Autodiagnoosi  Carcom Oy

360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma

  • 22 Vastauksia
  • 8326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #15 : 01.12.2011, 15:23:43 »
Mutta mutta, siinä possun pyörässä ei siis ole LH:n vaatimaa kehää.
Ison volvon LH 2.4 potta ja siitä sorvilla veke 3-4mm.

ÄLÄ kokeile sorvata kytkinkopasta tuota veke sisältä, se halkeaa.

Nimimerkillä, KOKEILTU ON! :D

Ja hitsaus makso 50e. ;D

Jos kerran on FK pellin alla ja JOS aiot virittää, älä osta mitään vakiopalikoita.

Jos tyydyt 250-300hv/450Nm jonne vakio voimansiirto riittää niukasti (lämpimästi suositeltavaa) ostat 763 asetelman pottapyörälle ja ajat LH2.4 ja sorvautat ison volvon potasta sen 4mm veke ulkokehältä ja kytkinpinnasta.

Jos aiot virittää 300hv+

Otat littupyörän, heivaat LH:n jorpakkoon ja sorvautat littupyörälle BMW M3 618 SRE asetelman tai M5 765 asetelman, ja otat Audi 200:sesta massalevyn, vaparissa 618 asetelmalle sopiva 228mm ja turbo200 audissa 240mm 765 asetelmalle. Toimii ja sopii orkkiskartaanin booreille.

S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #16 : 02.12.2011, 12:28:51 »
kiitoksia sjs vastauksesta! en ole tämän projektin kimppuun nyt päässyt muilta hommilta, mutta kyllä tässä talven aikana olisi tarkoitus jatkaa.

yhtä kytkinkoppaa on tullut jo sorvattu täysin koemielessä :D

tarkoitus olisi pysyä(ainakin aluksi) siinä 250hv paikkeilla, mutta niinhän se menee, että nälkä kasvaa syödessä.. ;)

meinasitko tuolla vakio voimansiirrolla nyt 3-satkun voimansiirtoa, että kestäisi vielä tuon 250 heposta? tarkoitus olisi kyllä tehdä voimansiirto muutoksiakin, mutta ajan kanssa nekin. olisi mukava saada leimattua auto jossain välissä, jos se nyt tulee onnistumaan  :D

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #17 : 05.12.2011, 13:19:39 »
Noin arvoilta 270hv/420Nm kesti ajaa vuoden päivät polkien, 228mm sintterikytkin ja turbon asetelma oli kaikki mitä antautui. Koneena siis 2,5L 16v penta ja 0,8bar ahtoa, vakiona 167hv/250Nm x 1,8 = 300hv/450Nm oli lasketut arvot. Sitten kun ahdot nosti 1,1bar ni voimansiirto räjähti HETI, yks 95% kaasu veto 3/5 vaihteilla ni oli rattaat sileinä pääakselin ja sivuakselin väliltä. Perä kesti kyllä hienosti revittelyä. 0-200km/h hoitui noin 15s ajassa.

Kestävä voimansiirto ja 1,5bar ahtoa ni aika oli 12s. Auton paino 1080kg kuskin kera. Tuo voimansiirto oli siis littupyörä, 240mm massalevy, 765asetelma, BMW E36 ZF laatikko ja TYP188 E36 perä torsen lukolla ja E28 bemarin vetarit+sisänivelet, ulkonivelet volvon. Mitatut arvot 408hv/664Nm tukkoisella ahtimella, nyt uudella ahtimella 420-520hv.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #18 : 06.12.2011, 22:56:45 »
Jos tyydyt 250-300hv/450Nm jonne vakio voimansiirto riittää niukasti (lämpimästi suositeltavaa) ostat 763 asetelman pottapyörälle ja ajat LH2.4 ja sorvautat ison volvon potasta sen 4mm veke ulkokehältä ja kytkinpinnasta.

oon tässä mietiskelly ja tutkinut noita voimansiirto vaihtoehtoja..
Jos hommaisi tuon -763 asetelman ja lh24 kehällä olevan potan ja ottaisi siitä nuo 4mm pois, pitäisi vielä 3satkun laatikon ja perän niin miten mä tohon kartaanin saan sopimaan. Eikös ole eri boorit?

hevonen

  • Vieras
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #19 : 07.12.2011, 10:34:53 »
oon tässä mietiskelly ja tutkinut noita voimansiirto vaihtoehtoja..
Jos hommaisi tuon -763 asetelman ja lh24 kehällä olevan potan ja ottaisi siitä nuo 4mm pois, pitäisi vielä 3satkun laatikon ja perän niin miten mä tohon kartaanin saan sopimaan. Eikös ole eri boorit?
En ole varma ymmärsinkö kysymystäsi oikein mutta jos vaihdat vain asetelman ja vauhtipyörän ja siitä taaksepäin pysyy vakiona, eihän se vaikuta pooreihin mitenkään. Kytkinlevyssähän poorit ovat ja kardaani taas liittyy laatikkoon sillä naurettavalla pulttikiristeisellä poorikappaleella joka yleensä korkkaa jo vakioistakin... Varmaan pultit löystyvät tai jotakin.

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #20 : 07.12.2011, 11:53:44 »
tarkoitus oli levykin vaihtaa, oli huonosti esitetty kysymys.. sintteri olisi tarkoitus mutta mikä mahtaisi sopiva olla?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #21 : 09.12.2011, 18:31:53 »
tarkoitus oli levykin vaihtaa, oli huonosti esitetty kysymys.. sintteri olisi tarkoitus mutta mikä mahtaisi sopiva olla?
Älä laita sintteriä, paska ajaa vaan eikä pidä juurikaan paremmin ja kuluu nopeasti.

Itellä 765sre, littupyörä sorvattuna ja itsetehty levy 300 sarjan keskiöstä ja T4:sen kitkapinnat, momenttiavaimella mitattiin 720Nm kesto, 664Nm ei ollut ongelma penkissä.

Audi 200 levy käy heittämällä, vaparivitoskoneisessa 228mm levy joka sopii 763 asetelman ja potan kaveriksi. Turbo200 audissa 240mm levy joka käy esim littupyörän ja 765 SRE asetelman kaveriksi, ja molemmat käy siis suoraan booreille.

Myös kadett 2,0GSI 228mm levy käy suoraan, ja jonkun golffin.

Akseli on siis 21mm paksu, 23boorinen.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #22 : 09.12.2011, 21:16:10 »
kiitoksia taas, on se hyvä että joltain löytyy tietoa :D projekti jatkuu siis :pomo:

 

Kulkukoira  Proturbo