Ateho  Elekma

Manuaalivaihteisto, vaihteiden huono kytkeytyminen kylmänä

  • 5 Vastauksia
  • 13362 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Lainaus käyttäjältä: sämpy Volvolandia
Moi. Onkos kokemuksia seuraavasta. Kylmänä liikkeelle lähdettäessä ei meinaa mennä pikkuvaihteet päälle millään, siis lähinnä pakki ja ykkönen.
Itse vikaa tutkittuani ajattelin että kytkin ei kunnolla irrota, vaihteistosta kuulee äänen kun koittaa ykköstä ja seuraavaksi pakkia. Niin kuin vedättäisi synkroneilla.
Ostin auton alkuviikosta ja nyt vika ilmeni kahtena eri aamuna kylmällä +1c. Muuten vaihteisto ja kytkin tuntuu olevan kunnossa. Vika siis häviää kun auto lämpiää. Veikkauksia, tarttuuko kytkinlevy booreihin vai?

Lainaus käyttäjältä: ovlov08s Volvolandia
eikös tämä johdu siitä kytkinakseli kuivumisesta. aivan samat sanat minunki autossa. hyvin on toiminu muuten, jostain asian aikoinaan lukaisin. ;)

Lainaus käyttäjältä: (=Miksu=) Volvolandia
Juu, viankuvaus kuulostaa juuri tältä ongelmalta, eli kytkinakselin boodilla oleva rasva kuivanut ja kylmällä jäykkää ja tahmaa kytkintä.

Lainaus käyttäjältä: jmt Volvolandia
Onks tuon booriakselin rasvaus iso homma tehdä/teettää?

Lainaus käyttäjältä: TapioR Volvolandia
Vaihdelaatikko pitää käyttää irti, jollekkin pieni homma, tavalliselle pulliaiselle iso. Maksaa teetettynäkin aikalailla.

Lainaus käyttäjältä: sämpy Volvolandia
No niin. Kytkin toimii taas, vikana oli nimenomaan kuiva boori. Samalla kun aukaisivat laittoivat myös uuden kytkinpaketin ja painelaakerin/työsylinterin.
Olis nuilla vanhoilla vielä ajanut hetken aikaa, mutta saipahan autoon uuden kytkimen samalla kertaa.

Poissa esal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Joskus vaikeuksiin autta manuaalilaatikon öljynvaihto, vaikka se ei kuulukkaan huolto-ohjelmaan. Itse olen vaihtanut öljyt kaksi kertaa ja eron huomaa heti ensimmäisessä vaihdossa.
PV 544 -65(-66), XC 60(-11), Hyundai I30 1.6 Diesel(-14)

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Joskus vaikeuksiin autta manuaalilaatikon öljynvaihto, vaikka se ei kuulukkaan huolto-ohjelmaan. Itse olen vaihtanut öljyt kaksi kertaa ja eron huomaa heti ensimmäisessä vaihdossa.

Mitä ööliä oot laittanut?

Poissa esal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Siniseltä hankkinut, varosanumeroa en muista, mutta ainakin Keskusautohallissa tiedettiin asia. Tilavuus 2,1 litraa
PV 544 -65(-66), XC 60(-11), Hyundai I30 1.6 Diesel(-14)

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Joskus vaikeuksiin autta manuaalilaatikon öljynvaihto, vaikka se ei kuulukkaan huolto-ohjelmaan. Itse olen vaihtanut öljyt kaksi kertaa ja eron huomaa heti ensimmäisessä vaihdossa.
99,9% manuaalivaihteisten vaihteensiirto ongelmista johtuu tuosta Miksun laittamasta jutusta, eli kytkinakselin boorien rasvojen kuivumisesta, vaihteistoöljyn vaihtaminen kun ei tuota kytkinakselin liikettä juurikaan paranna.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Ei mulla vaan tuo tahmaa kylmänä kun rauhallisesti vain malttaa vaihtaa. Ja vaikkei maltakkaan, niin ei mitään haittaavaa ole havaittavissa.
Volvoton

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo