Elekma  Autoracing

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179092 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kowalski

  • Vieras
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #90 : 15.01.2011, 18:27:15 »
Kylläpäs muuten pelaa nätisti varsinkin omaan römberi vehkeeseen verrattuna. Ja tietkin näyttää olevan mukavan kuivat siellä teilläpäin.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #91 : 15.01.2011, 18:32:15 »
juu pelaa kyllä tosi nätisti  :) voisi ruiskuksi luulla.. tiet oli kyl aika jäässä varsinki nuo urat piti aika varovasti kaasutella  ;)  onneks on 100 % lukko  ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #92 : 15.01.2011, 18:41:40 »
Hienolta näyttää.. mietityttää tuo vääntö.. onkohan sitä kuinka :) meinaan kolmosvaihdetta että koshahan antautuu.. :D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #93 : 15.01.2011, 18:48:27 »
Hienolta näyttää.. mietityttää tuo vääntö.. onkohan sitä kuinka :) meinaan kolmosvaihdetta että koshahan antautuu.. :D

on sitä miellyttävästi tuskin se 3 ainakaan talvella hajoaa  ::)  rupee suttaamaan jos vedättää aivan kaasu auki  :)

pitää vältellä 3 täysiä kiihdytyksiä.. kun ei anna rahatilanne ostaa parempaa lootaa :(


Illan saldoa:  kansipahvi vuotaa koneen takaosasta aika reilusti ulospäin öljyä.. lisäksi imusarjassa olevat jäähdytysnestekierron tulpat rupes vuotamaan nestettä sitä roisku pitkin lohkoa  >:(  ja tiputtaa kokoajan nestettä.. ei hyvä korjattava huomenna onneksi öljyvuoto ei vielä ole niin paha.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2011, 02:14:16 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #95 : 16.01.2011, 15:19:03 »
Siltä tuo vaikuttaisi.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #96 : 16.01.2011, 20:39:06 »
ei ole pahvi mennyt muuten kun koneen takimmaisesta oikeanpuolen pinnapultin kohtasta vuotaa öljyä ulospäin.. vuoto ei ole hirmu paha ei ole tarvinnut öljyä lisätä mutta se sotkee koko lohkon ja öljypohjan oikealta puolelta.. ( eikös tässä b19 ole öljylinja kanteen juuri tuota kannenpulttia pitkin? )  noh.. pahvi löytyy hyllystä pitäs jossain välissä vaihtaa ni pääsis eroon tuosta vuodosta..

jäähdytysneste vuodon sain kuntoon kun tein imusarjan nestekierron reikiin plommit isosta pultista ja löin ne tiivistemassan kera reikiin ei vuoda enää :)  lisäksi jostain ihmeen syystä lämppärin ylempään letkuun oli tullut suht iso reikä ? josta ruiski nestettä.. :o  noh.. laitoin uuden letkun sekin tuli kuntoon  :)  sit olin just lähössä koeajolle ni lorttojen vipusysteemi meni poikki  :(  sekin tuli korjattua ja pääsin 10km koeajolle taas toimii eikä vuoda eikä hävitä nestettä  :P  russatessa huomasin että synkat vielä hitusen pielessä..   sinne jäi nyt se öljyvuoto mut olkoon vielä jonkuu aikaa kunhan on aikaa vaihella pahvi..

onneksi sain kuntoon  :)

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #97 : 16.01.2011, 21:18:13 »
Onko sulla minkä lainen synkkä mittari itse ostin joskus tämmäisen synkkä mittarin tupla kaasareita varten ja moottoripyörien kaasareita vartenhttp://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=48_230&products_id=1513. Tuolla on saanut ihan hyvin säätöihin kaikki vehkeet mitä olen itse säätänyt. Siisti projekti muuten on aina ihan mukava lueskella mitä on tapahtunut.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #98 : 16.01.2011, 21:39:21 »
Onko sulla minkä lainen synkkä mittari itse ostin joskus tämmäisen synkkä mittarin tupla kaasareita varten ja moottoripyörien kaasareita vartenhttp://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=48_230&products_id=1513. Tuolla on saanut ihan hyvin säätöihin kaikki vehkeet mitä olen itse säätänyt. Siisti projekti muuten on aina ihan mukava lueskella mitä on tapahtunut.

olishan tuollanen ihan hyvä olla mutta tähänkin asti saatu korvakuulolta ja ajamalla synkat kohdilleen  ;)  en jaksanut vain enää tänään tehdä hienosäätöä kun meni niin myöhään ennenkuin sain auton takaisin läjään.. sehän on hyvä jos on mielenkiintoista luettavaa  :) 

tänään kyllä otti vähän aivoon kun aamulla ei lähdettykkään avaimesta käyntiin oli menny startti sököksi.. onneksi oli ystävällinen naapuri joka veti hiacella käyntiin  ;D  startti tuli myös päivänmittaan uusittua.

nyt kun on koko viikonlopun ajellut kemppiperällä ni ei siitä voi muutakun tykätä  S*  mihinkään ei jää enää jumiin ja pystyy hallitsemaan autoa puolet paremmin  :)  oli nimittäin tosi vaarallisia tilanteita välillä kun lähti ilman lukkoa motarilla sutimaan perä ei tiennyt millä pyörällä sutia ja auto käyttäytyi arvaamattomasti..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #99 : 17.01.2011, 00:44:59 »
Lukoton perä on kieltämättä aika arvaamaton siinä vaiheessa kun se alkaa arpomaan vetoa puolelta toiselle. Pari kertaa meinannu käydä hassusti :D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #100 : 17.01.2011, 21:02:01 »
niin on  ;D  tänään tuli säädettyä synkat ja laitettua hieman lisää sytkäennakkoa :)  nyt on 35 astetta ahdoilla.. veto parani jonkun verran turbokin herää tai on herännytkin tosi aikaisin siinä 2000-3000 paikkeilla  :)

edit: syy ennakon nostoon.. kun ahtopaine ylittää 1,0 bar ni rupee sen jälkee lyömään tulta putkesta johtuen liian myöhäselle menevastä kaksitoimisesta virranjakajasta. nyt ei enää lyö tulta vaan jatkaa taas tasaisesti vetoa.. seuraava merkkipaalu on saada toimimaan/ kestämään 1,3bar  :P  kytkin ei kyllä kestä ( on nimittäin vielä vakiokytkin lootassa )  :2funny:  ihmeen pitkään se sinnittelee.. lähtee vieläkin mielummin sutimaan kolmosellakin märällä asfaltilla kuin kytkin luistamaan..
parit kerrat luistanut jo kunnolla kun on vaihtanut rivakasti 1-2 tai 3-4  :buck2:  jännästi tosiaan herää tuo turbo hiton aikaseen heti vaihdon jälkeen tuuppaa jo kunnolla ahtoa..

Lisäksi pikkukardaani on mennyt rullalle n. 20-30 astetta  :D  maalit halkeilleet jne.. kohta senkin vaihto edessä
« Viimeksi muokattu: 17.01.2011, 22:21:04 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #101 : 18.01.2011, 20:43:23 »
mikäköhän hitto volvoa vaivaa.. savuttaa vaaleaa aivan pirusti ja haisee lähinnä palaneelle öljylle? katku on jokseenkin makeahko.. ja putkesta melkein valuu mustaa töhnää.. jää savuamaan sammuttamisen jälkeenkin.. ei hävitä öljyä eikä jäähdytysnestettä, tekee pienen paineen jäähdytysjärjestelmään..mutta ei siis tursua yli kun korkin avaa eikä säiliössä kupli.. onkohan nyt pahvi lopullisesti entinen.. niin ja vedot on tallella ajossa ei huomaa mitään eroa. lämmöt pysyyy normaalissa. :'( 

itse veikkaan kansipahvia? tai kannessa käynyt jotain hassusti.. venttiilivarren kumit?  ainiin ja moottori ei huohota yhtään edes ahdoilla ei tule pisaraakaan öljyä kerääjäsäiliöön..  :o
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #102 : 18.01.2011, 20:50:49 »
oiskohan se b19 tullu vakiorutuilla ja nuilla paineilla tiensä päähän.. pahvissa pieni vuoto.
LH&ostrich

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #104 : 18.01.2011, 21:16:15 »
oiskohan se b19 tullu vakiorutuilla ja nuilla paineilla tiensä päähän.. pahvissa pieni vuoto.


tuskin alakerrassa on mitään vikaa kun ei huohota?  ::)  voihan siellä olla vaikka kansi halki.. onneksi pahvi löytyy hyllystä.. pitää nyt ensin vaihdella se. kuitenkin pelottaa kun savu haisee palaneelle öljyllekkin ( erittäin vahva käry tulee ihan silmiä kirvelee kun menee putken lähelle)  :o  mutta on valkoista..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

Proturbo  Autodiagnoosi