Samppasport  Futurez

VRCF:n koirat

  • 2300 Vastauksia
  • 529492 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #615 : 15.09.2012, 23:01:52 »
pienetkään ei räksytä jos niitä opettaa ja niiden hoitoon on aikaa ...

Meillä ollu yks papillon ja nyt on toinen sekä lisäks Chihu , eikä niitä räkyttäjiksi voi sanoa , koulutusta tai unohtaa sitten ennemmin koko koiran.
Mikään rotu ei oo "avaimet käteen " mallia  =)

Toki roduissa ja yksilöissä on eroja , perhoskoirat tuntuis olevan paljon tottelevaisempia , pikku Chihu ei todellakaan tyhmä , mut tosi jääräpää ja toki sen ego on PALJON isompi kuin koko  :D

Ei ne varmasti kaikki oo räksyttäviä, sanoin sen vaan ku se on vähän niinku sanonta. volvoista moni puhuu traktorina ja pikkukoirista räksyttäjinä :)

Itel on vaan sen verran kokemuksia ku hoidin kerran 3kk pitkäkarvaista chihuahuaa (ja jääräpää se tosiaan oli) :D ja se ainakin oli aika moinen räksyttäjä, jos se oli hetkenki kotona yksin niin naapurit sano et se on haukkunu kokoajan.. Ja muutamilla kavereilla on kääpiöbinseri (vai miten se kirjotetaan) niin ne on kanssa sellasia et kun joku menee kahville niin ne haukkuu sitä ja juoksee karkuun.. Olen mä kyllä muutaman tosi fiksun pikkukoiran tavannu jotka ei hauku eikä tee muutakaan pahaa.

PS: nää mun kirjotuksien ei sitten ole tarkoitus yleistää vaikka siltä se saattaa välillä kuulostaa eikä ole mitään minkään laisia koiria vastaan  :hello:.

Aika usein ihmiset ovat vaan niin jyrkkiä näissä koira asioissa, "tyyliin että jos et voi ottaa koiraa töihin tai olla sen kanssa 24/7 niin ei kannata ottaa koiraa ollenkaan" mitä mä en ymmärrä koska koira voi olla kotona yksin muutamia tunteja.

Olen muuten jopa koittanut kattella jos tolla heidi leiserillä olis jotain hylättyä koiraa jonka voi ottaa kerrostaloon ja lapsi perheeseen..
« Viimeksi muokattu: 15.09.2012, 23:03:34 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #616 : 18.09.2012, 15:10:16 »
meillä oli kotona pihakoira,seropi,narun nokassa ja se oli vanha. kavereita tuli illasta käymään ja puhu siitä näin "se on masentunu,laiha,huonoissa olosuhteissa" jne kaikkee tollasta shaibaa. koira oli 16,5v ja todellakin parhaat päivänsä nähnyt. koulussa alettii kiusaa sen takia mua ja aina kotiin palatessaan menin suoraan koiran luo. puhuin sille mun ongelmat ja höselöluontoinen koira kuunteli paikallaan kokoajan. sitä ei erityisemmin ikinä oltu koulutettu mihinkään, mutta se oli paras mahdollinen vahti. jotenkin se aavisti kilometrin päässä olevan vieraan auton tulevan meidän pihaan ja haukku sitä. jos meni naapuriin, ei ensimmäistäkään haukkua kuulunut. se oli turva. kaikki me luotettiin siihen eikä koskaan jouduttu pettymään, ei silloinkaan ku pääsi irti narusta että se olis vahingossakaan jääny kotipihalle :'D kiire naisiin, oih ihana naapurin pepi. loppuajasta koira alkoi mennä huonoon kuntoon.se oli kahden viikon muutos täytuhosta väsyneeseen vanhukseen. koiramme alkoi nuutua ja laihtua, kaikki vaan synkkänä odoteltiin milloin aika jättää. kaksi viimeistä päivää  koira pysyi kopissa. viimesillä voimilla se oli sitte raahautunu kopista ulos ja antanut viimesen hengähdyksen ulos. koko perhe suri kiraa pitkään, ja edelleen on ikävä vaikka siitä on aikaa jo 6 vuotta.
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #617 : 18.09.2012, 15:18:44 »
meillä oli kotona pihakoira,seropi,narun nokassa ja se oli vanha. kavereita tuli illasta käymään ja puhu siitä näin "se on masentunu,laiha,huonoissa olosuhteissa" jne kaikkee tollasta shaibaa. koira oli 16,5v ja todellakin parhaat päivänsä nähnyt. koulussa alettii kiusaa sen takia mua ja aina kotiin palatessaan menin suoraan koiran luo. puhuin sille mun ongelmat ja höselöluontoinen koira kuunteli paikallaan kokoajan. sitä ei erityisemmin ikinä oltu koulutettu mihinkään, mutta se oli paras mahdollinen vahti. jotenkin se aavisti kilometrin päässä olevan vieraan auton tulevan meidän pihaan ja haukku sitä. jos meni naapuriin, ei ensimmäistäkään haukkua kuulunut. se oli turva. kaikki me luotettiin siihen eikä koskaan jouduttu pettymään, ei silloinkaan ku pääsi irti narusta että se olis vahingossakaan jääny kotipihalle :'D kiire naisiin, oih ihana naapurin pepi. loppuajasta koira alkoi mennä huonoon kuntoon.se oli kahden viikon muutos täytuhosta väsyneeseen vanhukseen. koiramme alkoi nuutua ja laihtua, kaikki vaan synkkänä odoteltiin milloin aika jättää. kaksi viimeistä päivää  koira pysyi kopissa. viimesillä voimilla se oli sitte raahautunu kopista ulos ja antanut viimesen hengähdyksen ulos. koko perhe suri kiraa pitkään, ja edelleen on ikävä vaikka siitä on aikaa jo 6 vuotta.

Ihana tarina  S*

Koira on kyllä paras ku se kuuntelee murheet eikä tuomitse ketään :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #618 : 18.09.2012, 17:17:07 »
Rotikkaahan pidetään myös lapsiystävällisenä, mitä se minun tuntemien yksilöiden peruseella myös on. Itsellä tai lähipiirissä ei niitä ole ollut, mutta seuraava dogi vois hyvinki olla rotikka (eräältä kasvattajalta beauceron ois kyllä paras, jos sattuu tulemaan pentuja sopivaan aikaan)... Suomen sakemannikantaa pidän jo haastavampana, mitä nyt vähän on tässä kohta vuoden päivät tullu seurailtua kun meille tuli tuo kodinvaihtaja. Mihin sitten päädytkin, niin valikoit hyvän kasvattajan, jolloin ei pitäis hirveitä ylläreitä tulla.

Pennusta asti opetat kärsivällisesti ja määrätietoisesti ne asiat, joita itse pidät tärkeinä. Ei niiden voltteja tarvi kaikilla osata. Tärkeimpänä lasten kanssa pitäisin sitä, ettei koira omista mitään (hyppimisestä yms. pois opettamista pidän itsestään selvyytenä). Appivanhempien seropi murisee ruokakupille, palloille, leluille ym. jos vähänkään antaa periksi. Hyvinkin saattaa tuon dominoivan herran elinaikana siunaantua jälkikasvua, enkä sata varmasti jättäis kyseistä herraa vauvan, tai yleensäkään lapsen, kanssa jos on minkäänlaista tavaraa koiran ulottuvilla.

Loppukevennyksenä meille kotiutunut nuori neiti kesämökillä  :)
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #619 : 18.09.2012, 17:51:00 »
Rotikkaahan pidetään myös lapsiystävällisenä, mitä se minun tuntemien yksilöiden peruseella myös on. Itsellä tai lähipiirissä ei niitä ole ollut, mutta seuraava dogi vois hyvinki olla rotikka (eräältä kasvattajalta beauceron ois kyllä paras, jos sattuu tulemaan pentuja sopivaan aikaan)... Suomen sakemannikantaa pidän jo haastavampana, mitä nyt vähän on tässä kohta vuoden päivät tullu seurailtua kun meille tuli tuo kodinvaihtaja. Mihin sitten päädytkin, niin valikoit hyvän kasvattajan, jolloin ei pitäis hirveitä ylläreitä tulla.

Pennusta asti opetat kärsivällisesti ja määrätietoisesti ne asiat, joita itse pidät tärkeinä. Ei niiden voltteja tarvi kaikilla osata. Tärkeimpänä lasten kanssa pitäisin sitä, ettei koira omista mitään (hyppimisestä yms. pois opettamista pidän itsestään selvyytenä). Appivanhempien seropi murisee ruokakupille, palloille, leluille ym. jos vähänkään antaa periksi. Hyvinkin saattaa tuon dominoivan herran elinaikana siunaantua jälkikasvua, enkä sata varmasti jättäis kyseistä herraa vauvan, tai yleensäkään lapsen, kanssa jos on minkäänlaista tavaraa koiran ulottuvilla.

Loppukevennyksenä meille kotiutunut nuori neiti kesämökillä  :)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Siinä on sulla hieno koira kerrassaan :)

Kiitoksia neuvoista, saa nähä tuleeko koiraa ollenkaan koska on pieni perhe kriisi menossa, mutta jos yksin muutan niin sitten ainakin saan otettua itelleni seuraks joko kultaisen noutajan tai saksanpaimen koiran  S*

EDIT: En tietenkään heti koska koirat vaistoo jos joku on surullinen ja se ei ole reilua sitä koiraa kohtaan..
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #620 : 18.09.2012, 18:55:30 »
Ihana tarina  S*

Koira on kyllä paras ku se kuuntelee murheet eikä tuomitse ketään :)

juu koirahan kuulemma korvaa 7 terapeuttia ja sitähän se tekee! :D hirveesti haluaisin rotikan itelle, niissä on sitä jotain.. S*
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #621 : 18.09.2012, 19:10:24 »
juu koirahan kuulemma korvaa 7 terapeuttia ja sitähän se tekee! :D hirveesti haluaisin rotikan itelle, niissä on sitä jotain.. S*

Kannattaa pyrkiä saamaan pentutestattu jotta tietää suunnilleen mitä saa.

E:Jortsi,   Mikael Laine testasi ja hyvin piti arvio kutinsa.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2012, 20:12:50 kirjoittanut Sami K. »
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #622 : 18.09.2012, 19:39:02 »
Kannattaa pyrkiä saamaan pentutestattu jotta tietää suunnilleen mitä saa.

Nuo testit on vähän niin ja näin... Meidän ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa pentu oli testattu ok tuloksin, muttei siitä murkkuikäisenä enää eläjäksi ollu. Jotain suuntaa se voi tietysti antaa. Seuraavaa pentua hankkiessa arvotan isä- ja äititessuihin tutustumisen korkeammalle. Mitä useamman sukupolven pääsis tutustumaan sen parempi aina, mikä on käytännössä varmasti usein hankalaa... Itse pentuun tutustuminen tietysti kaikkein tärkeintä, eli mitä useammin pääsis katsomaan niin sekin aina parempi. Olikohan Pertti Vilanderin Koirankorjauskirja, jossa on tosi hyviä vinkkejä pennun valitsemiseen.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #623 : 18.09.2012, 21:09:38 »
en mä vielä pariin vuoteen vois edes ottaa koiraa itelle, ei oo tarpeeksi aikaa kouluttaa, ja kun koiran haluan, haluan kans kouluttaa sen hyvin. ja on aikaa harkita rotuakin moneen kertaan ettei vahingossakaan sorru vääränlaiseen itelle.
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #624 : 18.09.2012, 22:07:52 »
E:Jortsi,   Mikael Laine testasi ja hyvin piti arvio kutinsa.

Varmaan suurin osa jossain määrin pitääkin, mutta eihän niillä tulevaisuutta voi ennustaa. Enkä tarkoita mollata meillä olleen pennun testaajaa, joka on yleisesti arvostettu tehtävässään. Suhtaudun nykyään vähän eri tavalla noihin testeihin oli sitten pentu- tai luonnetesti, kun on muutamat "pieleen menneet" testit kattonu. Niinku sivu-pari takaperin kirjotin luonnetestistä, jossa kaverin sakemanni sai surkeat pisteet, koska testaaja ei ilmeiseti rodusta niin perusta. Aivan ihmeellisiä arvioita ja osittain myös varsin onnetonta esitystä testaajien taholta.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #625 : 18.09.2012, 22:30:39 »
Aivan ihmeellisiä arvioita ja osittain myös varsin onnetonta esitystä testaajien taholta.

Sama on tullut huomattua monen rodun kohdalla. Muuttujia on liikaa.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa Mennis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #626 : 19.09.2012, 13:44:23 »
en mä vielä pariin vuoteen vois edes ottaa koiraa itelle, ei oo tarpeeksi aikaa kouluttaa, ja kun koiran haluan, haluan kans kouluttaa sen hyvin. ja on aikaa harkita rotuakin moneen kertaan ettei vahingossakaan sorru vääränlaiseen itelle.

Ei tarpeeksi aikaa kouluttaa se on aika hankala yhtälö..

Nii ei kannata ottaa liian vaativaa koiraa itselleen.
tosin hyvästä  kokemuksesta sanon ETTEI KANNATA OTTAA AINAKAAN ONGELMAKOIRAA ekaksi koiraksi niikun minä tein. Tosin olen pelannut koko elämäni koirien kanssa. Joten kyllähän siitä sitten ihan hyvä koira lutviutu.. Nyt kun unelma suurimmaks joskus on vielä vähän hankalaa tiettyjen asioiden kanssa..  On tullu koulutuksen aikana hammasta muutamaan otteeseen.. vaikka sheltti onkin yleensä aika helppo tämä tapaus ei ollu helppo..

Mutta minkäs teet kun rakastut koiraan kun se on viikon kylässä... siitä alkoi meidän yhteinen taival..

Vähän sivusi aiheesta mutta kuitenkin.. koulutuksesta suurimmaks osaks..  ;D ;D
Elukka ku elukka kelpaa.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #627 : 19.09.2012, 14:49:19 »
en mä vielä pariin vuoteen vois edes ottaa koiraa itelle, ei oo tarpeeksi aikaa kouluttaa, ja kun koiran haluan, haluan kans kouluttaa sen hyvin. ja on aikaa harkita rotuakin moneen kertaan ettei vahingossakaan sorru vääränlaiseen itelle.

Sitten on myös vaihtoehtona ottaa valmiiksi koulutettu koira. Ei niitä tarvii aina pentuna ottaa :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #628 : 19.09.2012, 18:45:50 »
Sitten on myös vaihtoehtona ottaa valmiiksi koulutettu koira. Ei niitä tarvii aina pentuna ottaa :)

Mistä tulikin mieleen...

tuossa vois olla meiän Nellille potentiaalinen poikakaveri :kukkia: Vähän vaan arveluttaa, että viittiikö/pystyykö ottaa toista pitkäkorvaa. Komia poika ois ja BH-kokeen kuulemma just käyny...
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #629 : 19.09.2012, 18:57:42 »
Mistä tulikin mieleen...
(Kuva poistettu lainauksesta.)
tuossa vois olla meiän Nellille potentiaalinen poikakaveri :kukkia: Vähän vaan arveluttaa, että viittiikö/pystyykö ottaa toista pitkäkorvaa. Komia poika ois ja BH-kokeen kuulemma just käyny...

Hyvän näköinen poika kunhan ei ole luiskaperä.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy