Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Ostetaan varaosat / Volvo 240
« Uusin viesti kirjoittanut temle 07.05.2024, 19:57:34 »
Ostetaan abs mallin etujarrusatulat.yhteydet prv /Turku
82
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: ABS ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Anamies 07.05.2024, 19:57:23 »
Kiitos vinkistä!

Vasemman etupään anturi tosiaan heilui hieman vaikka pultti oli kireällä. Olin aiemmin puhdistanut mielestäni hyvin kyseisen alueen ja ei tullut mieleenkään, että noin olisi voinut käydä. Laitoin pultin kannan alle pari prikkaa jolloin pultti ei päässyt enää niin syvällä ja anturin sai siten kireälle. Ei muuta kuin noin 15 km testilenkille jonka olen ajanut ainakin 5 kertaa viimeisen 3 viikon aikana kun olen tapellut ongelman kanssa. Joka ikinen kerta ongelma on tullut lenkillä esiin, mutta nyt oli toisin. Ainuttakaan vikailmoitusta tai valoa ei syttynyt!

Huomenna katsastamaan jos ongelma ei palaa sitä ennen. Hain vikaa siis todella kauan ja vaikeista paikoista vaikka se oli lopulta noin yksinkertainen. Jos se nyt tuli kuntoon, niin olen todella kiitollinen sun avusta!
83
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: Wiseco männän tappi.
« Uusin viesti kirjoittanut Jyllis 07.05.2024, 19:57:00 »
Jep reikä näihin tehty jo kiinassa.Ei näytä kyllä kulumalta kun näkyy vielä koneistamon hoonijälet oikeakin hyvin.oisko sitten tehty vaan jostain surkeesta materiaalista.viimeeksi veivit koneistamolla 3kk ja nyt varmaan päästään samoihin,en oikeen ymmärrä tota logiikkaa että luvataan mut ei aikomustakaan tehä .
84
Projektipäiväkirjat / Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Uusin viesti kirjoittanut RTP 07.05.2024, 19:50:47 »
Ite tulkitsisin tuon niin, että lappuja ei tarvitisi hitsata ollenkaan  :idiot2:
Eli vähän niinkuin tämä AKK kuva istuimen pohjakiinnityksestä:

Traficom ei oikein tuossa tosiaan tunnista niitä korokkeita, väittäisin sen kyllä kelpaavan tuoksi sisäpuolen levyksi, mutta pultti tarttis silti mennä pohjasta läpi...
M8 oli näemmä AKK vaade ja siellä sitten taas vaaditaan se levyn hitsaaminen pulttien lisäksi (mutta pultteja vähemmän  ;D).
Kehikon tulee neljästä kohtaa olla pohjalevyssä, eli pääkaari x2 ja etukaaret x2, takatuet voi sitten tosiaan olla vaikka takatolpissa.
85
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 07.05.2024, 19:44:26 »
Tuo tukiparru tuossa seinässä on turhan tuore ja kirkkaat pultinkannat ja aluslevyt.
Pääsinpäs sanomaan jotakin. :2funny:
Toivotaan ettei mua taas haukuta liian tylyks. Tis is hjuumor niinku nahkaotta sano ehe ehe.
Hiano se on, eihän täällä uskalla olla eri mieltä, tosin nyt ei tarviikaan.
86
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut Volvosterix 07.05.2024, 19:30:38 »
Tolla numerolla tulee Maxgearin akseli joka on 983 pitkä js maksaa 122€ niin eikös se ole oikea.

Mut tulee myös toi gsp vetarikin sillä koodilla ja moni sen ostanu ja asentanu
87
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies 07.05.2024, 19:25:06 »
Käytiin valokuvalla aikakauteen sopivassa ympäristössä :)


Laitan kuvakansioon jossain välissä lisää ihan oikealla kameralla otettuja kuvia.
88
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Salminen 07.05.2024, 19:09:21 »
Tolla numerolla tulee Maxgearin akseli joka on 983 pitkä js maksaa 122€ niin eikös se ole oikea.
89
Projektipäiväkirjat / Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus 07.05.2024, 19:05:28 »
Tulkitsenko tätä oikein TRAFICOM/194495/03.04.03.00/2019 ja tuossa mainitaan noin kun korostan eli neljästä pisteestä edestä ja pääkaari siinä on 4 kohtaa, ja jos hitsaan taka tuet suoraan takatolppaan se on OK?? vai onko tää asemakohtaine toivotaan toivotaan?

Pienen virheen huomasin tehneeni... poraillut vain 8mm reijät jo kairataan ne isommiksi.. mutta kun olen tehnyt korotus laatikot kaarille ja se materiaali on 3mm niin kelpaako se tuoksi molemmin puolin vai saanko vetää pulteilla ja hitsata laput kiinni, niin kun hitsaan, mutta onko se silloin riittävä trafficomin mielestä... AKK olis tyytyväinen...

Lainaus
3.6 Turvakaaren tai turvakehikon asentaminen
Ajoneuvon sisälle saa asentaa turvakaaren tai turvakehikon, joka ei haittaa ajoneuvossa olevien passiivisten turvavarusteiden toimintaa onnettomuustilanteessa eikä
kohtuuttomasti haittaa ajoneuvosta poistumista.
Turvakaaren ja turvakehikon pääkaaren tulee koostua yhtenäisestä putkesta, johon
liitetään muut tarvittavat putket yhtenäisellä saumalla hitsaamalla.
Turvakaari tai turvakehikko tulee kiinnittää ajoneuvon runkoon hitsaamalla tai itsekantavan korin pohjalevyyn vähintään neljästä pisteestä vähintään neljällä halkaisijaltaan 10 millimetrin ja lujuusluokaltaan 8.8 läpipultilla, jolloin tulee käyttää vähintään 3 millimetriä paksuja kooltaan 150x150 millimetriä olevia teräksisiä vahvikelevyjä pohjalevyn molemmin puolin. Turvakaaren tai turvakehikon putket tulee liittää pohjalevyn sisäpuolella käytettävään vahvikelevyyn yhtenäisellä saumalla hitsaamalla.
Kohdat, joissa kuljettaja tai matkustaja voi ajon aikana olla kontaktissa turvakaaren
tai -kehikon putkeen, tulee pehmustaa vähintään 5 millimetrin paksuisella pehmusteella.
Muun kuin alkuperäisen mukaisen turvakaaren on oltava vähintään 42 millimetriä
paksua ja vähintään 3 millimetriä seinämävahvuudella olevaa profiililtaan pyöreää
materiaaliltaan kylmävedettyä, saumatonta teräsputkea tai lujuudeltaan vastaavaa
putkea. Turvakaari tulee olla varustettu vähintään yhdellä ajoneuvon pituussuunnassa symmetrisesti sijoitetulla pääkaaren (kuva 1, A) ylävaakaputkeen kiinnitetyllä
takavinotuella (kuva 1, D) ja pääkaareen pystyputkiin vaakaputken (kuva 1, B) korkeudelle kiinnitetyillä etuvinotuilla (kuva 1, C), jotka ulottuvat koko oviaukon pituudelle. Turvakaaren korkeuden kuljettajan istuimen istuinpinnasta on oltava vähintään 850 millimetriä (kuva 2).

Kuva 1: turvakaari.
Kuva 2: turvakaaren sivuprojektio.
Turvakaaren sijasta voidaan hyväksyä turvakehikko, jonka pitää täyttää vähintään
edellä turvakaarelle määrätyt vaatimukset.

lähde tässä https://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/normi/454001/46612 ja https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/Auton_ja_sen_peravaunun_rakenteen_muuttaminen%20alkuper%C3%A4inen%20294495.pdf
90
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Uusin viesti kirjoittanut Xanthe_ 07.05.2024, 18:53:02 »
Meinaa olla ongelmaa Motonetistä ostetun blackbox bluetooth obd lukijan kanssa. Saan siis yhteyden tuohon palikkaan mutta viimeistään siinä kohtaa kun yritän vikakoodeja lukea niin yhteys häviää. Jos seuraa vaan moottorin tietoja, nopeus, moottorin lämpö jne, niin yhteys pelaa paremmin mutta nuo vikakoodit tuntuvat olevan myrkkyä. Liekkö sitten väärä moottori tyyppi valittuna? Olen koittanut CAR scanner sovelluksen kanssa painia ja "platform 3 MY2008-" ei ainakaan toimi vaikka tuon alla listassa lukee v60 2011-2018.. Onko jollain tietoa että millä asetuksilla tuohon saisi yhteyden pysymään? Tuo OBD mokkula on jo kertaalleen takuuseen vaihdettu samojen ongelmien takia mutta ei tullut takuusta sen paremmin toimivaa laitetta
Voi olla että se motonetin palikka on tuas niitä huonompia ELM yksilöitä joissa ei ole edes kaikkia ELM laitteen ominaisuuksia. Itse niitä suosittelin kunnes joku sai juuri sellaisen yksilön motonetistä.

Itse sovelluksesta en osaa sanoa mitään miksi se katkeilee mutta kehoitan ottamaan kontaktia sen kehittäjään.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10
Carcom Oy  Ateho