KL-varaosat  Race.fi

850 ilmastoinnin vianhaku

  • 0 Vastauksia
  • 9444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
850 ilmastoinnin vianhaku
« : 29.10.2010, 18:39:31 »
Lainaus käyttäjältä: d6r Volvolandia
Ohjeet by rapsu

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ILMASTOINNIN TOIMINTATESTI /VIANHAKU malliin (850/1994)
Testi edellyttää tilaa että  oletetaan kaikkien apulaitteiden,hihnojen,puhaltimen yms.
olevan kunnossa mutta ilmastoinnista ei löydy vikaa....
Huom. Ohje tod näk. käyttökelpoinen jos ECU on tyyppiä LH 3.2 & EZ129.
FENIX 5.2 MFI & Motronic 4.3SFI :ssä korkeapaineanturin liitin ilmeisesti kolminapainen...liittimen navat, kun mitataan anturin toimintaa ovat tod.näköisesti 2 ja 3 (liittimen 1 johdin menee ECU:lla maihin)...
Muutenhan ohjetta voi soveltaa...

1.
PRESSOSTAATIN RESISTANSSI
-Virrat OFF
-Pressostaatin liitin irti
-Mittaa pressostaatin pinnien välinen resistanssi
PITÄISI OLLA 0 ohm

Kyllä (siirry kohtaan 2)                            
Ei (siirry kohtaan 3)

2.
-Pressostaatin liitin irti
-Auto käyntiin
-A/C  päälle
-Puhallin päälle
-Mittaa pressostaatille tulevan liittimen 1.nastan (vihreä johto) ja maan välinen  jännite
PITÄISI OLLA AKKUJÄNNITE

Kyllä (siirry kohtaan 6)
EI (siirry kohtaan 7)

3.
Tarkista paine (matalapainepuolella/sininen)
Alle 320 kPa (siirry kohtaan 4)
Yli 320kPa (siirry kohtaan 5)

4.
-Virrat OFF
-Täytä 500g (R134A)

5.
Vaihda pressostaatti

6.
-Virrat OFF
-Pressostaatin liitin irti
-Mittaa pressostaatin liittimen 2 pinnin (harmaa johdin)
Ja maan välinen resistansssi

Alle 5 ohm (siirry kohtaan 8 )
yli 5 ohm (siirry kohtaan 9)

7.
Virtapiiri AC-kytkimen ja kork.paine anturin välillä
-Moottori käynnissä
-AC ON
-Puhallin ON (sisätila)
-Mittaa jännite korkeapaine-anturin liittimen 4 nastan (sini-harmaa)
Ja maan välillä
Pitäisi olla akkujännite (12V)

Kyllä (siirry kohtaan 10)
Ei (siirry kohtaan 11)


8.
-Virrat OFF
-Irroita Kompressorin liitin
-Mittaa kompressorin johtimen ja maan välinen resistanssi

0 ohm (siirry kohtaan 14)
2-5 ohm (siirry kohtaan 15)

9.
-Virrat OFF
-Irroita kompressorin liitin
-Mittaa kompressorin johtimen ja maan välinen resistanssi

2-5 ohm (siirry kohtaan 15)
Yli 5 ohm (siirry kohtaan 16)

10.
Korkeapainekytkimen resistanssi
-Virta OFF
-Korkeapainekytkimen  liitin/johdin irti
-Mittaa korkeapainekytkimen resistanssi  3 ja 4 pinni (liittimen sivulla jossa kulmat viistetty)
Liittimen pinnit alkaen vas.ylhäältä 3-4-1-2 (2 pinni oik.alhaalla)
Pitäisi olla  n. 0 ohm

Kyllä (siirry kohtaan 12)
Ei (siirry kohtaan 13)

11.
Tutki virtapiirit yleisesti
Sulakkeet , liitokset yms.

12.
Tutki katkokset korkeapainekytkimen 3 nastan
Ja pressostaatin välillä

13.
Vaihda korkeapainekytkin

14.
Kompressorin kytkin viallinen
Vaihda kompressori

15.
Tarkista harmaa johdin pressostaatin ja kompressorin välillä

16.
Kompressorin kytkin tai
Lämpökytkin (thermo connector)
viallinen









Tässä vielä lisää tietoa paineista (lisää tuskaa)..

Komp päälle       295-325 kPa (42-46 psi)
Komp pois   150-170 kPa (21-24 psi)

Jos päälle yli 325 kpa tai pois alle 150 kpa >>>>pressostaatti viallinen ????
Jos kytkeytyy ihan noissa paineen rajoissa pois ja päälle niin aineet vähissä????

Pressostaatti:
Päälle    3,1+/- 0,15 bar
Pois   1,6+/-0,1 bar

Korkeapaineanturi
Korkeapaine             pois      30+/- 2 bar
                            päälle      24+/- 2 bar
Matalapaine                pois                             2,0+/-0,25 bar
                            Päälle      2,15+/-0,35bar

Puhallin (control):
Päälle      16,5+/- 1,2 bar
Pois      12,5+/-1,5 bar

 

Proturbo  Autodiagnoosi