Race.fi  Puotilan autokorjaamo

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #405 : 28.08.2011, 22:05:50 »
kyllä pitää varmaa johoki raja sit vetää ettei tuu kanget ulos lohkosta :2funny:  ihme ja kumma että m45 on vielä täysin ehyt  :)  se voi johtua siintä että yläältä tulee tehot ja väännöt kun se ahtaa sen 1,6 bar vasta 6000rpm jälkeen ja jossain 8000-9000rpm välissä oli perstuntumalta paras veto.. sen korkeemmalle ei oo vielä uskaltanu vetoa ottaa. voisin veikata et soppa riittää kyllä näillä 2bar tuntumaan kun tuolla 1,7bar mikä hetken oli ni soossi vaihtu juuri 10:stä 11  :pomo:

ei pidä kyllä russata ennenkun kardaanin vaihtaa ettei satu haaveria kun tulee kardaani pohjasta läpi. :nohnoh
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #406 : 28.08.2011, 22:07:17 »
ja jossain 8000-9000rpm välissä oli perstuntumalta paras veto..

Vakio venajousillako?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #407 : 28.08.2011, 22:10:37 »
Vetäsepäs 80-120 km/h väli kellottaen vielä kun se on kasassa.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #408 : 28.08.2011, 22:11:02 »
Vakio venajousillako?

ei kun kireet jouset siellä on  :P  ja isot venat ja race porttaus 198hv virtas.

pitää huomenna kokeilla tuota 80-120 mut voi olla että ei satu tuo 80 kolmosen vetoalueelle  ::) lähtee jostain 90 vasta vetelemään kun ahdot nousoo.. saapiha sitä kokkeilla penkkiin tää menee varmaan ensi kuussa jos on vielä nipussa :)
« Viimeksi muokattu: 28.08.2011, 22:13:48 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #409 : 28.08.2011, 22:18:27 »
no ei siellä noin paljoo kyllä kierroksia ollu;D

pitää melkein hitsata se jakaja jäykäksi kokonaan kun rupee vielä ahtoja lisäämään.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #410 : 28.08.2011, 22:23:23 »
no ei siellä noin paljoo kyllä kierroksia ollu;D

pitää melkein hitsata se jakaja jäykäksi kokonaan kun rupee vielä ahtoja lisäämään.

et ilmeisesti seurannu yhtää sitä kiekkakelloo :2funny:  silmät ahto ja soossimittarissa :buck2:  pohjaan sen kiekkamittarin kyllä vetäsin niissä mein viimosissa kieseissä.

mut tosiaan pitää hitsuuttaa se jakaja ni pysyy ainakin ennakot kurissa :)  miuta kyllä pelottaa enää lisätä ahtoja sieltä on nimittäin kaikki sit romuna jos lävähtää :-[
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #411 : 28.08.2011, 22:27:19 »
no joo :) ajelee nyt tolleen kun kerta toimii ;)

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #412 : 28.08.2011, 22:31:58 »
no joo :) ajelee nyt tolleen kun kerta toimii ;)

pitäs käydä joku pvä siel hänniläs hakemassa se kardaanin laippa.. ja sit vaikka huomen jos jaksaa ni tokkää vähä pienempää tyhjäkäyntisuutinta jos sais ne karseet rövellykset pois  :)  toivottavasti ne riittää ettei tarvii niitä seosputkia vaihtaa pienempii.. ja tietysti edes yksi vaimennin holsetin lisäks ois kiva putkessa kun korvat soi vieläkin  :D


Edit:  tänään ohjelmassa jos jaksaa niin kympin pienemmät tyhjäkäynti ja seossuuttimet aamulla lähti kolmellä käyntiin kun käy niin rikkaalla :nohnoh  ja kardaani on kaput :D  täytyy vaihtaa.. ja ennakot pitäs pistää kiinteäksi kun alkaa tosissaa pelottaa.. nyt on tyhjäkäynti 12 astetta ja maximit 22 pitäs vetää kiintee 18 ni uskaltaa ajella :)

EDIT2:  Ai jumaliste miten hauskaa!! vaihdettiin kympin pienemmät pää ja tk suuttimet nyt alko kone vasta laulaa kun ei rövellä enää oli hieman märkä asfaltti sateen jäljiltä joten ei päässy kunnolla vedättämään jäi 80-120 testaamatta kun auto lähti sutimaan kunnolla joka vaihteella vaikka on kemppiperä :3/4 jättää sen: jauho vielä kaasusta rengasta 130km/h  :o  meinas oikeesti tulla jo löysät housuun..  sit jos oikein halus sutia niin sai tyrkätä kyllä 2 vaihteelta suoraan kolmoselle vedosta niin sutiminen senkun jatku savun säestämänä voi että oli hauskaa :2funny:  seokset pyöri 12 tuntumassa.. sit tuli yksi ongelma turvatankin kanssa ja nakutti pari kertaa lievästi ennenkun tajuttiin mutta mitään ei hajonnut, ongelma on turvatankin asennossa kiihdytyksessä vetää bensat sivulle jolloin ei hetkittäin saa pumput imettyä---> laihalle  korjaantuu kääntämällä tankki niin että lähdöt on taakseppäin  :)  ja melko hyvin tuo m45 vaihteisto runtua kestää kun teho tulee yläältä  :P
« Viimeksi muokattu: 29.08.2011, 20:49:02 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #413 : 29.08.2011, 21:20:54 »
ongelma on turvatankin asennossa, korjaantuu kääntämällä tankki niin että lähdöt on taakseppäin

suurin syy tais olla tyhjä tankki  :facepalm::-* mutta auttaa paljon asiaa kun lähdöt kääntää taakse päin niin vedätyksessä pensa menee siihen suuntaan..

toinen vois olla jos rakentais siirto tankin niin sen jälkeen loppuis varmasti nuo ongelmat :)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #414 : 29.08.2011, 21:26:48 »
Missäs päin tämä laitos vaikuttaa?  :o

Tää pitää nähdä ja kuulla ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #415 : 29.08.2011, 21:28:21 »
suurin syy tais olla tyhjä tankki  :facepalm::-* mutta auttaa paljon asiaa kun lähdöt kääntää taakse päin niin vedätyksessä pensa menee siihen suuntaan..

toinen vois olla jos rakentais siirto tankin niin sen jälkeen loppuis varmasti nuo ongelmat :)

olihan se kyllä tosiaan melko tyhjäkin :D tuossa siirtotankissakin vois olla ideaa laittais sen toisen pumpun siihen tankkiin kun nyt on 2 -044 tuossa turvatankissa.. tai sit vaan kääntää sen ni ei tuu tyhjemmälläkään tankilla tuota ongelmaa :)  onneks nyt on tallissa se elämää nähny vaimennin putkeen ni voi paremmin ajella kun ei koko kylä kuule.

 imatralla etelä karjalassa vaikuttaa  :) mut en mie tiiä onko tässä ruosteisessa vanhassa volvossa mitään näkemisen arvoista  :2funny:
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #416 : 29.08.2011, 21:28:59 »
Älkääs nyt poijat rikkoko sitä ennenku ootte päässy penkkiin  :nohnoh  :2funny: hyvältä kuulostaa.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #417 : 29.08.2011, 21:37:28 »
Älkääs nyt poijat rikkoko sitä ennenku ootte päässy penkkiin  :nohnoh  :2funny: hyvältä kuulostaa.

yritetään olla rikkomatta vai yritetään rikkoa miten se meni  :P no ei sentään..  pitäs keksiä joku hyvä huohotus systeemi kun meinaa vähän katkuttaa konehuoneessa olevasta purkista savua ja öljyä.. näillä ajeluilla n.150km on tullut n. 1l huohotusöljyä.. mutta siihen olis hyvä olla joku takaisin koneeseen systeemi / säiliö ideoita? tällä hetkellä on syylärin ylävesiletku öljykorkissa josta se menee purkkiin ja korkissakin on samankokoinen reikä kuin letku.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #418 : 29.08.2011, 21:38:36 »
Vähä mittaripornoa vois kyllä foorumille muidenkin nähtäväksi siis laittaa, E-Karjala on liian kaukana, että en lähde toiselle puolen Suomea. :D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #419 : 29.08.2011, 21:45:26 »
hyvältä kuulostaa.

tuosta en kyllä mene vannomaan 3 tuuman putki ilman vaimentajaa *tumppuun->

ei se rikki mee *karkuun-> ja jos menee niin äkkiä uusi kone tilalle ei siinä viimeeksikä kauan nokka tuhissut holsetin huoltoineen päivineen.. 

(hyvä sitten kiristää apumies kun pääsen oman rojektin kimppuun kunnolla) :)

ps.ajettavaksi nää on tehty ei kateltavaksi :2funny:

vai mitä tommi? :2funny:

 

Kulkukoira  Proturbo