Carcom Oy  Ateho

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Myydään varaosat / Nivo iskarit
« Uusin viesti kirjoittanut javel tänään kello 17:00:29 »




Olisi 3 kpl iskaria jouten pitäisi olla kohtalaisen hyvässä kunnossa
maksaa 0 €
2
Vaihda EGR tai ohjelmoi pois. Koodin perusteella siinä on vika.
3
Icarsoftilla ei ainakaan ylimääräisiä koodeja ole. Eilettäin lähti taas ihan normaalisti kylmänä käyntiin. Täytyypäs tsekata nuo anturit ja maadoitukset, akku ja muut. Eiköhän tämä tästä.
4
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 14:51:50 »
Ohjausakselin kolina ei vaan ota loppuakseen. ilmeisesti akselin laakereiden esijännitys ei ole riittävä ja akseli pääsee kolisemaan. Laitoin laakereiden alle shimmiä ja toisen jousen, niin pitää vielä testata.

Jipii!! Tämä oli ratkaisu kolinaan Nyt se ääni loistaa poissaolollaan, mutta seuraava alkoi häiritsemään :D Vaihdekepin vapautinnappi särisi ja tein sen alle paksusta nahasta "läpivientikumin", niin se auttoi.

Ai että tämän kanssa ajeleminen alkaa olla mukavaa. Vähäsen on levoton ja uraherkkä maantiellä, mutta se voi olla ihan ominaisuuskin, tai sitten ohjauskulmat ovat liikaa pielessä  :sundaydriver:
5
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo 244 -83 "R-Sport" Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut M.P tänään kello 14:43:54 »
Eli noi piuhat kun kytkee rundarin napoihin nii alkaa pelaamaan?

Mites tuleeko tohon kärjettömän sytyn piiriin tarvittava virta ton jakajan 3 napaisen liittimen kautta, vai pitääkö toi kytkee jotenkin muuten?
6
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Uusin viesti kirjoittanut RikuPit tänään kello 14:03:39 »
Dynolyzessä jälleen käynyt Volvo 240 B230FK

- A-nokka
- 440cc suuttimet ja -012 IMM
- ECU ja EZK lastut
- Hukkakipinä
- Vakio pakosarjan outlet avarrettu
- 13T ahdin
- 265lph b-pumppu
- Sähköflekti
- 400x300 cooleri
- 3" ahtoputket
- 3" koko pakoputkisto

1,2-1,3bar ahtopaineella työnsi 241hp ja 428nm

N. 4500rpm kohdalla AFR notkahti 10,5 hujakoille. Ei siinä kohtaa tajuttu vielä että se oli LH:n ohjaama nakutusrikastus ja ennakon myöhäistys. Sittemmin tehty 3 asteen ennakon myöhäistämis modi mutta ei vielä poljettu sen kummemmin.
7
Showroom / S60 D4 AWD 2016
« Uusin viesti kirjoittanut make s70 tänään kello 13:53:01 »
Otsikon mukaisesta kulkineesta jotain tarinaa ajankuluksi /muistilistaksi tulevaisuuteen. Tällainen tuli hommailtua hyvin palvelleen(lähes 10v, kaikkiaan 510000km, josta itse ajettuna puolet) entisen mk2 v70 seuraajaksi. Ajettu nyt reilu 180tkm. Ollut uutena vuoden verran Volvo Car Finlandilla esittely autona , mistä syystä ilmeisesti johtuen ihan kivoilla varusteilla. Näiden varusteista yleensä sen enempää tiedä kuin mitä etsiessä tuli tutustuttua mutta siis Summum , molemmat etujakkarat sähkösäädöllä, kaksitoiminen sähköinen lasikattoluukku , rattivaihteet, sensus navi, Volvo on call, Harman/Kardon poppivehkeet, Driver Support, 18" Volvon alut molemmissa rengas-sarjoissa, winter paketti (lämmitettävä ohjauspyörä, lämmitettävät penkit edessä ja takana, webasto), adaptiiviset valot automaatti pitkillä , semmoisia nyt ainakin, kaikkiin ei ole kerennyt vielä edes syventyä. Historia tästä tuli selviteltyä ennen ostoa ja siis eka vuosi volvolla, pari seuraavaa Biilialla työsuhde käytössä ja parilla yksityisellä ennen minua, viimoiset 3v Oulun seutuvilla mistä johtuen tuli ostaessa tingittyä samaan hintaan jakopää remontti Volvolla, sisältäen nokka/kampiakselin pyörät ja kaikki muut, vesipumppu, apulaitehihnat ja kiristimet. Ihan kivan tuntuinen vekoitin kun etupäässä tulee kuitenkin itsekseen tällä ajeltua ja sopii tuohon vaimokin kyytiin (lasten rattaita ja turvaistuimia ei onneksi tarvii enää kuljetella). Ainut asia mikä jollain tavalla ärsyttää esim. entiseen verrattuna on rengas melu, mikä tulee ainakin nykyisillä renkailla melko lailla sisälle mutta kaippa tuonkin kuriin saa kun pistää jossain välissä lisää äänieristettä vähän joka paikkaan. Tarkoitus on nyt kesän aikaan saada alusta/kotelot suojattua kun on vielä ihan hyvässä kunnossa pohjaltaan ja roiskeläpät tulikin jo hommailtua niin ne sit myös paikoilleen. Jotain muuta mm. kumimatot joutui hommaamaan kun ei ollut kun kankaiset ostaessa ja diaknostiikka työkalu tuli myös osteltua niin ompahan aina mukana niin voi edes ihmetellä miksi jäi tienpäälle jos näin kävisi :idiot2:, tarviihan sitä toki muutenkin. Myynti-ilmoituksessa ollut kuva vielä loppuun, päivitellään kun ja jos tulee jotain päiviteltävää.


best image hosting website
8
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 12:30:21 »
Jos perä on liian pitkä, niin ensihätään ajelee kakkosella.

Juu näin o. Se on muutenkin hyvä vaihde. Ykkönen ulisee ja kolmonen luistaa :D

Ensihätään tein muutoksia kikcdownvaijerin kinetiikkaan lisäämällä siihen iskua. Nyt vaijeri saa olla tyhjäkäynnillä ihan löysimmillään ja vastaavasti isomalla kaasulla liikkuu enemmän, niin vaihtaa herkemmin kolmosen pois, kun kiihdyttää. Tuntuu toimivan hieman paremmin.

Ohjausakselin kolina ei vaan ota loppuakseen. ilmeisesti akselin laakereiden esijännitys ei ole riittävä ja akseli pääsee kolisemaan. Laitoin laakereiden alle shimmiä ja toisen jousen, niin pitää vielä testata.
9
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo 244 -83 "R-Sport" Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Kalamies tänään kello 12:12:46 »
Lisäksi tossa oli mysteeri liitin, jolle ei ole korissa vastakappaletta. Tulee puolalta. Oiskohan kiekkamittarin liitin? Tämä johto sarja on ilmeisesti b200k:n

Sininen on 12V+ syöttö ja valko-punainen on rundari.
10
Offtopic / Vs: RIP -topic
« Uusin viesti kirjoittanut Slowman tänään kello 12:04:34 »
Kenraali Pancho R.I.P.

Pitkän ja varmastikin onnellisen koiranelämän sai Pancho elää.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron