KL-varaosat  Race.fi

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #285 : 30.03.2011, 20:34:10 »
ei tohon pitäisi tarvita mitään erikoisia kytkentöjä, se on se originaali johtosarjakin sellainen ettei siinä oo mitään paikkoja millekkään releille. kykentöjä joutuu tekee sen verran että ruuvaa puolalle - ja + napoihin johdot kiinni ja boksin laittaa runkoon.. eli puolalle virtalukon takainen virta kuten ennenkin, tähän laitetaan lisäksi muistaakseni tuo johtosarjassa oleva johto mistä menee samalla siis sytkäboksille virta. sitten vaan puolan - nastaan tuo johtosarjassa oleva toinen johto. tosi helppo tuo on laittaa, selvenee kyllä varmasti kun saat käsiisi tuon laitoksen.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #286 : 30.03.2011, 20:37:07 »
ei tohon pitäisi tarvita mitään erikoisia kytkentöjä, se on se originaali johtosarjakin sellainen ettei siinä oo mitään paikkoja millekkään releille. kykentöjä joutuu tekee sen verran että ruuvaa puolalle - ja + napoihin johdot kiinni ja boksin laittaa runkoon.. eli puolalle virtalukon takainen virta kuten ennenkin, tähän laitetaan lisäksi muistaakseni tuo johtosarjassa oleva johto mistä menee samalla siis sytkäboksille virta. sitten vaan puolan - nastaan tuo johtosarjassa oleva toinen johto. tosi helppo tuo on laittaa, selvenee kyllä varmasti kun saat käsiisi tuon laitoksen.

eiköhän se selvene :)  kuulostaa liian helpolle  :2funny:  se varmaan jo huomenna on täällä ni pääsee tutkimaan  :juhau:

mutta tosiaan miun mielestä ei kärjellisen puola sovi tän kanssa vaan pitää olla kärjettömän puola? en tiedä olenko väärässä vai en..  ::)

E: niin onko tämä peräisin volvon k-jet ruiskun yhteydestä vai jonkun muun laitteen?  vai onko tämä sellanen mitä sai jossain vaihteessa erikseen ostettua ns. parempana sytkänä?
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011, 20:39:14 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #287 : 30.03.2011, 20:41:56 »
juujuu..  ::) on tuostakin jo apuja  :)  lähinnä mietin tartteeko siinä mitään ihmeellistä kuten releitä yms..  virrat lukon takaa vai jatkuvat jne.. ja mihin johtoihin.. kytkentäkaavio olis loistavaa  :pomo:
http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/
Siellä näyttäis olevan jotain... Section 3.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #288 : 30.03.2011, 21:17:08 »
K-jet volvo on aika laajakäsite..
On Tsz-i:tä, TZ-28H:ta, EZK:ta ja jne. jne.

Onko ensiövirrankatkonta induktiivisella vai Hall-anturilla ?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #289 : 30.03.2011, 21:21:20 »
käsittääkseni tämä Bosch TSZ-2 ?
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #290 : 30.03.2011, 21:22:08 »
mielestäni ihan originaali kärjetön. tuosta mallista nyt on paha täsmentää kun paketti on matkalla kovaa kyytiä imatralle, la_bot huomenna selventäköön.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #291 : 31.03.2011, 10:45:59 »
mutta tosiaan miun mielestä ei kärjellisen puola sovi tän kanssa vaan pitää olla kärjettömän puola? en tiedä olenko väärässä vai en..  ::)
Saattaa pelatakin kärjettömän puolalla, kipinä vaan ei parane juurikaan kun ei tulpille menevä jännitekään suurene. Eli kärjettömän puola antaa suuremman jännitteen ulos kuin kärjellisen puola.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #292 : 31.03.2011, 14:20:59 »
Niin, jos siinä tulee jakajalta vaan kaks karvaa, se on TSZ-2. Muistaakseni. Ja siinä on se vanhan liiton iso ohjain. Jos et oo jo kytkeny, ni täs ois numeroita, jos sulla ei oo sitä johtosarjaa:
Pinni: 7 -jakajalle
          31d -jakajalle
          31 -boksin maadoitus
          16 -puola miinus (ja toisesta samannumeroisesta rundari)
          15 -boksin herätys (ite ryöstin sytkävirran sulakkeen takaa, kun Tojotaan laitoin)

Jakajan piuhat menee kokeilemalla oikein, jos ne on väärin päin, se vetää helkkaristi ennakkoa jo tyhjäkäynnillä (jos en väärin muista), joka tapauksessa kierroksten noustessa se ennakonkasvu ei lopu ikinä. Toivottavasti tästä on apua.

Ja muuten Tojon kärkipuolalla ainakin kipinä parani huomattavasti, kun laitto sen kaveriks kärettömän.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2011, 14:22:33 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #293 : 31.03.2011, 17:24:45 »
Niin, jos siinä tulee jakajalta vaan kaks karvaa, se on TSZ-2. Muistaakseni. Ja siinä on se vanhan liiton iso ohjain. Jos et oo jo kytkeny, ni täs ois numeroita, jos sulla ei oo sitä johtosarjaa:
Pinni: 7 -jakajalle
          31d -jakajalle
          31 -boksin maadoitus
          16 -puola miinus (ja toisesta samannumeroisesta rundari)
          15 -boksin herätys (ite ryöstin sytkävirran sulakkeen takaa, kun Tojotaan laitoin)

Jakajan piuhat menee kokeilemalla oikein, jos ne on väärin päin, se vetää helkkaristi ennakkoa jo tyhjäkäynnillä (jos en väärin muista), joka tapauksessa kierroksten noustessa se ennakonkasvu ei lopu ikinä. Toivottavasti tästä on apua.

Ja muuten Tojon kärkipuolalla ainakin kipinä parani huomattavasti, kun laitto sen kaveriks kärettömän.


jotenkin kummallisen näköinen tuo paketti.. samankokoinen "ohjain" kuin normikärjettömän pääteaste muutama hassu johto löytyy koko johtosarjasta ja nopeesti vilkasemalla oli kolmejohtoinen tuo jakajan liitos mutta tarkastan vielä..

kiitoksia neuvoista! :)


kolmenapainen oli jakajan liitos, lisäksi johtosarjan toisessa päässä on vain harmaa liitin jossa valkoinen johto punaisella raidalla ja sininen johto? ( olisko virrat? )  keskeltä johtosarjaa tulee musta johto? ( maa?)

ohjausyksikkö joka näyttää pääteasteelta on 7 napainen?? jossa lukee bosch ja numeroita en tähän hätään muista.. lisäksi johtosarjassa on liittimet puolalle sininen ja valkopunainen..  ja liitin jakajaan ja liitin "ohjausyksikölle" ei muita johtoja  ::)

mättääkö tässä joku vai voiko tämä olla näin yksinkertainen? ???
« Viimeksi muokattu: 31.03.2011, 17:51:14 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #294 : 31.03.2011, 18:00:45 »

jotenkin kummallisen näköinen tuo paketti.. samankokoinen "ohjain" kuin normikärjettömän pääteaste muutama hassu johto löytyy koko johtosarjasta ja nopeesti vilkasemalla oli kolmejohtoinen tuo jakajan liitos mutta tarkastan vielä..

kiitoksia neuvoista! :)


kolmenapainen oli jakajan liitos, lisäksi johtosarjan toisessa päässä on vain harmaa liitin jossa valkoinen johto punaisella raidalla ja sininen johto? ( olisko virrat? )  keskeltä johtosarjaa tulee musta johto? ( maa?)

ohjausyksikkö joka näyttää pääteasteelta on 7 napainen?? jossa lukee bosch ja numeroita en tähän hätään muista.. lisäksi johtosarjassa on liittimet puolalle sininen ja valkopunainen..  ja liitin jakajaan ja liitin "ohjausyksikölle" ei muita johtoja  ::)

mättääkö tässä joku vai voiko tämä olla näin yksinkertainen? ???
Se on juurikin noin yksinkertainen. nimim. K-jet koneen 242:seen vaihtaneena. ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #295 : 31.03.2011, 18:11:08 »
Se on juurikin noin yksinkertainen. nimim. K-jet koneen 242:seen vaihtaneena. ;)

oliko sininen vai valkoinen punaisella viivalla virta? ja musta maa? :)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #296 : 31.03.2011, 18:30:25 »
oliko sininen vai valkoinen punaisella viivalla virta? ja musta maa? :)
Sininen Puola nasta 15
valko/punainen Puola nasta 1
Musta runkoon "apikolla" , tulee vakiona siihen akun vieressä olevan rautahässäkän eturuuvin alle, missä on se valojen rele kiinni. (Olipa selkeä ilmaus :D)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #297 : 31.03.2011, 18:43:01 »
paketti ilmeisesti saapui.. tosiaan varmaan huomasit että tuon kytkemiseen ei tarvi olla sähköinsinööri. melko helppo, tosin en ois kyllä itsekkään muistanu noita värejä.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #298 : 31.03.2011, 18:51:51 »
Sininen Puola nasta 15
valko/punainen Puola nasta 1
Musta runkoon "apikolla" , tulee vakiona siihen akun vieressä olevan rautahässäkän eturuuvin alle, missä on se valojen rele kiinni. (Olipa selkeä ilmaus :D)

eikun sitä toista päätä meinasin sitä missä on harmaa liitin et miten siihen kytketään virrat? ja liittimeen tulee valko/ punainen ja sininen?? et miten siihen virrat?


ja juu paketti saapui! kiitoksia kaupoista  :)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #299 : 31.03.2011, 19:01:58 »
eikun sitä toista päätä meinasin sitä missä on harmaa liitin et miten siihen kytketään virrat? ja liittimeen tulee valko/ punainen ja sininen?? et miten siihen virrat?


ja juu paketti saapui! kiitoksia kaupoista  :)

Ai sul oli se uudemman mallin johtosarja...

Siniseen tulee virrat, ja valko/punainen menee mittaristolle, Kierrostiedoksi, Mittaa varuiksi, tulee siitä puolan liittimeltä, siitä valko/punaisesta apikosta lähtee 2 piuhaa.  Toinen menee kipinä boksille ja toinen tohon liittimeen. Sininen taas menee virtalukolle/sulakkeelle, Ei tietoa kummalle, koska en ole tota uudempaa sarjaa niin paljoa tutkinut/purkanut. :)

Edit: Tätä liitintäkö tarkoitit?

Jos on samanlainen, niin siniseen tulee virrat ja puna/valk on kierroslukumittaria varten. Tohon ei tarvi sähköjä kytkeä, on sama asia, jos jatkat sen alkuperäisen puolan virtajohdon sieltä apparinpuolen tolpasta tohon uuteen puolan paikkaan. ja liiät johon siniseen liittimeen, vaikka jatkettava johto onkin väriltään ruskea näissä vanhoissa. Ota vielä huomioon se, että et ota virtoja esivastuksen läpi. ;)

(kyllä mä näköjään osaan tän selkeän kirjoituksen :()
« Viimeksi muokattu: 31.03.2011, 19:24:26 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

 

Futurez  Kulkukoira