Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 300 => Aiheen aloitti: JBerry - 23.02.2011, 19:38:09
-
Auto on 340 -88vm ja kone b14. Kiihdyttäessä alkaa ulisemaan/vinkumaan ja ulina lakkaa kun nostan jalan polkimelta. Auton toimintaan ääni ei vaikuta mitenkään, mutta tosi häiritsevä tuo ääni on. Ääni tulee jostain koneen alueelta. Osaako joku tietäväisempi kertoa mistä voisi johtua?
-
Vesipumppu tai laturi vetelee viimeisiään on minun veikkaus.
Edit: niin tai no, kiihdytettäessä ulisee. Voimansiirtoon liittynee, painelaakeri?
-
Ettei olis vaan laturin/vesipumpun hihna löysällä?
-
Vesipumppu tai laturi vetelee viimeisiään on minun veikkaus.
Edit: niin tai no, kiihdytettäessä ulisee. Voimansiirtoon liittynee, painelaakeri?
Ei taida remmi-johanissa olla painelaakeria, kun ei ole kytkinlevyäkään ;)
-
Ei taida remmi-johanissa olla painelaakeria, kun ei ole kytkinlevyäkään ;)
Sanottiinko jossain olevan automaatti ???
-
Mulla on käsitys, jotta 1,4 koneiset on aina variaattorilla vetäviä.
Kappas, olin väärässä (http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_34x)
-
Mulla on käsitys, jotta 1,4 koneiset on aina variaattorilla vetäviä.
Kappas, olin väärässä (http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_34x)
Auto on vuosimallia -88 ja 4-vaihteisella manuaalivaihteistolla :)
Kiitos neuvoista! Täytyy avata konepelti ja alkaa tarkastelemaan noita!
-
Ei taida remmi-johanissa olla painelaakeria, kun ei ole kytkinlevyäkään ;)
Viisastellaan tähän että kyllä sieltä löytyy ihan kytkinlevy mutta kytkinasetelma on keskipakoispainojen voimalla toimiva+alipaine ohjattu(kierroksia päälle 1300-1500rpm niin se ottaa "kiinni"). ;)
-
Viisastellaan tähän että kyllä sieltä löytyy ihan kytkinlevy mutta kytkinasetelma on keskipakoispainojen voimalla toimiva+alipaine ohjattu(kierroksia päälle 1300-1500rpm niin se ottaa "kiinni"). ;)
Ja tästä edelleen kehittäen vois saada manuaalivaihteiseen kivan kehitelmän tehtyä, "puoliautomaatin".
Ottaisi hurinavaattorista alipaineservon kytkintä käyttämään ja upottaisi servoa käyttävän mikrokytkimen manuaalin vaihdekeppiin.
:)
-
Auto on 340 -88vm ja kone b14. Kiihdyttäessä alkaa ulisemaan/vinkumaan ja ulina lakkaa kun nostan jalan polkimelta. Auton toimintaan ääni ei vaikuta mitenkään, mutta tosi häiritsevä tuo ääni on. Ääni tulee jostain koneen alueelta. Osaako joku tietäväisempi kertoa mistä voisi johtua?
Itselläni oli samalla moottorilla ja samaa vm. ja siellä oli joku ilmaletku revennyt ja vuosi niin, että kaasua painaessa vihelteli. Mutta en sanoisi ulinaksi, joten ei varmaan sama vika. Ei tuokaan vaikuttanut menoon mitenkään, vaan muut varmaan luulivat autossa olleen turbo ;D
-
340:n tyyppivika on kaasaria nipussa pitävien ruuvien löystyminen. Tiiviste alkaa värisemään raossa ilmavirran vaikutuksesta. Ruuvien löystyessä lisää häviää tyhjäkäynti, ja alkaa muutenkin käydä tosi huonosti. Älä kiristä ruuveja liikaa. Kaasutin on valettu tosi heikosta materiaalista. Omaani piti laittaa altapäin kannalliset ilmanputsarin kiinnityspultit vaarnapultin reikien kierteitten hävittyä.