Carcom Oy  Ateho

volvo s80 v8 awd

  • 69 Vastauksia
  • 32878 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #15 : 11.02.2012, 12:17:17 »
Eikö kuvan saa avaamalla konepellin ja "räps"? ;D ;D ;D ;D

Miksi sotkea kädet, jos homma onnistuu tietokoneellakin :)

Niin ja yksi hyvä kuva kertoo enemmän, kuin tuhat omaa kuvaa :D

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #16 : 11.02.2012, 12:27:27 »
Eikö kuvan saa avaamalla konepellin ja "räps"? ;D ;D ;D ;D

Paha tämäkään:  http://www.youtube.com/watch?v=rSDtrCxpKKI
Miksi sotkea kädet, jos homma onnistuu tietokoneellakin :)

Niin ja yksi hyvä kuva kertoo enemmän, kuin tuhat omaa kuvaa :D

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #17 : 11.02.2012, 15:46:59 »
Hienon pelin olet ostanut. Saisikos vähän kuvia? Todellinen harmi, että tuon lopettivat. Kävin eilen Hämiksellä katsomassa uutta XC 90:ä mutta eihän siihen saa mielenkiintoisia koneita uutena. Käytettyjä toki sitten löytyy mutta kyllä tuo V8 on harvinaisempi toki...
a car you can believe in

Poissa hans80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #18 : 11.02.2012, 16:28:24 »
Kuvia ehkä myöhemmin, auto ollut vanhemman herrasmiehen käytössä, vaatii siis täys siivouksen verhoilun pesua myöten.

Poissa esal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Joka miehellä on traktori parhailla kaksi
PV 544 -65(-66), XC 60(-19), Hyundai I30 1.4(-18), Ford 4000(-70), Ford 4600(-79), Yamaha Virago 535(-88)

Poissa Sininen Aasi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #20 : 19.02.2012, 16:07:06 »
Heippa!

Oisko kenelläkään moottorista teknistätietoo, kuvaa tai jotain.
Tuli ostettua tuommonen kulkupeli, niinpä olisin kiitollinen kaikesta infosta.

ps. paripäivää oon testaillu, kyllä on loistopeli.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B8444S_engine

315hp ja 440Nm. Äänet parhaimmillaan heti kylmäkäynnistyksen jälkeen (mahtava röpötys) ja kierrosten noustessa 4000 paremmalle puolelle.

Alavääntöä on mahtavasti, koneella voi kaupunkiajossa pysytellä koko ajan 2000 rmp:n alapuolella ilman että tarvitsee olla tientukkona.

Omastani kellotin 0-100 ajan tasan 6 sekuntiin (ryömintälähtö) joten mahtavasti se tuota yli 1800 kilon massaa liikuttaa  ;D

Haldex sukupolvea 3.5. Paineet ovat jatkuvasti päällä (pre-X) joten etupyörien sutimista ei tarvita takapyörien mukaantuloon. Normiajossa ja tilanteessa Haldex jakaa voiman 90/10 suhteella ja kiihdytyksissä suhde on 50/50. Koska takapää on kevyempi niin perä irtoaa tuolla voiman jakosuhteella helposti kun antaa kurvissa monoa. Valitettavasti ajovakavuudenhallinta ei ole pois silloinkaan kun sen kytket pois, mutta joissain tilanteissa se taipuu yllättävänkin sporttisiin luisuihin.

Risteyksistä tuo lähtee liukkaillakin kuin hauki rannasta. Kesällä saat moottorin luonteen parhaiten esille laittamalla mutkatiellä vaihteen pysyvästi kolmoselle ja sitten kaasujalalla testailemaan miten vastaa painallukseen. Vasteet ovat sitä luokkaaa että tuntuu kuin painelisi kaasujalalla omaa selkää...

P.S.
Clarkson taisi sanoa moottorista että on kuin kuuntelisi kahden yamahan superbiken kierrättävän yhdenaikaisesti  :D

P.S. II
Maantiellä pääsee pihistelemällä alle 9 litran, mutta edes jatkuva leikkiminen ei saanut pidemmän lomareissun keskikulutusta nousemaan yli 12 litraan. Talvella on vienyt 100%:ssa kaupunkiajossa (lyhyet matkat, keskinopeus 23km/h) reilua 18 litraa. (Kesällä vei samalla syklillä ja samalla keskinopeudella 15..16 välillä). Minusta nuo ovat varsin maltillisia lukemia yli 1800 kiloiselle nelivedolle jossa on 4.4 litrainen bensavapari ja automaatti ;)

Clarkson:
I suppose we should start with the engine. I assumed that since Jaguar and Volvo are both owned by Ford, it would be a Jag 4.2 under the bonnet. But it isn’t. It’s a jewel of a thing from Yamaha: 4.4 litres, silken power, no holes in the torque curve and a gorgeous V8 snuffle when you turn it on.

Twice in a day, chauffeurs waiting with Mercs outside expensive restaurants whipped round to see what had made the noise, and both times they looked amazed. Hearing this noise coming from a Volvo is like finding a baby that opens its mouth to scream, and then sounds like an antelope.

There isn’t a bucketload of power on tap but because of the four-wheel-drive system, none goes to waste. You stamp on the throttle and no matter how greasy the road might be, the car just sits up and voom. Like it’s been electrocuted.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012, 16:10:38 kirjoittanut Sininen Aasi »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #21 : 19.02.2012, 22:45:14 »
Kuulostaapas kivalta! Kyllähän tuollainen auto ja kone kelpaisi koska vaan :P Miksi helvetin takia menivät Yamahan koneen lopettamaan? Olisivat mieluummin kehittäneet lisää. Tuostahan on otettu turbojen avulla yli 600hv. Mitenkäs moinen Volvo, menisikö? :pomo: Siinä voisi jo saksalaisia kiusata kummasti...
a car you can believe in

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #22 : 19.02.2012, 22:51:41 »
Miksi helvetin takia menivät Yamahan koneen lopettamaan?

Käsittääkseni ei mennyt kaupaksi riittävän hyvin. Siinäpä se.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #23 : 19.02.2012, 23:00:43 »
Kuulostaapas kivalta! Kyllähän tuollainen auto ja kone kelpaisi koska vaan :P Miksi helvetin takia menivät Yamahan koneen lopettamaan? Olisivat mieluummin kehittäneet lisää. Tuostahan on otettu turbojen avulla yli 600hv. Mitenkäs moinen Volvo, menisikö? :pomo: Siinä voisi jo saksalaisia kiusata kummasti...

Yamaha ei pamaha!  ;) Ois soinu jatkoa yamahan koneelle tai kenties koneille Volvoissa, yamaha osaa tehdä hienoja ja luotettavia koneita. Ei se uusi teho nelisylinterinen kone taida yhtä sivistynyt ja hieno olla kuin tuo v8, vaikka ne kuinka väittääkin että sylinterien määrää ei enää pidä laskea.  :o

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #24 : 19.02.2012, 23:57:25 »
yamahan moottorille jossain muussa autossa, kuin volvossa, löytyy ihan ikioma keskustelualue foorumilta ;)
Jos siis tuntuu tarpeelliselta alkaa niistä enemmänkin keskustelemaan.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=125.0

Muussa tapauksessa, jatketaan tätä mielenkiintoista aihetta tästä volvo-harvinaisuudesta :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #25 : 20.02.2012, 07:30:59 »
Kuulostaapas kivalta! Kyllähän tuollainen auto ja kone kelpaisi koska vaan :P Miksi helvetin takia menivät Yamahan koneen lopettamaan? Olisivat mieluummin kehittäneet lisää. Tuostahan on otettu turbojen avulla yli 600hv. Mitenkäs moinen Volvo, menisikö? :pomo: Siinä voisi jo saksalaisia kiusata kummasti...
Onhan Volvolla ollut SEMA näyttelyyn XC90 konsepti jossa oli 640hv versio tuosta moottorista. Ongelma on vain saada semmoinen voimansiirto Volvon pohjalevy ratkaisujen kanssa joka kestäisi tehot ja väännöt. Nykyisellään tuo 450Nm on maksimi mitä Volvon osat kestää.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Sininen Aasi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #26 : 20.02.2012, 18:21:06 »
Nykyisellään tuo 450Nm on maksimi mitä Volvon osat kestää.
Aisinin lootalle maksimimomentti on 440Nm mikä on yllättäen Yamahan V8:n maksimi..

Paremmalla laatikolla koneesta olisi otettu todennäköisesti vähintään useita kymmeniä heppoja enemmän, mutta kun laatikon spekseissä lukee näin:

Maximum Shift speeds:

7000 rpm (up to 350 Nm)
6500 rpm (350 Nm to 400 Nm)

Niin turha sitä kasia on korkeammalle kierrättää kun ei saa vaihdetta vaihdettua :idiot2:

En usko että Yamahalla olisi mitenkään ylivoimaista ollut pistää punaviivaa esim. 7500 kierroksen kohdalle. Sen lisäksi että tuolla olisi parannettu 0-100 ja 0-200 aikoja, myös maksimiteho olisi asettunut selvästi korkeammalle tasolle.

Haldex:lle lisätehot olisivat olleet mitätön sivuseikka päätellen siitä että Haldex kestää Aventadorissa ja Veyronissakin  :2funny:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #27 : 20.02.2012, 18:22:48 »
Aisinin lootalle maksimimomentti on 440Nm mikä on yllättäen Yamahan V8:n maksimi..
Uudessa S60 T6 R-Design mallissa on maailmalla vakiona Polestarin softa sisällä ja sillä saadaan vääntö 480Nm.  :nohnoh Samaa softaa saa esim.  S80 T6 malliinkin ja takuu säilyy ;)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #28 : 20.02.2012, 18:43:47 »
Onhan Volvolla ollut SEMA näyttelyyn XC90 konsepti jossa oli 640hv versio tuosta moottorista. Ongelma on vain saada semmoinen voimansiirto Volvon pohjalevy ratkaisujen kanssa joka kestäisi tehot ja väännöt. Nykyisellään tuo 450Nm on maksimi mitä Volvon osat kestää.
Suurin syy siihen, ettei moisia koneita tuoteta, lienee päästörajat ja niihin pääsemisen hinta vs myytävät autot.
Vaikka Volvossa olisi 1000hv, on se edelleen suurelle asiakaskunnalle euroopassa vain Volvo, jonka ohi menee VAG, Mersu, Bemari, Opel....
Autotehtaat tekee bisnestä ja luonnollisesti tekevät sellaisia malleja, joilla tehdään rahaa.

Poissa Sininen Aasi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo s80 v8 awd
« Vastaus #29 : 20.02.2012, 20:21:49 »
Uudessa S60 T6 R-Design mallissa on maailmalla vakiona Polestarin softa sisällä ja sillä saadaan vääntö 480Nm.  :nohnoh Samaa softaa saa esim.  S80 T6 malliinkin ja takuu säilyy ;)
No, ehkäpä tuo kestää hetkellisesti enemmänkin, sehän on auton valmistajan vastuu sen jälkeen kun laatikon valmistajan suositusrajat ylitetään.  ;).

Tuosta samasta laatikosta on eri johdannaisia eri automerkkeihin, joten voihan myös olla että sisuskaluissakin olisi eroja. Tällaisen löysin GM:n tiedoista (Periaatteessa sama laatikko, mutta GM:n versiona):

https://viewer.zoho.com/docs/d0AOc

Mielenkiintoista tuossa on tuo lisäinfo jota en ole muualta löytänyt:

Available control features:

   Eco Mode    
   Selective Sport Mode    
   Drivers Adaptive (Fuzzy)    
   Manual Mode (Tiptronic)    
   Up Hill Control    
   Down Hill Control    
   Torque Limitation (axle shaft protection)    
   Fast Acceleration OFF    
   Fast Acceleration ON    
   Shift by Temperature    
   Brake Assist    
   Cornering Control    
   Pass-by Noise Test Function    
   Differential Protection    
   Warm-up Shift Pattern (WUSP)    
   Neutral Control    
   L-up Slip Control (drive & coast)    
   Tip Auto Down    
   Tip Auto Up    
   Improved Downshift Protection    
   Up Shift Prevention    
   Low m Conrol    
   Highest Gear in Limp Home    
   Gear Stabilization

Joka tapauksessa aion huolehtia laatikosta vaihtamalla askiöljyt useammin kuin suositellaan. Kilometrejä kertyy vuodessa sen verta vähän (12..15tkm) että viiden vuoden välein olisi tarkoitus vaihtaa. Toistaiseksi laatikko on pelannut moitteetta. *koputtaa päätä*
« Viimeksi muokattu: 20.02.2012, 20:25:10 kirjoittanut Sininen Aasi »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron