Ateho  Elekma

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #330 : 03.04.2011, 22:15:19 »
Pistä strömberi   :o
Vaihda pata kattilaan? Kuulostaa huippufiksulta ratkasulta ::). Niin tai toki niitä voi laittaa samantien kaksi, double trouble.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #331 : 03.04.2011, 22:20:01 »
totta tuokin.. ikävä kyllä tulis mielettömän kalliiksi.

auton eteen on tehty mieletön määrä töitä ja vaihdettu mieletön määrä osaa mut täytyy myöntää etten vikaa tästä löydä vaikka autonasentaja olenkin  :-[

kaikki toimii niinkuin pitääkin mutta auto ei toimi.. lambda näytti melkeen kahta 3 tuhannessa jenkassa.

menee joskus hermot näitten kanssa.. onneksi jaksoin vielä pahvin vaihtaa.

apuja otetaan vastaan  P>

Oikein hävettää tämä hirveä sähellys tämän auton kanssa..   ::)  toivottavasti saisin sen tallipaikan ni ei tarviais hävittää tätä ja vois rauhassa ettiä vian.. ja sais lojua siellä vaikka maailman ääriin..

kaiken V#####ksen keskessä vielä 244 irtos tuulilasi  :2funny: ei juma.. kyllä nyt koettelee ei voi olla totta

ottaa niin paljon aivoon ettei voi kun nauraa  ;D
Paljonko on rahaa säästynyt jos vertaa että oisit heti aluksi laittanut vaikkapa megan ?
Kannattaako tuommonen kaasareilla pelleily tänä päivänä ollenkaan jos ei tiedä mitä on tekemässä ?

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #332 : 03.04.2011, 22:22:00 »

pitää kohta ostaa hyvä polkupyörä ni ei hajoa.

Osta Laabori. Se on luottopeli. Vähän toista, kun Volvot.

Ja kaasareilla pelleily kannattaa aina. Mutta säätöhommat kannattaa suosiolla jättää tekijämiehille.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #333 : 03.04.2011, 22:24:33 »
anteeksi vaan mutta kun en halua ruiskua.. tämä on vanhanliiton vehje alustaalkaen ja pysyy :)

rahalla ei ole niin väliä..

kaikilla on omat perjaatteet ja mielipiteet, omani on tämä.

E:
ja kyllä tiedän kaasarien toimintaperjaatteen.. mutta siitä asiasta ei ole hajuakaan vielä miksen bensaa riitä sylintereille saakka kuin alhaalta vaikka on melko raa at suuttimet ja hilppeet

ja sitä vartenhan näitä harrastetaan että opitaan jotain  :) vaikka joskus kantapään kautta.



« Viimeksi muokattu: 03.04.2011, 22:36:20 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #334 : 03.04.2011, 22:50:19 »
ja sitä vartenhan näitä harrastetaan että opitaan jotain  :) vaikka joskus kantapään kautta.

 O0
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #335 : 04.04.2011, 10:40:44 »
vois se laajakaistalambaada olla kova juttu ::) vaikka lainaankin... Ja aina unohtuu se perusasia et pitäs muuttaa vaan yhtä asia kerrallaan...

Onko mahoton ajatus muuttaa vapariks väliaikasesti et saisit toimimaan sen etes jotenkin niillä kaasareilla ja vaikka vakio jakajalla... ei välttämättä olis nii arka sille mäntäpistiäiselle kun opettelee sitä säätämistä ::)
Köyhän on pakko yrittää...

kowalski

  • Vieras
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #336 : 04.04.2011, 16:49:03 »
Vaihda pata kattilaan? Kuulostaa huippufiksulta ratkasulta ::). Niin tai toki niitä voi laittaa samantien kaksi, double trouble.

Hei nyt valoja päälle TVS.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #337 : 04.04.2011, 18:07:19 »
tähän tuli odottamaton käänne mistä ei vielä sen enempää, ja toimimaan tulee aivan varmasti  ;)

E: sitkuura
ei ole mahdottomuus muuttaa vapariksi..

katsellaan nyt mitä tällä autolle tapahtuu lähiaikoina.. en ole siis myymässä.  vaikka myynnissä onkin, poistuu sieltä kohta
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011, 21:29:10 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #338 : 04.04.2011, 21:26:24 »
anteeksi vaan mutta kun en halua ruiskua.. tämä on vanhanliiton vehje alustaalkaen ja pysyy :)

rahalla ei ole niin väliä..

kaikilla on omat perjaatteet ja mielipiteet, omani on tämä.

E:
ja kyllä tiedän kaasarien toimintaperjaatteen.. mutta siitä asiasta ei ole hajuakaan vielä miksen bensaa riitä sylintereille saakka kuin alhaalta vaikka on melko raa at suuttimet ja hilppeet

ja sitä vartenhan näitä harrastetaan että opitaan jotain  :) vaikka joskus kantapään kautta.
Näin sen pitääkin mennä. O0

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #339 : 04.04.2011, 21:34:57 »
anteeksi vaan mutta kun en halua ruiskua.. tämä on vanhanliiton vehje alustaalkaen ja pysyy :)
ja sitä vartenhan näitä harrastetaan että opitaan jotain vaikka joskus kantapään kautta.

Erinomainen periaate nuorella miehellä! Vaikka joskus päätä seinään mutta sentään omaa päätä! O0
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #340 : 04.04.2011, 21:45:00 »
Kiitoksia  :)  onhan tämän kanssa tapeltu..mutta on ollut kivaakin auton toimiessa.  Onneksi kohta tappelu on ohi ainakin joksikin aikaa ja luultavasti pitkäksikin aikaa moottorin puolesta,  tekniikka ei tuosta muutu eli edelleen pysyy lortot ja turbo pellin alla.. oma tietotaito ikävä kyllä alkaa loppua auton kohdalla. tai lähinnä pitäisi pitää hetken huili. kyllähän sitä osaa kun ei menetä hermojaan.

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #341 : 04.04.2011, 22:13:34 »
tähän tuli odottamaton käänne mistä ei vielä sen enempää, ja toimimaan tulee aivan varmasti  ;)

Nyt kuulostaa salamyhkäseltä. ??? Faktoja kehiin!
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #342 : 04.04.2011, 22:27:47 »
Nyt kuulostaa salamyhkäseltä. ??? Faktoja kehiin!

alustavasti sovittu auton säädättäminen / penkitys kipurajalle eli sen verran mitä mosasta uskaltaa irti ottaa.

Erittäin hieno juttu kun sain kerrankin kunnon apua näitten härveleiden kanssa pelaamiseen  :pomo:

palataan asiaan sitten kun auto tulee takaisin reissultaan lähtee viikonpäästä palaa joskus.. sit alkaa ensimmäisenä kytkimen ja kardaanin uusinta.. sen jälkeen uusitaan sitten itse vaihteisto parempaan  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 06.04.2011, 21:21:08 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #343 : 07.04.2011, 03:25:26 »
HAHAA!! jumaliste elin kokoaika siinä uskossa et auto käy laihalla kun oireili aivan siihen tapaan mutta eipä ollutkaan niin! :)

tyhjäkäyntipiiri vielä hitusen liian rikkaalla, ei vastaa kaasuun aivan heti tyhjäkäynniltä jos runttaa pohjaan.

-säädin bensapinnat takaisin ohjearvoon 15mm
-säädin tyhjäkäyntiseokset parhaiten käyväksi tuli n.4 kierrosta auki.. (ohjearvo 1 1/2- 4 1/2)
-tarkastin ja tasasin bensapaineen 0,3bar
-säädin sytkää aikasemmalle ( veti ahdoilla vielä liian myöhäselle ja paukutti putkessa ) paukutus loppui!! nyt antaa vetää rajoittimeen tasaisesti 7000rpm  ;)

- Ahtopaine tällä hetkellä 0,6bar ja vetää tosi kivasti aina tuonne rajoittimeen saakka hyvin veti kahdella 195 leveellä kumilla mustaa kuivaan asfalttii kiihdytyksessä ilman kytkinpommia  S* 3 vaihteella kytkin luistaa  :2funny:

jes tää on hieno tunne!! pitkään tätä on ropellettukkin..

vielä pitäs tyhjäkäyntisuuttimet vaihtaa 55:siin ni sais alhaalta vähän herkemmäksi




E: eli painekotelo ja imusarja ja sen alipainevuodot + seokset oli syy toimimattomuuteen

-painekotelo päästi kohokammiosta painetta pois vain toisesta kaasarista ni tuli vähän epämääräinen paineistus ( nyt ne on molemmat uudet ja hyvät
-seos liian rikkaalla
-sytkä liian myöhäsellä
-bensapumppu oli väsynyt ( nyt on kaksi uutta )
-sisäkurkut oli löysällä
-kaasareissa sontaa
- bensapaineensäätimen jousi oli pois paikaltaan
-jarrutehostimen letkuun oli hiertynyt reikä
-synkat oli pielessä
-kaasuvivusto oli huono
-tulpanjohdot ja tulpat oli rikki
-jne..  :2funny:

Niin, mitä minä jo topicin alussa kerroin, kaasutinyhdistelmästä, imuvuodoista, laipoista jne. Turhaa työtä jouduit tekemään paljon. Se kaasuvivusto jos ei toimi herkästi niin vääntää asetelmaa ja ampuu. Ja bensanpinnat kuuluu olla tehtaan arvoissa, jos koho on rikki niin se on sitä.  Toivotaan nyt ettei mitään vaurioita ole tullut ja alkaisi pikkuhiljaa toimimaan. Kuvista ei näy , onko alhaalta tukea tälle yhdistelmälle.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #344 : 07.04.2011, 03:45:42 »
juu motorsporttia hyvinkin.. noh kerkesin nakittaa sentäs kunnolla ennenkuin kone tussahti..  :2funny:


en ymmärrä kyllä mikä koneen sit loppupeleissä hajotti :o   voihan se vanhuuskin olla 388800km

onneksi ei ole öljyt ja nesteet sekaisin.. nesteitä ei ole enää ollenkaan lohkossa kaiken se poltti sillä kertaa.. mut lämmöt ei edes kerenneet nousta punaselle ku vetäsin äkkiä flektin päälle pakkokatkasiasta..  :)  pitää se tänää nostaa kansi pois.. toivottavasti ei ole männässä reikä eikä mäntä pakoputkessa.. en ymmärrä mikä muu selittäisi kovien äänien muuttumisen hiljaisiksi itsestään.. kuin roju pakoputkessa / turbossa..


jännää, melko jännäää mitä sieltä löytyy  :D

Niin tuosta ennakosta ja etenkin keskipakosäädöstä oli joskus juttua. Jakajan Numerosta näkee, millainen ennakkokäyrä siinä on. Ja nämä jousethan sen ratkaisevat. Sinun käyttöösi ei montaa vaihtoehtoa ole. Vihreästä kirjasta ne löytyy. Tosin kärjellisenkin saa kyllä toimimaan hyvin ja räätälöidäkin nämä voi. Penkki on kyllä tässä työssä suotava. Katso nyt se numero, niin nähdään mikä jakaja se on. Olisi varmaan kiva saada laite kesäksi ajoon, eikä kokeiluun. ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron