Elekma  Autoracing

Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...

  • 24 Vastauksia
  • 6531 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #15 : 13.12.2011, 11:12:15 »
Tästäkin varmaan löytyy juttua kun etsii, mutta laitetaan nyt tähän samaan aiheeseen kun on aloitettu.

Onko hyviä ehdotuksia taikka kokemuksia 300sarjalaisten takajousituksen muutoksista? Tuplalehdet? Iskarimuutokset? Mitkä muutokset menee vielä katsastuksesta läpi jne.. Itsellä tarkoitus olis alkaa päivittämään tuota alustaa jossain vaiheessa, 240n jouset eteen yms, mutta mieltä askarruttaa mitäs taakse?

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #16 : 15.12.2011, 17:41:33 »
Tästäkin varmaan löytyy juttua kun etsii, mutta laitetaan nyt tähän samaan aiheeseen kun on aloitettu.

Onko hyviä ehdotuksia taikka kokemuksia 300sarjalaisten takajousituksen muutoksista? Tuplalehdet? Iskarimuutokset? Mitkä muutokset menee vielä katsastuksesta läpi jne.. Itsellä tarkoitus olis alkaa päivittämään tuota alustaa jossain vaiheessa, 240n jouset eteen yms, mutta mieltä askarruttaa mitäs taakse?

Riippuu ihan siitä millaisen autosta haluat?

Omassa autossa oli viime kesänä tuplalehdet, Land Rover Defenderin takaiskarit ja 60mm "madalluspalikat". Rengastuksena 205/50R16. Oli kyllä mukava ajaa, vaikka takarenkaat välillä vähän raapikin jos sattui takapenkille 2 tai useampi.

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #17 : 15.12.2011, 18:06:01 »
Riippuu ihan siitä millaisen autosta haluat?

Omassa autossa oli viime kesänä tuplalehdet, Land Rover Defenderin takaiskarit ja 60mm "madalluspalikat". Rengastuksena 205/50R16. Oli kyllä mukava ajaa, vaikka takarenkaat välillä vähän raapikin jos sattui takapenkille 2 tai useampi.
jämäkkä ja hyvä ajettava kohtuuden rajoissa ei tuollainen hyllyvä hyytelö kuin nyt on  ;D
tuplalehdet olisi kyllä mielessä itselläkin.. iskareista en niin tiedä vielä mitkä tulee.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #18 : 15.12.2011, 22:55:11 »
Itsellä kans edessä madallus kun tuo täysi korisatsikin tulee muovattua. Taakse varmaan joutuu madalluspalikoiden kanssa myös pistään tuplalehdet. Nuita tuplalehtiähän tieten voisi vielä
säätää laittamalla päihin jotkut rajotinpannat/pannat ja siirrelläkkin vaikka pantojen paikkaa. Iskarit on tällähetkellä mallia moto ;D Hyllyssä olisi orginaalit iskemättömät volvot.

Poissa AF574

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #19 : 05.05.2012, 03:25:52 »
Noniin, onkos kenelläkään tietoa 300-sarjan turbokinnereistä? Aikoinaan ajoin kyseisenlaista vehjettä Turusta Helsinkiin ja kuinkas ollakaan matkalla tuli ajeltua kilpaa turbo Saabin kanssa ja todellakin Saabi jäi kirkkaasti hopealle. Joten mikäköhän on 300-sarjan todellinen teho noin niinkuin vertailumoottoreita tutkaillessa, olikohan tyyppinä R2turbo, en ole varma, ei muisti jaksa toimia niin vanhoihin tapahtumiin. En itse ole löytänyt kyseisen kulkineen teknisiä tietoja, joten kannattaisi ehkä tutkiskella, josko löytyisi ns. porsaanreikä... ja saataisiin luvallisesti kunnon tehoja.     

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #20 : 06.06.2012, 08:33:04 »
Tehtaalta ei ole tullut ahdettuja malleja, joten ajamasi yksilö on jonkun itse turbottama.
Nimimerkillä sjs on todistetusti tehokas 340 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3404.0
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa _tomeski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #21 : 25.07.2012, 18:02:52 »
Selailin foorumia ja tää topicci on varmaan paras paikka tätä kysyä!!

Elikkä itellää on tuommonen 360 vuosmallia 1987, koneena on B200K elikkä kaasari vehe. Olisko tuommosee miten iso homma vaihtaa ruiskutekniikka, kone tulis samanlaisest 360. Bensa pumppu pitää tottakai hommata, lambda anturi heittää putkee, vauhtipyörä ja kytkinkii taitaa mennä vaihtoo, mitä muuta? Miten ruiskun johtosarja, poikkeaako paljo tuost kaasarivehkeest ?
360 GL, vm87, B200K
740 GL, vm91, B200F

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #22 : 25.07.2012, 21:16:57 »
Johtosarja ja ruiskun hilppeet, jos otat ruiskun 360:sesta, vanha vp romuineen käy.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #23 : 25.07.2012, 22:42:56 »
Selailin foorumia ja tää topicci on varmaan paras paikka tätä kysyä!!

Elikkä itellää on tuommonen 360 vuosmallia 1987, koneena on B200K elikkä kaasari vehe. Olisko tuommosee miten iso homma vaihtaa ruiskutekniikka, kone tulis samanlaisest 360. Bensa pumppu pitää tottakai hommata, lambda anturi heittää putkee, vauhtipyörä ja kytkinkii taitaa mennä vaihtoo, mitä muuta? Miten ruiskun johtosarja, poikkeaako paljo tuost kaasarivehkeest ?

Taisi olla niin että ruiskun johtosarja on erillinen, tai ainakin hyvin helposti erotettavissa ja kaasarimallissa ei mene bensapumpun johtoa taakse. Minkä vuosimallin ruiskumoottori kyseessä? Jos pelimerkit riittää, niin hommaa siihen B230 alakerta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Terokoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä tekniikkaan ja alustaan liittyen...
« Vastaus #24 : 16.09.2012, 11:38:37 »
Tuli haettua volvo 340 -88 1.4 kaasarikoneella. Perässä ilkeä lonksahdus ja siihen nyt kaipailisin apuja:

Liikkeelle lähtiessä vetari kolahtaa. Kävin auton alla niin oikean puolen vetarissa on väljää kun siitä ottaa kiinni ja pyörittelee eteen ja taakse. Mitä osaa lähden nyt haalimaan ja saako niitä uusina jostain?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy