Carcom Oy  Ateho

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #390 : 22.08.2011, 21:20:49 »
Minkäs merkin stefa siellä oli?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #391 : 22.08.2011, 21:50:29 »
Mikä Holsetti siellä oli. Mulla on yksi täydellinen huoltosarja HX35 ja 40 sarjalaisille.

Kyllä ne laakerit voi vaihtaa itsekin. Merkkaat vaan sen imusiiven asennon siihen akseliin nähden ja kasaat samaan pakettiin.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #392 : 22.08.2011, 22:22:03 »
Mikä Holsetti siellä oli. Mulla on yksi täydellinen huoltosarja HX35 ja 40 sarjalaisille.

Kyllä ne laakerit voi vaihtaa itsekin. Merkkaat vaan sen imusiiven asennon siihen akseliin nähden ja kasaat samaan pakettiin.

skantechin stefa oli  :o  hx 40 superi 12 pesällä siellä on.. okei eli ne uskaltaa vaihtaa itekkin :)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #393 : 22.08.2011, 22:46:08 »
skantechin stefa oli
Ja muuta ei sitten tarvittu, eiköhän ole jo nyt tullut kaikille selväksi kantapään kauttaa että scantech = täyttä kuraa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #394 : 22.08.2011, 22:59:14 »
Ja muuta ei sitten tarvittu, eiköhän ole jo nyt tullut kaikille selväksi kantapään kauttaa että scantech = täyttä kuraa.

itekkään en normaalisti tuon merkin tuotetta käytä mutta kun oli vanha hajallaan ja muuta ei siihen hätään löytyny..

tässä nyt sitten seuraus :'(

enkä varmana toista kertaa laita. 


noh kuhan saa ylä ja alap. tiivistesarjat niin koneen voi viskata takas paikalleen ja pultata kaikki muu takas paitti holsetti jonka joutuu huoltamaan.   :-[  tuli jo melko kallista tuhoa  jännä kun alakerrasta leipo kiinni joka ikinen laakeri. kk-laakerit, kampuran laakerit, väliakselin laakerit, ja meni vielä niin pahasti että koko laakeripinta oli kulunut pois ja loppulituskat ja kiertokanget sinisenä.. mahtanu olla kuumat paikat. kun en huomannu sitä et se yritti leipoa luulin aluksi että jarrut laahaa kun oli puolvuotta seisonu.  mutta sitten ei kuitenkaan nokka eikä sen laakeripukit leikannu yhtään mutta siellä oli sitä kullanväristä mujua alakerran laakereista, männätkin säily ehjänä , mut turboon ilmesty se välys  :o



talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #395 : 23.08.2011, 17:11:12 »
vaan eikös turbossa saa ollakki sivuttaisvälystä muttei pitkittäisvälystä? öljynpaine kirii sen sivuvälyksen kiinni... toki sitä ei saa olla niin paljoa että pesään ottaa kiinni siivet.
LH&ostrich

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #396 : 23.08.2011, 17:26:16 »
vaan eikös turbossa saa ollakki sivuttaisvälystä muttei pitkittäisvälystä? öljynpaine kirii sen sivuvälyksen kiinni... toki sitä ei saa olla niin paljoa että pesään ottaa kiinni siivet.

saahan siinä olla mutta en noita holsetteja tunne kuinka paljon saa olla hx40 sivuttaista?  pitkittäistä siinä ei ole eikä siivet ota kiinni mutta on vaan sen verran arvokas ja hyvä ahdin että haluaa olla varma sen kunnosta ettei se mene sit rikki kun laittaa kiinni eli ainakin putsaan sen tän tuhon jäljiltä ja luultavasti huollankin koska siinä ei kiinni laittaessa ollut lainkaan välystä ::)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #397 : 23.08.2011, 17:35:43 »
itse laittelin juuri G-meseen uuden ahtimen töissä ja oli muuten yllättävän paljon välystä ihan uudessa garretissa. vaikea sanoa sormituntumalla mittaa mutta oisko noin 1-2mm laidasta laitaan. mutta eipä tuo huolto varmaan pahaakaan tee.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #398 : 24.08.2011, 21:05:02 »
kone tiivisteitä ja momenttiin vetämistä vaille kasassa, viikonloppuna takas keulille ja sitten AUTS tänään purettiin holsetti atomeiksi imusiipi merkattiin akseliin kaikki muu ehjää paitsi laakerit melko pahasti ottaneet osumaa :nohnoh kaikki muu turbossa virheetöntä.

huoltosatsi tulossa sillä siitä saa taas uudenveroisen  :)  josko sitä sais kaikki osat ni vois viikonloppuna niputtaa ja taas kovaa ajoa  :3/4 jättää sen:  varmaan laatikko räjähtää seuraavaksi..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #399 : 28.08.2011, 09:39:45 »
todiiiii.... kone jumpattiin perjantaina jo takaisin, holsetti huollettiin, öljypumppu viritettiin race paineille eli pieni korotus jousen alle. Kaikki näytti pelaavan ja kaasarit sai uudet 32 sisäkurkut entisten 34 tilalle nyt on kierrosherkempi ja alaalle tuli lisää runtua.  lauantaina sitten otettiin muutaman vuodon ja irtonaisen osan jälkeen savut koneesta joka kävi erittäin hienosti.. jonka jälkeen rupes vk-tiiviste vuotamaan vaikka oli uusi ::)  reinzin sarjasta. noh siihen tänään tiivistemassaa ja pakosarja pitää irroittaa ja hitsata yksi pinnapultti kiinni joka katkesi asennuksessa  :P  sitten nostetaan ennakot kohdilleen ja säätämään kaasarit uusille kurkuille  :3/4 jättää sen:

jospa tänään palais vaikka rengas tai kansipahvi ;) 


noniin mosse toimii taas ei ihmeempiä ongelmia ajeltu varmaan joku vajaa 100km testiajoa ja yhdet renkaat.. öljykorkki vähän vuotaa ja tekis mieli nostaa ahtoja tuosta nykyisestä 1,1bar jonnekkin 1,5 seudulle.. kulkua on jo nyt mutta keskivaihe rötää aika rajusti plx ilmoittaa vain (rich) eli menee sairaan paksulla keskivaiheen ja lutku lattiassa soossit on 11 pintaan vai oliko allekkin :D 
ennakot on 35 max
tiedä sitten uskaltaisiko lisätä ahtoa ::)  pelottaa että jotain laukeaa taas..  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 28.08.2011, 17:33:30 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #400 : 28.08.2011, 21:05:30 »
alko jo pelottaa äsken tän kyydissä ennakot laskettin 22 asteeseen ja ahtoja nostettiin 1.6bar :sundaydriver:

seokset antaa nostaa ahtoja vieläkin mutta ei uskallettu enää kun kardaani alkoi ravistaa ???

hankala homma saada toimimaan järkevästi kun ylhäällä riittää soppa niin keski alueella on aivan törkeen rikkaalla röpöttää.

mutta kyllä repii kun tuo ilmamäärämittari herää :)


Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #401 : 28.08.2011, 21:10:49 »
pumppu hakkaa vissiin vieläkin noista kiihyttelyistä S*  miulta loppu sit taas petrooli kotimatkalla :2funny:

onneks oli kontissa kannu.. 

mut ei herranjumala nyt siinä kyllä alkaa löylyä olla.  täytyy vaihtaa se kardaani uuteen ennenkun se tulee pohjasta läpi ;D
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #402 : 28.08.2011, 21:26:57 »
pumppu hakkaa vissiin vieläkin noista kiihyttelyistä S*  miulta loppu sit taas petrooli kotimatkalla :2funny:

onneks oli kontissa kannu.. 

mut ei herranjumala nyt siinä kyllä alkaa löylyä olla.  täytyy vaihtaa se kardaani uuteen ennenkun se tulee pohjasta läpi ;D

niinpä sit lisää ilmaa koneeseen että saa seokset kohdalleen :idiot2: rupee maisemat vaihtumaan..

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #403 : 28.08.2011, 21:46:40 »
Tolla ahtimella on otettu 594 hv 1.9 litrasesta koneesta, joten kyllä sieltä löylyä pitäis tulla. Silloin oli tosin 14# pesä.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #404 : 28.08.2011, 21:57:17 »
Tolla ahtimella on otettu 594 hv 1.9 litrasesta koneesta, joten kyllä sieltä löylyä pitäis tulla. Silloin oli tosin 14# pesä.

joo se voi olla että tulee jos ennakot on edes sinnepäin oikeaa.. soppa piisaa kyllä helposti ei naulannu edes 1.7 barissa

kohta se taas menee rikki kun pitää hullutella ;D


 

Elekma  Autoracing