Autoracing  KL-varaosat

2.5tdi syöttöpumpun ajoitus

  • 15 Vastauksia
  • 14045 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tdi5-r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« : 23.06.2015, 21:55:37 »
Eli talouteen tuli tuommoinen 850 volvo tdi ja syöttöpumpun ajoitus pitäisi saada säädettyä pitkän startin takia, akku yms... on katottu ja pyörii nopeasti startilla.

koitettiin saada sitä syöttö pumppua säädettyä mutta kun siellä on 2kohtaa missä on merkit eli:                                       -siinä mihin syöttöpumppu tulee kiinni siinä on päällä viiva jä pyörässä myös ei käynnisty, viiva ja pyörän "kolo"  ei       käynnisty.

-syöttöpumpun rungossa oleva viiva ja pyörässä oleva "kolo" kohdikkain ei käynnisty, rungossa oleva viiva ja pyörässä oleva viiva ei käynnisty.
?
mikäköhän tossa mahtais olla kun edellisessä volvossa sai päällä olevalla ja pyörässä olevalla merkillä kohdilleen ja heittokellolla katottuu 0.30eykk ongelmitta ja laakista käyntiin hyvä että moottori edes pyörähti.
Voisiko olla mahdollista, että vaikka pyörä on kiilalla pumpun päässä niin se on päässy pyörähtää.
Ainut millä auton sai käyntiin oli säätää pumppua hammas kerrallaan ja koittaa milloin lähtee käymään eli nyt olisi se pumpun nolla kohta häveyksissä, kiitoksia etu käteen

Poissa tdi5-r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #1 : 25.06.2015, 18:51:38 »
Ja toinen juttu mikä varmaan liittyy tuohon kun pumppu ei ole kohdillaan niin välillä ei vastaa kaasuun tai jos vastaa ni tuntuu kuin 70% tehoista olisi hukassa

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #2 : 26.06.2015, 00:20:09 »
Noihin pumpun pyörässä ja rungossa oleviin merkkeihin ei voi kovin tarkkaan luottaa. Jos heittokellolla on ajoitus laitettu oikein kohdalleen (ensimmäinen ja tärkein asia) eikä edelleenkään käynnisty kunnolla niin vika on muualla kuin ajoituksessa.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa tdi5-r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #3 : 26.06.2015, 18:09:36 »
Tarkennusta vielä tohon ylempään että tänään taas katottiin, otettiin pumpun hihna pois ni siinä tuntuu sellainen "tyhjä" alue +-2 hammasta kumpaankin suuntaan eli kun kellolla kattoo ni mviisari ei liiku mutta pumppu pyörii.
olisiko tuo pumppu jo kulunut vai mikäköhän lie.
kulutus on noin 7.5-8sekalaisessa ajossa kun edellisessä oli n. Litran pienempi
« Viimeksi muokattu: 26.06.2015, 18:12:28 kirjoittanut tdi5-r »

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #4 : 26.06.2015, 19:34:02 »
Tarkennusta vielä tohon ylempään että tänään taas katottiin, otettiin pumpun hihna pois ni siinä tuntuu sellainen "tyhjä" alue +-2 hammasta kumpaankin suuntaan eli kun kellolla kattoo ni mviisari ei liiku mutta pumppu pyörii.
olisiko tuo pumppu jo kulunut vai mikäköhän lie.
kulutus on noin 7.5-8sekalaisessa ajossa kun edellisessä oli n. Litran pienempi
Se tyhjä alue kuuluu asiaan, aina ruuttausten välilä syöttöpumppu käy nollilla täyttymässä, vähän sama kuin nokka -akselin perusympyrä.

Nyt, jos sulla on pumpun ajoitus täysin hukassa, mutta sulla on heittokello pumpun ajoitukseen niin tee näin:
- etsi/hanki tietoosi  oikea ruiskutusennakko, esim. 0,90 mm YKK
- nollaat heittokellon siihen pumpun "tyhjään " kohtaan (eli pumpun perusympyrälle)
- käännä syöttöpumpun hihnapyörää  normi pyörimissuuntaansa kunnes kello näyttää oikeaa  männän liikettä (esimerkissä 0.90) ja tee oma merkki hihnapyörään ja pumppuun
- nyt voit näppärästi jakaa pumpun hihnapyörän hampaat viiteen osaan jolloin saat ainakin hampaan tarkkudella kaikki viisi ruiskutuskohtaa selville => eli sulla on viisi merkkiä hihnapyörällä tasavälein
-nyt sun tarvitsee vain kokeilla mikä niistä pumpun merkeistä natsaa vauhtipyörän  YKK-merkin kanssa eli mikä niistä on ykkösen merkki

Jos et ymmärtäny niin vika voi olla minussakin, sit kehitellään paremmat ohjeet ;)

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #5 : 26.06.2015, 19:37:19 »
Tai vie pajalle joka ajottaa sen tietokoneen avulla, on kohallaan eikä maksa paljoa.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa tdi5-r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #6 : 27.06.2015, 16:26:57 »
Kiitoksia pitää kokeilla tota heittokellolla ja pajalle en vie ainakaan vielä sen verran oon itsepäinen että ite pitää saaha ku on leikkiin ryhdytty  8)

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #7 : 28.06.2015, 02:09:07 »
No jos sen niin tarkasti saa kotikonstein laitettua ni miksei..
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #8 : 28.06.2015, 11:54:09 »
No jos sen niin tarkasti saa kotikonstein laitettua ni miksei..
Kyllä sen saa. Harva vaan omaa heittokelloo, niin jää tekemättä.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #9 : 28.06.2015, 20:01:21 »

Voisiko olla mahdollista, että vaikka pyörä on kiilalla pumpun päässä niin se on päässy pyörähtää.


Nokka-akselissa ei taida olla kiilaa edes olemassakaan, eli jos sinne on vaikka stefa vaihdettu niin voi olla hyvinkin pielessä tehtaan merkit.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #10 : 28.06.2015, 22:27:13 »
Nokka-akselissa ei taida olla kiilaa edes olemassakaan, eli jos sinne on vaikka stefa vaihdettu niin voi olla hyvinkin pielessä tehtaan merkit.
Nokka-akselin kummassakaan pyörässä ei ole kiilaa eikä merkkejä. Kampiakseli kohdistetaan vauhtipyörällä olevaan merrkkin, nokka-akselin takapäästä pumpun hihnapyörä irti jossa on hahlo jolla nokka kohdistetaan ja syöttöpumpun pyörässä on merkki jolla ajoituksen saa suurinpiirtein paikoilleen mutta heitokellolla ajoitus kohdalleen. 
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa tdi5-r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #11 : 29.06.2015, 15:04:47 »
joo noi oli tiedossa että ei ole kiiloja nokka-akselissa, nokka-akseliin on laitettu lukitus työkalu(original vw) ja 0,25 rakotulkit molemmille puolille, vauhti pyörän tappi on kohdallaan, mutta mitkään pumpun merkit ei ole kohdallaan, eli voisiko pumpun pyörä olla pyörähtänyt vaikka siellä on kiila?

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #12 : 29.06.2015, 21:48:36 »
voi mutta sitte siellä on pyörä tai pumpunakseli tai kiila palasina. ei mullakaan osu pyörän merkki ihan kohileen sillon ku purin oman moottorin ku laittoin transportterin keulalle sen.
muistaakseni hampaan verran se oli aikasemalla.
pumpun merkki on sellanen suuntaa antava merkki.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2015, 21:50:15 kirjoittanut jake74 »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #13 : 01.07.2015, 01:57:28 »
Joko vitosessa on kampuralla kiila TDI versiossa? Wanhassa WV 5D ei tainnut olla sielläkään? Joka tapauksessa se oli ihan piru ajoittaa.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2015, 01:59:26 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5tdi syöttöpumpun ajoitus
« Vastaus #14 : 01.07.2015, 08:39:40 »
On käyny useinki niin että pumpun remmi on päässy hyppään johtuen kuluneista pumpun hihnapyörän hampaista. Mulla pariki kertaa, kummallaki kerralla penkissä just kun veto lopetettiin ja löysäs jalan kaasulta.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Kulkukoira  Proturbo