Proturbo  Autodiagnoosi

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #420 : 29.08.2011, 21:52:49 »
näillä ajeluilla n.150km on tullut n. 1l huohotusöljyä..

 tämä ei ole ihmekkään väljällä alakerralla ja noilla sylinteri paineilla.. ;) tosin ei tuo kyllä vielä hirveästi edes huohota kun muistelee esim sitä sinun seiska

satkun konetta jossa nousi jo öljytikkukin ylös kun ahdoille ajoi? :idiot2:

voitas rakentaa kyllä parempi huohotus kun nyt jo pelkkä nokka roiskii öljyä siitä korkista sinne huohotus letkuun kun se on niin iso..

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #421 : 29.08.2011, 21:53:37 »
tuosta en kyllä mene vannomaan 3 tuuman putki ilman vaimentajaa *tumppuun->

ei se rikki mee *karkuun-> ja jos menee niin äkkiä uusi kone tilalle ei siinä viimeeksikä kauan nokka tuhissut holsetin huoltoineen päivineen.. 

(hyvä sitten kiristää apumies kun pääsen oman rojektin kimppuun kunnolla) :)

ps.ajettavaksi nää on tehty ei kateltavaksi :2funny:

vai mitä tommi? :2funny:

juurikin näin  :) enköhän mie siulle oo muutamat unettomat asennusyöt pystyssä  :D

aika monta asiaa pitää vielä parantaa ennen penkkireissua V:>

mut tänää oli kyllä liian hauskaa voi olla et tää homma karkaa käsistä täysin. *taavih->  vai onkohan se karannu jo..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #422 : 30.08.2011, 00:19:10 »
In car kuvaa tarjolla  ??? :P
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #423 : 30.08.2011, 01:41:17 »
Älkää nyt hojottako heti sitä kikotinta :-\, vaikka kivahan se on räpätä. Vahtikaa niitä ennakoita naulaamisen takia, rikkoo vaan osia turhaan.

Minullakin Amazon käy ja kukkuu  :)
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #424 : 30.08.2011, 06:20:27 »
Älkää nyt hojottako heti sitä kikotinta :-\, vaikka kivahan se on räpätä. Vahtikaa niitä ennakoita naulaamisen takia, rikkoo vaan osia turhaan.

Minullakin Amazon käy ja kukkuu  :)

joo kyllä siellä ennakot ja sopat on ihan aisoissa ei naulannu edes nyt säädettyjä ahtoja kovemmillakaan.

maksimi ennakko 21 ja täys kaasu afr pyörii 11.5pintaan. ja ahdot nyt +1.5bar

pitää tullakkii kattomaan amukkaa miten röhisee:)
« Viimeksi muokattu: 30.08.2011, 06:25:56 kirjoittanut _hape »

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #425 : 30.08.2011, 16:35:57 »
ei myö sitä hajoteta  :) pitää tässä hiukan vahvistella osia :juhau: 

ja lunkka voi olla että tullaan viikonloppuna käymään, tuomaan ne männät koneistettavaksi venakoloille ja tuomaan se laatikko :)  soittelen vielä jos ollaan tulossa!

ei ole vielä mitään kuvaa tai videota tarjolla kun on kameran laturi hävinnyt.. autokin seisoo tallin pihassa ilman bensaa ja rikkinäisellä kardaanilla ( ei vielä ihan poikki mut en oo alle uskaltanu kurkata) lisäksi tankki pitäs kääntää ja tehdä kunnon huohotus..

eihän 21 astetta ennakkoa voi olla liikaa +1,5 bar ahdoille n.9 puristuksilla?? ihan mielenkiinnosta mimmosia ennakoita ootte käyttäny? ennakon nostolla olis kyllä tarjolla tehoa lisää mutta ei tee mieli kuin laskea ettei hajova.. ::)

tänään jos jaksais kääntää tankin..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #426 : 30.08.2011, 19:37:06 »
kansa huutaa videota!!  P>

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #427 : 30.08.2011, 21:37:50 »
kyllä sitä jossain vaiheessa vois laitella ;)  auto on nyt ajokunnottomana.. se kardaani pitää uusia ja eilen kun ajeltiin suht rauhallisesti tallille päivän kiesien jälkeen niin ihmeteltiin kun "bensa loppuu"  tänään sitten käänsin tankin oikein päin ja totesin että siellä on n.15l bensaa. Sit käänsin lähdöt taakseppäin ja kaikki letkut ja rensselit kiinni ja kuuntelemaan pumppuja takakonttiin, kuulosti epämääräiselle.. toinen pumppu hajonnut ei pyöri ollenkaan eli se hajos eilisissä kieseissä ja sit kun tarvittiin kovempaa painetta niin pääsi työntämään toisen pumpun läpi paineen takas imupuolelle :nohnoh  onneks ei revitelty enää kun alko pätkiä.. nyt toimii väliaikaisratkaisulla vain toisella pumpulla.. toinen pitää viedä takaisin liikkeeseen ja ottaa takuuseen uusi, ei nimittäin ole kuin alle puolivuotta vanha ???   

pari kuvaakin tänään räpsin  :)

ruostetta :D


ei ole edes yritetty tehdä siistiksi vois kyllä edes tämän tehdä




tässä näkyy hyvin uusi painekotelo


etulipan jatke lentää mäkeen kunhan saan nosturille jotenkin näyttää rumalle.



UI Uiii nyt on lootaan iso laippa ni saa jytky kardaanin kiinni ni alkaa kardaani kestää eikä mene rullalle  :2funny:

lisäksi se rikkoutunut b-pumppu meni takuuseen niinkuin pitikin.. vielä huohotus, pakoputken loppuosa+vaimennin ja nuo edelliset asiat jumpattava kuntoon ja sit pääsis taas kokeilemaan miten tää kulkee jos sitä pienen pätkän videota jaksais kuvata ::) veikkaan että incar ei näytä kovin hyvälle.. voi olla että joku suora tai parkkipaikka vois olla hauskempi jos saa vetoja ettei enää mikään muu ole rikki kuin bensapumppu siinä oli kyllä selvä vika kun ei pyörinyt ollenkaan.. ai kun sormet syyhyää innosta ropata näitä volvoja S* tai varsinkin ajaa jotain omarakentamaa pommia :D  prkkele kun haluun ajamaan!
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 22:24:32 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Coma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #428 : 01.09.2011, 05:18:25 »
viikonloppuna lappeenrannan lentokentälle ni saa ajaa niin paljon ku laitteet kestää  :)

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #429 : 01.09.2011, 16:43:08 »
viikonloppuna lappeenrannan lentokentälle ni saa ajaa niin paljon ku laitteet kestää  :)

mikäs tapahtuma siellä on  :o ?  hohoo kiire tulee jos meinaa saada paketin semmoseen kuntoon että kestää ajella..

EDIT:  pakoputki laitettu, kardaani laitettu,bensapumppu laitettu.. vain huohotus enää huono..

Nyt sitten tuli taas ongelmia  :(  toimii alaalta ihan ok ei rötää jne.. ahdoille kun mennään niin n. vähän alle 1bar vetää laihalle afr13 ja pamauttaa putkessa.. tämä siis kokeiltu vain kaksi kertaa varovasti, ja ei oikein vetoja vanhaan malliin nyt sillä ei passaa ajella ennenkuin vika selviää. oiskohan malpassi hajonnu?  letkut ainakin ehjiä ja nyt pensa pumput pelaa.. painetta en vielä mitannu, alko potuttaan. :nohnoh  taas monta vikaa päällekkäin..kun se pumppakaan ei pyörinyt. kiittää ja kuittaa.  vika arvailuja saa heitellä huomenna vasta alan tutkia  ???

« Viimeksi muokattu: 01.09.2011, 21:28:50 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #430 : 02.09.2011, 13:37:09 »
mikäs tapahtuma siellä on  :o ?  hohoo kiire tulee jos meinaa saada paketin semmoseen kuntoon että kestää ajella..

Ilmailupäivä. Seisovan mailin ja vartin vetelyä. Tuut sinne haastaan mun Mersua.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #431 : 02.09.2011, 17:16:01 »
Ilmailupäivä. Seisovan mailin ja vartin vetelyä. Tuut sinne haastaan mun Mersua.

pitää yrittää saada tuo vika selville nyt se naulaa männät p..skaks jos sitä vedättää..  :-\ 
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #432 : 02.09.2011, 17:40:55 »
Miten niin se muuten käy laihalla jos AFR 13, vai pitääkö tämmösen turbon mennä paksummalla, ku vaparin?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #433 : 03.09.2011, 08:57:25 »
Miten niin se muuten käy laihalla jos AFR 13, vai pitääkö tämmösen turbon mennä paksummalla, ku vaparin?

kyllä se sais olla paksummalla mieluiten 12 pintaan jopa alle.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #434 : 03.09.2011, 11:53:26 »
auto toimii nyt n. kilon paineilla seos ei riitä pidemmälle ja en ymmärrä miksi :o  aikasemmin ei ollu heikon hätää edes 1,7bar ahdoilla afr oli 11,5 on melko kummallista että nyt kilossa jo 11,6 ja vaihdoin jo takaisin isommat pääsuuttimet jne.. niillä kympin pienemmillä vetäs jo n. 0,7bar laihalle.. arsyttää

noh ei sentään ole nuhapumppu kilon paineillakaan kun eilenkin tykkäs sutata kyllä vielä kolmosella vaihdosta :D ja nätisti pyöri parkkipaikalla  ;) mut ei tällä voi vielä mihinkään penkkiin tai vartille mennä mistä helkutista voi johtua noin suuri muutos.. eilen tein myös HC- huohotuksen  :2funny:  nyt ei huohota enää yhtään öljyä V:>

eli tein lohkoon vakio bensapumpun tilalle tulevaan lätkään reijän isolle an-liittimelle josta vedin letkun ylöspäin purkin pohjalle, venakopasta tuleva purkin kylkeen ja purkin päälle muutama 8mm hengitysreikä nyt ahdoilla purkkiin tulee öljyä mutta kun lopettaa vedon öljy valuu takas lohkoon  :-* fiksu keksintö ja hukkaan ei mene pisaraakaan!

seosviasta vielä:

-ryyppyjen jousen jotka pitää ne alhaalla vaihdettu tosijäykkiin ei enää paineella päästa nousemaan
-kaasarit muutenkin tsekattu ei sontaa eikä muutakaan ihmeellistä
-pääsuuttimet vaihdettu isompiin
-malpassi tarkastettu 2bar ahdoille saakka pumppaamalla ilmaa 2bar jolloin pensanpaine oli 2,25bar ja peruspaine on 0,25bar
-ei imuvuotoja
-bensapumpun maa tuplattu ja virtaa tulee riittävästi

sit loppukin ideat :-\  seuraavaksi vaihdan sitten pienempää lisäilmaa ja säädän yläpään seokset uudelleen sinne 1,5bar perskule.

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

KL-varaosat  Race.fi