Kulkukoira  Proturbo

V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot

  • 10 Vastauksia
  • 4019 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« : 23.08.2015, 16:24:29 »
Eli jos tohon 1998 b5254t löis vaikka tulevaisuudessa 16t tai 18t yms. Niin mitenkä noitten sisuksien kesto? Mitä kannattaa päivittää?

Tosta kytkimestä niin mikä olis hyvä päivitys joka kestäisi sitä isompaa vääntöä. Olisiko 850r kytkin järkevä? Ja vaatiiko se tosiaan tuon yksmassa vauhtipyörän? Miten vaikuttaa mukavuuteen?

Tälläisiä utelen.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2015, 07:16:22 kirjoittanut mokomaki »

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #1 : 23.08.2015, 17:04:19 »
Kanget ja suuttimet vaihtoon. Tietty ohjelmointi.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #2 : 23.08.2015, 17:15:30 »
Kyl kyl. Meneekö isompi turbo ja suuttimet hetken tolla 240hv ohjelmalla?

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #3 : 23.08.2015, 18:15:21 »
Suuttimia en menis mihinkään autoon vaihtamaan ellen haluais sekoittaa sitä liian rikkaalle ilman ohjelman muutosta.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5026
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #4 : 23.08.2015, 18:55:59 »
Oletko varma ettet puhu B 5254T moottorista?
Tuo B 52544T tuli mielestäni vasta uudenmmanmallin koneisiin 2000-->?
No, jokatapauksessa tuosta 5254T koneesta otetaan yleensä ohjelmoinnila se vakio T-5 teho eli n. 225 ilman palikoiden vaihtoa.
Jos kyse on uudemmasta koneesta B5244T niin siitä otetaan vakiona jo vähän enemmän.
Tuohon B 5254T koneeseen ei tarvitse mitään osia vaihdella pikkuviriin.

Jos mennään lähelle 300hp ja yli niin kone menee auki ja osia uusiksi jos haluaa sen kestävän.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #5 : 24.08.2015, 07:16:11 »
Viisnelosesta kyse juu :) Pahoittelut

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #6 : 24.08.2015, 18:01:09 »
Tuohon B 5254T koneeseen ei tarvitse mitään osia vaihdella pikkuviriin.

Jos mennään lähelle 300hp ja yli niin kone menee auki ja osia uusiksi jos haluaa sen kestävän.

Määrittele pikkuviri? Nyt siis tosiaan lastu Me7 piirillä ja 2.5" catbäkki. vakio DP/katti
Jos haluaa enemmän kuin tuo mainostettu ~230 niin ilmeisesti vaatii jo 16T tai vastaavan?
Tavoite siis ei ole kuin tuossa 250-290 alueella.

vaggi miehestä volvoon siirtyen käsittänyt että tähän piisaa 3" DP, suuttimet, ja 16T? Tietenkin ohjelmointi.
Mutta tosiaan huolettaa miten sisukalut kestää tuota, kannattaako tosiaan vaikka 280 tavoitteeseen vaihtaa nuo kanget esim. eagle vastaaviin?
Vai kenties jotain muuta siihen päälle.... Kytkin nyt ainakin.

Mitenkäs nokat? Onko olemassa jotain hyvää settiä joka ei maksa tonneja.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #7 : 25.08.2015, 12:00:10 »
Vaparin nokat.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #8 : 25.08.2015, 14:15:36 »
Vaparin nokat.

Juu vaparin nokat, eli ns.GLT-mallin. Menee heittämällä paikoilleen ja samalla vaparin kaasuläppä, mut se vaatii pikkusen hipystelyä  ;) .

Noissa tinavitosissa heikoin lenkki on varmaan nuo veivit, nekun vaihtaa H-profiileihin ja samalla laakeroi alakerran uudestaan niin sillä paketilla mennään jonkin matkaa etiäpäin.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #9 : 25.08.2015, 16:29:50 »
Noniin. Kiitoksia  :P

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
« Vastaus #10 : 26.08.2015, 15:04:53 »
Kertokaas vähä tosta vaparin kaasuläpästä :D Meinaan just sattumoisin oma irti nyt kun tuli vähän huohotin remppaa tehtyä.....
Ja tosiaan kaasuläpän kotelosta toi 6pin liitin repes (y)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron