Ateho  Elekma

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179092 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #255 : 20.03.2011, 01:18:38 »
:D niinhän sitä luulisi  ;)
mitä meinaat kytkimelle tehä ? / millasen asetelman meinaat tilalle ?

kytkin löytyy jo peräkontista en oo jaksanu vaivautua vaihtamaan :D 

eli löytyy:

bmw hd sre -618 koneistettuna volvon littupyörään joka kevennetty rankasti.. ( painaa vähemmän kuin pelkkä asetelma ) ja volvon vakiolevy 228mm

sekä volvo 240 paksuimman mallin kardaani "jööti" etu sekä takapätkä odottavat asennusta ;)


tässä nyt kuvia uudesta kokoonpanosta  :)





« Viimeksi muokattu: 20.03.2011, 02:13:08 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #256 : 20.03.2011, 11:54:57 »
Konehuone siistiytyi kummasti  ;)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #257 : 20.03.2011, 17:01:40 »
Konehuone siistiytyi kummasti  ;)

kyllähän se hieman  :)  mutta tästä ei tosiaankaan ole tarkoitus kuitenkaan tehdä hienoa ja virheetöntä vaan toimiva ratkaisu   :)

nyt on hieman ajeltu ja tutkiskeltu bensapuolella jotain häikkää vieläkin, ei saa kunnolla bensaa eli tuotto ei riitä molemmille kaasareille joissakin tilanteissa.. bensanpainetta nostamalla saa toimimaan paremmin eli täytyy ensi viikolla ostaa toinen bensapumppu kaveriksi  :P

tänään tuli myös käytyä volverella purkamassa osia irti  :)  kiitoksia volverelle kaupoista ja kahveista!

lisäksi hukkaportin putki on näköjään haljennut tärinästä..

etulippakin pitäs asentaa ni sais paremman lookin keulaan  ;) 

alustaa tuli testailtua asfaltilla ja hyvälle vaikuttaa vaikka onkin vain takana lesjöt ja edessä polttopillimadallus joka jäykistää aivan hitosti keulaa  melko tukeva on tulla kylkimyyryä  ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #258 : 20.03.2011, 21:15:36 »
tuli tänään laitettua uusi puskurinjatke kiinni  S*

eli yhdistin pitkän ja lyhyen jatkeen ja sahasin ylimääräisen pois ja laitoin kilven alas upee tuli, puskurista maahan n.7cm  :P







talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa niksude`

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #259 : 20.03.2011, 21:46:54 »
Lipasta tuli tosiaan ihan jees, mutta laita tuo kilpi vaan normipaikalle takaisin niin on paremman näköinen...  ;) Makuasia tosin !  :)
Volvo 240 GL b200k "talvi-projekti"
Bmw E39 M5 "käyttöauto"

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #260 : 20.03.2011, 22:23:28 »
hieno tuli tosiaan tuolle vanhalle kilvenpaikalle pitäisi tosin jotain tehdä, tai laitta kilpi siihen takaisin ;)

niin ja sininen kohta mustaksi  ;)

mutta hieno tuli silti  :)

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #261 : 20.03.2011, 22:27:19 »
hieno tuli tosiaan tuolle vanhalle kilvenpaikalle pitäisi tosin jotain tehdä, tai laitta kilpi siihen takaisin ;)

niin ja sininen kohta mustaksi  ;)

mutta hieno tuli silti  :)

kiitoksia  :)  pitää vissiin laittaa se kilpi takas siihe alkuperäseen paikkaan ja oli tosiaan tarkotuskin maalata kokonaan lippa mustaks en vaa tänään kerenny kun laittamaan sen kiinni..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #262 : 21.03.2011, 09:25:53 »
tänään tuli myös käytyä volverella purkamassa osia irti  :)  kiitoksia volverelle kaupoista ja kahveista!

Eipä kestä, kiitos kaupoista ja purkuavusta itsellesi!  -H-

Oli mukava nähdä tämä mielenkiintoinen kulkine kun on tullut näitä kieltämättä melko värikkäitä vaiheita seurattua!  ;)
Mielenkiintoinen on myös tuo lähestymistapa tuohon etulippaan? Ei muuta kuin kilpi omalle paikalleen, mustaksi kokonaan ja jotkut sopivat peitelevyt noihin aukkoihin niin alkaa spoileri istumaan asiallisesti!
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #263 : 21.03.2011, 10:01:15 »
Omasta mielestäni tuo lippa ei sovi.. noista kuvista päätellen.. eri sit varmaan kun on maalattu ja kuva otettu vähän kauempaa et koko auto on kuvassa :) Muuten näyttää hyvältä.. varsinkin konehuone :P
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #264 : 21.03.2011, 10:02:58 »
Onko tuo lippa jostaki takahelmasta tehty?
Hieno kieltämäti  :D

Poissa napo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • b21et 240
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #265 : 21.03.2011, 15:08:32 »
Hei tossa lipassa on oikeesti ideaa. Siirähän se kilpi, maalaa koko paketti ja laita kuvia tänne eri kuvakulmista jos viitsit.
Jäädään seuraamaan, toivottavasti kaiken saat pian pelittämään.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #266 : 21.03.2011, 18:15:45 »
kiitoksia kommenteista  :)  meinasin maalata mustaksi ja tehdä noille reijille jotain.. tänään en kerennyt, lippa on tehty kahdesta volvon orkkis puskurin jatkeesta  ;)  kilpikin siirtyy lähipäivinä takaisin omalle paikalleen halusin vain testata mille näyttää tuossa. 

Tänään tuli laitettua tuplabensapumput nyt ei lopu bensa kesken

2x 4bar turbon ruiskupumppu 0,25bar paineella luulisi nyt tuoton alkavan riittää  :P  vieläkin joissakin kohdissa puutuu täysin ei loiski eikä pötski vaan "sammuu" kun tumppaa kaasua sit saattaa lähtee osittain käymään.. kaasun löysäämällä ja painamalla uudelleen veto palaa..

mut meinaa silti jo repiä tämä paketti johonkin  S*  turbo herää 2500rpm ja ahtaa jo 3500 täydet! vaikka on iso ahdin pako ar 84



tuli löydettyä rövellyksen aiheuttaja  :)  bensanpinnat ei tottele kohoja joko koho vuotaa tai jotain muuta hassua.. toimihan tämä suht hyvin jo aikaisemmin mut nyt vielä paremmin.. nostin kohot melkein kanteen kiinni pikkuhiljaa ja totesin et mitä ylempänä sitä paremmin toimii..  bensanpinta kaasareissa ei oikein tykkää nousta vaikka kohot on 2mm vaille kohokammion kannesta ennenkuin neulaventtiili on kiinni niin bensapinta kaasareissa on alle puolivälin ei yletä mihinkään porauksiin eikä tulvi ???  kummallista sama homma vaikka kohot säätää kanteen kiinni.

etulipan maalasin ja siirsin kilven normipaikalle tuli omasta mielestä tosi hieno  S*  kuvat on vähän huonoja eikä kerro todellisuutta mutta suuntaa antaa oli tosi pimeää  :(

vielä pitäs nuo reijät jollain keksiä peittää..







« Viimeksi muokattu: 21.03.2011, 20:45:13 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #267 : 22.03.2011, 21:48:10 »
mistä ihmeestä voi johtua ettei bensanpinnat kaasareissa nouse mihinkään vaikka kohot säätää melkein kanteen kiinni?? 

pumput 2x kiina 4bar turbon pumppu 0,25 paineella
turvatankki
8mm painelinja ja 12 paluu jossa 8mm kuriste nyt
malpassi turbo bensapaineensäädin
üudet neulavenat
linjat kokeiltu että on auki ja puhaltamalla menee ilma läpi kaasareista kun kohot kääntää auki..

en ymmärrä miksi ei bensapinnat nouse  :-\ APUA.. booaa ajon jälkeen kun äkkiä yrittää kiihdyttää tai kun tasakaasulta painaa hitusen lisää ni " sammuu "  löysäämällä kaasun ja painamalla uudelleen vetää..

lisäksi 5500 kierroksen jälkeen käy lotskamaa pakoputkessa taitaa bensa loppua  ::)


E: niin b-pinnat ei siis kaasareissa nouse (kohokammioissa tietystä kohdasta vaikka kohot taittaa mihin asentoon hyvänsä)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2011, 21:58:19 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #268 : 23.03.2011, 19:25:29 »
HAHAA!! jumaliste elin kokoaika siinä uskossa et auto käy laihalla kun oireili aivan siihen tapaan mutta eipä ollutkaan niin! :)

tyhjäkäyntipiiri vielä hitusen liian rikkaalla, ei vastaa kaasuun aivan heti tyhjäkäynniltä jos runttaa pohjaan.

-säädin bensapinnat takaisin ohjearvoon 15mm
-säädin tyhjäkäyntiseokset parhaiten käyväksi tuli n.4 kierrosta auki.. (ohjearvo 1 1/2- 4 1/2)
-tarkastin ja tasasin bensapaineen 0,3bar
-säädin sytkää aikasemmalle ( veti ahdoilla vielä liian myöhäselle ja paukutti putkessa ) paukutus loppui!! nyt antaa vetää rajoittimeen tasaisesti 7000rpm  ;)

- Ahtopaine tällä hetkellä 0,6bar ja vetää tosi kivasti aina tuonne rajoittimeen saakka hyvin veti kahdella 195 leveellä kumilla mustaa kuivaan asfalttii kiihdytyksessä ilman kytkinpommia  S* 3 vaihteella kytkin luistaa  :2funny:

jes tää on hieno tunne!! pitkään tätä on ropellettukkin..

vielä pitäs tyhjäkäyntisuuttimet vaihtaa 55:siin ni sais alhaalta vähän herkemmäksi




E: eli painekotelo ja imusarja ja sen alipainevuodot + seokset oli syy toimimattomuuteen

-painekotelo päästi kohokammiosta painetta pois vain toisesta kaasarista ni tuli vähän epämääräinen paineistus ( nyt ne on molemmat uudet ja hyvät
-seos liian rikkaalla
-sytkä liian myöhäsellä
-bensapumppu oli väsynyt ( nyt on kaksi uutta )
-sisäkurkut oli löysällä
-kaasareissa sontaa
- bensapaineensäätimen jousi oli pois paikaltaan
-jarrutehostimen letkuun oli hiertynyt reikä
-synkat oli pielessä
-kaasuvivusto oli huono
-tulpanjohdot ja tulpat oli rikki
-jne..  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 23.03.2011, 19:31:42 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #269 : 23.03.2011, 19:28:08 »
Noniin hyvä homma! :) Nyt parempi kytkin ja paksumpi kardaani et voi antaa kenkää ;)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Elekma  Autoracing