Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75211 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #30 : 21.12.2011, 23:46:15 »
Juujuu... Ja ahtimesta puhaltaa pakokaasuihin vai?

Joo sieltä ahtimelta se puskee öljyä jostain läpi, jonka seuraksena savuttelee sinistä. Katsotaan jos saisi ahdinpuolellekin jotain parannusta ensi kesäksi, mutta suunnitellaan lisää kun on tilillä sen verran katetta että pystyy suunnitelmia toteuttamaan.  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC 87/88
« Vastaus #31 : 20.03.2012, 20:22:06 »
Jotain pientä tapahtunut sitten viime päivityksen. Talvisäilytyksen aikana imm sanoi sopimuksensa irti, ja hankin ehjän käytetyn tilalle. Pari paikkaa tuli hitsattua jokunen viikko sitten ja yksi pitäisi vielä tehdä. Takajarruihin pitäisi hakea uudet levyt ja palat + käsijarruun varmaankin tarvitsee uutta osaa myös laittaa. Tekniikan suhteen on suunnitelmia tehty ja pari hankintaakin:



ja toisesta hankinnasta kuvaa kun saan sen matkahuollosta haettua :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #32 : 22.03.2012, 18:24:08 »


Tuollainen sieltä matkahuollosta tuli, eli TD04HL-16T suoralla #7 pakopesällä. Täytyy jossain vaiheessa kääntää kompurapuolta ~180 astetta ja askarrella hukkaportin kellolle kiinnikerauta. Lisäksi täytyy parista laipan reijästä porata kierteet pois ja vaihtaa yksi dp:n kiinnityspultti uuteen/ehjään. Ihan napakan oloinen turbo, huomattavasti jämäkämpi kuin vanha garretti.

Edit: Jonkun verran täytyy vielä osia haalia, ennen niputtamista:
-suuttimet
-cooleri
-SRE asetelma
ja joskus myöhemmin:
-M90
-lukkoperä
-mega?
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 18:27:03 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #33 : 22.03.2012, 19:58:33 »
Millaset suuttimet tarviit? Mulla olis vm98 940tbo suuttimet.  ;)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #34 : 22.03.2012, 20:03:32 »
Millaset suuttimet tarviit? Mulla olis vm98 940tbo suuttimet.  ;)

337cc? Pistä vaikka privalla hp.

 

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #35 : 22.03.2012, 20:13:27 »
Mukava paketti  O0 Laajakaistalambdaa tilaamassa jossain vaiheessa kans? Iso kiinacooleri suunnitelmissa?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #36 : 22.03.2012, 20:54:07 »
Mukava paketti  O0 Laajakaistalambdaa tilaamassa jossain vaiheessa kans? Iso kiinacooleri suunnitelmissa?

Molempiin kyllä, tosin hankinta saattaa mennä huhti-toukokuulle rahatilanteesta riippuen.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #37 : 22.03.2012, 22:27:11 »
Noniin, nyt kuullostaa asialliselta. O0

Edit: Jaaniin, kumpaas lohkoon taas oot näitä kasaamassa?
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 22:29:35 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #38 : 22.03.2012, 22:37:47 »
Noniin, nyt kuullostaa asialliselta. O0

Edit: Jaaniin, kumpaas lohkoon taas oot näitä kasaamassa?

Todennäköisesti otan koneen tuosta toisesta seiskasta, siinä kun pitäisi olla vahvemmat kanget jo valmiina. Mutta jos on heikoilla kangilla + jos kone on ottanut seisonnasta siipeensä, niin sitten lyödään tähän tähän nykyiseen koneeseen vahvemmat kanget ja ajellaan tällä. Ja siis tuo toinenkin kone on B200ET.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #39 : 23.03.2012, 08:40:33 »
Todennäköisesti otan koneen tuosta toisesta seiskasta, siinä kun pitäisi olla vahvemmat kanget jo valmiina. Mutta jos on heikoilla kangilla + jos kone on ottanut seisonnasta siipeensä, niin sitten lyödään tähän tähän nykyiseen koneeseen vahvemmat kanget ja ajellaan tällä. Ja siis tuo toinenkin kone on B200ET.

Joo, muistelinkin just noin että toisessa oli vahvat kanget ja tässä linnunluut. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #40 : 03.04.2012, 12:58:19 »
Pistetään tänne vielä sama kuin tuonne Clubiosioon, eli olisko kellään tarkkoja mittoja TD04HL-16T:n DP:n laipasta? Ja suoralla seiskan pakopesällä ko turbo. Kaikki cad kuvista paint töherryksiin kelpaa, tai vaikka käsin piirrettykin kunhan mitat ovat tarkkoja.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #41 : 03.04.2012, 20:14:52 »
Jos paint töherrys kelpaa niin mikset tee itse?
Siihen kuitenkin kelpaa ihan sopivan kokoinen esim ainesputkesta sorvattu tai levystä leikattu rengas jossa on kolme reikää. Ei siinä varsinaisesti mitään tarkkoja mittoja ole  :D
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #42 : 03.04.2012, 20:53:51 »
Jos paint töherrys kelpaa niin mikset tee itse?
Siihen kuitenkin kelpaa ihan sopivan kokoinen esim ainesputkesta sorvattu tai levystä leikattu rengas jossa on kolme reikää. Ei siinä varsinaisesti mitään tarkkoja mittoja ole  :D

Eipä oo muuta mittavälinettä kämpillä kuin 15cm muoviviivoitin ja rullamitta, niin en saa otettua tarkkoja mittoja kuin vasta seuraavan kerran hallilla käytyäni (välimatkaa 120km).

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #43 : 03.04.2012, 21:49:18 »
Tämmöstäkö kaipaat?







Tässä toinen versio


Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #44 : 03.04.2012, 22:26:54 »
Tämmöstäkö kaipaat?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tässä toinen versio

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Justiin tuollaista, iso kiitos! Tulkitsenko ekaa kuvaa oikein: sisähalkaisija 70mm, pultinreikien kohdalta halkaisija 94mm ja koko laipan halkaisija 122mm, sekä pultinreikien etäisyys toisistaan 81,5mm?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Samppasport  Futurez