Kannattaa myös muistaa, että perävälityksen vaihtaminen harvempaan voi vaikuttaa oleellisesti käytännön suorituskykyyn, varsinkin pienitehoisessa autossa.
Tällä ei liene niin suurta merkitystä, jos ajelee vain rauhaksiin pitkää siivua, mutta sekalaisempi ajo ja nurkkapyörittely voi käydä rasittavaksi liian pitkällä välityksellä.
Kuten tässä on jo todettukin, sopiva välitys riippuu ihan muusta tekniikasta ja vaihteiston välityksistä (ei toki vähiten henkilökohtaisista mieltymyksistä). Mutta esimerkiksi pienempien vaihteiden välitykset ja vaihdevälit voivat muuttua taajama-ajoon käymättömämmiksi kokonaisuuteen sopimattomalla perällä.
Kuten silläkin on tietysti merkitys, ollaanko vaihtamassa jotain erityisen tiheää perää käyttökelpoisempaan, vai ns. normiperää johonkin aavikkovälitykseen.
Yksi taka-akselin vaihtoa helpompi konsti on kokeilla taka-akselilla isompia rengaskokoja ja verrata kehän muutosta perävälitysten eroihin. Pienempikin muutos voi vaikuttaa yllättävän paljon ominaisuuksiin käyttötarpeesta riippuen.