RallyBaron  Samppasport

Lisäjarruvalon toimimattomuus V70 2004

  • 8 Vastauksia
  • 4121 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Lisäjarruvalon toimimattomuus V70 2004
« : 09.11.2013, 18:59:01 »
Edit: Kaikki muut toimii nyt paitsi toi luukun yläreunassa oleva jarruvalo. Virta sinne kyllä tulee, muttei syty, ja testattu kahdella eri valolla.

Alkuviesti->Auton ostettaessa myyjä kertoi jotta takalasin pyyhin on jumahtanut ja oli ottanut sulakkeen pois. Missäs tämä sulake paikka on? Ja miten tuon saisi elvytettyä kuntoon? Onko jossain jotain ohjeita?

Takalasin yläreunassa oleva jarruvallo toimi alkuun, mutta muutama päivä oston jälkeen se vilkkui omiaan ajaessa, muttei siinä elon merkkejä ole.

Kokeilin nitkutella johtosarjaa, ei vaikutusta, saranan kohdalta poistin sen muovi suojuksen ja kuorin suojamuovia pois ja johdot olivat ehjät, jokseenkin mietytti kun oli selvästi joku vetänyt sähköteippiä päälle...

Vinkkejä?

Ja onko jossain tietoa mikä olisi mikäkin sulake ja missä kaikki sulake boxit ovat?

Auto on allekirjoituksen V70 2004
« Viimeksi muokattu: 09.01.2014, 20:30:55 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Sulakerasioita on näissä kolme. Moottoritilassa, kojelaudan päässä (kuskin puoli) ja peräkontin sivuseinässä (kuskin puoli). Rasian kannessa lienee joku kaavio että mikä on mikin sulake. Lähtisin sinuna ekaks tonkii sitä peräkontin rasiaa.

Se takaluukun johtosarja saattaa olla vaihto/korjauskunnossa. Vaihdoin itse uuteen koko sarjan kun en jaksanu alkaa tinailemaan. Kaikki jarruvalo jne ongelmat korjaantu kertalaakista.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Sulakerasioita on näissä kolme. Moottoritilassa, kojelaudan päässä (kuskin puoli) ja peräkontin sivuseinässä (kuskin puoli). Rasian kannessa lienee joku kaavio että mikä on mikin sulake. Lähtisin sinuna ekaks tonkii sitä peräkontin rasiaa.

Se takaluukun johtosarja saattaa olla vaihto/korjauskunnossa. Vaihdoin itse uuteen koko sarjan kun en jaksanu alkaa tinailemaan. Kaikki jarruvalo jne ongelmat korjaantu kertalaakista.
Kiitoksi tiedoista :)
Kontin boxissa ei ainakaan näkynyt mitään selityksiä jotta mikä sulake on minkäkin...

Mistä kohin noi johtosarjat antautuu, tuntuu olevan näissä aika oikukkaita. Mielellään tutkisi ensin kun uusi johtosarja on vajaat 200€

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Siinä takakontin boksin alapuolella on pyöreä muovikotelo, jossa taisi lukea ne sulakkeet.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Hetuz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vasta tinailin omasta V70 tuon johtosarjan. Kolme johtoa oli kokonaan poikki, ei toiminu kontin lukko, lasinpyyhin eikä polttoainetankin luukun luitus. Nyt toimii kaikki.

Vasemmasta saranastahan tuo johtosarja tulee. Siitä saranan läheltä näyttää murtuvan eristeet johdoista, kun nippu käy tietyssä tilanteessa tiukalla mutkalla. Itse purin sisäverhoilun pois tieltä siitä vasemmasta kulmasta, eipä tarvinu enempäänsä tapella johtosarjan kanssa jotta sai tinailtua. Jouduin kuitenkin ottaamaan koko sarjan esille saranan kautta. Johtoliittimen saa irrotettua sieltä luukusta valojen läheltä. Siellä ylempänä oli vielä johtokiinnike, varmaan vedonpoistona, jossa nippusiteellä johtosarja kiinni. En muista näkyykö tuo kiinnike mistään niistä luukuista. 
V70 D3 (MY16)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Noita johtosarjoja taisi löytyä aika hyvin käytettynä ebay:stä jne. Voisi olla ideaa hommata käytetty ja kunnostaa se. Ne vaan ne napsut joilla johto luukussa kiinni on suht ärsyttävät. Uudesssa sarjassa napsut mukana.

Edit: jos kunnostaa johdot niin ehkä kantsis kattoa jotain parempata piuhaa ja synsteemiä siihen saranan kohtaan. Vissiin hyvin yleistä näiden johtojen antautuminen siitä kohtaa. Uusikaan johtosarja ei hirveen kauaa kestä, olisko joku sanonu että 5v(?)
« Viimeksi muokattu: 13.11.2013, 00:09:59 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Kertokeehan miten tuo D-pilarin verhoilu puretaan? Jos viikonloppuna kokkeilis modata... Miulla ei toimi takalasinpyyhkijän lisäjarruvalo ja tankinluukku ei mene lukkoon, niin vika on aika selvä  :D

Poissa Hetuz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Hitto. kun en ihan äkkiseltään muista mitä kaikkia muoveja otin irti. Ne on sillain kivasti limittäin toisissaan. Ole varovainen, varsinkin jos pakkasella irrottelet. Jos oikein muistelen toimenpidettä, ensin ruuvit irti ( olisko 6-8 ruuvia mitä kaikenkaikkiaan irrottelin ), takasivuikkunan lista myös irti ja piti raottaa kontin kynnysverhoiluakin. Tais olla loppupelissä kattolistakin kontin aukosta pois.

Mulla ainakin ne muovit lähti kohtuu helposti irti. Hyvin loogista purkutoimenpidettä.

V70 D3 (MY16)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisäjarruvalon toimimattomuus V70 2004
« Vastaus #8 : 09.01.2014, 20:43:07 »
Eestytty tämän parissa vihdoin ja viimein :-[

Muovit oli helppo purkaa, 6kpl 25-torxia auki jonka jälkeen muovit sai väännellä irti.

Oireet viittasivat johtosarjaa ja sitä aiemmin tutkiskelin, mutta murtuma kohta on siellä verhoilujen sisällä, 5-johtoa oli täysin poikki ja muutamasta paistoi säikeet...

No johtosarjan korjasin, ja kaikki muut alkoi toimimaan paitsi lisäjarruvalo takaluulun yläreunassa. Mittarin sinne tulee virta, muttei valo ota syttyäkseen, testattu kahella eri valolla.

Vinkkejä?

Auton takavalojen yhteydessä olevat jarruvalot kyllä toimivat normaalisti.

 

Carcom Oy  Ateho