Futurez  Kulkukoira

Amazon 1970 2D B20E+AW70

  • 395 Vastauksia
  • 70201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #30 : 18.05.2019, 17:18:40 »
Miksi 140-sarjan taka-aksila? Sehän on ihan mahdottoman leveä.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #31 : 19.05.2019, 08:25:02 »
Kyllä, se on 35mm leveämpi.
Lähinnä siksi 140 perä, koska minulla on sellainen, siinä on sama välitys ja käsijarruvaijerit saa helposti Aman olemassa olevaan vivustoon.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #32 : 19.05.2019, 09:13:06 »
Kyllä, se on 35mm leveämpi.
Lähinnä siksi 140 perä, koska minulla on sellainen, siinä on sama välitys ja käsijarruvaijerit saa helposti Aman olemassa olevaan vivustoon.

Selitys hyväksytty  ;D

Jatka samaan malliin, tästä tulee hieno peli.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #33 : 19.05.2019, 09:58:55 »
Kiitos :)

Niin on aikomus, itselle kun tekee niin priimaa meinaa tulla.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #34 : 22.05.2019, 14:04:16 »
Sopivaksi lyhennetty ja tasapainoitettu pikkukardaani.



Koesovitus, istuu kuin hanska.



Seuraavaksi uudet ristikkonivelet, laakeri ja kumi ja luonnollisesti uusi maali päälle.

Alipainesensori löysi paikkansa.





Paisarille tehdä teline akkukoteloon (akku menee takaluukkuun), jarrutehostajan teline muokata, ylimääräiset reiät umpeen ja jotain muuta pientä sovittamista niin, sitten pääsee siistimään konehuonetta.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #35 : 23.05.2019, 13:38:28 »
Mietiskelin jos jatkaisi öljytikkua (yläpäästä) helpomman käytettävyyden vuoksi.



Joulu saapui ennen Juhannusta :)


Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #36 : 07.06.2019, 07:44:04 »
Paisari koesovitettu (x70 mk1 pintavalvonta-anturilla), hyvin sopii.



Puhdistettu ja toimiva kaasuläppäanturi.



Siinä loputkin D-Jet osat, kaikkia ei ole vielä puhdistettu. ECU, virranjakaja (123 ignition), suuttimet ja pa-paineensäädin puuttuvat kuvasta.



Imuputkea hahmoteltu





Tässä oli jo aikaisemminkin sähköinen vedenlämpömittari, mutta en ollut siihen 100% tyytyväinen, joten ostin "uuden".






Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #37 : 07.06.2019, 11:59:42 »
Hyvältä näyttää kosketuspinta kaasuläppä anturissa. Onko parempi käytetty vai?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #38 : 07.06.2019, 12:37:34 »
Ja on myös hyvä. Kultaus on kestänyt hyvin. Kolme vuorokautta liotin sitruunahapossa, aika kuhina kävi alussa. On parempi.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2019, 12:40:05 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #39 : 08.06.2019, 16:37:04 »
Värkkäsin telineen jarrutehostajalle.







Hieman piti paukuttaa tilaa lisää.



Pian saa konehuoneen tyhjäksi. Sitten turhat reiät umpeen ja sen jälkeen paklaus hionta ja uusi väri (79 Pearl White) päälle.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #40 : 08.06.2019, 18:03:17 »
Mietiskelin jos jatkaisi öljytikkua (yläpäästä) helpomman käytettävyyden vuoksi.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Oletko sä vaihtanut tuon mittatikun putken pidempään, vai onko jossain b20 koneissa lähtöjäänkin tuollainen pidempi mittatikunputki?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #41 : 09.06.2019, 07:39:56 »
En, putki on alkuperäinen. Olen katkaissut vanhasta tikusta nostolenkin pois ja jatkanut sitä vinokoneen tikulla.
Tuo on vasta proto, katsotaan tuleeko siitä mitään.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #42 : 09.06.2019, 14:39:25 »
Niinjoo, tuo paksumpi osa ei olekkaan mittatikun putki, vaan se alkuperäinen mittatikun kahva...

Mitä jos tuohon patentoisi vinokoneen mittatikunputken, ei tarvitsisi tähdätä niin kovasti että saa mitattikun osumaan reikään?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #43 : 09.06.2019, 16:32:10 »
Sitäkin olen miettinyt, katsotaan mitä syntyy.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #44 : 26.06.2019, 14:38:53 »
Valmiit etualatukivarsien pultit.



Koneistamo sai valmiiksi sisempien laakerien holkit, nyt sopii 140:n laakerit ja navat Aman olkavarsiin.





Citrus hapotetut ja puhdistetut osat valmiina pohjamaalattaviksi, tosin tuo käsijarruviipeli pitää vielä purkaa ja puhdistaa paremmin.



Nyt on taas aikaa Amalle, kun käyttikset on katsastettu.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Proturbo  Autodiagnoosi