Ateho  Elekma

Volvo S60 -01 android soittimeen canbus adapterin kytkentä ratin napeille

  • 0 Vastauksia
  • 1340 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Habitus

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Moi.

Tilasin tossa vanhan hu-603 soittimen tilalle Kiinan ihmemaasta android soittimen. Sitten selvisi että eihän ratin nappeja saa kytkettyä suoraan toimintaan ja tilasin briteistä canbus- adapterin. Noh eihän siinä, palikat tuli, soitin kiinni plug&play mutta ongelmaksi muodostui tuo canbus-adapteri.
Ohjeita siinä on mukana, mutta ei kerrota suoraan volvolle että mitkä hemmetin piuhat liitän soittimeen ja miten ratin-nappeihin. Enkä edes ole varma mitkä johdot ovat ratin-napeille mitä ratilta tulee. (edellinen/seuraava, puheluun vastaus/lopetus, ääni kovemmalle/hiljemmalle). Laittelen alla kuvia mitä olen oppinut ja tiedän ja mitä ohjeita on tullut mukana ja mitä olen löytänyt netistä:

Soitin takaa: (HUOM.  pääliittimeessä vielä kaksi tyhjää paikkaa joissa lukee can tx ja toinen can rx)?




Canbus adapterin (39-sarja) ohjeet: (olen osannut kyllä kääntää dippi kytkimet oikeisiin asentoihin (chinese/learning), siinä ei ole probleemia)








Miltä canbus adapteri näyttää nyt takaa: (olenhan laittanut nuo siniset johdot oikeisiin ja mihin ne sitten liitetään?) Plus mukana vielä nuo pari johtoa

 








Ja viimeisenä vielä tuon hu-603:sen kytkennät:




Lopuksi vielä haluaisin kysyä kun autossa on autopuhelin, että mikähän johto siihen autopuhelimeen on sitten sille vastaa/sulje-napille?

Ja vielä omia pohdintoja liitännöistä: Todennäköisesti hu-603 kuvasta liitetään molemmat can johdot ja varmaan molemmat tai toinen 12v.
Tuleekohan mahdollisesti nuo adapterin siniset johdot soittimen can rx ja can tx paikkoihin joista mainitsin..
Tai adapterin vihreään mötikkään volvon vihreä liitin ja sitten adapterin 2 sinistä johtoa can rx ja can tx paikkoihin? Sillä juuri tuo volvon vihreä liitinhän on nimenomaan napeille ja virralle? Että voisikohan sen vain kytkeä suoraan?

Jos joku saa tähän minulle selkeän ratkaisun laittelen pari kymppiä vaikka vaivanpalkkaa jos tahdot ;)
« Viimeksi muokattu: 28.06.2019, 20:40:41 kirjoittanut Habitus »

 

Samppasport  Futurez