Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: JuHaU - 12.05.2018, 11:58:58
-
Extempore vetona laitoin entisen käyttiksen myyntiin ja sehän meni kaupaksi ja jäi vieläpä foorumille. Uuden auton hankinta olikin sitten edessä ja Blocketista löytyi näppärä V60. Valintakriteereinä oli neliveto ja D5 moottori. Molemmat ehdot täyttyi ja värikin oli vielä mieluinen (paloauton punainen).
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20180512_111158.jpg?img=medium)
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20180512_111214.jpg?img=medium)
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20180512_111226.jpg?img=medium)
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20180512_111249.jpg?img=medium)
Auton perustiedot:
Malli: V60 D5 AWD -12
Moottori: D5244T15 (2.4 5 syl tuplaturbo) 215hv (258 hv) / 440 nm (530 nm)
Vaihdelaatikko: 6v geartronic (TF-80SC)
Varustetaso: Momentum
18" Ixion vanteet talvirenkaille
19" Polestar kesärenkaille
Varusteet:
Webasto
- 2 ajastimella
- etäkäynnistys Android ohjelmalla / sms
- http://www.autopluginstore.com/en/volvo/v2/autoplugin_therminal.html (http://www.autopluginstore.com/en/volvo/v2/autoplugin_therminal.html)
driver support
- apadtiivinen vakionopeussäädin
- kaistavahti
- bliss (kuolleen kulman varoitin)
- etäisyysvaroitin
Exterior Styling "Cross Country look"
- Koristekehys, sumuvalot
- Skid plate, etupuskuri
- Side scuff plate
- Skid plate, takapuskuri
- Suorakulmaiset pakoputkenpäät
R-Desing nahkapenkit
Aurinkolasiteline
Takapenkin penkinlämmitin
Sadetunnistin
Tulevia muutoksia + todolista:
vannepäivitys Njord -> Polestar 19" - 1.6.2018
- uudet kesärenkaat - Pirelli P7 235/40/19 1.6.2018
Softaus 258 hv / 530 nm 26.10.2018
Rekisteröintikatsastus 28.5.2018
Autoveroilmoitus (maksettu)
Etujarrujen päivitys 316 mm > 336 mm (Brembon levyt - satulat V60 D6) 15.9.2018
Takajarruhuolto uudet levyt 302 mm ja uudet palat Brembo 7.12.2018
R-Desing nahkapenkit 20.6.2018
Ocean Race ovipahvit 20.6.2018
Huollot ja korjaukset 2018:
Öljynvaihto 15.11.2018 (166 898)
Huollot ja korjaukset 2019:
Laatikkoöljyt 28.1.2019 (178 279)
Tuulilasinpyyhijöiden moottori 22.2.2019 (182 269)
Jakohihna ja apulaiteremmit 27.2.2019 (183 230)
Takaiskunvaimentimet 14.8.2019
Oikea etu iskunvaimennin ja kääntölaakeri 29.9.2019 (212 000)
Takajarruhuolto uudet palat Brembo 13.10.2019 (213 200)
Talvirenkaat alle 28.10.2019(216 880)
Huollot ja korjaukset 2020:
Vasen etu iskunvaimennin, kääntölaakeri ja uudet Nokian Hakkapeliitta 9 225/45/18 11.1.2020 (226 000)
Vuosikatsastus 15.1.2020 (226 600)
Öljynvaihto 19.1.2020 (227 527)
Tankkaustiedot
(http://images.spritmonitor.de/937268_3.png) (http://www.spritmonitor.de/en/detail/937268.html)
-
Reserved
-
Komia peli 8)
Adaptiivinen vakkari on kyllä nannaa. Mä ainakin olen jäänyt siihen ihan koukkuun.
Exterior styling-kit sisältää myös nuo "sumarien" kehykset, kun niissä on mattakromiset reunat.
-
Hyvännäköinen, pirteän punainen. :)
Paljonko ehditty mennä jo?
-
Melkein sisäänajettu ;)
-
Melkein sisäänajettu ;)
Mahtaako olla edes ekaa satkua vielä ::)
-
Komia peli 8)
Adaptiivinen vakkari on kyllä nannaa. Mä ainakin olen jäänyt siihen ihan koukkuun.
Kiitoksia
Tuo mukautuva vakkari on kyllä hieno ominaisuus. Käytiin siellä sun työmaapaikkakunnalla, niin hienosti se toimi 8 tiellä.
Hyvin kiihdytti kun alkoi ohituskaista, kun edessä menevä polki kaasua ja tolppien kohdalla tiputti jonossa 75 km/h. :juhau:
Mahtaako olla edes ekaa satkua vielä ::)
138 tkm on mittarissa.
-
Päivän satoa
Autokäytetty konttorilla ja rekisteröintiprosessi aloitettu. Tämän jälkeen tein autoveroilmoituksen ja nyt odotellaan autoveropäätöstä.
Etujarrulevyissä on nähtävissä pientä kuluneisuutta, joten se on hyvä syy päivittää ne samalla isompiin. Tilasin Ruotsista Hybrid mallin 336 mm levyille
tarkoitetut satulat ja Mister autosta Brembon levyt näille. Takajarruille en tee tässä vaiheessa mitään. Nekin voisi toki päivittää tuuletettuun levyyn.
Moonlight Motorsporttiin oltu yhteydessä optimoinnin, takalasien tummennuksien ja ilmastointihuollon osalta. Nämä tulee siis tehtyä.
Rengasrintamalla muutoksia tulee kesäkumeihin nyt alkuun, eli 17" Njord rengastus vaihtuu 18" Ixion settiin. Ixioneihin tulee samalla uudet kumit.
Pientä tuunausta myös harrastettu
(https://thumb.ibb.co/eBxkGJ/20180514_125226.jpg) (https://ibb.co/eBxkGJ)
-
Täällähän alkoi tapahtua hyvään tahtiin! Penkkilaput kiinnostaa :)
-
Komeen punainen. O0
-
Tuleeko noille xc-koristeille tapahtumaan jotain?
-
Onnittelut kauniin auton hankinnasta, pakkohan se on tätäkin muistiota seurailla S*
-
Onnee ny kauhiast uuden auton johdosta!
Ja sitten kun muutaman vuoden päästä kyllästyt -- BananaRanchilla on tilaa.
-
Onnee ny kauhiast uuden auton johdosta!
Ja sitten kun muutaman vuoden päästä kyllästyt -- BananaRanchilla on tilaa.
Jep! BananaRanch kerää teidän exät, joihin ootte kyllästyneet! ;D
-
Tuleeko noille xc-koristeille tapahtumaan jotain?
Ei ainakaan tässä vaiheessa. Ne olivat yksi syy ko auton valintaan. Poikkeaa hieman massasta.
Onnee ny kauhiast uuden auton johdosta!
Ja sitten kun muutaman vuoden päästä kyllästyt -- BananaRanchilla on tilaa.
Jep! BananaRanch kerää teidän exät, joihin ootte kyllästyneet! ;D
Tästä pitää vielä maksaakin parin vuoden päästä jotain :juhau:
-
komia volvo kauheeta täytyy tämmönenkin taas yrittää ponkata tuolt liikeenteen seasta
toivottavasti nuo xc koristeet huomaa :D
-
Tämäkin tuli vuosikatsastettua maanantaina uusien säädösten mukaisesti ja pitkä leimahan siihen tuli.
Eli seuraavaksi tarkistelemaan parkkipolttimoita vasta 27.1.2020 mennessä.
Autoveropäätös kilahti myös meiliin tänään ja summa oli ihan identtinen Mahdin kanssa.
Ensi viikolla varmaan ehtii hakea kilvet niin saa palauttaa nuo veronkiertolaput Ruotsiin.
Autovalikoista löytyi myös ajastintoiminnot konsultaation puhelun aikana. Samalla hankin tähän GSM ohjauksella varustetun etäkäynnistysmokkulan, jossa on myös Android tuki.
-
Autoon tuli tänään kotimaan kilvet "veronkieltokilpien" tilalle.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/IMG-20180528-WA0001.jpg?img=img2048)
Kesärenkaat tulevat vaihtumaan 19" Polestar settiin. 17" Njordit siirtyvät talvivanteiksi.
-
Tuli hankittua Polestarin 19" vanteet Pirellin P7 235/40/19 kumeilla, kun foorumilta löytyi sopivasti 2000 km ajettu setti.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/EOS%205D%20Mark%20IV018579.jpg?img=img2048)
-
S* tosi hyvin sopii. Käviskö tohon vielä hopeiset peilinkuoret?
-
Kivasti noi istuu! Alustaa sais ehkä pykälän tiputtaa, R-Design kilkkeet olis ehkä jees jos meinaat ihan mukavalla käyttistasolla pitää?
-
Tuli hankittua Polestarin 19" vanteet Pirellin P7 235/40/19 kumeilla, kun foorumilta löytyi sopivasti 2000 km ajettu setti.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/EOS%205D%20Mark%20IV018579.jpg?img=img2048)
Komea tuo on kyllä. Harmaa sopii kyllä punaiseen paremmin kuin hyvin. Skid platet vielä samalla sävyllä ja -30mm. ::) :D
-
Sisustan ehostuksella jatkettiin tänään.
Penkit vaihtuivat V70 R-Desing nahkajakkaroihin ja ovipahvit Ocean Race mallin tummiin.
Nahkaista kyynärnojaa vielä kaipaisi tuo sisustus.
-
Pieksee ulkonäössä ja käytettävyydessä ne vaaleat rättipenkit O0
-
Ratapäivillä Ahvenistolla tuli pyörähdettyä radalla tälläkin noin 15 kierrosta.
Hienosti toimi vakioautoksi ja pääsuoran jarrutukseenkin sain kelattua noin 155 km/h vauhtia.
Viimeiseillä kierroksilla uskalsi jo tulla takasuoralle kaasupohjassa, kun oli luottoa, että että se pysyy radalla.
Hyvin tuo neliveto rauhoittaa menoa, toki voimaakaan ei ole hirveästi.
Viizkasin kuva radalta
(https://viiskasi.kuvat.fi/kuvat/VRCF%20Kes%C3%A4miitti%20Ahvenisto%202018/DSC_0723.JPG?img=img2048)
-
Suuri kiitos kuskille kierroksista mitkä olin kyydissä O0
-
Suuri kiitos kuskille kierroksista mitkä olin kyydissä O0
Eipä mitään. Kiva kun kelpas.
-
Pintä jarruhuoltoa pitäis tehdä. Eteen on hankittuna jo D6 mallin isompi setti ja taakse ostin "alkuperäislaatua" vastaavat tarvikkeet. Tässähän on takana jäähdyttämättömät 302 mm levyt. Kilometrejä on tullut jo reilu 16 tkm ja kivasti on matka taittunut tämän kanssa.
Talvivanteet olis hakusessa. 17" Njordit toki löytyy, mutta 19" vois olla ihan jees.
Ostoilmoituskin tuli väsättyä markkinapaikalle. (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=102123.0)
-
Tähän mun suhdeautoon on nyt hankittu nastarenkaat Ixioneilla. Ja on ne vaihdettu jo allekin. S*
Kesärenkaat kestikin herran ajotyylillä edessä kokonaiset 20tkm. :P
Auto on tätä nykyä myös softattu D5.5:ksi (258hv/530Nm), jotta ehdin paremmin viedä pakasteet kaupasta kotiin ennen kun ne sulaa.
-
Tähän mun suhdeautoon on nyt hankittu nastarenkaat Ixioneilla. Ja on ne vaihdettu jo allekin. S*
Kesärenkaat kestikin herran ajotyylillä edessä kokonaiset 20tkm. :P
Auto on tätä nykyä myös softattu D5.5:ksi (258hv/530Nm), jotta ehdin paremmin viedä pakasteet kaupasta kotiin ennen kun ne sulaa.
Niin näyttää olevan. :juhau:
Onko tämä nyt sitten nopeampi kauppakassi, kuin sinun oma kauppakassisi? :o
-
Niin näyttää olevan. :juhau:
Onko tämä nyt sitten nopeampi kauppakassi, kuin sinun oma kauppakassisi? :o
Tää on Kauppakassi next level. Vielä toistaiseksi nopeempi kun teefemma. ::) :D
-
Hannan suhdeautoon vaihdettu uudet jarrupalat ja levyt taakse. Molemmat Brembo laatua. takapalat olivatkin käytännössä ajettu loppuun.
170 670 km
-
Vaihdelaatikon öljynvaihto tehty Volvolla 28.1.2019 kilometrilukemalla 178 279 km.
Kivasti on tullut ajoa tällä ja neliveto on kyllä lunastanut paikkansa taas tänä talvena.
Metrejä on nyt 180 285 km ja tässä ollaan Kuopijossa. Ensi viikoksi sitten Leville kruisailemaan.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/IMG-20190205-WA0007.jpg?img=medium)
-
Rehellinen käyttöauto. 8)
Keulapenkassa, helmat kasvanu lähes maahan ja dieselit kyljessä. :2funny:
-
Rehellinen käyttöauto. 8)
Keulapenkassa, helmat kasvanu lähes maahan ja dieselit kyljessä. :2funny:
Juu enemmän tää viettää aikaa tienpäällä, kuin pesuhallissa.
-
Juu enemmän tää viettää aikaa tienpäällä, kuin pesuhallissa.
Onhan noita kilometrejä tullut. :)
-
Vaihdelaatikon öljynvaihto tehty Volvolla 28.1.2019 kilometrilukemalla 178 279 km.
Kivasti on tullut ajoa tällä ja neliveto on kyllä lunastanut paikkansa taas tänä talvena.
Metrejä on nyt 180 285 km ja tässä ollaan Kuopijossa. Ensi viikoksi sitten Leville kruisailemaan.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/IMG-20190205-WA0007.jpg?img=medium)
Toi on kyllä metka homma. Oman S60 keräs kans hermeettiset paakut tonne etupyörien kaariin ja helmaan :)
-
Tuulilasin pyyhijöiden moottori päätti syksyllä lopettaa toimintansa ja tilasin siihen vähän ajetun vaihto-osan purkuautosta. Oletuksena oli, että V70 MK3 moottori on täysin samanlainen mitä näissä V60 on. Kyllähän se sinne sopikin täydellisesti kiinnikkeisiin ja sähköjohtoon, mutta moottorin akselin boori oli noin 1 mm pienempi. Sain sen kuitenkin pelittämään kun holkitin akselin ja se toimikin Lapin reissuun saakka ihan moitteettomasti. Mutta Ylläkseltä pois lähtiessä oli märkää lunta lasilla vähän liikaa ja holkitus antoi periksi ja pyyhkijät lopettivat yhteistyön. Pikapatentti "kierrelukite" parkkipaikalla ei kestänyt kuin hetken ja paluumatka 930 km ajettiinkin sitten hieman vähemmän lasia putsaten.
Matkalla kilautettiin ostoskoriin V60 -2011 mallisesta käytetty moottori ja tänään asentelin sen paikalleen. Hissukseen tehtäessä siihen meni aikaa noin 30 min, joten ei se paha rasti ole.
Nyt on kilometrejä +182 tkm eli noin 50 tkm on tullut tällä jo ajeltua ja kiva pelihän tämä on ollut.
-
50tkm ja tää on ollut sulla 10kk!?!? Olet ottanut ilon irti uudesta taksilaista :D
-
50tkm ja tää on ollut sulla 10kk!?!? Olet ottanut ilon irti uudesta taksilaista :D
Tähän päälle vielä kesän ajelut Pyhimyksellä ja jonkin verran S40, niin on sitä tullut hieman katsottua maantietä tässä viime aikoina.
Ei oo koskaan ennen vuoteen tullut tällaista määrää ajoa. Onnex isosta osasta on tullut "kilometrikorvauksia".
-
Tuulilasin pyyhijöiden moottori päätti syksyllä lopettaa toimintansa ja tilasin siihen vähän ajetun vaihto-osan purkuautosta. Oletuksena oli, että V70 MK3 moottori on täysin samanlainen mitä näissä V60 on. Kyllähän se sinne sopikin täydellisesti kiinnikkeisiin ja sähköjohtoon, mutta moottorin akselin boori oli noin 1 mm pienempi. Sain sen kuitenkin pelittämään kun holkitin akselin ja se toimikin Lapin reissuun saakka ihan moitteettomasti. Mutta Ylläkseltä pois lähtiessä oli märkää lunta lasilla vähän liikaa ja holkitus antoi periksi ja pyyhkijät lopettivat yhteistyön. Pikapatentti "kierrelukite" parkkipaikalla ei kestänyt kuin hetken ja paluumatka 930 km ajettiinkin sitten hieman vähemmän lasia putsaten.
Matkalla kilautettiin ostoskoriin V60 -2011 mallisesta käytetty moottori ja tänään asentelin sen paikalleen. Hissukseen tehtäessä siihen meni aikaa noin 30 min, joten ei se paha rasti ole.
Nyt on kilometrejä +182 tkm eli noin 50 tkm on tullut tällä jo ajeltua ja kiva pelihän tämä on ollut.
Kyllä ne pyyhkijöiden sulat oli aika tukevasti jäätynyt lasiin kiiinni. Ihme, että sulat säilyi ehjinä, kun tökin ne lasista irti. Liimattu mutteri lähti ilmeisen helposti irti, kun vaihtamiseen ei mennyt tuon enempää aikaa?
Melko paljon on tullut kilometrejä. :o Lapin reissusta tuli aika paljon pienen ajan sisällä. On kyllä mahtava auto kaikkine varusteineen. S*
-
Helmikuussa tuli vaihdatettua automattiöljyt, jakohihna ja apulaiteremmit.
Kesärenkaatkin vaihtui alle. Eteen tuli haettua uudet Vredestainit sisäreunasta kuluneiden tilalle.
Alla nyt siis tummat 19" Polestarit. Tällä viikolla sisätilanpuhalminen moottori päätti lopettaa toiminnan kilometreillä 189 500.
Ensi viikolle varattu aika omamekaanikolle vaihtoon.
-
Eipä auttanut pelkkä ropellin vaihtaminen vaan myös etuvastus oli tiensä päässä. Jos se nyt taas hetken toimisi. Jotta tilanne ei olisi niin ruusuinen, niin ajovalojen säätöservo, moottori antaa nyt vikailmoitusta.
Kilometrejä tällä hetkellä kohta 191 000. Kovasti näyttää siltä, että toukokuun alkuun mennessä eli vuoden omistusaikana täyttyy 60 tkm yhdessä oloa tämän kanssa.
Öljynvaihtokin pitäisi taas tehdä. Nyt meinasin laittaa Casrtolin Magnatecit koneeseen. Nyt koneessa olevat Shellin öljyn ovat pysyneet todella hyvin oikeassa tasossa. Noin 25 tkm kohdalla pyysi lisäämään puolilitraa öljyä. Edellisillä se tapahtui jo 15 tkm kohdalla.
-
Kilometrejä +212 tkm ja iskunvaimentimet vaihtokunnossa. Takapumput vaihtui itse asiassa jo ennen kesämiittiä. Nyt viikonloppuna vaihtui apukuskin etupumppu ja kääntölaakeri, joka olikin jo ilmoitellut itsestään pidemmän aikaa.
Vaihto oli aika simppeli.
- auto ylös ja rengas pois
- koiranluu yläpäästä irti
- vetarin napapultti irti
- iskarin pultti olkavarresta irti
- iskarin yläpään pulttien löysäys
- crc:tä iskarin ja olkavarren liitokseen ja lekaa olkavarteen, jotta iskari lähtee irti. Lopuksi rautakangella vääntää tukivartta alaspäin, niin iskari irtoaa olkavarresta ja yläpultit voi avata kokonaan ja koko paketin saa kiinni ruuvipenkkiin.
- osien vaihto ja takaisin nippuun
- iskarin saa painettua pohjaan kun nostaa tunkilla tukivarresta autoa
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20190929_131032.jpg?img=medium)
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20190928_130634.jpg?img=medium)
-
Takajarrupalat vaihtoon toistamiseen. Brembon palat kesti hurjat 43 tkm käyttöautossa. Aika loistavaa laatua...
Kätevä tuo jarrumännän puristintyökalu, joka tuli hankittua S40 jarrurempan yhteydessä.
Sähköisen käsijarrun moottorin muovirungot rupee näyttämään hapertumisen merkkejä. Joutu jo vähän fiksaamaan kiinnikkeitä, jotta pysyy paikallaan. Jos vielä joutuu tekemään takajarruremppaa, niin samalla kannattaakin sitten vaihtaa tuuletetut levyt ja uudet satulat moottoreineen.
13.10.2019 (213 300 km)
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20191013_172834.jpg?img=medium)
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20191013_181406.jpg?img=medium)
-
Kätevä tuo jarrumännän puristintyökalu, joka tuli hankittua S40 jarrurempan yhteydessä.
Minulla on tuosta se Biltema-versio, joka on osoittautunut hyväksi työkaluksi sekä Volvojen jarrujen että myös talonrakennushommien kanssa! :D
-
Peurakolarin suurimmat vauriot fiksattu vaihtamalla uusi maski vaurioituneen tilalle.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20191014_094819.jpg?img=medium)
-
Onko tässä adaptiivinen cruise? Se muistaakseni käyttää takajarruja, voisi selittää miksi on kuluneet niin pahasti.
-
Onko tässä adaptiivinen cruise? Se muistaakseni käyttää takajarruja, voisi selittää miksi on kuluneet niin pahasti.
Onhan tässä ja edessä on Hybridin isommat jarrut, niin voi vaikuttaa myös osaltaan takajarrujen kulumaan.
-
Noista nykypäivän Bremboista on tullut kuultua enemmän negatiivista mielipidettä, omia kokemuksia ei tosin ole.
-
Noista nykypäivän Bremboista on tullut kuultua enemmän negatiivista mielipidettä, omia kokemuksia ei tosin ole.
Jotain ihmeellistä tässä on pakko olla, koska levyt olivat kuin uudet. Ei juurikaan havaittavaa kulumaa, mutta palat aivan loppu.
-
Jotain ihmeellistä tässä on pakko olla, koska levyt olivat kuin uudet. Ei juurikaan havaittavaa kulumaa, mutta palat aivan loppu.
"Marketti" Brembot perus kulkineisiin on kakkaa.
Brembon maine perustuu kalliimman luokan suorituskykyisissä autoissa oleviin hyviin jrruihin mitä ne valmistaa.
-
"Marketti" Brembot perus kulkineisiin on kakkaa.
Brembon maine perustuu kalliimman luokan suorituskykyisissä autoissa oleviin hyviin jrruihin mitä ne valmistaa.
Perhana kun on tullut hävitettyä jo merikontit :arkkupakastin:
-
Perhana kun on tullut hävitettyä jo merikontit :arkkupakastin:
Mutta miten merikontin suorituskyky liittyy nykyautoihin. Siis olematon suorituskyky. ???
-
Pakollinen päivitys vuosikatsastuksesta.
Maahantuontileimalla tässä oli toukokuussa 2018 138 tkm ja tänään vuosikatsastuksessa 226 tkm, eli reippaasti on matkaa taivalletty yhdessä.
Leima tuli puhtain paperein ja tein oikein katsastushuollonkin tähän vaihtamalla molemmat palaneet rekisterikilvenvalot eilen.
Autoon on nyt yhdessä olon aikana vaihdettu iskarit ja jarrut joka nurkkaan ja eteen iskareiden vaihdon yhteydessä kääntölaakerit ja jousijalan ylätuet.
Jarrut testattiin koeajolla nelivedon vuoksi ja iskarit näytti edessä 78 % molemmin puolin ja takaset 72 % ja 73 %.
Tähän sai vielä ns pitkän leiman auton 10 v synttäreihin saakka.
Viikonloppuna vaihdoin kuljettajan puolen iskarin ja kääntölaakerin, joka ei suuremmin vielä edes oireillut, mutta kun hanttarin puoli tuli vaihdettua jo aikaisemmin, niin pitihän ne osat sinne laittaa. Pareittainhan nämä kuuluu vaihtaa, mutta aikataulut ja motivaatio ei sallinut syksyllä molempien vaihtoa kerralla.
Samalla alle vaihtui myös Nokia 9 nöpönastat 225/45/18 koossa V40 CC vanteilla.
Öjynvaihtohuoltokin pitäis taas tehdä, kun ajotietokone kehoittaa varaamaan huollon.
Tänään käytän auton vielä eturenkaiden suuntauksessa, kun iskarirempassa uusi iskari asettui ilmeisesti hieman eri asentoon kuin entinen ja vetää hieman oikealle.
Illan päätteeksi vaihtuu vielä syksyn peurakolarissa vaurioitunut etupuskuri.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20200115_095743.jpg?img=medium)
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20200111_143112.jpg?img=medium)
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20200115_130943.jpg?img=medium)
-
Öljynvaihtohuolto tehty 19.1.2020 227 527 km. Koneeseen meni Castrol Edge Titanium fst 0w30.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20200119_154855.jpg?img=medium)
-
Öljynvaihtohuolto tehty 19.1.2020 227 527 km. Koneeseen meni Castrol Edge Titanium fst 0w30.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20V60%20D5%20AWD%20-12/20200119_154855.jpg?img=medium)
Oliko sulla sama öljy aiemmin koneessa?
Joutuiko paljon lisäämään?
Nimim. Castrollia litra kymppitonnilla ja nesteellä selviää lisäämättä vaihtovälin.
-
Oliko sulla sama öljy aiemmin koneessa?
Joutuiko paljon lisäämään?
Nimim. Castrollia litra kymppitonnilla ja nesteellä selviää lisäämättä vaihtovälin.
Viimeksi oli Comman öljyä. Tähän on joutunut lisäämään 0.5 litraa noin 20 tkm kohdilla. Edellisellä kerralla tais olla Shellin rasvaa ja samalla tavalla käyttäytyi. Jännityksellä seurataan miten nämä kalliimmat rasvat pysyy sisällä.
-
Tämäkin on saanut nauttia kuukauden päivät Korona eristyksestä. Laitoin auton seisontaan, kun töitä tehdään toistaiseksi kotikonttorilla. Tuntuu sitten taas autolta syksyllä, kun ajelee kesän noilla käyttöentisöidyillä vanhuksilla.
-
Tämä vaihtaa omistajaa parin päivän päästä kilometrilukemalla 241 tkm. On ollut kiva auto ajaa ja pitää. Seuraavassa pelissä onkin sitten vähän enemmän tilaa.