Elekma  Autoracing

Sytytysjohdoista vinkki

  • 23 Vastauksia
  • 16504 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Sytytysjohdoista vinkki
« : 27.09.2012, 11:45:16 »
Tulipa mieleen kun ostin omaan 850:n uudet sytkäjohdot että kaikki ei varmaankaan tiedä alkuperäisjohtojen olevan Bougicordin valmistamia.

Jos siis haluaa alkuperäislaatua näissä, hommaa vaan tarvikeliikkeestä Bougicordin johdot niin tulee samaa kamaa kuin siniseltä tiskiltä, ainoana erotuksena hinta.
Volvolla nämä tinavitosen johdot olis maksaneet noin 250€ (Sis. puolanjohdon hinnan. Puolanjohto myydään erikseen ja pelkkä sen hinta on n. 60€), Tampereen varaosamaailmasta tilasin samat johdot hintaan 84€.
Ovat valmiina nipussa ja asiaankuuluvat suojat ovat johdoissa valmiina, tietenkin kun ovat alkuperäiskamaa.

Kuva "tarvikejohdoista".



Omassa vanhat johdot oli jotain Bosch silikonijohtoja  :facepalm:.
Mittailin vastukset vanhoista ja näistä uusista.
Vanhassa bosch puolanjohdossa vastus oli 10kOhm luokkaa, uudessa n. 4kOhm
Vanhoissa tulpanjohdoissa oli vastukset välillä 11-9kOhm, uusissa 6,5-4kOhm...

Hyvinhän se vielä vanhoillakin kävi mutta kun vaihtoi uudet niin eron huomasi heti.
Korkeilla kierroksilla vetää puutumatta pitemmälle ja moottorin käyntiäänikin on "ärjympi" tuolla 5000rpm jälkeen. Sen mitä se nyt vakiossa voi olla... :D Sanoisin että muutama hepo tuli takaisin talliin ja ohitukset kickdownilla sujuu ripeämmin vaihteiston sport-asennolla.
Kannattava ostos omasta mielestäni.

Ehkä kannattaa vaikka mittailla vanhoista johdoista vastukset, jos epäilee että johtoswapilla paranee, tuossa ylempänä noi omat lukemat ja vaihto kannatti. O0
« Viimeksi muokattu: 29.09.2012, 16:47:25 kirjoittanut hevonen »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #1 : 30.01.2013, 15:59:13 »
vinkki edelleen voimassa, volvon leimoilla tuli täydellinen johtosarja ja virranjakajan kannen ja pyörijän kera hintaa n. 150€ eli puolet pelkästä johtosarjasta siniseltä ostettuna  8)

Poissa heke.r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #2 : 01.02.2013, 08:57:07 »
Itse sain kanssa kyseisen sarjan paikallisesta putkasta 65€ edullista ettenkö sanoisi. Laatumerkinnät samat kuin vanhoissa (Class-C, miksei A?) OEM johdoissa, plussana inan verran pidemmät johdot kuin vanhat mikä plussaa ja istuvuus puolaan sekä jakajaan todella napakka, mutta on myös ongelma, tulppienpäälle tuleva paneeli ei mahdu, koska hatut eivät mene pohjaan vaan jäävät tiivistekauluksen verran ylös, eli tiiviste ei painu poteroon (liekö hinnalla merkitystä, eli sekunda erä kumminkin) ja johdot tulevat tulpanhattuun eri kulmassa (kuten yo. kuvasta voi havaita) kun vanhoissa simällä n.90´kulmassa tasan. Ongelma sinällään kosmeettinen, kunnes askartelee peitelevylle korotuskauluksen (ilman turhan race-meininki) ja vaihtaa öljykorkin tiivisteen, ettei tulpan poteroihin pääsisi öljyä. Eli tässä omat kokemukset ja muistutus, mitatkaa tulpanhatun pituus myös tulppa paikallaan, OEM laadussakin on eroja. silti suosittelen sarjaa, vastus arvot erittäin pienet.

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #3 : 01.02.2013, 09:55:16 »
Bilteman johtoja kokeilin Volvooni ja auto meinas palaa! (puolassa pääsi kipinöimään, sulatti itsensä hetkessä läpi)

En tapauksesta opetuksen saaneena en kyllä uskaltais käyttää muita kuin noita avauksessa mainittuja Bougicordin johtoja - tai Volvon omia.

Voin laittaa kuvatodistetta OEM-kokeilun surkeasta tuloksesta, kuhan kerkiän. Bilteman 'pellet' olisivat mukamas vaihtaneet puolan johdon uuteen tyyliin "no siinä saamassasi johdossa oli varmaan vika".  En huolinut, koska vika ei ollut mikään yksilövika kuten Bilteman seli-seli-osasto yritti väittää. Pienen metakan jälkeen ottivat koko skeidan takas mitä myivät.

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #4 : 27.03.2013, 21:58:17 »
Tulipa mieleen kun ostin omaan 850:n uudet sytkäjohdot että kaikki ei varmaankaan tiedä alkuperäisjohtojen olevan Bougicordin valmistamia.

Jos siis haluaa alkuperäislaatua näissä, hommaa vaan tarvikeliikkeestä Bougicordin johdot niin tulee samaa kamaa kuin siniseltä tiskiltä, ainoana erotuksena hinta.
Volvolla nämä tinavitosen johdot olis maksaneet noin 250€ (Sis. puolanjohdon hinnan. Puolanjohto myydään erikseen ja pelkkä sen hinta on n. 60€), Tampereen varaosamaailmasta tilasin samat johdot hintaan 84€.
Ovat valmiina nipussa ja asiaankuuluvat suojat ovat johdoissa valmiina, tietenkin kun ovat alkuperäiskamaa.

Kuva "tarvikejohdoista".

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Omassa vanhat johdot oli jotain Bosch silikonijohtoja  :facepalm:.
Mittailin vastukset vanhoista ja näistä uusista.
Vanhassa bosch puolanjohdossa vastus oli 10kOhm luokkaa, uudessa n. 4kOhm
Vanhoissa tulpanjohdoissa oli vastukset välillä 11-9kOhm, uusissa 6,5-4kOhm...

Hyvinhän se vielä vanhoillakin kävi mutta kun vaihtoi uudet niin eron huomasi heti.
Korkeilla kierroksilla vetää puutumatta pitemmälle ja moottorin käyntiäänikin on "ärjympi" tuolla 5000rpm jälkeen. Sen mitä se nyt vakiossa voi olla... :D Sanoisin että muutama hepo tuli takaisin talliin ja ohitukset kickdownilla sujuu ripeämmin vaihteiston sport-asennolla.
Kannattava ostos omasta mielestäni.

Ehkä kannattaa vaikka mittailla vanhoista johdoista vastukset, jos epäilee että johtoswapilla paranee, tuossa ylempänä noi omat lukemat ja vaihto kannatti. O0
mistäs noita parempia johtoja saa, voisin itekkin vaihtaa.
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa pötkäle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #5 : 27.03.2013, 23:29:54 »
hyvä tietää millä nimellä kulkevat alkuperäset johdot.joku säästö linjaa vetänyt entinen omistaja oli laittanu minunki volvoon kaikista halvimmat ignotech:in tulpan johdot ilman nuita kauluksia :nohnoh niin tulpan poterot oli puolillaan öljyä.niin ja johdot oli luultavasti vielä metri tavarasta tehty jossain nyrkkipajalla kun pois ottaessa johdon päät jäi tulppiin kiinni.ei ihme että tyhjäkäynti ollu hieman pätkivää ja tulpat ihan mustat karstasta
volvo 850 stw vm94, volvo v70 turbo awd vm98
ford taunus 2.0 v6 vm78
oldsmobile delta88 royale vm78
oldsmobile custom cruiser 5.7 v8 vm85

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #6 : 28.03.2013, 12:20:06 »
mul on tyhjä käynti sama juttu, laskee välillä alle 500 kierokset ja sit menee takas 800, et katoin joulukuus nii ihan vitun lähti pois ja ei ollu öljyä yhtää reiissä, tulppia en vaihtanut kun oli ihan ok, mut nyt on korkee aika vaihtaa ne, täs kun lämmöt nousee nii menee vaihtoo ja suuttimen o renkaat samal.
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

hevonen

  • Vieras
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #7 : 28.03.2013, 22:49:52 »
mistäs noita parempia johtoja saa, voisin itekkin vaihtaa.
Tuossa aloitusstoorissahan sen kerroin. Mistä tahansa kunnon varaosaliikkeestä joka myy bougicord johtoja.

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #8 : 29.03.2013, 08:35:26 »
no niin nyt löyty, alle 60e http://www.mister-auto.fi/fi/sytytysjohtosarja/bougicord-6469_g685_a2116469.html sieltä vaan muutki vaihtamaan sytytysjuohtoja, samal kanattaa vaihtaa uusii tulppiin. et ilmottelen tänne kun olen saanut kamat ja kiinni et miten noi on paremmat. motonet myy esim näitä http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat ja itse en laittas. vaikka nyt siel autossani saattaaa olla nämä. täytyneen tarkistaa.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2013, 08:44:56 kirjoittanut kasipätkä92 »
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #9 : 05.04.2013, 14:59:23 »
vähän OT kävin mittaamassa noi omat alkuperäiset johdot 249tkm ollut jo mukana.. Niin sain puolan johdosta 2.17 ja koitin yhdestä tulpan johdosta 4.86
Olenko kussut tämän mittauksen kun tollasia lukemia antaa`?  :idiot2:

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #10 : 05.04.2013, 17:55:42 »
mulla ei oo mitää hajuu mitä siel pitäs tulla, ja miten se ees mitataan, voisin mitata jos tietäisin miten.  :idiot2:
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

hevonen

  • Vieras
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #11 : 05.04.2013, 23:10:38 »
vähän OT kävin mittaamassa noi omat alkuperäiset johdot 249tkm ollut jo mukana.. Niin sain puolan johdosta 2.17 ja koitin yhdestä tulpan johdosta 4.86
Olenko kussut tämän mittauksen kun tollasia lukemia antaa`?  :idiot2:
Kuulostaa ihan hyviltä arvoilta, mittasit varmaan jonkin lyhyen tulpanjohdon?
Ei ehkä kannata vielä heittää menemään. ;)

Kasipätkälle: Ota johto irti molemmista päistä ja laita yleismittari vastusmittaukselle sellaiseen asentoon joka lukee noita kilo-ohmeja ainakin 20kohm asti ja mittarin piikit johdon eri päihin, siitähän sitten luet vastuksen...

Ps. Tuossa aiemmin joku mainitsi noiden johtojen kulmasta tulpanhatusta lähtiessä ja korotuspalan askaroinnista peitekanteen.
Kyllä mullakin otti vähän vastaan mutta kun ruuvas vaan sen peitekannen kiinni niin tajusin tuon johtojen kulman tarkoituksen, peitekansi painaa ne tosi tiukkaan paikoilleen eli on ihan hyvä noin.
Sitä siinä varmaan on ajettukin takaa kun ei rakennevaihtoehtoja tuon ikäisissä moottoreissa ole.

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #12 : 06.04.2013, 10:14:32 »
oorait, kokeilen hommaa ja jos onistuu nii tuun laittaa numeroita mitä anto.  ::)
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #13 : 06.04.2013, 10:45:14 »
mittasin sen pisimmän johdon

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain

 

Ateho  Elekma