Autoracing  KL-varaosat

b200f moottori ''vapaastipyörivä''?

  • 17 Vastauksia
  • 8001 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« : 09.10.2014, 11:31:10 »
Elikkäs onkos tommosen 300srj volvon b200f moottori ns. ''vapaasti pyörivä'' että ei ota venat mäntiin kiinni missään kohtaan kun jakohihna irti?

Kiitos jo valmiiksi vastauksesta mikäli semmosen saa ;D
« Viimeksi muokattu: 09.10.2014, 11:33:25 kirjoittanut rande »

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #1 : 09.10.2014, 12:19:11 »
Muistaakseni b200f ei ole vapaastipyörivä.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #2 : 09.10.2014, 13:27:08 »
Ei ole. 100% varmasti tapaa venat mäntiin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #3 : 10.10.2014, 07:50:20 »
Kiitos vastauksista taitaa siis olla entiset ne venat  :2funny:  :'(

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #4 : 14.10.2014, 22:55:13 »
Kiitos vastauksista taitaa siis olla entiset ne venat  :2funny:  :'(

Sattumoisin on omakohtaista kokemusta tästä vuosien takaa,,, Seiskasatasesta samalla padalla antautui jakohihna motarin ohituskaistalla. Pakoventtiilit saivat kipeetä, joskin moottori pyörii tapahtuneen jälkeen kevyesti kuin singer eli saattais tyhmempi luulla vapaastipyöriväksi  ::)

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #5 : 20.10.2014, 14:03:09 »
Sattumoisin on omakohtaista kokemusta tästä vuosien takaa,,, Seiskasatasesta samalla padalla antautui jakohihna motarin ohituskaistalla. Pakoventtiilit saivat kipeetä, joskin moottori pyörii tapahtuneen jälkeen kevyesti kuin singer eli saattais tyhmempi luulla vapaastipyöriväksi  ::)

laitoin pokkana uuden hihnan ja lähti käymään ja vedotkin tuntu olevan samaa laiskaa mutta viikon jälkeen ei enää käykkään? ;D

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #6 : 20.10.2014, 15:13:39 »
Venttiili(t) sieltä on mutkalla,  pakoset luultavasti palanu jos on vuotavilla venoilla ajettu, saattaapa olla lautanenkin pudonnut männän päälle. Purattaa kannen irti ja remonttia pukkaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #7 : 23.10.2014, 11:57:09 »
Venttiili(t) sieltä on mutkalla,  pakoset luultavasti palanu jos on vuotavilla venoilla ajettu, saattaapa olla lautanenkin pudonnut männän päälle. Purattaa kannen irti ja remonttia pukkaa.

no hyvä että tuli selko siitä  :'( kattoo nyt jaksaako koko paskaa edes korjata...

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #8 : 23.10.2014, 15:20:29 »
Jaksaa jaksaa, illassahan tuon laittaa kuntoon. Käytetyt suorat venat löytyy varmaan joltakin palstalaiselta, tiivisteet maksaa 30-40 (kansipahvi, imusarjan-, venakopan- ja pakosarjan tiivisteet).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #9 : 25.10.2014, 09:26:35 »
niin tai hakee jostain toimivan kannen kun maksaa tupakkikartongin verran, jos sitäkään
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #10 : 27.10.2014, 14:57:21 »
oiski ei-vähäpäästöinen nii kiinnostais laittaa vähän enemmänkin... saahan tohon sen fk koneen kaiketi vaihtaa mutta en sitte tiiä onko se vähän päälle 130hp sen ihmeellisempi...

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #11 : 27.10.2014, 14:59:56 »
paaliin toi ei kuitenkaan mee koska melkeen ruosteeton koppa ja muutenkin melko hyvässä kunnossa mitä nyt muutama lommo ja keulapellissä vähä laitettavaa

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #12 : 27.12.2014, 01:22:03 »
Purin 1990 mallivuoden B200F koneen 360 volvosta. Sisälsi VAHVAT kanget (13mm) ja tasalakimännät (9,2 puristeiset). Ei pitäis kolista, vaikka hihna katkeaa, koska palotila on jotain 12mm korkea + 1,2mm tiiviste, ja A-nokallahan ei oo kun jotain 10mm nostoa.

Mittaa puristuspaineet ennenkun purat, ni saat varmuuden menikö solmuun.

Kone jossa venat solmussa voi hyvinkin käydä ja kukkua, mut täysiä tehoja sieltä ei irtoa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #13 : 27.12.2014, 23:04:00 »
Tallissa vastaava kone (linnunluilla) 360:n keulalta, kammen ratas pettänyt ja kaikki pakoset mutkalla. Paljon ei ole osunut mutta kun on täydestä laukasta jako seonnut ja ties kuinka paljon startattu sen jälkeen. Ehjällä rattaalla ja jako kohdallaan pyöri kammen päästä helposti, käyntiin ei lähtenyt, putkessa sillon tällön ampu.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #14 : 31.12.2014, 13:39:37 »
Purin 1990 mallivuoden B200F koneen 360 volvosta. Sisälsi VAHVAT kanget (13mm) ja tasalakimännät (9,2 puristeiset). Ei pitäis kolista, vaikka hihna katkeaa, koska palotila on jotain 12mm korkea + 1,2mm tiiviste, ja A-nokallahan ei oo kun jotain 10mm nostoa.

Mittaa puristuspaineet ennenkun purat, ni saat varmuuden menikö solmuun.

Kone jossa venat solmussa voi hyvinkin käydä ja kukkua, mut täysiä tehoja sieltä ei irtoa.
Silloin uuden hihnan laiton yhteydessä (kun vielä kävi ihan hyvin) mitattiin puristukset ja kyllä ne sillon tais olla jotain 10-11? Yli 10 kuiteski....

 

Kulkukoira  Proturbo