Futurez  Kulkukoira

V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km

  • 46 Vastauksia
  • 14219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Jo ostettaessa olleet viat

1# Vauhtipyörä piti hiukan ääntä ja täristi kytkintä. Vaihdettu vauhtipyörä ja kytkin sylintereineen (kaikkineen noin 1800 €). Kytkinlevy oli jokseenkin loppuun kulunut
 
2# Tyhjäkäynnillä ajoittain rytmihäiriö, korjautui vaihtamalla korkeapaineen säätöventtiili (180€)

3# Lisälaitehihna täristää, vaihdettu laturin hihna ja kiristäjä (osin turhaan), syy laturin vapaakytkin

4# Vaihdettu laturi, vikaa oli vain vapaakytkimessä (jumissa), joskin liukurenkaat urilla ja hiilet melkein lopussa (250€ + vaihtotyö)

Myöhemmin todetut viat ja korjaukset

5# Etualatukivarsien helat risana. (Alatukivarret heloineen 198 €)

6# Käsijarru voimaton. Sorvattu kaikki levyt ja jarrurummut, asennettu uudet kengät jousineen (~40€)

7# Yksi jarru hiukan jumitti. Kaikki jarrusylinterit rasvattu ja puhdistettu (~10 €)

8# Hehkut vaihdettu. 2 hehkua oli pimeinä. (150 €)

Muuta: Kaksi eturengasta kulahti pilalle. Syy joko tukivarsien puslien pettäminen tai mahdollisesti hiljattain ennen kesärenkaan vaihtoa tehty vauhtipyöräremontti. Tai sitten suuntaus oli pielessä jo ostettaessa mutta talvirenkaat kuluivat tasaisesti. Yhdet H7:t vaihdettu + lukuisia lamppuja  peräpäähän, varsinkin niitä 5W. Polttoaineen kulutus keskimäärin 5,8 l/100 km.

Nyt vaikuttaa lupaavalta, kun puoleen vuoteen ei ole remonttia tarvinnut :knuppel2:

« Viimeksi muokattu: 08.03.2014, 14:10:40 kirjoittanut Vollemies »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #1 : 08.03.2014, 15:02:56 »
Normihommaa, aina sitä vähän pitää kunnostella ja tutkailla kun käytetyn ostaa.

Paljonko ajettu?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #2 : 08.03.2014, 17:29:31 »
336 tuhatta

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #3 : 09.03.2014, 07:09:15 »
Lainaus käyttäjältä: Vollemies link=topic=45905.msg806517#msg806517 date=1394280 Yhdet H7:t vaihdettu + lukuisia lamppuja  peräpäähän, varsinkin niitä 5W.


[/quote

H7 on heikko poltin,niitä menee sillontällön, ootko mitannu latausjännitteet,miulta ei ole takaa palanut yhtään poltinta, sinäaikana (3v) kun hyrysysy on miulla ollu :hg:

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #4 : 09.03.2014, 10:54:52 »
Mulla menee aika tarkkaan yksi kappale takavalojen polttimoita joka 20tkm:lle. olen nyt ajanut tuolla raktorilla 90 tkm ja 4 kpl olen vaihtanut takavalojen polttimoita.

Ensimmäisenä vuonna kun ajoin omallani 53tkm, niin laskeskelin hieman mitä ajaminen maksoi. Karkeasti 31 cnt/km, josta polttoaine kolmannes, pääomakulut kolmanneksen ja huollot, verot, vakuutukset, renkaat ja muut kuluvat osat kolmanneksen.

Todellisuudessa pääomakulut eivät ole ehkä ihan niin isot, kyllä tuosta raktorista jotain varmasti myydessäkin saa. Huoltojen määrä oli ensimmäisenä vuonna aika iso, ne on hieman vähentyneet tässä seuraavalla reilun vuoden periodilla.

halbaa tämä autoilu :)
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014, 11:02:09 kirjoittanut Itsok »

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #5 : 09.03.2014, 11:37:34 »
14,2 V mittasin juuri konehuoneen navasta. Ulkona +2 astetta, jos se jotenkin vaikuttaisi. Ei nuo lamput ole mikään ongelma. Olen käyttänyt itse Osramin vakiolamppuja mutta sitähän en katsonut mitä milloinkin irrotin. Kyllähän ihan normi H4 ajovaloissa kerran vuoteen taisi aina mennä eikä nämä H7 nyt ole kestolleen tainneet olla sen huonompia. Onneksi tähän on sentään varsin helppo vaihdella noita lamppuja. Sinällään H4:t + apupitkät olisi ajovalona (kaukovalo) paljon paremmat kuin nämä H7 tuikut apupitkien kanssa. Ajovaloissahan on sisällä jokin pieni parkkilamppu ja ihmeekseni niitä ei ole tarvinnut vaihdella. Täytyypä pitää mielessä, että katson kun joskus pitää vaihtaa, että mikä siellä näin kauan on jaksanut hehkua.

Itse olen varsin tyytyväinen mitä vastaan on tullut. Tuskinpa tuota vauhtipyörää enää tähän tarvitsee vaihtaa ja nuo muut remontit nyt eivät kalliita ole olleet.

Eniten pelkään, jos tulee pelättyjä mittarivikoja tai jos joutuu joskus suuttimia vaihtelemaan. Varsinkin polttoaineen kulutuksen kohtuullisuus on ollut positiivinen yllätys.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #6 : 09.03.2014, 12:32:49 »
Mulla menee aika tarkkaan yksi kappale takavalojen polttimoita joka 20tkm:lle. olen nyt ajanut tuolla raktorilla 90 tkm ja 4 kpl olen vaihtanut takavalojen polttimoita.

Mulla ei ole mennyt yhtään 45tkm aikana mitä tolla surruutellut. Autossa oli ostohetkellä jokunen palanut ja vaihdoin ne heti. Ihan vasta huomasin et toinen rekkarivalo pimeenä. Kopautin ja alkoi pelaamaan. Juuri sitä poltinta en vaihtanu kun polttimoita vaihtelin. Xenonit vaihdoin kun toinen pimeni, ei tietoa kuinka vanhat. Oli aika tehottomat jo. Että ei tämä ylen paha ole lamppuja syömään minusta. Vaan se takaluukun johtosarja maksoikin sitten muutaman 5w lampun verran;-) Ahkera ous varmaan tinannu kuntoon mutten jaksanu. Ai niin, meillä veivataan takaluukkua todella ahkerasti päivittäin..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #7 : 09.03.2014, 13:24:10 »
Mulla ei ole mennyt yhtään 45tkm aikana mitä tolla surruutellut. Autossa oli ostohetkellä jokunen palanut ja vaihdoin ne heti. Ihan vasta huomasin et toinen rekkarivalo pimeenä. Kopautin ja alkoi pelaamaan. Juuri sitä poltinta en vaihtanu kun polttimoita vaihtelin. Xenonit vaihdoin kun toinen pimeni, ei tietoa kuinka vanhat. Oli aika tehottomat jo. Että ei tämä ylen paha ole lamppuja syömään minusta. Vaan se takaluukun johtosarja maksoikin sitten muutaman 5w lampun verran;-) Ahkera ous varmaan tinannu kuntoon mutten jaksanu. Ai niin, meillä veivataan takaluukkua todella ahkerasti päivittäin..

Niin enhän minäkään ole laittanut ylös, että mitkä polttimot olen vaihtanut :)
Molemmilta puolita olen kuitenkin polttimoita vaihtanut ja ehkä olen nyt vaihtanut kaikki tai sitten osan jo kahteen kertaan...
Yhden rekisterikilven polttimon olen vaihtanut viime kesänä.
Oston yhteydessä huollossa vaihtoivat kolme parkkia (eteen oli ainakin kaksi, kolmatta en muista mistä oli mennyt).
Ksenon-polttimot vaihdoin 2012 syksyllä.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #8 : 09.03.2014, 21:00:35 »
Millaistahan elämää muilla on ollut - Volvon kanssa ?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #9 : 09.03.2014, 22:01:21 »
Millaistahan elämää muilla on ollut - Volvon kanssa ?

noiden jo kertomieni polttimo ja johtosarja juttujen lisäksi 45tkm/1.5v aikana:
- moottorin ylätuki (turhaan vaihdoin kokeillakseni)
- moottori etutuki (se alempi, turhaan vaihdoin kokeillakseni)
- jarrulevyt&palat&letkut eteen, nytpä nuo levyt on jo lähes samanlaiset kuin vanhat..
- jarrupalat taakse, jarrunesteet
- kuskin penkinlämmittimen ohjausyksikkö (90eur?)
- vänkärinpuolen napapultti (halpa oli. 50eur töineen tjsp)
- laatikkoölpät kertaalleen, nc eliminointi, moottoriöljyä ja suodattimia, löpösuodattimia, ilmansuodatin
- takalasinpesurin suutin
- tuulilasi + pari settiä sulkia
- tankinluukun jousi sökö. korjattu jääkaappimagneeteilla;-)

eli positiivinen yllätys ollut minun omistuksessa tämä v70 ja tämä yksilö, kop kop. aiempi omistaja oli huoltanut kaikki kalliit jutut jakopäästä ardiciin vähän ennen myyntiä. papatusta, töksähtelyä jne aina joutoaikana ihmetellään;-)

edit: kulutusta en laske kuin joskus harvoin kun en tota läheskään aina itse tankkaa. kesällä keskimäärin ehkä 8 talvella varmaan 10 ardicin esilämmityksen höystämänä. km kustannuksia en ole mistään autosta koskaan laskenut



« Viimeksi muokattu: 12.03.2014, 20:36:50 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #10 : 10.03.2014, 12:51:50 »
Millaistahan elämää muilla on ollut - Volvon kanssa ?
S60 2.5T vm. 2004. Olen ajanut mittarin 180 000 -> 215 000 km 2,5 vuodessa.

Tarvitut vikojen korjaukset:
- Toinen takajarrusatula vaihdettu, vanha meni jumiin
- Takajarrupalat vaihdettu (toisesta irtosi kitkapinta ilmeisesti tuon jumittavan satulan aiheuttaman lämmön vuoksi)
- Ilmastoinnin putki kompressorilta lauhduttimelle, vanha hajosi kompuran päästä
- Akku vaihdettu, vanha alkuperäinen alkoi vedellä viimeisiään
- PA-tankin luukun lukitusmoottori vaihdettu. Uusikaan ei tosin toimi kovin hyvin...

Suhteellisen tyytyväinen olen. Auto on katsastushistorian mukaan mennyt aina kerralla läpi.

Poissa Hermes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #11 : 12.03.2014, 20:07:10 »

Millaistahan elämää muilla on ollut - Volvon kanssa ?
8,5 vuotta ollut ja mittariin tullut 93,5 tmk. Kyllähän vikoja on turhan paljon ollut, mutta kohtuullisen halvalla olen selvinnyt kun itse olen huollot ja korjaukset tehnyt, paitsi automaatin öljynvaihtoa, joka tehtiin sinisellä. En vie toista kertaa, valuttivat litran öljyä lattialle, ja yrittivät laskuttaa siitäkin.
Vaihdettu:
turboventtiili
iskunvaimentimet eteen
käsijarrukengät
läppäkotelo
termostaatti
jarruletkut eteen
takapyörän laakeri
tukivarren pusla 1 kpl
laturi
alapallo oik
hihnat, rullat, vesipumppu, takajarrupalat
(rutattu ovi, takaluukun lasi)

Kustannukset:
             €                                                                      %              €/pv          €/kk         snt/km
      1 090   renkaat                                                  2,59%           0,35           10,5         1,17
         65     akku                                                       0,15%           0,02            0,6         0,07
      1 670   varaosat muut                                         3,96%           0,54           16,1        1,79
        285   öljynvaihto vaihteistoon sinisellä             0,68%           0,09            2,8            0,3
        320   moottorin öljynvaihdot, suodatt              0,76%            0,1            3,1           0,34
      13703   bensa                                                 32,52%           4,42          132,5         14,65
         65    vikakoodin luku ym                                  0,15%           0,02            0,6           0,07
      4 140   vakuutukset (laskettu nykyhinnalla)       9,82%           1,33             40         4,43
      2 125   verot (laskettu nykyhinnalla)                 5,04%           0,68           20,5          2,27
      18000   arvon alennus noin                             42,71%            5,8          174,1          19,25
        680   törmäilyt                                                1,61%           0,22            6,6            0,73
      42142   yhteensä                                            100,0%           13,6          407,5         45,07

Ilmastoinnille ei ole tehty mitään, magneettikytkimen välystä pitäisi kyllä säätää.
Hälytin lykkää vikakoodia, sen akku pitäisi uusia.
Kulutus ollut keskim. 10,4 l/100km, turhan paljon. Bensaa palanut 9800l.
V70 T6 AWD -2008  160 tkm
 iCarsoft VOL V2.0 vikakoodinlukija Lahdessa

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #12 : 12.03.2014, 20:33:17 »
Ja sitten väitetään että verottomassa kilometrikorvauksessa on löysiä vaikka kuinka paljon. Ehkä lyhyemmällä aikavälillä ja ajolla onkin, mutta koko auton elinkaarta ajatellen uudehkossa autossa nykyinen 43cnt/km aika kohdallaan.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #13 : 12.03.2014, 20:57:05 »
Ja sitten väitetään että verottomassa kilometrikorvauksessa on löysiä vaikka kuinka paljon. Ehkä lyhyemmällä aikavälillä ja ajolla onkin, mutta koko auton elinkaarta ajatellen uudehkossa autossa nykyinen 43cnt/km aika kohdallaan.

kyllä kilometrikorvauksilla kivasti nettoaa jos vähän vanhemmalla ajaa joissa arvonalennus ei niin dramaattista. mutta suomessahan perinteisesti ajetaankin vanhoilla autoilla:-) Takavuosina pitempi autoreissu oli erittäin sujuva järjestää kun takuuvarmasti löytyi porukasta useampi auto jotka oli heti valmiita lähtemään jostain syystä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #14 : 12.03.2014, 21:17:01 »
Näinhän voi tietysti käydä vanhemmassa autossa. Minäkin sain tuon 31 cnt/km laskettua ensimmäiselle reilulle 50tkm, kun käytin erittäin konservatiivista arviota arvonalenemalle. Nyt Jos katsoo nykyisillä kilometreillä olevia samanikäisiä autoja nettiautosta, niin arvonalenema olisi lähempänä ehkä 2/3 arviostani.
Tämän hetkistä arvioita kilometrihinnaksi en ole tehnyt, mutta tuskin se on ainakaan paljoa pudonnut. Huoltoja on ollut harvakseen, mutta viime kesänä meni niihin silti aika paljon rahaa (ilmastointipaneeli oli yli 1000e kaikkineen)

Tämä siis S60 -05 ja mittarissa nyt 256tkm ja rullattu 90tkm 28 kuukaudessa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo