:41:03 »
nättiä.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #380 : 21.08.2011, 20:37:49 »
Suositan öljynlämpömittaria. Jollei sellaista jo ole.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #381 : 21.08.2011, 21:20:02 »
ongelma oli vanhassa ja väljässä alakerrassa jossa ei ollut öljynjäähdytintä ja huonot öljyt :)

nyt koitetaan naittaa kahdesta koneesta yksi toimiva väljä lousku minkä taas tommi rikkoo :idiot2: :2funny:

no ei se laakeroidaan ja rengastetaan jos se sitten viikon kestäis..

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #382 : 21.08.2011, 21:27:29 »
Minkäkokoinen ahtimen tulolinja oli?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #383 : 21.08.2011, 21:41:06 »
Öljynjäähdyttimen pois oleminen tuskin vaikuttaa mitään. Ennemmin vaan ne huonot öljyt tai joku muu voitelu vika.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #384 : 21.08.2011, 21:41:38 »
oisko ollu 4mm sisä reikä ei muista tarkkaan

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #385 : 21.08.2011, 21:43:39 »
Öljynjäähdyttimen pois oleminen tuskin vaikuttaa mitään. Ennemmin vaan ne huonot öljyt.

tuo on totta ei sitä kauaa paikoillaa huudatettu missään vaiheessa, mutta mitä voi odottaa avaamattomalta 450tkm ajetulta väljältä louskulta? :D

ei se öljynjäähdytin kyllä huonoa tekisi..

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #386 : 21.08.2011, 22:11:22 »
eiköhän se päästäny kk laakerien välistä paineet karkuun ja sen tähen narahti kiinni en ainakaan keksi mitään muuta selitystä ö-pumpun sillon kasatessa tarkastin ja putsasin joten se ainakin toimi.. mikään muu paikka ei ollut kyllä kuivana  :o  oli vissiin liian litkut nuo mobilin 10w 30 synteettiset joilla oli ajettu kouvolaan ja takaisin.. ::)

toivottavasti noista kahdesta koneesta saa yhden ehjän.. tänään kuitenkin nostettiin vanha kone pois ja laatikkokin.

ja toivotaan että seuraava kone kestäisi.  :)

on tää motorsportti joskus vähän ilkeetä  :D

E: Rupesin purkamaan leikannutta konetta.. öljypohjan otin pois ja ohoh öljypumpun sihti täynnä metallipursetta sekä joku n.30cm pitkä n.1mm halkaisijalla oleva jousi oli sihdissä sykkyrällä???  eli onko syynä nyt sitten sihdin tukkeutuminen..  apuakseli, kk-laakerit ja kampuran laakerit entiset oli vetänyt siniseksi ja pursetta löytyy apuakselikin rohisee ja on jäykkä pyörittää :'( männät ainakin irroittamatta vielä näyttävät hyvälle ja sylinterit myös.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2011, 01:10:23 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #387 : 22.08.2011, 17:55:23 »
oisko ollu 4mm sisä reikä ei muista tarkkaan

Kannattaa ihan oikeesti tarkistaa se tuloletku... Jos tulolinja on luokkaa 4-5mm ilman mitään kuristimia niin ihan varmana on öljynpaineet kadoksissa...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #388 : 22.08.2011, 21:07:34 »
Kannattaa ihan oikeesti tarkistaa se tuloletku... Jos tulolinja on luokkaa 4-5mm ilman mitään kuristimia niin ihan varmana on öljynpaineet kadoksissa...
bamjossa pienemmät reiät ei johdu siitä
« Viimeksi muokattu: 22.08.2011, 21:09:27 kirjoittanut _hape »

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #389 : 22.08.2011, 21:10:19 »
ongelma ei ollut ahtimen öljykierrossa vaan se edellinen ahdin otti jo varmaan kipeetä siinä kun kansipahvi meni täydestä vedosta ja kaikki vesi tuli ulos turbon läpi.. akseli oli kiero ::)  nyt löyty syy myös konerikkoon kampiakselin takapään stefa vaihdettiin samalla kun kytkin.. ja se mystinen jousi oli peräisin tuosta stefasta eli siis uusi stefa oli levinnyt ja jousi pyörinyt hetken koneessa ja sen palasia oli ympäriinsä sekä iso pala sitä oli kippuralla öljypumpun sihdissä muun laakerisonnan ja silpun kanssa tukkinut melkein koko sihdin eli se ei saanut imettyä öljyä.. onko sitten pala sitä päässyt johonkin laakeriin ja siitä alkanut koko tuho  :nohnoh 

tänään kävi toinen lohka ja hilppeet kammiopesurissa.. jonka jälkeen lohko sai hoonia. huomenna tiivistesatsia tilailemaan  :)

holsetti sai ehkä myös  kipeää kun ei ollut öljynpainetta pieni sivuttaisvälys tuntuu :'(  se olisi varmaan syytä tarkistuttaa?? välys on luokkaa 0,5mm-1mm vaikea silmällä erottaa ei kuitenkaa ota siivet kiinni..

Tietääkö kukaan huoltaako joku noita imatran lähellä asialliseen hintaan??
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

Futurez  Kulkukoira