Elekma  Autoracing

S60 2.4 2001

  • 127 Vastauksia
  • 4609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
S60 2.4 2001
« : 04.01.2024, 05:08:16 »
Tervehdys! Tuttava vinkkasi että tällainen foorumi löytyy kun en facebookin mailmaa oikein siedä nykyisin saati käytä.

Elikkäs edesmenneeltä ystävältä jäi nyt ylimääräiseksi volvo ja sain sen itselle.

Kysymys kuuluukin mikä on näiden koneiden mahdollinen ikä sekä kesto?


Jakopää pitäisi laittaa tähän, mutta korjaamo sanoi että ei kuullemma kannata enään kun mittarissa 403tkm että menisi rahat hukkaan vain, joka pisti miettimään kun eikös yleensä bisnes pyöri rahalla?

Auto on siis Volvo S60 2.4 vapari 2001 vuosimallia, bensakoneella

Huoltohistoria on aikalailla täydellinen että öljyt vaihdettu aina ajallaan sekä tulpat kuluvat osat jne, tähän on uusittu jouset eteen, taakse sekä jarrut 7kk sitten ja muistaakseni tulpat myös. Sekä imm uusittu 8kk sitten uuteen.

Jos tähän nyt jakopään teen niin tarkotus ajella loppuun asti koko auto ei myydä pois, muutenkin välillä ollut auttamassa kyseisen auton laitossa mitä nyt osannut.

Joskus ollut käytössä V70 ja sillä ei matka tyssännyt kuin kerran kun bensa loppui kun mittaristo simahti ja muutamasta kolaristakin selvisi vain muutamalla naarmulla. Bensaahan nämä kyllä vie mutta auto tarjonta on ollut aika hemmetin huonoa viimeaikoina.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • O.V.L.O.V.
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #1 : 04.01.2024, 08:23:43 »
Kukaanhan nyt ei ole ennustaja, mutta kyllä näillä on yli 500 ajeltu aika paljon. Kaverikin myi hiljan oman V-70 tällä koneella 508 ajettuna ja juuri leimattuna.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5063
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #2 : 04.01.2024, 09:07:51 »
Oma on T5 ja vielä ohjelmoitu eli kovempi ahtopaine. Just meni 500 000 raja rikki. Vielä sama vuosimalli niinkuin allekirjoituksessa on.
Jos auto huollettu hyvin eikä kilinöitä kuulu niin kyllä pitäis matkan vielä jatkua reilusti.
Tämä vielä ilman turboa niin on päässyt melko helpolla.

Eikä kannata ihan heti päästää tuota käsistä jos toimii, on sentään vielä volvo eikä mikään  :tickedoff: voortti.

Onkohan se korjaamo nyt sekoittanut jotakin ja ajatellut ranskanperunoita? :D
Vie toiseen paikkaan joka osaa asiansa eikä ala neuvomaan asiakasta aivan oudosti. :idiot2:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #3 : 04.01.2024, 09:30:46 »
Tervetuloa foorumille -H-
Tokihan Volvo kannattaa huoltaa ja pitää iskussa, todennäköisesti paljon vielä kilometrejä edessä.
Olisi kiva kuulla vaikka YVllä että mikä korjaamo noin käsittämättömän kommentin heitti?
2.4 moottori on kestävässä maineessa.
Ja eihän näihin jakohihnan vaihto ole edes kovin kallis. Sitten se on kallis remppa kun päästää kilahtamaan. En ainakaan itse miettisi hetkeäkään jos auto muuten on ryhdissään ja sitä on tarkoitus pitää.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2024, 09:35:12 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #4 : 05.01.2024, 10:21:46 »
Tervetuloa foorumille -H-
Tokihan Volvo kannattaa huoltaa ja pitää iskussa, todennäköisesti paljon vielä kilometrejä edessä.
Olisi kiva kuulla vaikka YVllä että mikä korjaamo noin käsittämättömän kommentin heitti?
2.4 moottori on kestävässä maineessa.
Ja eihän näihin jakohihnan vaihto ole edes kovin kallis. Sitten se on kallis remppa kun päästää kilahtamaan. En ainakaan itse miettisi hetkeäkään jos auto muuten on ryhdissään ja sitä on tarkoitus pitää.

Kiitos vain tosiaa kun en facebookkia käytä niin ennemmin tänne  :) Toki vielä vähä opettelua vaikka ikää on alle 40v vielä  ;D

Voin YV kyllä kertoa jos osaan sellaisen täällä lähettää. Ihmettelen itsekkin kyseisen korjaamon kannanottoa.

Tarkoitus siis vaihtaa jakopää, vesipumppu, kaikki stefat samalla kun auki on voihan se olla et tulee kallis paukku mut ompahan sit hetkeksi siitä huolet pois.

Ruostetta ei ole paljon mitään kun näyty auto läpi nyt.

Tiedän omistushistorian nyt ainakin 10v ajalta ja öljyt vaihettu 10-15tkm välein, yleisesti 10tkm välein.

Ja tulpat jakopäät jne ei ole venyneet ja kuluvat odat vaihettu ajallaan.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #5 : 05.01.2024, 10:51:52 »
Eihän tuollaista kannata hävittää jonkun korjaamon lausunnon takia, vie sitten toiseen korjaamoon kyllä niitä löytyy kun rahasta tekevät.

Jakopään osat ei paljoa maksa näihin jos sinne kaikki osatkin sattuu vaihtamaan.

Jos Volvo on koriltaan siisti ja muuten toimiva niin pistää kuntoon ja ajaa vaan..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #6 : 05.01.2024, 12:47:49 »
Eihän tuollaista kannata hävittää jonkun korjaamon lausunnon takia, vie sitten toiseen korjaamoon kyllä niitä löytyy kun rahasta tekevät.

Jakopään osat ei paljoa maksa näihin jos sinne kaikki osatkin sattuu vaihtamaan.

Jos Volvo on koriltaan siisti ja muuten toimiva niin pistää kuntoon ja ajaa vaan..

No sitten otan tämän autoksi itselle, vaikka bensaa vie niin halvemmaksi varmasti tämä auto tulee kuin että ostaa käytetyn nettiautosta ja sit onkin hirveät korjaukset edessä. Näin käynyt jo kolmesti..

Sellainen kysymys et uskaltasko tuohon pistää 0-40w öljyä kun ajettu noin paljon? Ainakin olisi pakkasilla hyvä kun omassa työpaikassa tolppien käyttö kiellettiin.. Ja ei tuossa ole kuin säteilylämmitin ilmeisesti.

Kävin muuten huvikseen tuon auton nyt leimaamassa ja meni läpi ilman mitään kehoituksia, ainoastaan takajarrut uusittava meni vielä rajoissa, mutta muistelen että tuolla on se paskamainen rumpu käsijarru jos oikein muistan onkohan kallis korjata?

Niin ja tuli vielä vinkki että alapallot kannattaa näissä vaihtaa, en tiedä onko kallista. Itse pystyn öljyt vaihtamaan tällä hetkellä muu ei oikein onnistu. Ja kun ei ole enään ketään ketä voisi jeesailla.

Sekä se vielä että yksi volvo korjaamo sanoi että OEM stefat vaihtaa niin eikö sillo vaiheta kaikki kampiakselista lähtien?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5063
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #7 : 05.01.2024, 13:25:13 »
Kai se 0-40 menee, ite pistäny aina 5W/40 mut tuo nolla vois olla notkeempaa kylmällä.
Vaikka ei se käyntiinlähtö siittä oo kiinni vaan akusta.

Se käsijarru ei oo kallis kun uusii takalevyt niin siinähän ne rummut on. Kengät maksaa 20-30€ ehkä suunnilleen ja hommaa sinne ne säätöruuvit kenkien väliin niin saa timmin.
Tunnin homma apaut.
https://www.motonet.fi/tuote/kasijarrukenkien-saadinpari-23-01608?product=23-01608

Alapallot voi vaihtaa mutta eipä niitä huvikseen viitti vaihtaa. Korjaamolla pitäis onnistua 1-1.5 tunnissa korkeintaan.
Se on näin vanhassa tuolla isolla kartiolla. https://aeromotors.fi/kataloog/article/8724007/825-0218-10-fag
Täältä aeromotorsilta oon paljon tilannu ja homma toiminut hyvin. Nivelet ja tukivarret saa melkeen puoleen hintaan vertaa suomi.
Iskarit myös halpoja...siis kaikki. :D


OEM stefat tarkottaa vain alkuperäislaatuista stefaa. Ne vaihdetaan mitä haluat. Harvoin menee kampuran stefa, nokan stefa useammin.

Ps. Hommaa Aisin vesipumppu, se on alkuperäinen. Esim. KL-varaosista saa tuota pumppua reilu 50€ kun volvolla taitaa olla 150€. Sama pumppu mutta hiottu volvo logo pumpusta pois. :2funny:
Oho, näkyy aisinin pumppu olevan aeromotorsilla vähä reilu 36€.


« Viimeksi muokattu: 06.01.2024, 15:31:52 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #8 : 08.01.2024, 08:07:51 »
Kai se 0-40 menee, ite pistäny aina 5W/40 mut tuo nolla vois olla notkeempaa kylmällä.
Vaikka ei se käyntiinlähtö siittä oo kiinni vaan akusta.

Se käsijarru ei oo kallis kun uusii takalevyt niin siinähän ne rummut on. Kengät maksaa 20-30€ ehkä suunnilleen ja hommaa sinne ne säätöruuvit kenkien väliin niin saa timmin.
Tunnin homma apaut.
https://www.motonet.fi/tuote/kasijarrukenkien-saadinpari-23-01608?product=23-01608

Alapallot voi vaihtaa mutta eipä niitä huvikseen viitti vaihtaa. Korjaamolla pitäis onnistua 1-1.5 tunnissa korkeintaan.
Se on näin vanhassa tuolla isolla kartiolla. https://aeromotors.fi/kataloog/article/8724007/825-0218-10-fag
Täältä aeromotorsilta oon paljon tilannu ja homma toiminut hyvin. Nivelet ja tukivarret saa melkeen puoleen hintaan vertaa suomi.
Iskarit myös halpoja...siis kaikki. :D


OEM stefat tarkottaa vain alkuperäislaatuista stefaa. Ne vaihdetaan mitä haluat. Harvoin menee kampuran stefa, nokan stefa useammin.

Ps. Hommaa Aisin vesipumppu, se on alkuperäinen. Esim. KL-varaosista saa tuota pumppua reilu 50€ kun volvolla taitaa olla 150€. Sama pumppu mutta hiottu volvo logo pumpusta pois. :2funny:
Oho, näkyy aisinin pumppu olevan aeromotorsilla vähä reilu 36€.

Katselin youtubesta vähän ohjeita tuosta käsijarrusta ja ei kyllä tuollaisten jousien kanssa vääntö varmaan itsellä suju, harmittaa kun ei ole ketään tuttua täällä pks alueella kenen kanssa opetella näitä enemmän.

Nyt löytyi järvenpäästä joku volvo korjaamo joka aika edullisesti ottas työnalle auton.

Toki ihmettelen kävin tuossa öljypisteellä kun on aina lähellä niin ei suostunut laittanaan 0-40w öljyä, hekin sitä mieltä että tuler vielä ulos tiivisteistä?


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #9 : 08.01.2024, 08:38:53 »
Niihin jarruhommiin löytyy hyvät videot youtubesta niin uskaltaa itsekin tehdä. Käsijarrun kun laittaa kerran kuntoon säätöpaloilla ja käyttää sitä aktiviisesti pysäköidessä, ei siihen tarvitse joka vuosi koskea. Takajarrut kuluu aika hitaasti, etujarrun paloja saa enemmän vaihdella. 0w-40 on kyllä aika ohutta öljyä näin vanhaan autoon, moni ajaa tarkoituksella paksummilla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5063
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #10 : 08.01.2024, 08:54:28 »
Ne jarrujouset saa parhaiten paikoilleen ihan sopivalla meisselillä.
Meisselin :D kärki sinne jousen aukkoon kengässä ja jousen koukku siihen varteen, sitten vaan väännetään niin jousen pää liukuu paikalleen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #11 : 08.01.2024, 09:24:25 »
Täältä myös rohkaisu tekemään YouTube videoiden ohjeiden mukaan. O0
Itsellänikään ei ole mitään koulutusta tai sen kummempaa käsitystä näistä remppahommista mutta sitä varten nämä foorumit ovat olemassa. Ajattelen monesti myös että ellei itse osaakaan niin sittenhän voi viedä liikkeeseen, onpahan ainakin yritetty.
Pitäisi myös itse käydä seuraavaksi S60 käsijarrun kimppuun. Osat ajattelin hakea Motonetista tai Biltemasta, kummasta nyt halvemmalla saa.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #12 : 08.01.2024, 09:49:36 »

https://www.youtube.com/watch?v=phO0arqqxRM&t=683s


Tolla ohjeella mä taisin tehdä, en kyllä mitään rasvannut ja 5 vuotta se on ainakin toiminut, venettä laskiessa ton on toimittava
« Viimeksi muokattu: 08.01.2024, 09:52:21 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #13 : 08.01.2024, 09:58:31 »

https://www.youtube.com/watch?v=phO0arqqxRM&t=683s


Tolla ohjeella mä taisin tehdä, en kyllä mitään rasvannut ja 5 vuotta se on ainakin toiminut, venettä laskiessa ton on toimittava

On tämä foorumi kyllä huikea paikka :) Joo täytyy pohtia kokeilenko itse noi jarrut vai en. Se vaan kun toinen käsistä vieläkin vähän rikki niin ei oikein ole ”voimaa” siinä.

Täytyy joo pysyä 5-40w öljyssä ja varmaan heittää tuonne se motulin moottorinpesu aine ja vaihdattaa.

Pitää ilmeisesti oikealle uusia se vetonivel mikä on pyöränlaakerissa kiinni muista nyt oikeaa nimeä sille. Vasemalle vaihdettu ja nyt oikea puoli täristää. Pyöränlaakerit on eteen uusittu kuitenkin.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #14 : 08.01.2024, 11:57:22 »
Jos vaan kiihdyttäessä täristää. Pyörät kannattaa tasaisessa vauhdissa täristäessä tsekata ensin, vaihtamalla niitä toiselle akselille tms.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Elekma  Autoracing