Carcom Oy  Ateho

Sytytysjohdoista vinkki

  • 23 Vastauksia
  • 16509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #15 : 06.04.2013, 12:41:49 »
 ::) Joo, jos haluaa käytetyt ostaa. Yleensä heitän ne menemään.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #16 : 01.06.2013, 14:21:24 »
mitä mieltä olette`? keulasta katsottuna vasemmalle ei sielä missä on jäähdytinneste säiliökin
sain tollasia lukemia kun mittasin ja johdot ovat vuodelta 98 ja 251tkm menty

1. johto 4.86
2. johto 4.42
3. johto 3.49
4. johto 3.09
5.johto 2.42
6. puolan johto 2.19

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #17 : 01.06.2013, 14:27:12 »
Minulla pyörii käyttämättömät johdot, mutta niissä ei ole tuota kumikaulusta.
Ainakin joskus oli öljyä siellä johtojen juuressa, sittemmin vaihdettu korkin tiiviste, enkä ole enää kurkannut.

Tekeekö kauluksettomilla mitään?
Mitä jos sinne tulpankoloon huljahtaa öljyä?

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #18 : 02.06.2013, 09:23:36 »
Minulla pyörii käyttämättömät johdot, mutta niissä ei ole tuota kumikaulusta.
Ainakin joskus oli öljyä siellä johtojen juuressa, sittemmin vaihdettu korkin tiiviste, enkä ole enää kurkannut.

Tekeekö kauluksettomilla mitään?
Mitä jos sinne tulpankoloon huljahtaa öljyä?

eihän se kauluksella muuta vilkkaa oo ettei pääse roskia meneen ja ilmeisesti suojaa vähän vedeltä.
ja jos öljyä on kolossa riittävästi niin voi esiintyä käyntihäiriöö

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #19 : 19.09.2013, 20:41:05 »
Mister-autosta tilatuissa bougicord tulpanjohdoissa tulpanhatun runko on 5mm pidempi kuin OEM vastaavissa. Osanumero OEM johdon rungossa on 12.232 ja mister-auton johdoissa 12.233. Tuossa syy miksi tiiviste ei mene syvemmälle.

« Viimeksi muokattu: 19.09.2013, 23:24:18 kirjoittanut 745 TIC »
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #20 : 20.02.2014, 13:40:40 »
Tuli sitten hommattua nuo mister-auton Bougicordit ja nuo tosiaan jäävät vähän turhan ylös. Onkohan noita mahdollista lyhentää jotenkin, esim leikkaamalla tuota vartta hieman kärjestä, vai auttaako se edes mitään? Toi ei nyt oo kovin kiva ettei se kansi mene enää siihen paikalleen.

Onkohan nuo skandixin Bougicordit ihan orkkikset vai samat kuin nuo mister-auton?
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #21 : 16.09.2014, 23:52:24 »
Päivitetään lisätietoja tähän ketjuun. Monet varmastikin ovat selvittäneet saman asian kuitenkaan tänne ilmoittamatta.

Muutama viikko sitten vaihdoin Volvooni virranjakajan kannen ja pyörijän. Olivat siis todella luokattomassa kunnossa.
Samalla siinä ajattelin mittailla resistanssiarvot myös sytytystulpanjohdoista. Tästä ketjusta löytyi hyviä referenssiarvoja,
joihin vertailla. Tulos oli kolmella pisimmällä johdolla jotain täysin muuta kuin ketjussa mainitut arvot ja lyhyimmistä kahdesta johdosta ei tullut yleismittariin arvoja ollenkaan.  :o Ainoa "kunnossa" oleva johto oli puolan johto.

Johtosarja oli siis täysin palvellut, vaikka kone kävi lähes tasaisesti ja meni katsastuksesta vajaa kuukausi
sitten läpi ilman sanan säilää.

Tästä ketjusta löytyikin jo tietoa, että mister-auton "orkkis" Bougicord johtosarja ei sitten passaa.
Omasta, vanhasta johtosarjasta löytyi myös numerosarja 12.232 (löytyi tulpan hatun varresta) ja pienellä tutkimustyöllä selvisi, että Volvon osanumerolla 9135700 saa sopivan sytytysjohtosarjan 20-venttiilisiin autoihin ja 9135701 nähtävästi 10-venttiilisiin autoihin. Volvon 9135700 vastaa Bougicordin osanumeroa 6468 ja 9135701 vastaa taas Bougicordin 6469 osanumeroa. 9135700 sarjan hatut ovat matalempia verrattuna rinnakkain 9135701 sarjaan.

Vaikuttaisi kovasti siltä, että joillain tavarantoimittajalla menneet sopivuudet sekaisin tämän tuotteen kohdalla tai jotain...

Täytyy kiittää osamies.fi erittäin nopeaa ja joustavaa asiakaspalvelua. Tilasivat varauksetta firman lukuun kummatkin johtosarjat vain sen vuoksi, että päästiin selville mitä numerosarjoja johtosarjoista löytyy. Kaiken lisäksi vielä edullisin vaihtoehto mitä netistä löytyi pikaisella etsinnällä.

Uusi johtosarja on nyt asennettu paikoilleen ja hyvin rokkaa edelleen  8)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #22 : 15.04.2021, 22:24:50 »
Päivitetään lisätietoja tähän ketjuun. Monet varmastikin ovat selvittäneet saman asian kuitenkaan tänne ilmoittamatta.

Muutama viikko sitten vaihdoin Volvooni virranjakajan kannen ja pyörijän. Olivat siis todella luokattomassa kunnossa.
Samalla siinä ajattelin mittailla resistanssiarvot myös sytytystulpanjohdoista. Tästä ketjusta löytyi hyviä referenssiarvoja,
joihin vertailla. Tulos oli kolmella pisimmällä johdolla jotain täysin muuta kuin ketjussa mainitut arvot ja lyhyimmistä kahdesta johdosta ei tullut yleismittariin arvoja ollenkaan.  :o Ainoa "kunnossa" oleva johto oli puolan johto.

Johtosarja oli siis täysin palvellut, vaikka kone kävi lähes tasaisesti ja meni katsastuksesta vajaa kuukausi
sitten läpi ilman sanan säilää.

Tästä ketjusta löytyikin jo tietoa, että mister-auton "orkkis" Bougicord johtosarja ei sitten passaa.
Omasta, vanhasta johtosarjasta löytyi myös numerosarja 12.232 (löytyi tulpan hatun varresta) ja pienellä tutkimustyöllä selvisi, että Volvon osanumerolla 9135700 saa sopivan sytytysjohtosarjan 20-venttiilisiin autoihin ja 9135701 nähtävästi 10-venttiilisiin autoihin. Volvon 9135700 vastaa Bougicordin osanumeroa 6468 ja 9135701 vastaa taas Bougicordin 6469 osanumeroa. 9135700 sarjan hatut ovat matalempia verrattuna rinnakkain 9135701 sarjaan.

Vaikuttaisi kovasti siltä, että joillain tavarantoimittajalla menneet sopivuudet sekaisin tämän tuotteen kohdalla tai jotain...

Täytyy kiittää osamies.fi erittäin nopeaa ja joustavaa asiakaspalvelua. Tilasivat varauksetta firman lukuun kummatkin johtosarjat vain sen vuoksi, että päästiin selville mitä numerosarjoja johtosarjoista löytyy. Kaiken lisäksi vielä edullisin vaihtoehto mitä netistä löytyi pikaisella etsinnällä.

Uusi johtosarja on nyt asennettu paikoilleen ja hyvin rokkaa edelleen  8)


Nostetaas tätä vanhaa aihetta piiiiitkästä aikaa ylös.

Olen mielestäni joku vuosi sitten ostanut tuon 9135700 / 6468 sarjan, ja se ainakin kävi 20V koneeseen paikalle ja kansi mahtui kiinni. Mutta puolan johto tosiaan on lyhyempi, juuri ja juuri sai riittämään. Onkohan nykypäivänä varmuutta kumpi sarja on oikea (matalampi).
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tuttava

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytysjohdoista vinkki
« Vastaus #23 : 19.06.2023, 09:19:45 »
Nostetaanpa aiheitta. Bougicord sarjaa tuli etsittyä eri liikkeistä mutta kaikkialla myytiin eioota. Paikallisesta varaosaliikkeestä selvitystyön jälkeen löytyi, EFI Automotive tavaramerkin alta. Tuolla EFI Automotive sarjalla saa siis tuon Bougicord sytytysjohtosarjan.

 

Ateho  Elekma