Ateho  Elekma

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179093 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #315 : 02.04.2011, 21:30:59 »

sit putsasin kannen ja lohkon tiivistepinnat laitoin uuden victor reinzin väliin ja takas nippuun..

muu kone ei kärsinyt vaurioita, kolina tuli ilmeisesti siintä kun 2 syl puristi vettä

Kai katsoit, että se kakkosen mäntä nousee yhtä ylös kuin muutkin? Kiertokangesta tulee helposti kierokanki jos on ollut reilummin vettä pytyssä (luultavasti sitä on ollut aika paljon jos sitä on ollut pakoputkessakin).

Palotilojen ulkonäön perusteella sanoisin, että on käynyt aika rikkaalla, siksi luultavasti vaatii niin reilut ennakotkin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Coma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #316 : 02.04.2011, 23:32:59 »
onko miun silmissä vikaa vai onko kolmosen mäntä erillainen ku muut ?

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #317 : 02.04.2011, 23:55:19 »
sit putsasin kannen ja lohkon tiivistepinnat laitoin uuden victor reinzin väliin ja takas nippuun..

jaa laitoit jo nippuun, mulla on nyt rojekti siirretty talliin olisit saanu siitä sen 530 kannen. etkö enään halua sitä ?

onko miun silmissä vikaa vai onko kolmosen mäntä erillainen ku muut ?

mäki näen samoin  :o

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #318 : 02.04.2011, 23:57:13 »
Kai katsoit, että se kakkosen mäntä nousee yhtä ylös kuin muutkin? Kiertokangesta tulee helposti kierokanki jos on ollut reilummin vettä pytyssä (luultavasti sitä on ollut aika paljon jos sitä on ollut pakoputkessakin).

Palotilojen ulkonäön perusteella sanoisin, että on käynyt aika rikkaalla, siksi luultavasti vaatii niin reilut ennakotkin.


kaikki tuli samaan korkoon.. nyt se taas toimiikin  :)  paitsi että rötää ja pätkii melko paljon ja ei siedä ahtopainetta oikein käy lyömään lieskaa putkesta ja tukehtuu eli käy varmaan rikkaalla niinkuin aikaisemminkin jo sanoit..

pitää ensi viikolla varata aika lpr dynolle säätöön..  ;)


jotenkin tuo kuva taittaa samanlaisia ne kaikki männät oli  :D


ajelin tänään n. 100km eikä ollut enää vuotoja eikä muutakaan ihmeellistä kuin rötääminen/ tukehtuminen ja liekin poltto putkenpäässä..  ::)  nyt en kyllä kenkinyt mielettömästi enää  :2funny: laskin ahdotkin 0,6 bar 
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #319 : 02.04.2011, 23:58:30 »
jaa laitoit jo nippuun, mulla on nyt rojekti siirretty talliin olisit saanu siitä sen 530 kannen. etkö enään halua sitä ?

mäki näen samoin  :o

juu kun en voi jättää autoa pidemmäksi aikaa ajokunnottomaksi työpaikalle.. ostan kyllä sen kannen  :)  ilmottele kun saat irti..

E: niin salama jotenkin vääristää kyllä ne kaikki samanlaisia oli  :2funny:
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #320 : 03.04.2011, 14:16:49 »
Mihis penkkiin meinasit viiä? AMW:llä ainakin on toi suhtautuminen kaasareihin ja jakajiin ollu vähän nurjaa...
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #321 : 03.04.2011, 16:06:12 »
Mihis penkkiin meinasit viiä? AMW:llä ainakin on toi suhtautuminen kaasareihin ja jakajiin ollu vähän nurjaa...

joo huomasin >:(  en ollu kyllä sinne viemäs.. onko lpr toinen penkki?


yritettiin tänään _hapenkin kanssa saada tätä toimimaan, tuloksetta..

pätkii kahta kauheemmin..  >:(  käy liian laihalla ja nakuttaa jos yhtään antaa mennä ahdoille.. juuri ja juuri 0,5 bar kestää

seos menee laihalle heti 2000 jälkeen ennen sitä on paksulla.. pakokaasutestin mukaan menee melkein vähäpäästöisestä

mikä tätä ######## vaivaa??

nyt saa hetkeksi riittää en keksi enää mitään.. kun ei edes penkki huoli autoa säädettäväksi..  :peetu:

« Viimeksi muokattu: 03.04.2011, 20:42:01 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #322 : 03.04.2011, 20:51:20 »
nyt saa hetkeksi riittää en keksi enää mitään.. kun ei edes penkki huoli autoa säädettäväksi..  :peetu:

Hannu_264 jossain toisessa topikissa totes, että kalliiksi tulee jos penkkiin menee etsimään perussäätöjä.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #323 : 03.04.2011, 20:57:30 »
Hannu_264 jossain toisessa topikissa totes, että kalliiksi tulee jos penkkiin menee etsimään perussäätöjä.

totta tuokin.. ikävä kyllä tulis mielettömän kalliiksi.

auton eteen on tehty mieletön määrä töitä ja vaihdettu mieletön määrä osaa mut täytyy myöntää etten vikaa tästä löydä vaikka autonasentaja olenkin  :-[

kaikki toimii niinkuin pitääkin mutta auto ei toimi.. lambda näytti melkeen kahta 3 tuhannessa jenkassa.

menee joskus hermot näitten kanssa.. onneksi jaksoin vielä pahvin vaihtaa.

apuja otetaan vastaan  P>

Oikein hävettää tämä hirveä sähellys tämän auton kanssa..   ::)  toivottavasti saisin sen tallipaikan ni ei tarviais hävittää tätä ja vois rauhassa ettiä vian.. ja sais lojua siellä vaikka maailman ääriin..

kaiken V#####ksen keskessä vielä 244 irtos tuulilasi  :2funny: ei juma.. kyllä nyt koettelee ei voi olla totta

ottaa niin paljon aivoon ettei voi kun nauraa  ;D
« Viimeksi muokattu: 03.04.2011, 21:10:19 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #324 : 03.04.2011, 21:42:30 »
Vian suhteen mää nostan kädet pystyyn, mutta Kaarnalta voi kysästä penkitystä.
     
       ----->http://www.tepalmetmotorsport.fi/

Kai niillä jonkunlaista kaasarikokemustakin on, ei Tommi ainakaan heti meikäläisen Staran säätämistä tyrmänny, mut jäi se sitten väliin. Suuttimet niiltä puuttuu, ne kun on nykysin yhellä paikallisella kansivelholla. Hinnat on kyllä pojilla kohillaan. :hg:

Mut sit, jos vähän kauemmas jaksat kuskata sen koslan, ni Esatech Asikkalassa on ihan ykköspaikka kaasarivehkeille. En sitten tiiä miten suhtautuu turboihin, mutta kannattaa kysästä. Ei yleensä oo laskuttanu pään raapimiseen kuluvasta ajasta ja tunnitkin tais olla vähän halvempia.

Olikohan Haminassa joku kaasarinsäätäjä... Ja Myllärillä Kouvolassa taitaa olla penkki. Ralli.net:in puolelta vois löytyy jotain.

Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

kowalski

  • Vieras
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #325 : 03.04.2011, 21:44:08 »
Pistä strömberi   :o

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #326 : 03.04.2011, 21:50:08 »
pitää funtsia asiaa  :)  en ole vielä varma mitä auton kanssa teen sen verran tänään potuttaa etten osaa varmaa tietoa sanoa..

kyllä tämä tästä.. oli se vaan niin hienoo kun tää toimi näillä lortoilla   :)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #327 : 03.04.2011, 21:50:34 »
Pistä strömberi   :o

tai multa halvalla pierburgi  ;)



älä ota tätä vittuiluna mutta et sä mikään hannu hanhi kyllä ole  ;)
outo on.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #328 : 03.04.2011, 21:55:09 »
tai multa halvalla pierburgi  ;)



älä ota tätä vittuiluna mutta et sä mikään hannu hanhi kyllä ole  ;)
outo on.

hahaa päivän pelastus naurut  :2funny:  onneks huumoria löytyy ei voi tosiaan olla näin hyvä tuuri näitten vehkeitten kanssa..

ensimmäisenä 242 rupee oikkuilemaan
sit 244 putoo moottori nosturille
sit 242 laukee kone
244 irtoo tuulilasi juuri kun sain sen oikaistua ja ajokuntoon

pitää kohta ostaa hyvä polkupyörä ni ei hajoa.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #329 : 03.04.2011, 22:12:07 »
Tää on sitä motorsporttii!! valitettavasti..
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Ateho  Elekma