RallyBaron  Samppasport

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #465 : 18.09.2011, 01:31:13 »
lauantaina tuli vierailtua kouvolassa osia koneistamassa.. tultiin takaisin päin imatralle niin 740 b200k sylkäs linnunluut ja männät ja kaikki lohkosta ulos  :2funny:  jumaliste mikä rytinä lohkossa kaksi helkutin isoa reikää ja männänpalasia pitkin tietä, meinasin kuolla nauruun  ;D 

tehtiin myös iltahämärällä mittauksia jotka nyt on vähän sinnepäin.. eli 80-120 n.4sec oli vähän hankalaa kun ei oikein löytyny sopivaa vaihdetta eli ei ollut vetoalueella piti jarrua vasten nostaa ahdot ja suurin aika meni ahtojen nousuun..

0-100km/h oli pidosta riippuen 6-8 sec ei saanu oikein kunnon lähtöä kun joko suttas tai sit ei heränny puhallin ja aika meni ootellessa ahtoja..   joita nyt on +-2bar  helkutin hyvin kyllä nyt kiihtyy tuntuu et sisukset vaihtaa paikkaa..

maanantaina hakemaan postista lisäilmoja ni voi taas nostella ahtoja  V:> 

noh vielä jäi auto ehjäksi paitsi jarrut hajos mut miittiin tullaan lpr huomenna klo 16 :hello:

kestihän se ajaa miittiinkin :buck2:  saatoin vahingossa sutassa vähän parkkiksella onneks kukaan ei nähny  V:>

alusta ja jarrut kaipaa uutta osaa on melkosen huonoks päässy..

toinen moottorivaihtoehtokin löytyi.. b21 josta vois kehitellä jotain kivaa ::)
« Viimeksi muokattu: 18.09.2011, 21:15:42 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #466 : 18.09.2011, 22:13:35 »
saatoin vahingossa sutassa vähän parkkiksella

Mitäköhän se kuminpoltto sitten tarkottaa teillä päin... :D Hyvästi puhku.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #467 : 18.09.2011, 22:17:33 »
Mitäköhän se kuminpoltto sitten tarkottaa teillä päin... :D Hyvästi puhku.

sit kun poltetaan kumia niin sit vedetään kyllä vanteelle saakka, eikä tossa parkkiksella oikein silleen kehannu tehä mut hyvin loisti rätit kun kotia päästiin.. pintaa oli kuitenkin tullessa 4mm paitsi toinen rengas laidasta hiukan kulunut.   :2funny: 

edit: ja hiton hienoja autoja oli kyllä miitissä  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 18.09.2011, 22:39:28 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #468 : 19.09.2011, 11:38:30 »
Saiskos tästä raaserista videon tynkää?  :3/4 jättää sen: :D
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #469 : 19.09.2011, 17:40:18 »
Saiskos tästä raaserista videon tynkää?  :3/4 jättää sen: :D

 tossa allekirjotuksessa on vanha video siintä kun auto lyötiin ekan kerran nippuun ja toimi jotenkin täysin vakio koneella 0,9bar ahdoilla nykyään on kaikki muu paitsi alakerta muuttunut, tosin sekin vaihdettu sattuneesta syystä toiseen vastaavaan.

meinattiin kuvata jo lauantaina mut tuli pimeetä.. joskus kunhan kerkeää ;)  tänään soitin penkkiajan amw:lle  eli ei ainakaan ennen sitä pidä hajottaa..

penkissä tarkoitus mitata tehot ainakin näillä tämänhetkisillä 2bar ahdoilla.. otan mukaan lisäilmoja jos tuntuu sille että painetta tarviaa lisätä ;D   mutta nyt toimii nätisti noille paineille keskivaihe vähän paksulla mutta väliäkö sillä, puskee vähän mustaa mutta ei rötää.. sen verran saa lisäilmoilla kikkailtua että paineet sais lähemmäs kolmea paaria. :idiot2:

mutta sit viimeistään kori vääntyy mutkalle tai jotain muuta vastaavaa..

jes sain tämän viikon lauantaille penkkiajan  *taavih->  nyt alko jo jännittää  :-*

edit: 

kävin äsken vaihtamassa pienemmät lisäilmat ( tarkoittaa että lisää bensaa ylärekisteriin )  käytös muuttui melko paljon tuntuu että vääntöä tuli lisää  :P  sattu vaan taas sadekeli ni en saanut katottua seoksia kuin 1,8bar saakka

nelosellakin kun otti kunnon vedon ni jossain 1,6bar kohdalla irtos perä tiestä ja sit sudin tuonne 1,8bar josta ei nostanu pitojen vuoksi enempää.. aiemmin tuossa kohti oli 11,7 afr nyt oli 11,1  erotuksesta päätellen jäädään alle 12 afr kun on 8000 jenkaa ja 2bar

toinen jännä ilmiö on ettei kone nyt kierrä vapaalla yli 5 tonnia kun rötää paikallaan, vedossa ei ole rötäämistä.
tämä on täysin normaali ilmiö lortoilla kun ajetaan kovilla paineilla.  :)  ai että tykkään kyllä tuplista  S*

nyt on myös kiva kun ahdot saa rötäämistä vasten kiloon, aiemmin nousi 0,7bar. on kiva siitä tyrkätä vaihdetta pesään kun on jo valmiiksi ahtoa, oisko tää hc paukku  :2funny:

eivät voisi enää olla helpommat säätää kun ymmärtää miten nää toimii :pomo:

nyt ollaan turvallisesti rikkaan puolella penkkiin  8) 

tällä viikolla pitää asentaa myös rosterinen hipo huohotuspönttö, niin ei ole enää sitä rumaa limppapullosätöstä pannuhuoneessa.

edit: 20.9-11

tuli tehtyä vihdoin pakoputki taakse asti, koska penkkiin ei ollut asiaa sivutuuballa kun ois ottanut lattiaan kiinni :2funny:

säästösyistä kasasin pakoputken vanhoista pätkistä.. mutta siintä tuli melko hyvä :)  putki menee akselin ali eikä ota enää mihinkään kiinni, loppu se hidasteitten kierto.

etujouset on aivan kauheat ne on aivan mutkalla kun sillon aikanaan tuli niitä lämmitettyä nyt ne on muuttaneet muotoa  :idiot2:  tarvian jostain halvat pelkät etu lesjöt?? 

korikin vaatii talven aikana miggiä..  :-\ tänään nimittäin tippu nosturille lokarinkaaresta ja helmasta koostuva möntti.. perkule et ruoste on ilkeetä ainetta sitä kun ei saa kuin puhalluksella hyväksi aina se tulee läpi.  :idiot2: 

mutta eihän se tässä kyllä haittaakkaan kun lookki on rotta :P
« Viimeksi muokattu: 20.09.2011, 22:02:06 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #470 : 22.09.2011, 21:26:11 »
ilta ähvätty öp- mittarin ja huohotinpurkin kanssa nyt on molemmat valmiit  :)  ö-paineet näyttää hyvälle kylmällä koneella 4bar tyhjäkäynti ja kuumana 1,5-3bar riippuen kuinka kuumaksi öljyt ajaa.. normi motariajossa 5,5bar kylmänä ja lämpimänä 4-4,5

hukkaportti alkaa olla jo hiukan hankala kun se hiipii auki liian aikaisin josta johtuu hieman alhaiset ahtopaineet ennenkun antaa kunnolla jenkaa..eli turbo alkaa ahtaa heti kun kaasua painaa paineet nousee suht nopeasti reiluun kiloon mutta ei alle 6trpm nosta yli 1,5bar vaan paineet nousee sitten kierrosten mukana 8000rpm jossa jo n.2,2bar ( mittari loppuu 2 bar niin vaikea arvioida ) pikkusen oli pakko portin säätöä kiristää kun se antaa voimaa alas kun ei hiivi auki niin nopsaan.  tosin tämän nykyinen toiminta on vaihdelaatikon henkivakuutus  ;)  viidestä tonnista alkaa se kunnon pöhinä.. voisin tietty tehdä vastapaineohjauksen ja laukaista m45 akselit poikki mutta ei oikein oo vielä varaa laatikkoon joten näin mennään..  saa nähdä kuinka ylös paineet penkissä nousee ::)  pitää ottaa lisäilmoja mukaan ni ei tarvii ahtoja laskea.  :P 

ennakkoa vois penkkiin pari astetta laskea varmuuden vuoksi.. nyt on 24 astetta ahdoilla. eikä nakuta! :pomo:


edit: mietin tuota konetta minkä talvella kasaan..

taidankin tehä sen tosta b21 josko sen kotia saakka joskus saan  :) 

-luultavasti porautus, riippuu kunnosta
-uudet b21 takomännät tai wisecot..
-kaikki uudet laakerit
-öljyruiskut
-betonia tulee tukemaan lohkon elämistä.
-taidan kuitenkin h-profiilit laittaa kun ovat niin halpoja
-joku kisakiree race nokka ja sama 398 kansi

eiköhän näillä ens kesänä sudita jos kori ei katkea :2funny:

« Viimeksi muokattu: 22.09.2011, 22:41:31 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #471 : 24.09.2011, 18:01:12 »
penkissä käyty :)  oli "hieman" ongelmia.. kun lähettiin menemään niin laajakaista ei sitten enää toiminutkaan ei tule virtaa.. päästiin penkkiin otettiin katsastuslappu 150hv, ja sit ruettiin kattomaan mitä löytyy ja jarrut rupes hirttämään :idiot2:  saatiin tulokseksi 230hv 1bar paineilla kun ei jostain syystä nostanut ahtoja penkissä.. liikenteessä ahdot 2bar.

no sitten hukkaporttia kireemmälle ja saatiin ahdot nousemaan 2bar penkissä ja tulos oli aivan toinen 372hv/400nm  :pomo:  laahaavilla jarruilla.

väännöt jäi alhaisiksi kun maks teho tuli 7000rpm ja hukkaportti hiipii kokoaika väärässä aikaa auki..

nyyttoneita tulee hukkaportin ohjauksen muuttamisella reilusti lisää.

jarrut ja plx sekä öp mittari meni sitten tällä reissulla rikki tulomatkalla ei ollut ollenkaan enää jarruja  :2funny:

mutta hyvät lukemat tuli kaasareilla ja a-nokalla ja vakio b19a:lla :P  mahtava fiilis  :3/4 jättää sen:

penkkilapun linkitän myöhemmin  :)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #472 : 24.09.2011, 18:06:03 »
Nyt onkin hyvä aika päivitellä jarrut tehojen tasolle  ;D Hyvältä kuulostaa!
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Coma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #473 : 24.09.2011, 18:36:29 »
komiathan noi lukemat on noinkin  -H- ja jos vääntöö tulee lisää+alempaa ni menee laatikko vaihtoon

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #474 : 24.09.2011, 18:52:15 »
laatikko menee nykysellään samantien vaihtoon jos ottaa yhdenkin täyvedon kolmosella :2funny:  ahtoa on abaut kolmatta kiloa liikenteessä.. alkaa vaan seos loppumaan pitää vaihtaa vielä pienemmät lisäilmat :P 

otetaan vielä huomioon että miulla on jakajasytkä missä ei ole kovin suuret ennakkomuutokset se on lähinnä kiinteä 24 astetta. tyhjäkäynnillä on vain 14 astetta ja heti kun painaa kaasua on ennakot 24 ja ei loppunu kipinä kesken!

mutta lasken ahdot 2 kiloon kun seuraavaksi ajan.. jännä kun ei penkissä maantie setupilla nosta yli kilon ahtoja ::) ei saa tarpeeksi rasitetta vissiin ja kuuli selvästi kun hukkaportti aukeaa, sinne pitäs saada jäykempi jousi ja vastapaineohjaus..hiton hukkaportti ärsyttää >:(

seuraavaksi vaihtuu
-k-nokka
-pakosarja
-14 pakopesä
-34 kurkut + lisäilmat 

pahoittelen laadusta mutta tässä penkkilappu  tarkat lukemat: 372,7hv  6921rpm  ja 392,2nm 6158rpm

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #475 : 24.09.2011, 19:01:16 »
Laita vähän isompana tuo kuva niin näkee sen käyränkin eikä pelkkiä asteikkoja  ;D

Eniveis, onnittelut  8)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #476 : 24.09.2011, 19:02:24 »
Hienot lukemat ja varmaan enemmän tulee :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #477 : 24.09.2011, 19:19:27 »
kiitoksia. kamera vetää viimosiaan niin sillä ei saa tarkempaa kuvaa  :o  ja kun sitä suurentaa niin menee entistä epäselvemmäksi..

jos joku osaa niin saa yrittää laittaa tuota näkymään paremmin ja linkittää sen tänne kiitos :)

E: kyllä ne jotenkin näkee ne käyrät kun painaa kuvan päällä ctrl +   :D
« Viimeksi muokattu: 24.09.2011, 19:21:10 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #478 : 24.09.2011, 20:40:42 »
Hyvä että pelittää ja kivat lukemat  :hello:
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 2 x dellorto 40mm+holset hx 40 super
« Vastaus #479 : 24.09.2011, 21:15:29 »
hyvät lukemat tuli  O0
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

 

Futurez  Kulkukoira