Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: savolainen - 03.06.2012, 19:28:37
-
Viime syksynä 240 tuli hommattuu talviautoks. Tarkotus oli että auto on talven ja siitä sitte kuusankoskelle kierrätykseen. Leima oli menossa umpeen joten ruosteita piti korjailla. Takakaaret vaihdoin ja pyöränkotelot meni uusiks. Helmaan muutama paikka ja vanhojen paikkojen korjailua. Hitsauksista tuliki tehtyy turhan hyvät tälläsee rotiskoo. Kaaret piti maalata vaan kilikolilla mutta halvalla ku sai ni maalaamoo lähti maalattavaks. Katsastuksessa hylsy tuli käsijarrusta, joten taakse tuli uuden levyt palat ja satulat. Vettä rupes häviimää niin ei muutaku kansi koneistamolle ja sinne sitte tuliki uudet venttiilit ohjurit sun muut ja kanavat muotoiltii ja höylättii pois milli. Talven aikana tuliki sitte ajettuu kaikki 500 km ;D
Kun autoo oli mennyt aikaa jokunen kymmentä tuntia ja rahaa yli osto hinnan ni eihä sitä sitte voinukkaa paalii lähettää. Sisusta purettii kokonaa jotta sai johdot kaiuttimille ja subbarille ja samalla maalattii lattia matto mustaks. Kuppi penkit tuli eteen ja sisustaa siistittiin. Ulkokuori oli vähän epäsiisti ni piti sillekki tehä jotain. Koko auto palasiks kaikki ruosteet pois ja maalarille.
.
Tuosta lähettii
(http://i.imgur.com/KGszXeK.jpg)
Ja tuoho ollaa päästy
(http://i.imgur.com/4XTUEPc.jpg)
-
wau! O0
-
hyvältä näyttää O0
-
Nyt on kelkka ajossa ja toivotaa et sais nää kuvatki näkymää
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3585878.jpg)
-
Nyt näkyy ja onpahan upeasti maalattu lankku S*
-
Terve taas.
Volvo on levännyt tallin perukoilla parisen vuotta, sotaleikkien ja muiden kiireiden takia. Kesällä tuli ostettua nimim. Jonzalta tekniikka pois 242 keulilta, ja taas on aika koittaa saada volvoa eteenpäin.
(http://i.imgur.com/s1EQvtr.jpg)
Moottori ollut melkoisen kovassa käytössä, joten katsoin parhaaksi purata sen osiin ja katsoa mitä se on syönyt. Moottorissa oli joku pieni metallinpala tai vastaava pyörinyt, ja kannessa oli 3 laakerinkannen alle tullut syvähkö ura. Gt-Motorille iso kiitos kannen korjaamisesta erittäinkin edullisesti. Sama asia oli käynyt myös 2 pytyn kiertokangen laakerikaulassa, ja laakerissa oli hieman enempi kulumaa kuin muissa ja syvä naarmu. Onneksi kampura oli säilynyt ehjänä.
(http://i.imgur.com/3Vcsk5E.jpg)
Vauhtipyörä melko mielenkiintoisesti lähtenyt halkeamaan, viisaammat voivat kertoa onko tuo normaalia vai ei.
(http://i.imgur.com/GE0357o.jpg)
Muuten moottori melkoisen hyvässä kunnossa, kuitenkin lohkolla, kannella ja kampuralla ajettu lähemmäs 600 000 km.