Autodiagnoosi  Carcom Oy

3.2 vai 2.5t

  • 18 Vastauksia
  • 2109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
3.2 vai 2.5t
« : 01.07.2023, 10:13:37 »
Moi! Olen vaihtamassa Dieselin Bensa Volvoon vähäisen ajomäärän vuoksi, nyt painiskelen mikä olisi hyvä vaihtoehto ajattelin ,että joko  s80 2.5t   tai 3.2 vapari jossa ei ainakaan olisi mahdollisia turboa ongelmia!
Hinta luokkaa jota tuumailin olisi 7-- 10000 e
Mulla ei ole kokemusta kummastakaan ,eli olisiko vinkkejä näiden eroista,kulutus on kait jokseenkin samoissa lukemissa!

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #1 : 03.07.2023, 09:10:26 »
Moi! Olen vaihtamassa Dieselin Bensa Volvoon vähäisen ajomäärän vuoksi, nyt painiskelen mikä olisi hyvä vaihtoehto ajattelin ,että joko  s80 2.5t   tai 3.2 vapari jossa ei ainakaan olisi mahdollisia turboa ongelmia!
Hinta luokkaa jota tuumailin olisi 7-- 10000 e
Mulla ei ole kokemusta kummastakaan ,eli olisiko vinkkejä näiden eroista,kulutus on kait jokseenkin samoissa lukemissa!

Jos pelkästään moottorin ominaisuuksia peilaa, niin itse ottaisin noista tuon turbon. Tuo kutonen on jotenkin hengettömän oloinen moottori. Lisäksi varmaan on noissa turboissa enemmän valinnan varaa.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #2 : 03.07.2023, 09:23:47 »
Jos haluaa nelivedon niin silloin 3.2 on ainoa vaihtoehto. Lisäksi kutonen on ketjulla, mutta 2.5T on pirteämpi tapaus
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #3 : 03.07.2023, 16:50:23 »
Jos haluaa nelivedon niin silloin 3.2 on ainoa vaihtoehto. Lisäksi kutonen on ketjulla, mutta 2.5T on pirteämpi tapaus
Ja eikös 2.5t:stä saa softaamalla  vielä lisää puhtia  :P

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #4 : 03.07.2023, 17:26:56 »
Ja eikös 2.5t:stä saa softaamalla  vielä lisää puhtia  :P
 

Moro taas! No nyt huomasin,että s80:stä on myös 1.6 t4 180hv  versio onkohan kovinkaan järkevä moottori isoon autoon ?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5057
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #5 : 03.07.2023, 19:05:46 »
No jos ripeyttä haluaa niin ei se kyllä noilla tehoilla oikeen liikahda, kuitenkin painava auto.
Ite ottaisin noista tuon 2.5T.
Ei se turbo nyt hirvee ongelma ole jos sen vaikka uusii 300 000 km välein. Esim.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #6 : 03.07.2023, 20:37:47 »
 

Moro taas! No nyt huomasin,että s80:stä on myös 1.6 t4 180hv  versio onkohan kovinkaan järkevä moottori isoon autoon ?

Joskus kävin juuri kyseistä moottorivaihtoehtoa koeajamassa S60 korissa ja olipahan niin mitäänsanomaton tapaus että tiesin ensimmäisen kilometrin aikana että tämä jää kauppaan.

Itse ottaisin noista kahdesta tuon 2.5T:n ihan jo siksikin että on huomattavasti yleisempi moottori ja sitä myöten osien saatavuus parempi ja esim. täältä foorumilta löytyy todella hyvin apua moniin ongelmiin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5057
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #7 : 03.07.2023, 23:33:57 »
No meillä on saman tehoinen tuo s60 2.0T, siis 180hp ja kun sillä lähtee niin pitää oikeen mittarista kattoo että ahtaako se kun on omalla T5 tottunu kelaileen.
Niinhän se on melkeen kuin vaparilla menis.
Aika hengetön.
Se oli ensin pojalla mutta se haki s40 T5:n kun ei tuolla kuuskymppisellä kuulemma kerinny töihin kun se ei kiihdy. :)
Nyt se on naisen käytössä ja on kuulemma hyvä  :P
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa J T K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • Sydän lyö ja parta kasvaa
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #8 : 04.07.2023, 07:54:26 »
Ääni täältäkin turbokoneiselle, auto on kuitenkin kohtalaisen painoinen. Oma S60 on 2.5T ja on vakionakin ihan kohtuullisen ripeä.
S60 2.5T -05
exät: V40 2.0T -04, 240GL B200K -86, 145 B20 -70

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #9 : 04.07.2023, 08:07:01 »
Muistaakseni aiemminkin vastasin tähän ja edelleen antaisin oman ääneni tuolle 2.5t:lle. Kyseinen pata on hyvässä maineessa eikä tietääkseni viisi sylinterisiä vaivaa turboviat, ainaki melko harva niistä foorumille on kirjoittanut. Tuo 2.5t antaa myös enemmän vaihtoehtoja käytetyillä markkinoilla. Mahdollista saada myös manuaalina, jos tykkää vispata. Kulutus taitaa olla 0,5l-1l/100km pienempi, kuin 3.2 moottorilla. Ohjelmoinnin jälkeen saa taas "uuden" auton.

Tuo uudempi t4 moottori on Fordin tekeleitä, sinänsä vissiin niissä ei suurempia vikoja ole ollut. Tuon t4 kaverina on sitten aina powershift vaihteisto. Silloin kun tuo vaihteisto toimii, niin on ainakin miellyttävä ajettava. Jonkun verran tuo vaihteisto on kuitenkin saanut kritiikkiä toimivuudesta. Kulutus tuolla T4 taitaa olla noin litran pienempi, kuin 2.5t:llä.

Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #10 : 04.07.2023, 10:44:13 »
Moi! Olen vaihtamassa Dieselin Bensa Volvoon vähäisen ajomäärän vuoksi, nyt painiskelen mikä olisi hyvä vaihtoehto ajattelin ,että joko  s80 2.5t   tai 3.2 vapari jossa ei ainakaan olisi mahdollisia turboa ongelmia!
Hinta luokkaa jota tuumailin olisi 7-- 10000 e
Mulla ei ole kokemusta kummastakaan ,eli olisiko vinkkejä näiden eroista,kulutus on kait jokseenkin samoissa lukemissa!
Kiitos kaikille vastauksista, eiköhän se taida nyt mieli kääntyä 2.5t puoleen  ::)

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #11 : 04.07.2023, 14:21:14 »
Mikset osta S80 3.0 T6 AWD:ta ?

Paljon maukkaampi laite kun kumpikaan noista edes yhteensä 8)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #12 : 04.07.2023, 15:07:51 »
Mikset osta S80 3.0 T6 AWD:ta ?

Paljon maukkaampi laite kun kumpikaan noista edes yhteensä 8)
Noita on vain aika vähän. Sama olisi ostaa melkein V8 koneella. Se vielä parempi kuin  T6
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5057
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #13 : 04.07.2023, 15:35:47 »
Ja melko mielenkiintoinen rempata moottoria kun jotain tulee ja samallahan se apurunko vaihtuu eteen. :)
Eikä toi kasikaan mikään torpedo ole.

Edelleen pysyisin 2.5T kannalla jos ottaa järjen käteen. :o
Mutta samapa se mitä minä tuumaan kun en ole ostamassakaan.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 3.2 vai 2.5t
« Vastaus #14 : 04.07.2023, 17:10:29 »
Mikset osta S80 3.0 T6 AWD:ta ?

Paljon maukkaampi laite kun kumpikaan noista edes yhteensä 8)
Niimpä varmaan, mutta on niukalti tarjontaa alle 15 tonnin mikä on meikäläisen yläraja   ;)

 

RallyBaron  Samppasport