Autoracing  KL-varaosat

TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku

  • 433 Vastauksia
  • 151702 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #390 : 03.08.2015, 21:02:51 »
Napsautin vauhtipyörän irti. En muistanutkaan miten painava tuo on. Huomenna jos pari kiloa sorvais painoa veks. Uudet painelaakeri ja levy tulivat jo. Vielä en tilannut uutta SRE-asetelmaa. Vähän kyllä teräsvauhtiskin kutkuttelis, mutta pysyköön kukkaron nyörit vielä kiinni, jollei mitään hiushalkeamia valupyörästä löydy.

Ahtimen irroitin ja toisen ylimääräisen poimin hallilta. Jos huomenna vierailis sitten Fin-Turbolla. Eiks se olis hyvä diili jos kaks pientä vaihtuis yhteen isoon? :P

Maalaus tai lähinnä pohjatyöurakka alkanee näillä näkymin keskiviikkona. Toteutetaan nyt sitten kaikki kotikutoisessa kammiossa.

Pakosarjakin menee uusiin puihin kuten arvelinkin. Tulis aivan liian ahdasta vakiovalusarjalla. Monessakin mielessä.

Jos joku tavoitteita miettii, niin ne nyt ei kummoiset ole. Itseasiassa hieman down greidataan eli jos 34hv sais lisää, niin vääntö rajautuu tosiaan puolestaan noin 100nm alaspäin. Vetäviä kierroksia jos saisi noin 1500rpm lisää niin suorituskyky todennäköisesti paranee. Toivottavasti näillä muutoksilla saisi pakopaineet ja lämmöt järkevämpään suuntaan.

Määrä olla valmis viimeistään kun saan ajokortin takaisin eli todennäköisesti ensi vuoden puolella.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2015, 21:05:17 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13496
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #391 : 03.08.2015, 21:17:45 »
Kuullostaa varsin asialliselle suunnitelmalle :tykkää:

Ihan muuten pakko kysyä että kuinka helvatan kovat ylitykset ne sulle mittas kun ensi vuoden puolle menee kortin paluu ???
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #392 : 03.08.2015, 21:33:30 »
Kuullostaa varsin asialliselle suunnitelmalle :tykkää:

Ihan muuten pakko kysyä että kuinka helvatan kovat ylitykset ne sulle mittas kun ensi vuoden puolle menee kortin paluu ???
Sanotaanko näin, että tarpeeksi kovat. Toivotaan nyt parasta. Siitä taistellaan vielä, mutta lopputulos selviää vasta myöhemmin. Siperia opettaa.

Takaisin asiaan. Vieläkään en ihan varma ole minkä pesän valitsisin. #8 on liian pieni, kymppi parempi. Oisko #12 paras? Volvomies89llä on vissii #12, mutta kun tietäs vähä missä kierrosluvussa lähtee suunilleen mukaan tällaisessa moottorissa, ettei jäis vetoalue näin onnettomaks mitä se nyt on. Mahdollisimman laaja vääntö niin hyvä käyttis siitä tulee. Kunhan nyt voimansiirto-ongelmat sais selätettyä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #393 : 03.08.2015, 21:37:49 »
Sanotaanko näin, että tarpeeksi kovat. Toivotaan nyt parasta. Siitä taistellaan vielä, mutta lopputulos selviää vasta myöhemmin. Siperia opettaa.

Takaisin asiaan. Vieläkään en ihan varma ole minkä pesän valitsisin. #8 on liian pieni, kymppi parempi. Oisko #12 paras? Volvomies89llä on vissii #12, mutta kun tietäs vähä missä kierrosluvussa lähtee suunilleen mukaan tällaisessa moottorissa, ettei jäis vetoalue näin onnettomaks mitä se nyt on. Mahdollisimman laaja vääntö niin hyvä käyttis siitä tulee. Kunhan nyt voimansiirto-ongelmat sais selätettyä.

#12 pistät vaan mustaa tulemaan putkesta nii johan pistää turbon pyörimään ;)

https://www.youtube.com/watch?v=3ftRFmsxOTA
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #394 : 03.08.2015, 21:45:59 »
Deekuja! :D Nyt rauhotu Mattinen!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #395 : 03.08.2015, 21:58:01 »
Deekuja! :D Nyt rauhotu Mattinen!

Älä nyt:D tee siit nyt vaan kunnon rönttä diesel  :D
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3437
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #396 : 03.08.2015, 23:04:59 »
Joo vähän hankala tosiaan sanoa milloin itsellä rupeaa tuo HX35W laulamaan täysillä kun ei ole kiekkamittaria käytössä (laturista puuttuu signaali piuhan paikka). Suuttimet mulla on kokoa 0.320 ja kun ahtopaine nousee yli 1,5 bar niin mustaa ei tule yhtään putkesta vaikka pumpusta on ruuvattu syöttö niin isolle kuin voi. Jos ruuvanneet yhtään isommalle meinaa ruveta ryntäämään tyhjäkäynniltä kierrokset.
Seuraavaksi itsellä hankinta listalla on isompi nestepää.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #397 : 03.08.2015, 23:24:32 »
Muistathan hege sitten et holset toimii eritavalla kuin garret. Monesti luullaan että liian iso ja ei jaksa herätä vaikka onkin ollut juuri päin vastoin. Saat huomenna tietoa. Laita tekstaria niin saan sut kiinni kun selvillä. Tänään oli normipvä eli loppuntunnit kesken. :-\
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #398 : 05.08.2015, 19:25:57 »
Paljonhan lie on tuon deekun pottavauhtipyörän lähtöpaino? Nyt selkäpuolen sorvauksen jälkeen karvaa vaille 12kg. Kilon vois vielä napsia pois. 8)

Edit. Faqista löytykin tuo paino jo eli 1,6kg nyt kevyempi vauhtis. Blingfactoryn D5sen vauhtis painoltaan tuon saman 11,9kg. Saattaa olla värinöiden takia fiksumpaa jättää tähän painoon.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2015, 19:57:36 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #399 : 12.08.2015, 13:54:26 »
Tänään tuli jakopään ja pumpun kilkkeet, moottoriöljyt, öljynsuodatin, laatikkoöljyt ja moottorin ylätuen pusla. Kytkinlevy ja painelaakerihässäkkä oli jo tosiaan valmiina ja vielä pitäs se SRE-asetelma raaskia ostaa. Sit kiikuttaa tasapainotettavaks vauhtipyörän kanssa.

Deadline varmistui tänään kun poliisilaitokselta ilmottivat, ettei minua voida päästää liikenteen sekaan vielä yli kahteen kuukauteen..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #400 : 13.08.2015, 23:04:51 »
Jaha, asetelma saapui tosi nopeasti. TKR-sakilta sain lainaksi aiemmin tasapainossa käyneen vinovolvon kampuran ja niimpä huomenna saan kytkinsetin kulkeutumaan tasapainoon.

Moottorin pesin ja aloin laskeskelemaan, että taitaa turhaa olla tässä vaiheessa vaihtaa jakohilppeitä. Noin 10tkm vain ajettu noilla tehoilla ja suunilleen saman verran pumppuvikaisena sitä ennen. Pumpun remmin ja kiristimen vaihdan kyllä kun kiristin kitisee.

Pakosarjaa miettinyt, että pitäiskö kokeilla vaan adapteria, joka tois ahdinta vähän väljemmille vesille.. Pitää tuumailla vielä. Onhan tässä aikaa.

Nyt toista iltaa autoon vedetty pohjia. Mitään yllätyksiä ei helmojenkaan alta löytynyt.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3437
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #401 : 13.08.2015, 23:26:56 »
Mä kyllä vaihtaisin sen jakopään hihnan samalla..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #402 : 14.08.2015, 00:00:46 »
Oho, väärään topiciin....

Enivei. Jakopään osat nyt ei varmaankaan tässä masennuksessa enään paljoa synkennä joten vaihtoon vain. Sitten vasta syö miestä jos kuivatulla kortilla kilahtaa...

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #403 : 14.08.2015, 00:07:01 »
50tkm kohdalla ajattelin vaihtaa. Ei oo öljyä eikä mitään päässy tonne. Veikkaisin ettei remmi näissä ekana säry vaan kiristin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #404 : 03.09.2015, 00:12:11 »


Tämmöstä tänne. Elikkäs vauhtipyörä ja asetelma nyt tasapainossa. Pakosarjan laipat tulossa kiitos nimimerkki vpernulle piirrustuksista. Kaaret mankeloitu. Kaaret meinas mennä vähä överiksikin, mutta kai niistä jotain tulee.

Alustaksi tuli Jomin coilit. Takaa säädöt jätin pois, koska ei laskeutunut mielestäni tarpeeksi alas säätönamiskan kanssa.

Sisusta vaihtui tummaan kokonahkaiseen ja ehyen nahkakyynärnojan löysin mukitelineillä. Auton väritys muuttui vielä kun kerkesin. Volvomies89 heittikin aika hyvin aiemmin eli oli tulossa keltainen T-gul, mutta mielestäni se ei ois tähän sopinut.

Ilmastoinnin kompura jää myös turhana pois, joten hommasin lyhkäsemmän moniuraremmin.

Valoja, vilkkuja ja maskia ei ole vielä näkynyt vaikka kuukausi sitten tilasin.

Ainiin ja konepelti on modattavana naapuritallin häiskillä. Osaavat kuituhommat "vähän" paremmin niin saavat hoitaa sen.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 00:26:34 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Autoracing  KL-varaosat