Kulkukoira  Proturbo

Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua

  • 137 Vastauksia
  • 59761 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #60 : 15.05.2015, 21:53:26 »
Kun olen molempia ajanut, mikäpä saa näkemään vaivan päivittää hyvin tarkasti samanlaiseen lukkoon? Torsen 588 on käytökseltään hyvin samanlainen kun ehjä kitkaperä, oma 744 "jytkyttää" helposti asvaltilla risteyksestä oikealle lähtiessä kun sisempi haroo kemppiefektimäisesti tyhjää, ja noi kireet torseenit on ollu hyvin samanolosia, varsinkin soralla sisempi tekee tosi mielellään jäljen vaik kuin nätisti koittais kääntyä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #61 : 15.05.2015, 22:04:39 »
Kerralla nyt ois tarkotus tehdä kestävempi akseli, kuullut huonoa ton kitkan tappien kestosta. Kokeillaan nyt miten tollanen lukko toimii, jos ei miellytä niin eteenpäin vaan  :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #62 : 15.05.2015, 22:15:15 »
Vakioristitapit on erittäin hyvä vastaus kysymykseeni  ;D. uuden osan viehätys olisi kanssa kelvannut  :hello:.

Kitkaperä tuntuu jopa hitusen sivistyneemmältä minusta, torseenit on kaikki enempi tai vähempi pitäny ääniä parkkiksella, kitkaperä ei pidä. Muuten ehjä (=karpiolan tapeilla oleva) kitkaperä on kyllä tosi vastaavan käytöksinen kun torseeni. Torspeeni tosin pitäis kai kestää kilsoja paremmin, mutta mene ja tiedä?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #63 : 15.05.2015, 22:19:28 »
Mulla oli truetrack 940 turbossa ja Camarossa
-Hyvä vempele jos ei ota äkkilähtöjä asfaltilla
Nyt alla on kartio ja levylukot. Toiminta loogisempaa

Torseeni lukot vähän juristaa sisäpuolen rengasta sora-alustalla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #64 : 15.05.2015, 22:33:55 »
Vakioristitapit on erittäin hyvä vastaus kysymykseeni  ;D. uuden osan viehätys olisi kanssa kelvannut  :hello:.

Kitkaperä tuntuu jopa hitusen sivistyneemmältä minusta, torseenit on kaikki enempi tai vähempi pitäny ääniä parkkiksella, kitkaperä ei pidä. Muuten ehjä (=karpiolan tapeilla oleva) kitkaperä on kyllä tosi vastaavan käytöksinen kun torseeni. Torspeeni tosin pitäis kai kestää kilsoja paremmin, mutta mene ja tiedä?

Sattu vielä tarjoamaan liian hyvään aikaan lukkoa ni pakko se oli ostaa  O:-)
No katotaan, kuitenkin tosta kitkastakin saa rahaa kun myy  :buck2:
G80 Lähtee jatkamaan eloa -30 A fordin alle  :o
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015, 22:36:09 kirjoittanut Chall »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #65 : 21.05.2015, 17:20:12 »
JuhaU toimittikin kytkimen melkein Kotiin/Töihin asti. Jos muutaman viikon päästä saisi sopivan päivän sovittua kaverin kanssa laatikko jumppaan.

Eilen repäsin ja otin taka spoilerin pois ja aloin putsaamaan "Erittäin Hienosti" paikkamaalattua takaluukkua...
Pari ärräpäätä pääs kun katteli miten tehty... Samalla tavalla kuin helmakin, korjattu ilman putsaamisia ja vedetty vaan suoraan ruosteen päälle. Teipillä rajattu neliön muotonen alue..

Noh, aika meni hinkatessa puhtaaks ja mieleiseksi. Tuli sitten aloteltua pohjat koko luukkuun. Hyvin sai kulutettua 2-3 tuntia.

Pahoittelut puhelimen upeasta laadusta... alkaa 3v työvaatteiden taskussa verottaa linssiä aika hyvin.



Alankohan olemaan sekaisin vai miksi näyttää ihan hyvälle ilman spoileria  ???





Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #66 : 27.05.2015, 21:10:28 »
Vähän väri heittää, mutta tulihan kokeiltua millaseks saa paukkupullolla. Virheettömäks sais kevyellä kiillotuksella.



Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #67 : 30.05.2015, 19:30:54 »



Nyt on perä purettu ja valmis puhallukseen.. Parit rungot menossa niin menee helposti samaan matkaan.
Yllätyksiä taas matkaan. Luultu välitys olikin 3.9 ja kai olin vain luullut että uudemmista löytyy vaan tota G80 lukkoa mutta sellanenkin löyty tosta -91 940 perästä... :idiot2:  >:(



Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #68 : 30.05.2015, 20:17:37 »
G80 tuli joskus -89 tai -90 lisävarusteena 740:iin muistaakseni jos en ihan paskaa puhu.
TM:ssä(?) oli juttu siitä ja toinen kova lisävaruste saman otsikon alla talvisiin oloihin oli lämpöratti, kuinkas moni on sellaisen nähnyt?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #69 : 03.06.2015, 22:07:33 »
Tulihan taas väsättyä. Sytkän säätö osakuormalle..
Mallia:
-6° retarded (connect pin 19 with pin 20)
-3° retarded (connect pin 18 with pin 20)
 0° default (nothing to do)
+3° advanced (connect pin 18+19 with pin 20)


Ja maalattua takaluukku taas uudestaan, Tällä kertaa Motip 45360 jos oikein muistan, kun edellinen oli Motipin sivuilta katsottu auton värikoodin mukaan 45450.
45450 oli siis liian tumma/kellertävä, ja tuo 45360 ainakin loisteputkilla ja hämärässä ilta-auringossa on täysin sama kuin volvon polar white  S* S*

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #70 : 04.06.2015, 00:43:08 »
Kun olen molempia ajanut, mikäpä saa näkemään vaivan päivittää hyvin tarkasti samanlaiseen lukkoon? Torsen 588 on käytökseltään hyvin samanlainen kun ehjä kitkaperä, oma 744 "jytkyttää" helposti asvaltilla risteyksestä oikealle lähtiessä kun sisempi haroo kemppiefektimäisesti tyhjää, ja noi kireet torseenit on ollu hyvin samanolosia, varsinkin soralla sisempi tekee tosi mielellään jäljen vaik kuin nätisti koittais kääntyä.

Täällä Truetrac laitettuna kahteen Volvoon. Jytkytti (kemppimäisesti) lämpimänä vakio öljyillä, liian liruksi meni kuumana. Ongelmaan auttoi LS 75W-140 siirtyminen. Torsen kun nostaa peräöljyn lämpöjä.

Toimii samalla tavalla, mutta kaikki äänet ja kemppi jytkyttäminen jäi pois, kuten torsenin kuuluukin olla äänetön. :)
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #71 : 05.06.2015, 21:13:31 »
Vitutuskäyrä nousuun ja vedet pihalle  :buck2: muoviämpäri perkele vesipumppu kusee alapäästä.. aamulla jos yhtään järkevä olo niin vois mennä selvittelemään... 3-4km matkalla meni 6 litraa vettä.. ETTÄ SELLASTA...

Kippis vaan kaikille <Kippis> <Kippis>

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #72 : 07.06.2015, 01:44:02 »
Tiiviste antautunut vanhasta, ja mätänetistä saa vain pumppua tiivisteineen, ei tiivisteitä erikseen niin nyt sit on ylimääräinen pumppu varalla  :buck2:
Hyvin pelaa taas

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #73 : 11.06.2015, 17:17:38 »
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Oli tarkotus alkaa vaihtaa kytkytin ja vastaan auton alla tuli:

Takas kasaan mitä kerkes kardaanin laipan irrottamaan ja kotiin..
Noh jos saan mallin jostain ennen kun puran tuon irti niin väännän raudasta uuden..

Perään tuli vetarin laakerit duunin kautta, vielä pitäis poskilaakerit ja pinionin laakerit tilata

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #74 : 17.06.2015, 21:47:26 »
Nyt sai kissa lähteä taas putkesta, kummasti herkistyi kone.. syksyllä sit takas käymään putkessa leimauksen ajan  :pomo:

 

Futurez  Kulkukoira