Futurez  Kulkukoira

V70I umpion säädön korjaus

  • 6 Vastauksia
  • 6979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
V70I umpion säädön korjaus
« : 23.04.2011, 21:31:36 »
Jokin meni rikki umpiossa joten eikun purkamaan vaan.   :P
Kiinnitys on kolmella pultilla. Yksi kyljen puolella ja kaks sisäpuolella. Muista irrottaa vilkku.



Siinä se sitten lepää.


Valojen ja säätömoottorin liittimet irti. Metalli pidikkeet vaan kampee irti ja vetää liittimet irti.


Lasi lähtee irti irrottamalla klipsit ja sitten vaan irrottaa lasin tiivisteestä.



Säätömoottori(nuolella merkitty) lähtee kääntämällä hieman. Tässä kohtaa kannattaa olla tarkkana koska kiinnitys emmeet heijastimeen on varmasti hieman kovettuneet.
Tämä kiinnitys oli mulla rikki.


Heijastin on umpion rungossa kiinni kahdesta kohtaa.

Sivuttais säätö palikasta. Kiinnike kampeamalla varovasti irtoaa.

Ja keskeltä tollasella kumipötköllä(kampeamalla vaan irti).


Tälläinen on säädön kiinnike moottorin puolella(rikkihän se).


Ratkaisin ongelman sillä että porasin kiinnikkeisiin pienen reijän ja laitoin rautalangalla yhteen.   ;D


Ja taas toimii!   O0

Toivottavasti on jollekkin muullekkin apua jos tarvii operoida umpioo jonkin ongelman vuoks.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2011, 21:33:13 kirjoittanut pomo »

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: V70I umpion säädön korjaus
« Vastaus #1 : 16.06.2013, 17:06:10 »
Aiheeseen liittyen:

Tuli semmonen sopiva hetki ennen ruokaa syventyä tuohon ajovalojen korkeudensäätöön.

Toisella puolen ei tapahtunut mitään, joten tutkimaan.

Säätömoottori on mukavasti näkösällä, kokkeillaan irroitaa umpio paikallaan. Eipäs lähtenyt, joten umpio irti. 3 kpl pultteja irti ja umpio oli sylissä... Tässä oli apua Pomon aloituksesta. Kiitos.

Mjaa, tommonen kuula menee hahloon. Taaksepäin vetämällä saa vain tuhoa aikaan, joten moottori irti kiinnityksestä kääntämällä vastapäivään. Sitten vaan tuetaan tuo hahlo niin, että kuulapää pääsee kääntymään pois kolostaan. Tässä tapauksessa lähti alaspäin.

Parit kuvat:
Kuulapää


Hahlo


Hahlo kuvattuna kauempaa


Moottori, joka oli jumissa. Päällä oli piirilevy. Wd40 käsittely ja vähän pyörittelyä manuaalisäädöllä.


Uusi moottori 100€, purkaamolla 50€. Varaosamoottori on tulossa, joten menee hyllyyn. Mistä noista koskaan tietää milloin jumii lopullisesti.

Vajaa tunti näpreemistä, kynsi halki ja säätö toimii :)

Jumiutumisen syy... Käytön puute :evil:
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: V70I umpion säädön korjaus
« Vastaus #2 : 12.03.2014, 12:11:19 »
Jatketaan tähän aiheeseen kun oma ongelma liittyy samaan asiaan. Vaihoin tuossa ehjän umpion omaan kasipätkään ja valot sekä korkeudensäädöt toimii molemmissa valoissa ohjaamon säätimestä. Ongelma vaan on se että valot ovat huomattavasti eri korkeudella. Mitenhän ne sais passattua samaan korkeuteen? Käsin kääntämällä säätömoottorin valkosta rullaa ei tapahtunut mitään korkeudensäätöä ???
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V70I umpion säädön korjaus
« Vastaus #3 : 12.03.2014, 19:40:18 »
Jatketaan tähän aiheeseen kun oma ongelma liittyy samaan asiaan. Vaihoin tuossa ehjän umpion omaan kasipätkään ja valot sekä korkeudensäädöt toimii molemmissa valoissa ohjaamon säätimestä. Ongelma vaan on se että valot ovat huomattavasti eri korkeudella. Mitenhän ne sais passattua samaan korkeuteen? Käsin kääntämällä säätömoottorin valkosta rullaa ei tapahtunut mitään korkeudensäätöä ???
kyllähän sitä rullaa kääntelemällä pitäisi sen korkeudenkin muuttua mutta sitä saa tosiaan sitten kääntää kymmeniä kierroksia  :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70I umpion säädön korjaus
« Vastaus #4 : 12.03.2014, 19:48:52 »
Käänsitkö korkeus vai sivusäätöruuvista?
Noista jälkimmäistä kääntämällä ei korkeus muutu :)

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: V70I umpion säädön korjaus
« Vastaus #5 : 13.03.2014, 00:40:09 »
kyllähän sitä rullaa kääntelemällä pitäisi sen korkeudenkin muuttua mutta sitä saa tosiaan sitten kääntää kymmeniä kierroksia  :)
Jonkun kierroksen kääntelin sitä, mutta en varmaan sitten riittävästi. Kuiteskin kun miettii kerta se sähköinen korkeudensäätö toimii kummassakin umpiossa niin ei sieltä umpion sisältä mitään voi olla rikki?

Käänsitkö korkeus vai sivusäätöruuvista?
Noista jälkimmäistä kääntämällä ei korkeus muutu :)
Korkeusruuvista kyllä käänsin sitä ;)

Tulin sitten siihen tulokseen, että toinen valo on ala-asennossa ja toinen puoli yläasennossa kun vertasi sitä korkeuseroa siihen mitä ne valot liikkuu ylös-alas. Ei tullu muutakaan mieleen niin kokeilin sitten silleen että toisesta säätömoottorista piuha irti ja sitten hytin puolelta säätää toisen puolen sähkömoottoria. Siinä tuli jokusen kerta rumpattua puolta että toista mutta nyt pitäisi olla samassa tasossa. Pieni ero on ehkä vieläkin, mutta se vois selittyä sillä kun käytettynä ostin toisen umpion ja eri polttimot kummassakin niin jos niissä on asentovirhe tms.?
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70I umpion säädön korjaus
« Vastaus #6 : 13.03.2014, 06:50:45 »
Voisiko toisen säätömoottorin tappi olla heijastimeen asettunut kiinityshahlon väärällä puolelle ja tällöin kyseinen valo on korkemmalla vaikka säätö olisi ala-asennossa.

 

Elekma  Autoracing