Laitoinpa erään nimeltämainitsemattoman suuren merkkiliikkeen huoltopäällikölle mailia tuosta jakohihnaremontista, kun 90tkm/3v sitten vaihdettu jakopää joudutaan nyt uusimaan. Ymmärtääkseni hajoamisen varalta merkkiliikkeillä on usein "takuu" koko vaihtovälille, ainakin kuluttajariitalautakunnan näkemys on tämä. Ongelmana tässä on se, että minulla ei ole kuittia tuosta huollosta, eikä paikallinen merkkiliikkeen työnjohtaja löytänyt tietokannasta mainintaa tuostakaan toisen merkkiliikkeen tekemästä jakopään laitosta.
Auto on ostettu tämän nimeltämainitsemattoman merkkiliikkeen työntekijältä täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, ja myyjän yhteystiedot löytyvät edelleen liikkeen sivuilta. Todennäköisesti tilanne on se, että myyjä on teetättänyt "pimeästi" huoltoja ja saanut niihin virallisen maahantuojan leiman, vieläpä asentajan henkilökohtaisella nimileimalla. Varmastikaan juridista tarvetta korvaukseen ei ole eikä leimat riitä miksikään näytöksi, mutta haluan mielipiteen tällaisesta alemman portaan työntekijöiden toiminnasta jossa kuitenkin suomen suurimman jälleenmyyjän leimaamien huoltokirjojen uskottavuus on koetuksella. Tarvittaessa voisin kysyä myös Volvo car finlandin mielipidettä tästä.
Asiassahan ei olisi mitään ongelmaa jos tuota huoltoa ei olisi leimattu ison ketjun leimalla asentajan henkilökohtaisin tunnuksin, mikä antaa tiettyä uskottavuutta vaikka kuittia ei olekaan tallessa, ja ainahan toivossa on hyvä elää että joku tulisi vastaan kun joutuu kunnolla kuvettaan kaivamaan. Vähintäänkin tässä on palautteen paikka.